Morsio2012

Virkattu sukkanauha

11 posts in this topic

Joku maininnut virkausohjeen sukkanauhaan, en sitä kuitenkaan mistään löydä..? Osaisiko joku kertoa, mielelläni kokeilisin tehdä itse :D

Hei minä olen suunnitellut ihan samaa, mutta ohjetta ei vielä ole :girl_smile: Ilmoitellaan puolin toisin tai joku muu avulias auttaa ja laittaa ohjetta tänne :-X

En tiedä, mistä ohjeesta tällä sivustolla on ollut puhetta, mutta jos englanninkieli taipuu edes vähän, suosittelen sivustoa ravelry.com. Siellä on useita ohjeita sukkanauhoihin (wedding garter) ja kaikkeen muuhunkin kivaan. Suuri osa ohjeista on ilmaisia. Vaatii rekisteröitymisen, mutta on ihan helppo juttu. :girl_smile:

Mulle on äitipuoli virkannut pitsisen sukkanauhan samalla ohjeella, jolla virkataan esim. liinojen reunapitsejä. Eli sellaista koristeellista nauhaa, joka sitten vain päätellään pyöreäksi ja kuminauha pujotetaan väliin. Virkkauskirjoissa oli satoja ihanaakin ihanempia nauhamalleja eri vuosikymmeniltä! Käytettiin jotain iänkaikkisen vanhaa "isoäidin pitsit" kirjaa, olisin voinut ottaa niistä minkä tahansa. Lopulta tehtiin kolme, jotta itsellekin jää muistoksi :girl_smile:

Onpa kiva idea tuo virkattu sukkanauha (kun olen ajatellut myös kutoa huivin hääpuvun kanssa)!

Ravelry (jonne pitää rekisteröityä) tosiaan on hyvä sivusto, josta löytyy vaikka mitä!

Kurkatkaapa esim. täältä:

http://www.ravelry.com/patterns/library/skinny-lace-wedding-garter

http://www.scribd.com/fullscreen/61221730?access_key=key-xg4sp5yy14sbw19uhtx

http://www.ravelry.com/patterns/library/bridal-garter

Ihania linkkejä ja sukkanauhoja :-X Juuri tuohon tyyliin olen itsekina ajatellut sukkanauhan toteuttaa.. Pitää yrittää omastakin tekeleestä sitten ensi vuonna laittaa kuva tänne :girl_smile:

Kiitos hyvistä vinkeistä ja linkeistä :) täytyy kokeilla ja tehdä myös muutama että jää itsellekkin muistoksi :)

Tosi kiva idea virkattu sukkanauha.. Pitääpä pistää korvan taakse itsellekin.. :girl_smile:

Edited by kaizu

Ompa ihana idea. Itse meinasin tehdä omat sukkanauhani, vaikka kaupastakin saa upeita. Olen miettinytkin, että mahtaako se pitsi kutitella ja hangata pitkin päivää, mutta tuo virkattu on varmaan ihanan pehmoinen eikä häiritse yhtään päivän aikana?

Virkattu oli tosi ihana, en huomannut sitä koko päivänä. Pitsin reiästä sai myös sukkanauhavöiden nipsut kiinni. Pujotin itse vielä kuminauhan "päälle" hopeisen satiininauhan ja kiinnitin yhden kristallihelmen solmuun, niin tuli vähän lisäilmettä ja tosi ihana.