nedis

Häät 2015 (yhdistetty)

982 viestiä aiheessa

***

Muokattu: , käyttäjä: pactasuntservanda

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ihana ketju <3 meillä on tämänhetkinen hääpäivä 18.7.2015, mutta emme ole varanneet kirkkoa emmekä juhlapaikkaa. Jaiks, pitää varmaan ruveta soittelemaan että saamme haluamamme kirkon ja juhlapaikan!. Tekisi niin mieli jo mennä ostamaan pukua ja mennä katsomaan kortteja ( tai jopa askarrella niitä). Ruoasta ja juomasta olemme todella yksimielisiä. Huoh, tämä vuosi menee varmaan tooosi hitaasti kun odottaa jo seuraavaa kesää.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Seitsemän kuukautta ja yksi päivä, miksi aika ei kulu... vitsit kun pääsisi askartelemaan jo kortteja sunmuuta hauskaa :D

näin kokematon kun olen niin voisiko joku kertoa minulle, kuinka aikasin kampaajat sun muut kannattaa varata? :)

 

Mä varasin omani vajaata vuotta ennen hääpäivää, koska halusin varmistaa että päästään kaasojen kanssa mun vakiopaikkaan, ja halusin varmistaa että paikka on auki heti uuden vuoden jälkeen.

 

Ai niin, meidän häät on 3.1.2015 ja meillä on kirkko ja juhlapaikka sekä kampaaja varattuna, mun hääpuku hankittuna ja vieraslista tehty. Nyt pitäisi saada kutsut hankittua, mutta menun suunnittelu (hääjuhlat ravintolassa josta tulee ruoka), vihkisormusten teettäminen, hääkukkien valkkaus, ohjelman ja musiikin valitseminen jne. menevät syksymmälle.

Muokattu: , käyttäjä: Hirilore

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Nyt on tarjoukset juhlapaikoista pyydetty ja saatu, muutamaan on laitettu ennakko varaus ja nyt on 3kk. Aikaa päättää... Enää puuttuu kokonaan bändi ja kuvaaja....

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tahdomme 4.7.2015 ♥

 

Done-list:

~ Sulhasen three piece suit ostettu (jo viime vuoden puolella)

~ Juhlapaikka "varattu", parempi sana tähän ehkä tiedossa

~ Sulhasen kengät ostettu

~ Kampaaja & meikki buukattu

~ Kaaso ja bestman ajantasalla

~ Menun "pääruoka" osuus suunniteltuna

~ Teemaa alustavasti tiedossa

~ Morsiusdieetti aloitettu

~ Vieraslista kasassa

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Oi vitsit!

Onpa mielettömän reippaita morsioita liikkeellä!

Meillä on päivä 20.2. (sovittiin 2vko sitten heti kosimisen jälkeen).

Eli 8kk aikaa ja tähän mennessä on juhlatila ja valokuvaaja varattu.
Ja matka, joka oli meille tärkein. Lähdetään jo vihkipäivänä reissun päälle.

Meillä kyllä kovin pienet häät, 30 hlö, joten ei aivan samalla panostuksella tarvi/pääse laittamaan juhlia tulille.

Ja mulle sanotaan kotona, et miks mä jo 8kk ennen rupeen suunnittele.....  :angry: 

Häädieetinkin oon saanu aikaseksi! Sen oon ehtinyt tän 2vko aikana alottaa jo 14 kertaa  :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Paria juhlapaikkaa ollaan käyty katsomassa, mutta kumpikaan ei tuntunut siltä THÖ Paikalta. Muutamalle valokuvaajalle laittelin tarjouspyyntöjä ja sainkin todella nopeasti vastauksia! Hintahaitari oli aika melkoinen, miten ihmeessä sitä sitten valinta tehdään...? Kun ei oikein täälläkään ole Lpr:n alueen kuvaajista kommentteja.. Kaikilla on kuitenkin portfoliot sivuillaan, mutta en kyllä oikein niissäkään eroja näe.

 

Puku on pyörinyt mielessä.. Kovasti tekisi jo mieli lähteä sovittamaan erilaisia pukuja, mutta myymälät ja makutuomari(t) uupuu.. Ja olisihan se kiva, että kun ekaa kertaa morsiuspuvun päällensä saa, siinä olisi jotain spesiaalia ts. ystävä mukana ja ajan kanssa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me tahdomme 23.1.2015, ja aika paljon on jo tehtynä:

 

- maistraattivihkiminen & juhlapaikka varattu

- somisteet ostettu, paitsi tuikut

- pöytäliinat ostettu

- sormukset ostettu

- hääpuku ja kengät ostettu

- alustava menu suunniteltu (ruuat tehdään itse, joten näiden miettimisessä ei niin kiire)

- kutsujen askartelu puolessavälissä

- valokuvaaja varattu

- meikki ja kampaus "varattu", siskoni tekee

- soittolistan tekeminen aloitettu

- vieraslista valmiina

- alustavaa suunnittelua juhlan kulusta tehty

- läheiseen hotelliin tehty varauskiintiö

- kaasot, bestman ja muut avustajat nakitettu

- hääkakku tiedossa, ystäväni tekee

- pari koulukaveria lupautunut hoitamaan buffaa ja keittiöhommia

 

Ihan varmasti jotain unohtui tästäkin... Itseasiassa kimppu ja vieheetkin on tiedossa, enää pitäisi tilata. Tehtynä siis suunnilleen kaikki, mitä tässä vaiheessa jo voi olla - syksyllä koulun alkaessa ei sitten toivottavasti niin paha stressi päällä (as if :rolleyes:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Käymme maistraatissa sanomassa tahdon samalla viikolla kuin meillä on hääjuhla. Hääjuhla on 4.7.15. Juhlaa varten on tehty:

-juhlapaikka varattu

-pitopalvelu varattu

-pääruokamenu suunniteltu

-alustava vieraslista tehty

-soittolistaa mietitty (dj varaamatta)

-avustajat pyydetty (varsinaisia kaasoja tai bestmanejä meille ei tuu)

- väriteema mietitty

- alustava budjetti tehty

Luultavasti oon unohtanut listalta jotain :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Häät olis tulossa 24.10.2015. Mies täyttää tuolloin 30 niin ne juhlitaan sitten siinä samassa. Hääpukua tarkoitus mennä katsomaan samoin juhlapaikkoja. Tammikuussa häämessuille sekä turkuun että helsinkiin kera kaasojen. Sitten alkaakin kunnolla varailu ja tekeminen vihdoin =)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Nyt on vieraatkin katottuna ja huh - ei päästä millään alle 150 hengen ja ketään en halua karsia pois, molemmilla on niin suuret ja mielellään osallistuvat suvut. "Parhaimmillaan" (eli laskettiin kaikille mahdollisille avecit) tuli 172 hlö  :D 
Ollaan lähetetty tarjouspyyntö bändille ja tarjoukset on saatu salaateista juhliin (tehdään muuten ruuat itse), ollaan kuunneltu häävalsseja mutta on niin vaikea päättää ! Seuraavaksi haluan kuunteluun häämarssit sisääntulomusiikiksi kirkkoon, poistumismusiikki valittiin jo  ^_^  Teema on vielä selventynyt ja haetaan etelä-pohjalaisuuden lisäksi "vanhan ajan" meininkiä, kutsuihin ja pöytäkoristeluihin on jo hiukka ideoita, kohta tässä tilaan esimerkkikappaleet ja katson miltä ne sitten oikeasti näyttäisi...
Juhannuksena tuli aika paljon höpistyä häistä äidin kanssa, ja kotimatkalla sulho jo sanoi mulle että voitaisko puhua välillä jostain muustakin...  :P  tästä vuoden odottelusta tulee meille molemmille varmaan raskas, hiukka eri syistä  :D

Ainiin !! pyysin kaasoa ja hän vastasi myöntävästi  :-X

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me ollaan menossa naimisiin 4.7.2015. Kirkko, valokuvaaja ja häädj on jo varattu. Yhtä juhlapaikkaa käytiin kattelemassa, mutta tarkotus ois muutama vielä tsekata tällä viikolla :)
Äidin kanssa oon sopinu alustavasti että elokuussa mentäis mekkoja kattelemaan. Työn alla on vaan se säästäminen, molemmat opiskelijoita mutta sulho valmistuu elokuussa. Toivotaan että saa heti töitä niin ei tarvii stressata niistä säästöistä! :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Neljää paikkaa ollaan käyty katsomassa, mutta mikään ei ollu sellainen, että heti oltaisiin varattu.. vielä olisi muutama paikka katsastamatta. Tosin kaksi niistä ei ole vastannut sähköposteihin ja puhelin menee suoraan vastaajaan. :/   Budjetti olisi muutoin valmis, kunhan tuon paikan saisi päätettyä. Meillä mennään suht pienellä budjetilla, mutta uskon, ettei tarvitse pihistää tärkeästä kuitenkaan. Paikan jälkeen saisi myös menuasian pöydälle.

 

Menen tällä viikolla katsomaan ensimmäistä kertaa pukuja, jännää! :girl_dance: Jos saisin tämän kesän alennusmyynneistä puvun, niin avot!

 

Vieraslista vol2 on tehty, karsittiin reilusta 90:stä 80:een. Onneksi on pienet suvut! Kavereissa olisi vielä niitä "ehkä".. Teemaan tulee varmaan himppu miehen pohjalaisuutta ja himppu meidän moottoripyöräharrastusta. Teemaväreinä olisi valkoinen, hopea ja hieman mustaa ja fuksiaa. Tuo fuksia tulee minun kenkiin (käytän omia olemassaolovia) ja kukkiin, tykkään neilikoista  ja ruusuista. Morsiamen look on aika pitkälti mietittynä muuten (kampaus, meikki jne), vielä kun saisi varmistuksen, että sellaiset puvut, joista tykkään, sopivat mun vartalolle! Mies tykästyi sakettiin kaverinsa häissä, joten varmaan vuokrataan sellainen hänelle.

 

Askartelemaan en ole hyvä, eli kutsut teetetään yhdessä painotalossa, josta varmaan saadaan vähän tutun alennusta :) Mahdollisimmat vähillä ja simppeleillä koristeilla sitten muuten.. Päivän rakennetta ja ohjelmaakin ollaan mietitty alustavasti yhdessä. Esim. potretit otetaan ennen vihkimistä, koska vihkiminen klo 15 ja tuntuu, että muutoin vieraat joutuisivat odottelemaan kauan ja se olisi juhla-ajasta pois. (Valokuvat ovat meille tosi tärkeitä ja kuvaajilta olen tarjouksia pyytänyt ja saanut, valinta vielä auki.) Kuitenkin jotain yhteiskuva-ohjelmaa ollaan suunniteltu itse juhlaan. Lisäksi tulee perinteiset heitot ja toivottavasti muutama puhe, esim. vanhemmilta ja ehkä teen jonkinlaisen häälehden tai visan vieraille ajankuluksi. Muutoin olisi tarkoitus pitää hauskaa ja tanssia paljon!

 

Mies on jo pyytänyt bestmanin itselleen ja tämä kaveri on ainakin nyt tosi innoissaan pestistä. Hän sopisi myös seremoniamestariksi. Mulla on vielä kaasoasia auki.. Vaihtoehtoja olisi kaksi yli 10v ystävänäni ollutta naista, mutta toinen antoi ymmärtää kihlausuutisesta kuullessaan, että meidän häistä tulee hänelle "tuskaa" :( toinen asuu kaukana, mutta haluaa lähteä katsomaan pukuja kanssani - häntä todennäköisesti pyydän kaasoksi. Sitten olisi vielä yksi "tuoreempi" ystävä, joka asuu samassa kaupungissa, mutta en tiedä haluaisiko hän tällaista "pestiä". Ei olla kuitenkaan tunnettu kovin pitkään ja hänellä on "parempiakin kavereita".

 

Häämatkaakin ollaan jo suunniteltu, ollaan jo pitkään haaveiltu Uudesta-Seelannista :) Suurin osa lahjatoiveista liittyy matkaan.

 

Musiikkipuoli on täysin auki.. Bändi tuskin kykenee täyttämään molempien musiikkimaun toiveet.. DJ sitten, uskaltaako palkata jotain ventovierasta.. Ja spotify, siinä on kyllä aika kova.. Kirkkomusiikkiakaan en ole miettinyt yhtään, toivoisin, että tämä "tuore" ystävä suostuisi laulaamaan meille, hänellä on ihana ääni.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Jatkan.. :D Eli ihkaensimmäinen pukujen sovitus takana! Myyjä oli ihan mukava ja kokeilin ehkä 7 pukua, joista kaksi värillistä (saa ivoryna). Arvelin etukäteen tykkääväni laskoksellisista "lievästi merenneito"puvuista + vähän blingiä ja oikeassa olin. Tosin en kyllä edes sovittanut kuin yhtä lähes a-linjaista, en siis yhtään prinsessaa tms. Yksi oli ylitse muiden, mutta ei sekään tehnyt sitä "wow!" fiilistä, ei tuntunut morsiamelta. Vähän on ehkä pettynyt olo, mekot olivat kauniita ja näyttivätkin (ihan) hyvältä mun päällä, mutta en näyttänyt läheskään yhtä kauniilta kuin näkemäni morsiamet (kaverini).

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä vieläkin isot päätökset tekemättä, sulhoa kun ahdistaa tämä kokoajan häistä puhuminen. Pakotin sen katsomaan hääpukuohjelmaa että pääsisin tarkistamaan sen maun. Jotenkin kamalaa jos itse kävelee onnellisenä kohti alttaria ja sulho siellä puistelee päätään että "ei v***u mitä sillä on päällään" :D Onneksi tarkistin, koska nyt alustava suunnitelmani sisältää juuri sellaisen puvun mistä sulho ei tykkää.. Jeij.. :D Yritin sitten vähän kalastella enenpi että mikä siinä puvussa mätti, mutta lopputulos oli että "no sun päällä kaikki näyttää hienolta" <3 On se hyvin koulutettu  :jere:

 

Servettirenkaat on puolivalmiit. Oman osuuteni olen niistä jo tehnyt, eli koristeet. Kankaat olen vienyt äidille tehtäväksi, mutta koska oikeanlaista lankaa ei ole löytynyt niin ne on vielä vaiheessa. Mutta eihän tässä kiire ole :) Kutsukorttimateriaalit on hankittu ja osa korteista tehty. Tekstit tosin puuttuu kun hääpäivää ei olla voitu vielä lyödä lukkoon. Kävi niin kivasti, että juhlapaikka mitä oltiin suunniteltu, menee myyntiin. Nyt sitten pidetään peukkuja että joku sellainen ostaa sen kuka saa sen vuokrattua ensi kesälle.. Myynnin ehtona oli että sen vuokrausta pitää jatkaa, mutta koska se on jo aikalailla remontin tarpeessa niin uudet omistajat todennäköisesti sen kunnostaa ennen vuokrausta. Ja milloin ne sen tekee ja kauan siinä menee.. Jaiks..  :wacko:

 

Tällä hetkellä tuskailen sormustyynyn kanssa. Meillä ei ole ketään tarpeeksi pientä muksua sitä kantamaan enkä halua bodari-bestmanin käsiin pitsityynyä. Ei jotenkin istu mun silmään..  :blink:  Joten pohdin että pitääkö olla nyt niin OUT ja tunkea ne sormukset vain sen bestmanin taskuun.. Mielipiteitä? Ideoita?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Jee nyt on häitten toteuttaminen alkanut:

- hääpaikka alustavasti varattu (saadaan hääpaikalta ruoka ja juoma, ehkä myös trubaduuri)

- teemaväri valittu

- kaaso pyydetty ja hän suostui <3 (mies ei ole pyytänyt best mania vielä)

- budjetti tehty

- vieraslista tehty

- hääbiisi päätetty

- kutsukorteista päästy yhteisymmärrykseen

- servetit ostettu juhlaa varten

- kirkko varattu

Muokattu: , käyttäjä: Repa

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tällä hetkellä tuskailen sormustyynyn kanssa. Meillä ei ole ketään tarpeeksi pientä muksua sitä kantamaan enkä halua bodari-bestmanin käsiin pitsityynyä. Ei jotenkin istu mun silmään.. :blink: Joten pohdin että pitääkö olla nyt niin OUT ja tunkea ne sormukset vain sen bestmanin taskuun.. Mielipiteitä? Ideoita?

Puurasia, maalattu savilautanen, kaiverrettu laudan pätkä, avaimenperä tms. :)

Muokattu: , käyttäjä: Annas kun

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

En tiedä mihin laittaisin tämän mutta VÄLTTÄKÄÄN yhteistyötä lily dream wedding yrityksen kanssa. Olen nyt kuudes joka on tehnyt kuluttajalle valituksen yrityksen toiminnasta!!!!! On varmasti palkittu joo mutta, hinnat eivät pidä paikkaansa ja alv lisätään hintaan kertomatta että hinta on alviton. Minusta se on törkeää!!! Laittakaa tietoa eteenpäin! 

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä vieläkin isot päätökset tekemättä, sulhoa kun ahdistaa tämä kokoajan häistä puhuminen. Pakotin sen katsomaan hääpukuohjelmaa että pääsisin tarkistamaan sen maun. Jotenkin kamalaa jos itse kävelee onnellisenä kohti alttaria ja sulho siellä puistelee päätään että "ei v***u mitä sillä on päällään" :D Onneksi tarkistin, koska nyt alustava suunnitelmani sisältää juuri sellaisen puvun mistä sulho ei tykkää.. Jeij.. :D Yritin sitten vähän kalastella enenpi että mikä siinä puvussa mätti, mutta lopputulos oli että "no sun päällä kaikki näyttää hienolta" <3 On se hyvin koulutettu  :jere:

--

Tällä hetkellä tuskailen sormustyynyn kanssa. Meillä ei ole ketään tarpeeksi pientä muksua sitä kantamaan enkä halua bodari-bestmanin käsiin pitsityynyä. Ei jotenkin istu mun silmään..  :blink:  Joten pohdin että pitääkö olla nyt niin OUT ja tunkea ne sormukset vain sen bestmanin taskuun.. Mielipiteitä? Ideoita?

Hääpuvut näyttää jo naisten mielestä ihan erilaiselta mallin päällä tai telkkarissa kuin itsensä päällä, niin entäpä sitten miehen! Varsinkin, jos siinä ohjelmassa oli ihan eri mallinen morsian. Ja uskon kyllä vakaasti, ettei yksikään sulhanen ajattele, että "onpas mulla ruma morsian!"! Ja miesten logiikkaa voi olla, että ei tykkää koko puvusta, jos siinä on joku pieni yksityiskohta (kukka, härsö tms) - eivät reppanat ihan ymmärrä, että siinä pitäisi sitä mallia/kangasta/tyyliä miettiä.

 

Siis mitääh? Jos ei ole pitsisormustyynyä, niin on OUT?  :blink:   En ole edes harkinnut mitään "lapsosta" hukkaamaan mun sormusta.. :huh: Enkä todellakaan koe, että se on out.. 

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Haa, nuo peppukuvat oli aika hauskoja, mutta onneksi mulla on vain yksi kaaso :) Ajattelin kyllä jotain hauskoja hääkuvia, mutta ehkä kuitenkin vähän eri tavalla :D

Kun täällä nyt on ollut puhetta vähän kaikesta maan ja taivaan välillä ensu vuonna avioituvien kesken, niin tuleeko teille häihin kuvaaja vai luotatteko siihen, että vieraat ottavat kuvia riittävästi? Meillä on varsinainen hääkuvaus ennen vihkimistä, mutta aloin miettimään sitten, että tosiaan kuka ottaa kuvat esimerkiksi vanhempien, kaason/bestmanin  jne kanssa. Hmm. Iso menoerä lisää, jos on palkattava ammattilainen koko juhlan ajaksi.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meille tulee kyllä ammattivalokuvaaja ehdottomasti, vihkiminen, potretit (ennen kirkkoa) ja juhla jonnekin kakkuun/heittoihin asti. Tuttavapiiriin ei kuulu sellaisia ammattilaisia, eikä harrastajakuvaajia, joille juhlan kuvaaminen olisi tuttua tai "haluttua", joten olen pyytänyt jo tarjouksia paikallisilta ammattilaisilta. Minulle valokuvat on tosi tärkeät, koska niiden kautta pääsee vielä vuosienkin päästä tunnelmiin ja muistoihin. Päivä menee varmasti tosi nopeasti ja joitain juttuja jää ihan näkemättäkin, esim. vieraiden ilmeet jonkun ohjelman aikana tai pöydissä. Ollaan jo suunniteltu juhlaan "valokuvausvarttia", että varmasti kaikista vieraista jää muisto (potretti, ei photo booth-tyyliin). Ihan hirveästi en tosin tykkää itse olla kuvattavana, koen, että usein näytän ihan typerältä kuvissa, joten kuvaajan valinta on tärkeä: hänen tulee uskaltaa sanoa, kun joku juttu ei toimi jne.

 

En luota vieraiden ottavan tarpeeksi kuvia, koska itse olen ottanut vain kourallisen kuvia niissä kolmissa häissä, joissa olen ollut :/ Jotenkin se puhelin on aivan unohtunut sinne käsilaukkuun. Videokuvaus sen sijaan ei taasen tod.näk. mahdu budjettiin, mutta olisi aivan ihanaa saada tallenne vihkimisestä. Täältä olen niin monesti lukenut, että hääpari ei oikein jännitykseltään muista paljoa vihkimisestä + nähnyt todella koskettavia videoita. Nähtäväksi jää, vieläkö n. 10v. vanha videokamerani toimisi sen verran, että sen viitsisi kirkkoon viedä.. Vai kuvataanko bestmanin älypuhelimella :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me menemme kesällä 2015 naimisiin ja se päätettiin jo 2013 heti kun kihlauduimme. Olemme meinannut 13.6.2015 koska 13 on meille onnenluku ja kihlajaispäiväkin, mutta isoin juttu mikä tässä askarruttaa on se että onkohan silkloin vielä liian kylmä?? Haaveilen ihanista kesähäistä ja juuri minun tuurilla on +4 astetta lämmintä ja rakeita tulee. Heinä- ja elokuu ovat paljon varmemmin lämpöisiä. Kirkkokin varattu. Sanokaa olenko tyhmä jos alan päivää tässä vaihtelemaan??

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

^ Olisin kyllä sitä mieltä, että oli päivä mikä tahansa, Suomen kesä on mitä on. Ilmatieteenlaitoksen sivuilla sanotaan: "Heinäkuussa mitataan tavallisesti (keskimäärin noin joka toinen kesä, 55%) koko kesän lämpimin arvo, mutta myös kesä- ja elokuun lämpimin arvo vetää aika usein (25 ja 20 %) yhden kesän pisimmän korren." Ja tänä vuonnahan kesäkuun alussa oli ne kovat helteet.. Kesän 2013 luvut löytyy muuten tästä (lopusta).

 

Hausjärvi on kuitenkin Etelä-Suomessa, eikös? Esim. tänä vuonna oltiin häissä 14.6. pk-seudulla ja ok tarkeni pihalla, vaikka vähän tuulikin, ei tullut vettäkään. Ja jos teillä ei ole ulkovihkiminen tai ulkoteltta yms. niin onko sillä loppujen lopuksi ihan niin hirveästi väliä, onko ulkona 8 vai 18 astetta? :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ehkä mä en sitten ole OUT sen sormustyynyttömyyteni kanssa.. :D Täytyy miettiä joku kiva juttu minne ne laittaisi.. Toi kaiverrettu lautakin olisi kiva, mutta muuhun häiden tyyliin se ei passaa.. Pitää keksiä joku blingblingimpi juttu mutta tarpeeksi macho että se bodari-bestmankin sitä kehtaa kantaa.. :D

 

Joo totta tuo hääpukujuttu, ei ne miehet osaa miettiä edes t-paitaa itsensä päälle joten saati jotain hääpukua.. Kyllä mä vielä pitäydyn siinä alkuperäisessä suunnitelmassa, tosin SITÄ mekkoahan en ole vielä edes löytänyt. Nyt olisikin hyvät ajat käydä hääpukuliikkeissä kun ei ole sesonki. Soittelin yhteen liikkeeseen kun peruin varauksen yhdestä puvusta mitä olin ensihätään miettinyt. Sieltä myyjä sanoi vaan että tule uudestaan toki sovittelemaan kesällä, heiltä hinnat tippunut jopa vuokrauksista nyt kesäksi. Ja siis tarkoittaa sitä että jos nyt teen päätöksen ja maksan käsirahan niin sama hinta pätee ensi kesällekin :o Aika jännä mutta hyvä keino saada morsiamet aikaisin liikkeelle.

 

Meille kuvaus tulee tuttujen kautta. Itse alalla olevana saan myös potretit edullisemmin oman työnantajan kautta, mutta dokumentaarisen kuvauksen hoitaa siskoni ja kaasoni ja oman kameran annan jonkun sulhon sukulaisen esim. veljen käsiin. Ja setää pitää kanssa suostutella josko hänkin kuvaisi, niin olisi sitten neljä hyvää kameraa kehissä. Oma isäni varmaan videoi, on sen verran innoissaan sen kameran kanssa aina, joten luulisi että jotain kuvia jää itselle muistoksi. Toki kaasot ohjeistavat kyllä vieraitakin omatoimiseen kuvaamiseen jotta saadaan sitten kaikista vieraista ja itse juhlasta mahdollisimman paljon kuvia. Toki kuvaaminen tulee näkymään muutenkin, jonkin sortin photoboothia olisi tarkoitus kyhäillä. Se että polaroid-kameroitten hinnat on pilvissä, varsinkin niihin sopivien paperien, on ajanut meidät miettimään sellaista vaihtoehtoa, että esim. kakun leikkaamisen ja häävalssin välissä ohjeistetaan käymään kuvassa, jonka sitten kaasot hoitavat. En halua jättää digikameraa pöydälle jolla vieraat saisivat itse ottaa kuvat, koska siinä kävisi pian niin että vieraat poistaisivat "huonot" kuvat, eli siis kaikki kuvat itsestään. Ja filmikameroihin (ja kertakäyttökameroihin) ei kannata luottaa, laatu on surkeaa eikä ole edes edullinen vaihtoehto.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.