Mä en tarvinnut case nroa. Ja Borgströmillä kävin minäkin. Ja haastattelumaksustahan tuli mulle silloin (ohhoh, yli vuosi sitten!

) ohje, että konsulaattiin kuitti mukaan maksetusta maksusta haastatteluun mennessä. Mä kävin siis ihan vaan pankkikonttorissa, ja pyysin antamaan virallisen näköisen kuitin, jossa oli maksuviesti "yliselkokielellä" tahallaan, ja pankkkikonttorin leima, kun en luota siihen, että pelkkä printti riittää. Nettipankistahan saa pientä lisämaksua vastaan myös tulostetun kuitin maksusta, joten sitä voi harkita.
Maksu näyttää siltä, että eurosumma määrittyy NOA:n postituspäivän mukaisen valuuttakurssin mukaan sen perusteella, että meillä on kaikilla tainnut olla se summa raapustettuna käsin siihen meidän ohjepumaskaan. Mulla oli jotain €265 kieppeillä, mutta toi tosiaan riippuu konsulaatista, ja niiltä saa sen virallisen tiedon. Mä sain muistaakseni kuitin takaisin konsulaatista, mutta kannattaa ottaa itselle kopio.
Ja varmista, kun et paikkakuntatietosi perusteella taida Helsingissä asua, että muistavat myös sormenjäljet yms "pikkujutut" sitten konsulaatissa. Ne unohti ottaa multa ekalla käynnillä sormenjäljet, minkä takia jouduin takaisin. Tosin matkaa oli Helsinkiläisellä 20 min julkisilla, mutta toi kannattaa varmistaa, että kaikki tulee kerralla hoidettua, ettei tartte palata jonain toisena päivänä.
Ja jos välimatka on mitä on (en tiedä vieläkään varmasti, anteeksi), niin mun piti hakea henkilökohtaisesti se lääkärintodistus Eirasta, joten jos välimatka on ongelma, kysy siitä eka, ettei tule yllätyksiä.