SnowWhite

Vieraat, jotka eivät muista hääparia mitenkään?

165 viestiä aiheessa

Meillä oli DJ:nä Isännän BFFFF, jolta ei ollut korttia tai lahjaa. Vähän ihmetytti mut ei tommosesta kehtaa ainakaan kysyä..

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

NeNNi, maksoitteko DJ:n palveluista vai tekikö hän ilmaistyötä? Jos teki, eikö se käy jo lahjasta?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Muutamilta ei saatu mitään ja yhdeltä parilta ei edes onnittelukorttia...mutta ei sen niin väliä, tosi kiva että oli kuitenkin mukana meidän päivässä :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä kaikki taisivat muistaa jotenkin. Itsekään en kyllä kehtaisi mennä jonkun häihin, jos en mitenkään muistaisi.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mulle oli yllätys, että suurin osa jotka laittoi tilille rahaa eivät tuoneet korttia. Melkeen mieluummin sen kortin olisin ottanut, sillä ei tosiaan rahan tai lahjojen takia pidetty juhlia. Ja se kortti säilyisi muistona vieraasta, mutta raha häviää sinne tilille (tai sinne häämatkalle). Ei saatu edes sulhasen vanhemmilta korttia. Yhdeltä vieraalta ei saatu korttia eikä lahjaa, ja kieltämättä ei itselle tulis mieleenkään marssia juhliin, jossa kalliit tarjoilut ja bändit ja muut ilman että muistaisin juhlien järjestäjää millään tavalla (oli kyse sitten häistä, tupareista, synttäreistä tai ihan-muuten-vaan-bileistä).

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Käytiin miehen kanssa vastikään häissä, jonka juhlaparille emme vieneet kuin kortin. He olivat toivoneet häälahjaksi rahaa häämatkatilille, ja tunnen vieläkin kauheaa syyllisyyttä siitä, ettei meillä ollut antaa mitään. Paha mieli on varsinkin sen vuoksi, koska häät olivat todella hienot ja mukavat, ja ne olivat varmasti maksaneet ihan sievoisen summan. Pakko oli järkeillä tätä tilannetta itselleenkin: he ovat hyvin toimeentuleva, työssä käyvä pariskunta ja me reilusti köyhyysrajan alapuolella oleva opiskelijapari. Toivon, että he ymmärtävät tilanteen, ja että he pitivät ostamastani kortista ja Saarikosken runosta, jonka sinne heille kirjoitin.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Nyt kovasti pähkäilen, miten esittää kutsussa että "lahjat ei pakollisia, mutta kortti olis kiva". Tosiaan mielummin ottaisin kortteja kuin Iittalaa/Marimekkoa/Pentikkiä tms. hyllyjen täytteeksi.

Unohdin viime kesänä serkun häistä kortin kokonaan.... Lahjan kyllä veimme, mutta kortti uupui. No, toivottavasti kuitenkin lahja oli mieluinen ja jos kaikki muut jollain tapaa muistivat, ehkä he tajusivat ko. lahjuksen olleen meiltä. Totaalinen ajatuskatkos tuli ostoksilla ollessa!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

^ Me kirjoitettiin kutsuut suurinpiirtein näin: "Jos haluatte muistaa meitä jotenkin, mieluisin tapa on onnittelukortti. Toivomme, että vieraat eivät tuo meille lahjoja tai rahaa."

Emme siis halua ollenkaan lahjoja, joten tilanne niiden suhteen on vielä hieman tiukempi, kuin teillä. Mutta ehkä tuo ensimmäinen lause olisi teillekin käyttökelpoinen? ^_^

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä juhlittiin kahdessa osassa siten, että ensin juhlistimme sukulaisten kesken ja myöhemmin vielä opiskelukavereiden kanssa, niin opiskelukavereissa oli muutama, jotka eivät tuoneen minkäänlaista lahjaa. Sen oli kuitenkin sinänsä ihan ymmärrettävää, ja olimmekin sanoneet ennen juhlia, että lahjoja ei tarvitse olla.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minuakin jai harmittamaan, etta aika moni ei tuonut korttia, eika muistaneet mitenkaan. Siis nimenomaan se harmittaa, etta nyt ei heilta jaanyt mitaan muistoa. Jotkut naista kun eivat edes jattaneet viestia vieraskirjalappun muodossa, kuten vierailta toivoimme. Kylla se vahan hassulta tuntuu, koska itse vien aina jotakin muistamista haaparille/paivansankarille tms. 

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minä en ennen tuttavapariskunnan viime kuussa juhlittuja häitä osannut edes ajatella, että joku on niin epäkohtelias ja tökerö, ettei muista hääparia mitenkään! Mutta kylläpä sitä näköjään tapahtuu :o Niin kävi tuona tuttavapariskunnan hääpäivänä - tosin silloin luulin kyseessä olevan joku harvinainen poikkeustapaus, ja nyt tämä ketju kertoo, että tällaisia törppöjä on enemmänkin!

 

Minusta on suorastaan pöyristyttävää, että ihmiset eivät vaivaudu muistamaan edes kortilla hääparia, joka järjestää vaivalla pidot ja kutsuu ihmisiä juhlaan, joissa syödään hyvin ja nautitaan mukavasta ohjelmasta yms.

 

Tuolla tuttavapariskunnan häissä tämä tapaus oli nuori mies (sulhasen kavereita), joka ei edes vaivautunut ilmoittautumaan häihin, vaan sulhanen joutui soittelemaan perään ja silloinkin vastaus oli "no emmä tiiä, pääsenkö..." No, herra kuitenkin tuli paikalle ja oli ainut, joka ei noudattanut kutsussa selkeästi mainittua, juhlavaa pukukoodia, vaan tuli arkivaatteissa. Lahjaa/korttia hän ei tuonut lainkaan ja lähti juhlista hyvästelemättä/kiittämättä hääparia ollenkaan :girl_impossible: Olin järkyttynyt! Sulhanen vielä soitti häiden jälkeen tälle kaverille, että "ei kai sun lahja ole hukkunut/pudonnut lahjapöydältä mihinkään?" ja kaveri vaan totesi tyynesti, yhtään pahoittelematta, että "ei mulla mitään lahjaa ollu" :blink:

 

Omat häät koittaa parin kuukauden päästä ja toivon hartaasti, että ihmiset noudattaisi kuitenkin niissä hyviä käytöstapoja ja juhlaetikettiä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minä en kyllä kehtaisi soittaa perään että missä lahja on... :o enkä myöskään mennä juhliin muistamatta edes kortilla.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ihan uskomattoman tökeröä ja noloa on mennä toisen hääjuhliin, jos ei edes korttia viitsitä tuoda tai millään tavalla hääparia muistaa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kyllä minunkin mielestä edes sen kortin voisi viedä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillekkään ei tullut korttia vissii keneltäkään kuka laittoi tilille rahaa.

Ja meilläkin kaksi ihmistä jotka eivät antaneet edes sitä korttia...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me saatiin paljon kortteja myös ihmisiltä, jotka olivat laittaneet tilille rahaa. Sattuipa tosin myös tapaus, joka ei tuonut korttia tai lahjaa, mutta väitti kaasoilleni niin tehneensä. En usko, että lahja tai kortti olisi "hukkunut" minnekään, on kuulemma tällä persoonalla tapana valehdella ja jättää vain antamatta mitään.. Ei hän edes vieraskirjaan kirjoittanut :(

 

Häissämme oli myös toinen tapaus, joka ei tuonut korttia, mutta kirjoitti vieraskirjaan ja mielestäni se oli häneltä suuri saavutus, jota arvostimme suuresti! Tulla paikalle ja raapustaa nimensä kirjaan!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

loukkaannuttiin miehen kanssa, kun hänen siskonsa ei antanut edes korttia...kyseessä 27v ja minun alle parikymppiset veljenikin olivat ostaneet oman lahjan ja kortin meille vaikka kotona asuvatkin ja olisivat voineet olla vain samassa lahjassa porukoitteni kanssa

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tänään kun tein listaa kiitoskorttitarpeista niin huomasin, että sulhasen siskoista kaksi ei ollut muistanut sen paremmin kortilla kuin lahjallakaan. o.O Samoin eivät olleet muutamat miehen kaveritkaan. Nyt on vähän ristiriitainen fiilis kun olen ollut sitä mieltä, ettei ole väliä tuovatko ihmiset lahjoja vai eivät, ja nyt on kuitenkin jotenkin loukattu olo, kun eivät edes korttia tuoneet... Osa minussa haluaisi jättää laittamatta kiitoskorttejakaan näille. Voi tätä ihmismielen monimutkaisuutta  :grin:

Muokattu: , käyttäjä: kesä2014

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me pyysimme onnittelukorttia ja rahaa tilille.

 

Kaksi "kaveriani" eivät reagoineet hääkutsuun mitenkään (eivät kiittäneet, eivät onnitelleet, eivät mitään), he eivät tulleet häihin, heiltä ei tullut rahaa tilille, eikä liioin mitään onnittelukorttiakaan.

Yksi "kaverini" vastasi vain ettei pääse häihin, eikä laittanut rahaa eikä lähettänyt korttia, eli ei huomioinut mitenkään.

Yksi sulhon "kaveri" ei liioin ilmoittanut tuleeko vai ei, ei lähettänyt korttia, eikä laittanut tillle rahaa.

 

Selvä homma on, että minä en näitä kavereita enää kavereiksi kutsu. Ei siis sen takia etteivät laittaneet rahaa tilille :D vaan siksi etteivät edes onnitelleet.

 

Erikoista tässä on se, että siskoni (joka hoitaa osaltaan tuota kiitoskorttien osoitteiden hankintapuolta, eli hankkii vieraiden osoitteita kiitoskortteja varten) vahingossa lähetti tälle kaverilleni (joka ilmoitti ettei tule häihin, mutta ei lähettänyt onnittelukorttia, ei rahaa, eikä huomioinut häitä mitenkään) viestin ja kysyi tämän osoitetta kiitoskorttia varten ja kaverini näköjään ihan pokkana lähetti siskolleni osoitteensa. Ihmeteltiin vaan siinä että mistähän tätä kaveria nyt pitäisi kiittää kiitoskortin muodossa, kun ei häneltä mitään muistamista ole tullut...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä on häistä reilu kaksi viikkoa ja oli vapaaehtoista auttaa meitä kasvattamaan häämatkakassaamme. No itse en kehtaisi mennä minnekään juhliin ilman jotakin lahjaa/viemistä. Meidän häävieraista löytyi valitettavan moni, joka tuli paikalle syömään ja juomaan ilman minkäänlaista muistamista, edes sitä korttia. Yksikin kaveri kysyi tilinumeroa vielä erikseen tekstarilla, mutta rahaa ei koskaan tullut. Ja mitään ei lahjapöydästä hävinnyt, koska kävin itse avaamassa ja katsomassa kortit. Eihän tämä maailmanloppu ole, mutta jotenkin harmittava olo siitä jäi.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mun äiti antoi meille sellaisen lahjan mistä tiesi että vedän herneen nenään (hän on sotkeentunut uskonlahkoon verrattavaan verkostomarkkinointiin mikä on pilannut meidän perhesuhteet aika tehokkaasti) joten palautin sen hänelle. Sanoin että jos haluaa antaa jotain niin lahjalista ja tilinumero on edelleen olemassa. Mutta jos halusi vain v*****lla niin eipä siinä mitään.

 

Miehen tädeiltä ei tullut mitään, kaksi ei päässyt häihin enkä heiltä uskonutkaan tulevan, mutta kolmas oli ja hän kyllä puhui paljon laittavansa mutta ei ole näkynyt..

 

Mä en edes kutsunut mun tätejä mutta olivat silti lähettäneet kimpassa lahjakortin Stockalle mikä oli todella suloinen yllätys.

 

Muuten varmaan kaikilta tuli - ei me kyllä pankkitiliä mitenkään syynätty läpi ja verrattu vieraslistaan, nuo vaan satuttiin huomaamaan. Voihan sitä olla että oli muitakin jotka ei laittaneet mitään.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meidän häissämme bestman ei antanut mitään lahjaa eikä edes korttia.  Mokasi pahasti, kun ei keksinyt yhtään hääleikkiä (onneksi kaaso ja ystäväni pelastivat ohjelman viime hetkessä) vaikka vannoi, että kyllä häneltä ideoita löytyy.  Itse sai lahjaks kalliin konjakkipullon ja taskumatin. En ymmärrä, miten joku kehtaa tulla häihin ilman minkäänlaista lahjaa.  Jos itse olisin niin vähävarainen, ettei edes pieneen lahjaan tai korttiin ole varaa, niin jäisin kotiin.

Muokattu: , käyttäjä: Oshu

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ei meillä best manit ja kaasot antaneet mitään lahjoja - ja ei kyllä odotettukaan heiltä, heidän lahja oli se että olivat meidän best manit ja kaasot..

Ja siis meillä best manit ja kaasot ei kyllä osallistunut myöskään mitenkään häiden järjestelyihin tai ohjelman keksimiseen (okei, kaasot kuunteli mun pukuongelmia ja auttoivat sen kanssa) vaan heidän panoksensa oli hääjuhlassa kun juonsivat ja hoitivat asioita silloin niin ettei meidän tarvinnut miettiä mitään.

Enemmänkin siis toisin päin, me ollaan antamassa heille lahjat..

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä taisi ihan muutama olla, jotka eivät tuoneet korttia, kaikki kumminkin olivat laittaneet rahaa häämatkatilillemme. Muutama, joka ei päässyt tulemaan, ilmoitti, että laittavat sinne kumminkin ja olin positiivisesti yllättynyt, mutta eipä ole näin kuukaudenkaan jälkeen vielä näkynyt :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään