Jump to content
Naimisiin.info

Hääpukujen ja asusteiden tilaaminen ulkomailta vol.2


Recommended Posts

  • Replies 140
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Tilauspäivä - toimituspäivä 10 päivää.

Tilasin tuolta mekon ja boleron 5.pvä ja tulivat 14.pvä eli tänään :)

Katsoin koon kokotaulukosta ja tilasin sen mukaan. Istuu todella hyvin.

Tuotteiden hinta yhteensä oli 131€, jonka lisäksi tullimaksu 28€.

Tullauksen hoiti DHL, kun heille vastasi tekstiviestillä (hetu ja meiliosoite).

Tietojen lähettämisen jälkeen tuli meilinä tullilasku (huolintamaksu).

Maksoin tullimaksun maanantaina ja paketti saapui keskiviikkona.

Helppo tilata ja tosi nopea toimitus, uskallan suositella :)

Miinuksena se, että tuotteet oli pakattu todella pieneen laatikkoon,

joten ilmavuus ja muoto olivat täysin kadoksissa. Puvun joutuu siis itse vielä käsittelemään käyttökuntoiseksi.

Tässä mekko mallin päällä:

http://www.dressfirst.fi/Empire-Tyylinen-Niskalenkilla-Tee-Pituus-Sifonki-Iltapuku-Jossa-Rypytys-017020321-g20321

Ja tässä mun puku :)

post-49292-0-60074000-1400092627_thumb.j

Muokattu: , käyttäjä: Fiini
Link to comment
Share on other sites

Olen tullut siihen tulokseen että taidan tilata pukuni Kiinasta. Liikkeistä ei sopivaa löytynyt, kapealinjaisia pukuja oli tosi vähän tarjolla ja kaikissa oli liikaa pitsiä/kimallusta/you name it. Toisekseen haaveilen merenneitomallisesta puvusta ja koska olen lyhyt (alle 160 cm), myyjä ei antanut niitä edes sovitettavaksi kun kaikki on alunperin tietysti suunniteltu pidemmille ihmisille ja olisi tosi hankala saada korjattua puku sopivaksi kun mittasuhteet olisivat alunperin ihan pielessä. Yksi puku oli merenneidon ja A-linjaisen välimuoto ja sopi malliltaan selvästi parhaiten kokeilluista, olisi itseasiassa näyttänyt vielä paremmalta jos helmassa olisi ollut enemmän merenneitomaisuutta. Toisekseen en todellakaan aio käyttää tuhatta euroa pukuun jota käytän muutaman tunnin, niille rahoille on parempaakin käyttöä kun meillä on tämä pitkän tähtäimen remonttiprojekti meneillään.

 

Olen nyt lähettänyt sähköpostia muutamien kuvien kera Fabulous U:lle, Jasmines Bridaliin ja Milly Bridaliin (UK). Jasmines Bridalista vastattiin hitaimmin, muistaakseni meni ihan useampi päivä kun noiden kahden muun kohdalla aika on laskettu tunneissa. Fabulous U ja Jasmines ovat kalleimmasta päästä ja niistä hinta-arvioksi annettiin noin 350 euroa, joka on minusta vieläkin liikaa yhden päivän mekosta. Toimituskulut tulisivat vielä tuohon lisäksi. Millyltä sanottiin hinnaksi 160 euroa ja toimitus olisi ilmainen. Löysin heidän sivuiltaan kaksi pukua joiden yhdistelmän haluan, toisesta ylä- ja toisesta alaosa. Kerroin heille hääpäivän olevan elokuun lopussa eli pari viikkoa aiemmin kuin se todellisuudessa on ja lupailivat että puku ehtisi kesäkuun lopuksi jo minulle. Täytyy varmaan laittaa kohta jo puku tilaukseen että ehtii varmasti ajoissa perille.

Link to comment
Share on other sites

Ai siksikö pukuja sovittaessa saa vain A-linjaisia. Pyh! Minäkin 163cm, mutta myös hieman tukevampaa tekoa. Ne A-linjaiset kasvattaa persusta vaan liikaa ja saa näyttämään vielä suuremmalta.

Minäkin luultavasti teetän pukuni Kiinassa, se on pikemminkin (toistaiseksi) kolmen mekon ideoima eikä niiden yhdistelmä :) Mutta kunhan pääsen sovittelemaan eri mallisia ja näköisiä mekkoja, niin sitten tämäkin selviää että haluanko pukuuni sitä kaikkea mitä luulen juuri nyt

Link to comment
Share on other sites

Mulla oli liikkeeseen mennessä sekin vaihtoehto vielä avoinna, että ostan puvun sieltä. Ainoastaan yksi puku sovittamistani oli sellainen jonka olisin voinut kuvitella hääpuvukseni, tosin ei sekään aiheuttanut mitään erityistä "ooh, tämä se on!" -fiilistä. Vielä vähemmän sitten kun olin vilkaissut hintalappua. Voin maksaa 100-150 euroa hyvästä ulkoilutakista jota tulen käyttämään useamman vuoden tai saman verran hyvistä kengistä, mutta lähes tuhat euroa on ihan liikaa mekosta jota käytän alle puoli päivää :girl_impossible: Eikä niitä ilmeisesti taida saada myytyä eteenpäinkään ihan helposti.

 

Laitoin viestiä vielä Dressily Me -firmalle, joka on ilmeisesti myös aika suosittu tuolla rapakon takana. Sieltä vastattiin heti seuraavana päivänä ja vastaus oli vakuuttavampi kuin esim. Milly Bridalista, josta vastattiin ihan mitä sattuu ja jäi tunne ettei siellä ymmärretty yhtään mitä olin vailla. Dressily Me:n työntekijä varmisti ja kyseli ymmärsikö oikein ja laittoi sähköpostin liitetiedostoksi kuvia selventämään. Se vain ihmetyttää, kun linkitin ensimmäiseen sähköpostiin puvun josta halusin lisätietoja ja muistan lähes sataprosenttisen varmasti hinnan olleen noin 130 euroa, niin seuraavan kerran mennessäni katsomaan hinta olikin yli 250 euroa! Tosin Dressily Me:n sivuilta löytyy muutamia pukuja useampaan otteeseen, toisella sivulla hinta voi olla vaikkapa 150 euroa ja toisella 400 euroa :D

Muokattu: , käyttäjä: Ruska
Link to comment
Share on other sites

Laitetaas tännekin. Eli löysin ihanan puvun kahdeltakin eri sivustolta. Toinen, http://www.missesdressy.com/dresses/designers/mori-lee/voyage-by-mori-lee/6778_4 vakuuttaa olevansa authorised reseller eli puku on aito, ja hintakin on sitten korkeampi, ei tosin mikään päätä huimaava. Täällä http://www.dressilyme.com/p-stunning-tulle-organza-satin-chiffon-v-neck-raised-waistline-a-line-wedding-dress-45455.html on sitten sama kolttu kiinakopiona, jolloin hintakin on reilusti halvempi. Eli kummastakohan alkaisi tilailemaa vai alkaisiko ollenkaan, kun häihin on vielä vuosi aikaa... Miksei näitä voitas myydä vaan H&M:llä...

Link to comment
Share on other sites

Jos puku on myynnissä jossain suomalaisessa liikkeessä, kävisin siellä ainakin sovittamassa ja toteamassa, onko kyseessä oikeasti se unelmapuku, joka päällä haluaa häitään juhlia. Tämän jälkeen, jos puku on unelmapuku, voisin harkita netistä ostamista autorisoidulta myyjältä, mikäli puku on oikeasti veroineen, lähetyskuluineen, tulleineen kaikkineen edullisempi kuin suomalaisissa liikkeissä. Netistä ostamiseen sisältyy valitettavasti aina pieni riski lopullisesta istuvuudesta, laadusta, hinnasta ja kuluttajansuojasta. Kiinakopiota en ostaisi siitä yksinkertaisesta syystä, että siinä on kyse piratismista, toisen suunnittelijan työn laittomasta kopioinnista, jonka hinnasta ja laadusta lähetyksineen, tulleineen ja korjauksineen ei ole mitään takeita. En oikein ymmärrä, miksi tässä piratismi olisi ok, kun ei se ole oikein esim. elokuva- ja musiikkituotannossakaan. En paasaa enempää. Oma mielipiteeni.

Link to comment
Share on other sites

No netistä olen koltun jokatapauksessa tilaamassa, tai sitten JOS sattuisi sopiva löytymään käytettynä, mutta sitä epäilen vahvasti. Kun samoista paikoistahan ne suomalaisiin liikkeisiinkin tulee, liikkeet vain lisäävät hintoihin päälle omat katteensa. Ja mitä täältä olen lukenut kokemuksia kivijalkaliikkeistä niin ei hirveästi innosta lähteä ahtaaseen kiireeseen ja kaaokseen "palveltavaksi". Plus että hintakatto koltulle on n.500e tietämissä, sillä ei taida suomesta saada kuin jotain alekamppeita, jos niitäkään.

Link to comment
Share on other sites

Nuo Morileen puvut siellä missesdresses -kaupassa näyttäisi olevan aika lähellä sitä hintatasoa kuin suomessakin. Niissä on todennäköisesti katteet mukana, se mikä tuo hintaeron on todennäköisesti suomen arvonlisävero. Se lisätään eu:n ulkopuolelta tehtyihin nettiostoksiin, eli missesdresses sivulta tilaava todennäköisesti maksaa puvusta suunnilleen saman hinnan lopulta, kuin suomesta ostavakin. Ainakin suurimmassa osassa puvuista, tuosta nimenomaisesta puvusta en osaa sanoa. Se on melko edullinen, mutta kun katsoo  useampien hääpukujen, prom-pukujen ja iltapukujen hintoja, liikkuvat ne samoissa hinnoissa kuin suomessa ilman alvia. 

Ensimmäinen merkki siitä, että puku on kopio, on se, että puku luvataan tehdä omien mittojen mukaan. Merkkipukuja ei tehdä mittojen mukaan. Hyvin harvat valmistajat tekevät mittapukuja, ja niissäkin lisämaksut on niin järjettömiä. 

Link to comment
Share on other sites

Hehee, jääköhän multa saamatta koko puku kun en vielä ole laittanut edes tilausta menemään ja häät on syyskuun puolivälissä... Tarkoitus on nyt tällä viikolla saada hoidettua se alta pois, toivottavasti puku ehtii perille. Ei kyllä kiinnosta nyt yhtään tämä puvun ostaminen, en muutenkaan tykkää ostaa vaatteita. :wacko:

Link to comment
Share on other sites

Nyt on laitettu tilaus vetämään! Päädyin lopulta Aliexpress-sivustolta löytyneeseen myyjään, joka oli saanut yli 98-prosenttisesti hyvää palautetta ja jonka sivuilla oli kuvia myös heidän tekemistään puvuista. Valitsin tarkoituksella mallin johon ei tarvitse tehdä suuria muutoksia, pyysin vain jättämään olkaimet pois (tosin kuvauksessa taisi lukea niiden olevan joka tapauksessa irrotettavat) ja poistamaan myös rintojen alla olevan helmikirjailun. Ennen tilaamista kyselin yksityisviestillä muutamia kysymyksiä ja vastaukset tulivat aina nopeasti eikä kielimuuriakaan tuntunut suuremmin olevan. Toimitusajaksi arvioitiin 37 vuorokautta, eli puvun pitäisi olla perillä heinäkuun puolivälin tienoilla. Hintaa oli 120 euroa ja toimituksesta ei tarvinnut maksaa erikseen. Nyt sitten vaan odottelemaan :)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Puku tuli tänään perille! Toimitusajasta annettu arvio piti paikkansa ja aikaa tilauksesta puvun saapumiseen kului noin 1,5 kk. Puku jäi tulliin, mutta tullaus hoitui kätevästi tekstiviestein ja sähköpostilla. Ylimääräistä maksettavaa tuli 29 euroa, eli kokonaisuudessaan puku maksoi 150 euroa.

 

Olen vain 158 cm pitkä joten eniten jännitti helman pituus. Ilmoitin tarkan mitan, en siis varmuuden vuoksi lisännyt siihen muutamia senttejä. Ihan paikkansapitävältä tuo pikaisesti sovittaessa tuntui, helma yltää juuri ja juuri lattiaan olematta kuitenkaan liian pitkä. Muuten puku vaikutti olevan juuri sopiva, tosin se selviää lopullisesti vasta sitten kun saan jonkun kaveriksi kiristämään nyörit. Ompelujälki on laadukasta, mistään ei repsota langanpätkiä ja kirjailut/timanttikoristeetkin on ommeltu kiinni. Yläosassa on tukiluut, kevyet toppaukset rintojen kohdalla ja vielä leveä (~5 cm) kuminauha hakaskiinnityksellä (eli rintaliivejä ei välttämättä tarvitsisi ollenkaan).

 

Tässä tapauksessa riski kannatti ottaa, olen erittäin tyytyväinen! :-* Kyllä tuossa puvussa kehtaa naimisiin mennä.

Link to comment
Share on other sites

Tuolla yritys- ja paikkakuntakohtaisten ketjujen puolella on paljonkin kokemuksia netin kautta tilaamisesta :)

PS. Etkös sä myös tilannut? Miten sen puvun kävi? :)

EDIT// Ei niin mitään enää. Ois pitänyt arvata että se vasta oli saapunut sulle kun mä oon vaan näköjään kuitannut koko foorun kerralla luetuksi vahingossa koska yleensä syynään hyvin tarkkaan nää pukeutumisaiheet..

Muokattu: , käyttäjä: Annas kun
Link to comment
Share on other sites

^Ei oo vielä livekuvaa, mutta puku pääsee tositoimiin tässä kuussa, niin yritän muistaa laittaa sitten :)

Mutta tämä oli kyseessä ja tilasin mittojen mukaan:

http://www.dhgate.com/product/2014-a-line-simple-lace-up-sweetheart-sleeveless/180787032.html

En tietty muistanut tulla laittamaan niit kuvia ennenkuin nyt.

Tässä sovituskuva (olkaimet on siis rintsikoista eli ei kuulu mekkoon)

Ja tässä lähikuvaa kankaasta

Olin siis tosi tyytyväinen tohon eli todellakin oli hintansa (60e) arvoinen.

 

muoks. sain kuvat toimimaan, jee!

Muokattu: , käyttäjä: marjannah
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Olisiko kenelläkään viime aikojen kokemusta (vuoden 2013 tai 2014) LightInTheBox:in toiminnasta? uskaaltako tähän firmaan luottaa? Löysin tähän ketjuun sen vol.1 osion, jossa tätä firmaa kehutaan enimmäkseen, ja itsekin satuin löytämään niin ihania pukuja, joista voisin omani valita. :) Hieman vielä epäilyttää uskaltaako sitä lähteä kiinalaiseen rulettiin mukaan... ;)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...



×
×
  • Create New...