maiski

Kirkko-ohjelma?!

10 viestiä aiheessa

Mitä mieltä olette, onko kirkkoon pakko tehdä joku ohjelma? Itse olen ajatellut lähinnä niin, että kirkon ovella vieraille jaettaisiin HÄÄohjelma, joka sisältää sekä kirkko- että hääjuhlaohjelman. Näin säästetään sekä aikaa, rahaa että luontoa. Vai onko kirkkoon todellakin tehtävä oma ohjelmansa???

Muokattu: , käyttäjä: maiski

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Miksi olisi pakko? Meille ei tule minkäänlaista kirkko-ohjelmaa. Eiköhän nuo vieraat tiedä miten tuo hässäkkä etenee ilman sitäkin.. :flirt:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meille ei varmaan myöskään tule kirkko-ohjelmaa.. Mennään muutenkin se osuus mahdollisimman lyhyellä kaavalla. Kaikki perusasiat muttei mitään ylimääräistä, mistä vieraita pitäisi erityisesti informoida. 

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meille taas tulee ihan täysi morsiusmessu, joten ohjelma on kiva olla olemassa etenkin niitä varten, jotka eivät säännöllisesti käy jumalanpalveluksissa.

Päädyimme siihen, että teemme erillisen kirkko-ohjelman, siihen kuitenkin tulee aika monta sivua, ja juhlaan sitten yksinkertaisen kortin, jossa on toisella puolella ohjelma ja toisella menu.

Mutta missään tapauksessa kirkko-ohjelma ei ole välttämätön. Itse kuitenkin vieraana olen ajatellut, että on kiva jos ohjelmassa lukee esim musiikkikappaleet ja tekstinlukijoiden nimet sekä mahdollisen virren sanat.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Meille taas tulee ihan täysi morsiusmessu, joten ohjelma on kiva olla olemassa etenkin niitä varten, jotka eivät säännöllisesti käy jumalanpalveluksissa.

Päädyimme siihen, että teemme erillisen kirkko-ohjelman, siihen kuitenkin tulee aika monta sivua, ja juhlaan sitten yksinkertaisen kortin, jossa on toisella puolella ohjelma ja toisella menu.

Mutta missään tapauksessa kirkko-ohjelma ei ole välttämätön. Itse kuitenkin vieraana olen ajatellut, että on kiva jos ohjelmassa lukee esim musiikkikappaleet ja tekstinlukijoiden nimet sekä mahdollisen virren sanat.

meillä aika samoin...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä oli vain tulo- ja menomarssi, yksi virsi ja hyvin lyhyt vihkikaava. Ei siihen mitään ohjelmalehtistä tarvinu. Eiköhän aikuiset ihmiset oo ollu joskus häissä ja tiedä, miten se homma etenee. Ja ehkä vieraatkin keskittyivät kuuntelemaan papin puhetta, kun eivät lueskelleet mitään lehtisiä. :)

Ja ollaan kyllä jälkeenpäin kerrottu kiinnostuneille, mitkä meidän marssit olivat nimeltään, jos niitä on kyselty. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä on kirkossa lauluesitys ja toinen bestman soittaa huilua, kun kaasot kävelevät paikoilleen, joten haluan jonkun pienen ohjelman, että saan "esiintyjien" nimet näkyviin :)

 

Löysin myös kuvan kirkko-ohjelmasta, jossa oli nenäliina kiinnitetty ohjelmaan. Mahtava idea minusta :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

^ Hyvä pointti. Tuossa tapauksessa kirkkolehtinen onkin varsin perusteltu. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Löysin myös kuvan kirkko-ohjelmasta, jossa oli nenäliina kiinnitetty ohjelmaan. Mahtava idea minusta :)

 

Kannattaa tosiaan kiinnittää sanan varsinaisessa merkityksessä :girl_smile: Yksissä häissä, joissa muutama vuosi sitten olin vieraana, nenäliinat oli vain taiteltu kirkko-ohjelman väliin. Puolet niistä oli kuitenkin pudonnut keskikäytävälle jo ennen vihkimistä, kun ihmisen itsensä olisi pitänyt tajuta pitää pinsettiotetta juuri oikeasta kohdasta ohjelmaa, jotta nenäliina ei olisi tippunut.

 

Idea nenäliinasta on kuitenkin kiva (sanoo helposti herkistyvä naisvieras) ja kirkko-ohjelma minulle "välttämätön". Minusta on kiva tietää papin / muun vihkijän nimi, häämarssit ja muu musiikki säveltäjineen ja esittäjineen, vihkimisen runko (joka vaihtelee joskus paljonkin), virren sanat, ettei tarvitse kokonaista kirjaa ottaa matkaan seinältä jne. Kiva tapa, jonka olen nähnyt, on laittaa myös bestmanien ja kaasojen nimet kirkko-ohjelmaan, jos siellä edessä pönöttävät. Niissä häissä, joissa kirkko-ohjelmaa ja/tai muuta kirjallista ohjelmaa ei ole ollut, olo on ollut hieman kuin olisi pihalla. Ja ihan kokematon häissä kävijä en ole, joten tiedän, mitä vihkimisessä mahdollisesti voi tapahtua, mutta etukäteen on kenestäkään vaikea arvioida, miten morsiuspari on päättänyt järjestää. 

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Teemme kirkkoohjelman joka selostaa miten vihkiminen etenee. Meille tulossa kaksikielinen vihkiminen, joten varmaan virsissäkin tulee yksi värssy suomeksi ja toinen ruotsiksi, joten meinasin ohjelmaan painattaa myös tarvittavat sanat, jotta ei tarvitse kahta virsikirjaa kantaa mukanaan :D

Olin hautajaisissa missä oli laulettavien virsien valittujen värssyjen sanat painettu, joten kenellekkään ei ollut epäselvää miten toimitaan!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään