Jump to content
Naimisiin.info

Pukuongelmat -kysy apua erilaisiin pulmiin


Maatu

Recommended Posts

^^ Kiitos diydiy vielä noista linkeistä :) Tampereella käyn jonkin verran koska isäni asuu siellä, joten sinne ainakin varmasti tulee mentyä vielä ennen häitä. Eli sieltä suunnalta minun kannattaakin katsella :) Ja se Helsingin reissukin minulla toki on harkinnassa yhä, olisihan siellä sitä valikoimaa niin mekoissa kuin hintatasossakin :D  Ja todella kauniita mekkoja näyttää myyvän nuo Misswindy ja Vintageijas :) Tekisi mieli ostaa kaikki  :girl_haha:

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...
  • Replies 286
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Mulla on ihan hirveä häpukukriisi. Ostin jo puvun, mutta nyt olen epävarma siitä, onko se kuitenkaan tarpeeksi kiva.

 

Ongelmakohdaksi on muodostunut tuo solmu. Koen, että se yksityiskohtana ja sitä ympäröivä reilumpi kerros kangasta saa mut näyttämään pulleelta. Puku tuntuu päällä hyvältä kyllä. 

 

Kävin eilen sovittamassa pukua toistamiseen ja mietin, josko solmukohdan poistaisi ja laittaisi tilalle toisenlaisen koristeen. Tässä tapauksessa myös pääntie ehkä kaipaisi koristetta, jotta olisi yhtenäisempi. En vain tykkää oikein blingeistä. Modernia ja yksinkertaista, se on se juttu.

 

Olkaa armottomia ja sanokaa mielipiteenne. Tuun hulluksi!

 

 

post-53005-0-67759300-1444455770_thumb.j

Link to comment
Share on other sites

Mä olen samaa mieltä, että moderni ja yksinkertainen on just hyvä. Puku on kyllä kaunis, mutta vähän ehkä toi solmu pomppaa silmään, mutta täähän on tietysti sitä kun siihen nyt kiinnittää huomiota! Tietysti jos pieni korjaus tai muutos ei paljoa maksaisi ja saisi sillä mielenrauhan niin miksi ei :) Tiedän kokemuksesta, että jos joku pikkuasia osuu koko ajan silmään niin se tekee yleensä niin myös koko ajan..

Link to comment
Share on other sites

Untuvikko, kiitos rehellisestä vastauksesta! Samaa mieltä, kyllä toi solmu pistää jotenkin silmään. Toki se on varmasti tarkoitus, kun on tuollainen yksityiskohta, mutta hassussa kohdassa jotenkin - tai ei nyt pistä kovin kivalla tavalla silmään.

 

Miten voikin olla, että ekalla sovituksella ei sitten tuntunut tältä? Kai sitä oli jotenkin niin shokissa. :D Olin kuvitellut itselleni pitsiunelman; sellaisen, jotka nyt on kuuminta huutoa. Päällä ei sitten tuntunutkaan yhtään hyvältä. En ole yhtään sellainen romanttinen tyyppi muutenkaan tyyliltäni. 

 

Katsotaan ompelijan parannusehdotukset ja hinta muutoksille - voi olla, että halvemmaksi tulee vain myydä tämä puku ja ostaa uusi, jota ei tarvitsisi kuin vain räätälöidä mitoiltaan.

Link to comment
Share on other sites

Jos mietityttää pitäiskö muutoksia tehdä, silloin niitä pitää tehdä. Se on kuitenkin mekko, joka on sulla koko sun suuren päiväsi :) Et saa viettää sitä päivää miettien, saako solmu sut näyttämään pulskalta. Miettikää ompelijan kanssa, minkä muutoksen siihen vois tehdä tai jotain, mutta sulla on oikeus sellaiseen hääpukuun, jossa ei tarvi miettiä näyttääkö hyvältä vai ei!

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Täällä olisi yksi kevät2017 morsian pulassa! Vuoden päästä häät, joten periaatteessa hyvin aikaa hankkia vaatteet häihin. Ongelmana vaan se, että en YHTÄÄN tiedä mitä laitan päälleni :wacko:  

Tiedän mitä en halua:

en halua valkoista pukua (minulla on lapsi),

en täyspitkää pukua,

en mitään kermakakkua, 

eikä missään nimessä olkaimetonta. 

 

Kroppa on mieluisassa kunnossa, mitä nyt yritän vuoden aikana saada vähän lisää lihasta kroppaan (olkapäät lähinnä). Olen hoikka, mutten kovinkaan pitkä (167cm).  

Olen miettinyt jotain 1920-luvun pukua tähän tyyliin (http://www.modcloth.com/shop/dresses/extravagant-evening-dress), mutta puvun pitäisi kuitenkin olla aika juhlava. Juhlapaikkana Holiday Club Saimaan Paviljonki joka on todella kaunis ja juhlava paikka, joten puvun pitäisi sopia myös ympäristöön... 

Mitä ihmettä sitä päälleen laittaisi? Mistä kannattaa lähteä etsimään hääpukua joka ei ole perinteinen valkoinen-krumeluuri-täyspitkä-mekko? Olen Lappeenrannasta, mutta mekkoa voin käydä etsimässä Lappeenranta-Hki-Tampere-väliltä ja suunnalta. 

 

Aaaaapua, mistä sitä etsinnän aloittaa??

Link to comment
Share on other sites

"Ei-perinteisen näköistä hääpukua" kannattaa etsiä juhlapukuja myyvistä liikkeistä (Lappeenrannassa esim. Halonen, Kekäle jne. ja miksei vaikka ent. grande orchidee). Tietysti monissa hääpukuliikkeissäkin on värillisiä pukuja sekä eri mittaisia pukuja. Lähimmät hääpukuliikkeet taitavat olla Kouvolassa, Lahdessa, Helsingissä, Tampereella jne. Lappeenrannassa on vain Elegantti, joka myy/vuokraa juhla-asuja ajanvarauksella, mutta en muista, onko siellä lyhyitä pukuja, kannattaa kysäistä. Täältä löytyy ketju  Hääasu perusvaatekaupasta  joka voisi sopia aiheeseen linkkivinkkinä.

Nettihän on sitten täynnä juhlamekkoja myyviä kauppoja. Tuon 1920-luvun tyylisiä myös, kuten sun linkkikin :) Varmasti netistä löytyy paremmin sitä tyyliä ja jostain vintage-liikkeistä saattaisi myös löytyä, mutta koko, väri jne. on sitten arpapeliä.

Toisena linkkivinkkinä heitän tuolta somistuspuolelta tämän, vaikkakin ketju kaipaa vielä lihaa luiden ympärille :);) (ja ko morsiolla on näköjään myös päikky)

 

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
  • 2 weeks later...

Apua!

Harkitsen Sincerity-puvun tilaamista liikkeen kautta, mutta liikkeessä tai ylipäänsä edes netissä ei ole kuvia toisesta värivaihtoehdosta, eli sand/nudesta.

Kyseessä on Sincerity 3885. Oisko kellään edes sovituskuvaa tms. kyseisestä puvusta tässä pehmeän nuden sävyssä? En uskalla tilata ennen kuin jotain osviittaa on.

Kuva puvusta 

Link to comment
Share on other sites

  • 11 months later...

Hei kaikille! Rakastuin tähän: http://www.dressfirst.fi/A-Linjainen-Prinsessa-Olkaimeton-Katedraali-Train-Tafti-Tylli-Morsiuspuku-Jossa-Rypytys-Helmikuvoinnit-002000380-g380

Dress First-sivustolla on hääpuvun tilaamisessa kohta räätälöity koko. Täytettävät kohdat ovat rinta (cm), vyötärö, lantio, mitta kaulankuopasta lattiaan (paljain jaloin) pituus (paljain jaloin). Uskaltaako netistä tilata? 

Muokattu: , käyttäjä: Miranda_
Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Löysin ihanan morsiuspuvun ja siinä huumassa vähät välitin käytännön jutuista.

Esim. miten käyn sillä vessassa? Onkohan se sitten puolimerenneito, kun levenee maltillisesti vasta reisistä alaspäin? Ei voi nostaa helmaa ylös. Taakse tulee nyörikiinnitys, niin kukas niitä sitten avaa ja kiristää? Ja koska olen pissaressaaja, eli kun jännitän niin käyn 5 minuutin välein hätäpissalla.

 

Toinen juttu, niin siinä on avoin selkä ihan ristiselkään asti. Hiukset tulee kiinni ja mun selkä ei ole kyllä ihan aina sellaisessa esiteltävässä kunnossa. Toisaalta en kyllä halua mitään huivia shaalia takkia boleroa koska ne taas peittää edestä sitä hääpukua... Joten kikkakolmosia miten selän saa pidettyä hyvin? Hormoninäpyt tulee aina selkään.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...



×
×
  • Create New...