Lihaton menu vegetaristien häissä?


-Fanny-

Recommended Posts

Napalmin menu kuulostaa tosi herkulliselta :). Nam.

Meille tulee hääkakku ihan pitopalvelulta mistä muutkin ruoat. Mutta saisikohan Silvopleestä? Meidän pitäisi saada jostakin tilattua vegaanisia karjalanpiirakoita iltapalalle.

Entä mitä maitoa muissa vegaanihäissä tarjotaan kahvin kanssa? Mun vanhemmat on muuten ihan tyytyväisiä vegaanitarjoiluihin, mutta äiti haluaisi kahvin kanssa tarjolle lehmänmaitoa, kun vanhat sukulaiset ei kuulemma pärjää ilman sitä. Saa luvan pärjätä, mutta kun itse en juo kahvia niin en tiedä mikä soija- tai kauramaito sopisi parhaiten kahvin kanssa eikä juoksettuisi.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 94
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Olemme molemmat kasvissyöjiä (itse syön myös kalaa mutta mies ei). Meille oli alusta lähtien selvää, että häihimme tulee kasvisruokaa.

Menu näyttää tältä:

ALKUPALAT

Hiillostettua lohta ja punasipulivinaigrettea

Graavilohta ja sinappikastiketta

Nizzan salaattia (kasvisversiona, ilman kalaa)

Grillattuja- ja marinoituja kasviksia.

Coleslaw-salaattia

Feta-oliivisalaattia

Kirkas perunasalaatti varhaisperunoista (korvaa keitinperunat)

Vihersalaatti

Leipä, levite

PÄÄRUOKA

Paistettua haloumjuustoa, kukkakaalicouscous, vihanneksia, tomaattivinaigrettea

JÄLKIRUOKA

kakkugallerian Cassis-kakku (mustaherukka/suklaa)

& kahvi, tee + pieni karkkibuffet

YÖPALA

Kasvisporilainen

jos joku narisee, niin menköön aamuyöllä kebabille ;)

Link to comment
Share on other sites

Mulla on itselläni kala-allergia ja mulle tulee tosiaan allergiaa ihan siitä höyrystäkin (kun kala on lämmitetty) kuten myös useilla muilla kala-allergisilla. En usko että voisin olla oireilematta jos kaikki vierustoverini söisi kalaa :/

^ Ton vuoksi ollaan tarkastettu ettei juhlaväellä ole niin pahoja kala-allergioita, etteikö voitas tarjoilla tai että joutuis oireilemaan. ja kasvisruuissakin huomioidaan kaikkien mahdolliset allergiat.

Link to comment
Share on other sites

Olemme molemmat kasvissyöjiä (itse syön myös kalaa mutta mies ei). Meille oli alusta lähtien selvää, että häihimme tulee kasvisruokaa.

. . .

JÄLKIRUOKA

kakkugallerian Cassis-kakku (mustaherukka/suklaa)

& kahvi, tee + pieni karkkibuffet

. . .

Oletteko saaneet liivatteettoman kakun, vai miten se toimii kasvisruokavaliossa? Maksaako liivatteeton kakku enemmän, jos olette sellaisen saaneet tilattua?

Link to comment
Share on other sites

Napalmin menu kuulostaa tosi herkulliselta :). Nam.

Entä mitä maitoa muissa vegaanihäissä tarjotaan kahvin kanssa? Mun vanhemmat on muuten ihan tyytyväisiä vegaanitarjoiluihin, mutta äiti haluaisi kahvin kanssa tarjolle lehmänmaitoa, kun vanhat sukulaiset ei kuulemma pärjää ilman sitä. Saa luvan pärjätä, mutta kun itse en juo kahvia niin en tiedä mikä soija- tai kauramaito sopisi parhaiten kahvin kanssa eikä juoksettuisi.

Kiitos Tammihiiri ja muut kehujat! Olemme itsekin oikein tyytyväisiä ;)

Meille tulee kahvin kanssa varmaankin soijamaito. En vaan tiedä, kuinka vieraat saisi kaatamaan sen oikein, ettei se jää paakkuroiksi kupin pohjalle. Mietin myös, pitäisikö kahvipöydän päässä olla joku tarjoilemassa ja hoitamassa homman niin, ettei kenelläkään jää häistämme päälimmäiseksi muistoksi maailmankaikkeuden vastenmielisin kahvikupponen.

Link to comment
Share on other sites

Olemme molemmat kasvissyöjiä (itse syön myös kalaa mutta mies ei). Meille oli alusta lähtien selvää, että häihimme tulee kasvisruokaa.

. . .

JÄLKIRUOKA

kakkugallerian Cassis-kakku (mustaherukka/suklaa)

& kahvi, tee + pieni karkkibuffet

. . .

Oletteko saaneet liivatteettoman kakun, vai miten se toimii kasvisruokavaliossa? Maksaako liivatteeton kakku enemmän, jos olette sellaisen saaneet tilattua?

^ Ötökkä --> emme ole siis vegaaneja ja koska irtokarkitkin uppoavat (niissähän on liivatetta) niin kyllä tuo kakkukin kelpaa. Sitä ei siis tehdä erikseen kasvisperäisestä liivatteesta (tai voihan asian tarkastaa..).

Link to comment
Share on other sites

Olemme molemmat kasvissyöjiä (itse syön myös kalaa mutta mies ei). Meille oli alusta lähtien selvää, että häihimme tulee kasvisruokaa.

. . .

JÄLKIRUOKA

kakkugallerian Cassis-kakku (mustaherukka/suklaa)

& kahvi, tee + pieni karkkibuffet

. . .

Oletteko saaneet liivatteettoman kakun, vai miten se toimii kasvisruokavaliossa? Maksaako liivatteeton kakku enemmän, jos olette sellaisen saaneet tilattua?

^ Ötökkä --> emme ole siis vegaaneja ja koska irtokarkitkin uppoavat (niissähän on liivatetta) niin kyllä tuo kakkukin kelpaa. Sitä ei siis tehdä erikseen kasvisperäisestä liivatteesta (tai voihan asian tarkastaa..).

Aa.. okei. Oletin, että myös kasvissyöjät boikotoivat liivatetta, kun se on tehty kuolleesta lehmästä. :)

Ajattelin, että josko olisi joku leipomo, joka tekee tuollaisia kakkuja myös ilman liivatetta.

Link to comment
Share on other sites

  • 8 months later...

Meille on tulossa kans pesco-lakto-ovo-veget ruuat ja tähän mennessä ainoa huolenaihe on se, että se yksi tiedossani oleva kala-allergikko (joka voi esim. olla samassa tilassa kalan kanssa onneksi) on allerginen myös kovin monille kasviksille. Ruokapuoli on muutenkin tosi haasteellinen pitää mm. kustannuskysymysten suhteen aisoissa ja odotan innolla, että vanhemmatkin pääsevät työntämään lusikkansa tähän soppaan ja vaatimaan ääntään kuuluviin... Me kun ollaan tunnettuja "vaikeasta ruokavaliosta" muutenkin (luomut, käsittelemättömät, ei-kevyet jne. ruuat), niin varmaan kaikilla mun savolaissedillä on varmuuden vuoksi omat eväät mukana. En kuitenkaan aio ketään asiasta muistuttaa etukäteen. :grin:

Mutta en siis todellakaan osta kenellekään liharuokaa, vaikka pitopalvelunkin täti vähän katsoi huuli pyöreänä tämän ilmoituksen jälkeen. (Ja onhan sitä kalanlihaa.) Nyt vaan pitää saada kokonaisuus sellaiseksi, että voidaan unohtaa ne perhanan gratiinit ja ettei kaikki näytä alkuruualta, joksi ihmiset kalan usein mieltävät.

Muokattu: , käyttäjä: Sni
Link to comment
Share on other sites

Mä olen kanssa sitä mieltä että ei ole mikään pakko tarjota häissä liharuokia jos on itse vannoutunut kasvissyöjä. Itse syön myös lihaa mutta olisin vieraana oikein mielelläni häissä, jossa on vain kala- ja kasvisruokia tai vaikka pelkkiä kasvisruokia tarjolla. Ei mun juhlat siitä menisi pilalle, ja monet kasvisruoat (ja kala) on sitäpaitsi tosi hyviä! On se nyt kumma jos ei yhtä iltaa pärjää ilman pihvejä ja paisteja. Tärkeintä on että ruoka on hyvää ja tilaisuuteen sopivaa ja sitä on riittävästi ja ruokajuomat sopii sen kanssa :girl_smile:

Link to comment
Share on other sites

Itse syön usein kasvisruokaa vaikka syön kyllä lihaa ja kalaakin, joten olisin vieraana oikein tyytyväinen kala-kasvis-menuun, tai myös pelkkään kasvismenuun. Ja uskoisin, että suurin osa vieraistakin tulee sillä ihan kylläiseksi. Jos tiedätte vieraissa olevan kala-allergikkoja tai sellaisia, jotka eivät pidä yhtään kasviksista, silloin voisi olla ihan turvallista varata yksi liharuokakin, mutta toisaalta, eihän kaikkia vieraita muutenkaan voi aina miellyttää.

Sitä kyllä pidän hiukan erikoisena, jos ei vegaaniudesta voi edes sen verran joustaa, että laittaisi kahvipöytään tavallista (luomu)maitoa. Kyse on kuitenkin aika pienestä asiasta, mutta suurin osa vieraista varmaan haluaisi juoda kahvinsa normaalin makuisena.

Link to comment
Share on other sites

Mä olen kanssa sitä mieltä että ei ole mikään pakko tarjota häissä liharuokia jos on itse vannoutunut kasvissyöjä.

Mutta usein, kun kuuntelee näitä eri-asteisia vegejä, niin olisi pakko tarjota häissä kasvisruokia, vaikka pari itse olisi vannoutunut sekasyöjä. Aina olisi oltava se lämmin pääruokakin kasvisversiona, vaikka parille itselleen ja heidän ruokavalioonsa kelpaisi hyvin pippuripihvi punaviinikastikkeessa plus alkupalat.

Se maksaa kuitenkin enemmän, jos on kaksi tai kolmekin lämmintä pääruokaa, kuin jos olisi vain se yksi lihaversio.

Ihan vaan ihmettelen. Kasvisyöjät saavat tarjota kaikille sitä ruokaa, mitä itse syövät, mutta sekasyöjät eivät.

Link to comment
Share on other sites

Guest Minimorsio

^ Tässä oli jo aiemmin samasta asiasta, mutta suurin osa kasvissyöjistä on kasvissyöjiä eettisistä syistä. On siis hieman eri asia sekasyöjän syödä kasviksia (joita siis ruokavaliossa on joka tapauksessa) kuin kasvissyöjän vetäistä yhtäkkiä pihvi, jos hän on päättänyt olla syömättä kuollutta eläintä enää koskaan. Mielestäni tässä ei ole mitään epäselvää.

Ja tuohon, että maksaisi enemmän tarjota useampia pääruokia: suurin osa pitopalveluista ottaa erikoisruokavaliot huomioon ilman mitään lisämaksua, eli hääparille ei todellakaan muutamasta kasvissyöjästä koidu mitään lisäkustannuksia.

Link to comment
Share on other sites

Varmaan suurin osa onkin eettisistä syistä, mutta kaikki, joiden kanssa olen itse päässyt keskustelemaan aiheesta sanovat pääsyyksi sen kun "eivät tykkää lihasta/sen mausta/koostumuksesta". Olen jutellut noin kymmenkunnan kanssa.

Ei millään pahalla niitä kohtaan, joilla niitä eettisiä syitä oikeasti on takana, mutta todella monelle se etiikka astuu peliin vasta sitten, kun sillä on mahdollisuus perustella oman maun mukaista erityiskohtelua.

Voiko vieras vaatia häissä itselleen tarjottavaksi luomu- ja lähiruokaa samoilla syillä kuin kasvisyöjät, siis eettisistä syistä?

Link to comment
Share on other sites

No, kyllä mä luulen että ne jotka itse häänsä järjestävät ja siellä haluavat tarjota pelkkää kasvisruokaa tekevät sen nimenomaan eettisistä syistä. Mun tuntemista kasvissyöjistä kaikki on näitä etupäässä eettisistä syistä lihan jättäneitä, toki ajan mittaan lihan maku käy varmasti vastenmieliseksi. Edelleen, minusta olisi hyvin epäkunnioittavaa olla syömättä häissä tarjolla olevaa kasvisruokaa jos ei ole mitään allergioita tms. syytä siihen. Kun kaikki meistä kasviksia kuitenkin syö (toivottavasti) - se siis on ihan oikeaa ruokaa ja erittäin hyvää onkin hyvin tehtynä, vain ilman sitä lihaa. Ei siitä tarvitse minusta pillastua, syököön kukin sitten kotonaan ihan niin paljon kuolleita eläimiä kuin haluaa. Ja siis olen itsekin sekasyöjä. Sen verran kunnioitan kasvissyöjiä että ei tulisi mieleenkään edes ajatella, että siinä olisi jotain kummallista että he tarjoaisivat vain kasvisruokaa muillekin. Luomu- ja lähiruoka taas on enemmänkin tiedostavan ihmisen valinta kuin varsinainen eettinen ratkaisu, ei verrattavissa vegetarismin etiikkaan.

Link to comment
Share on other sites

Niin, kasvisyönnin etiikka on vähän samaan tapaan kumoamaton peruste kuin uskontokeskustelussa Raamatun totuus. Kun tuon kortin vetää, ei normaali keskustelu ja/tai väittely aiheesta enää ole mahdollista.

Link to comment
Share on other sites

Kyllähän kasvisruoka vaihtoehdoista saa "naamioitua" liharuokia vastaavia. Otetaan nyt esimerkkinä lasagne, josta ei kukaan huomaa onko liha vai kasvis.

^Soijarouhetta mukaan, niin menee lihasta. Soijasuikaleet hämäävät kanasuikaleita. :)

Mutta mun mielestä kala-kasvismenu kuulostaa herkulliselta. :) Ne, jotka ovat pihvinsyöjiä, voivat hyvin sen yhden aterian olla ilman pihviä. Ei se maailma siihen kaadu.

Link to comment
Share on other sites

Möö, siis miten uskonnon etiikka liittyy kasvissyönnin etiikkaan? Minusta siinä on vissi ja iso ero. Kasvissyöjien eettinen ratkaisu perustuu siihen että he eivät halua tuottaa eläimille kärsimystä. Miten sillä nyt on uskonnon ja Raamatun kanssa yhtään mitään tekemistä?

En sanonut, että ne suoraan liittyisivät toisiinsa, vaan että perusteluna ne ovat yhtä kumoamattomat, verrattavissa.

Sekä uskovaiset että kasvissyöjät uskovat sokeasti oman näkemyksensä olevan se Ainoa Oikea Tapa Toimia. Tällä perusteella sitten voidaan vaatia kaikenlaista erityiskohtelua ja oikeutta siihen erityiskohteluun ei saa kyseenalaistaa. Muut näkemykset eivät ole yhtä arvokkaita.

Esimerkkinä tämä häiden ruokavalio. Kasvissyöjät vaativat sekasyöjien häihin itselleen omaa ruokaa, mutta eivät valmista sekasyöjille omiin häihinsä sekäsyöjien ruokavalion mukaista syötävää. Perusteena on se, että noudatetaan omaa ideologiaa, eikä haluta tarjota kuolleita eläimiä. Jos sekasyöjän ideologiaan kuuluu kuolleiden eläinten syönti, miksi sekasyöjän olisi häissään nähtävä vaivaa ja järjestettävä kasvissyöjälle sopivaa ruokaa erikseen? (Toki on kohteliasta ottaa muiden ruokavalio huomioon, mutta miksi tämä kohteliaisuus ei koske kasvissyöjien häitä?)

Eettisyyteen vedoten kasvissyöjä asettaa oman ruokavalionsa ylemmäs, se on siis parempi näkemys ja oikeuttaa omaan ruokaan myös muita ruokaideologioita edustavien häissä. Sekasyöjän ideologia, koska sillä ei ole yleisesti hyväksyttyä eettistä perustetta, on huonompi ja omanlaista ruokaa ei siis voi vaatia.

Sama tilanne on uskovaisilla ja uskonnottomilla keskenään. Uskovainen voi aina vedota eettiseen periaatteeseen ja uskonnottoman oma mielipide, vailla uskonnon tuomaa auktoriteettia ja eettisiä arvoja, on arvottomampi ja sitä ei siis tarvitse ottaa samalla tavalla huomioon.

En ole kasvissyöjiä vastaan, minua vain ihmetyttää tämä näkemysten eriarvoisuus.

Se, että sekayöjällä ei ole mitään eettistä perustetta ruokavalionsa taustalla ei tee siitä huonompaa tapaa syödä. Miksi sekasyöjän pitäisi syödä vain kasvisruokaa vain siksi, että hän VOI, jos hän ei sitä halua? Kyllä kasvissyöjäkin VOI sekaruokaa syödä, mutta ei vain halua.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Riippuu aina paljon ihmisistä. Itse en kasvissyöjänä vaadi, että valintani otetaan huomioon toisten ihmisten järjestämissä juhlissa. Toki olen iloinen, jos he näin haluavat tehdä. Yleensä kuitenkin kaikissa juhlissa löytyy jotain kasvissyöjällekin sopivaa syötävää, olkoonkin, että perunalla ja salaatilla ei kaikki tarvittavat ruoka-aineet tule katettua, mutta siihen tuskin kenenkään terveys kaatuu, että välillä syö vähän "huonommin". Kunhan hengissä pysyy. Ainoan kerran, kun kasvissyönnistäni on oikeasti tullut ongelma, oli kun juhlissa oli tarjolla AINOASTAAN lihakeittoa... Onneksi sain tietää tämän noin tuntia ennen juhlan alkua ja kävin kaupasta hakemassa itselleni eineskasviskiusauksen, jonka sitten sain lämmittää juhlapaikan mikrossa :D Tosin jälkiruoaksi olikin sitten riisipuuroa, joka olisi ihan itsessään riittänyt ruoaksi, mutta SITÄ en tiennyt etukäteen. Loppu hyvin kaikki hyvin eikä raskaana oleva kasvissyöjä pyörtynyt ruoan puutteeseen juhlien aikana :)

Koska en itse vaadi erityiskohtelua, olisi se mielestäni omituista, että meidän häihimme saapuvat vieraat vaatisivat erityiskohtelua sekasyömisvalintansa vuoksi. Kuitenkin ihminen tarvitsee kasvikunnan tuotteita pysyäkseen jotenkin hengissä terveenä, liha ei ole yhtä välttämätöntä, joten en ymmärrä kuinka joku voisi kieltäytyä syömästä kasvikunnan tuotteita täysin jos ei rinnalla ole jotain lihaa?

Varsinkin, jos on kyse kala-kasvismenusta, niin eikös sekasyöjien ruokavalioon kuulu kala yhtä lailla kuin lihakin? En ymmärrä mahdollista ongelmaa. Eihän sekasyöjätkään AINA syö aterioillaan lihaa, esim. pinaattikeitto tai -letut, riisipuuro jne...

Kuitenkin, palatakseni alkuperäiseen aiheeseen, meidän häidemme ravintolamenu on seuraavanlainen:

alkuruoka: kuohkea herkkutattikeitto

pääruoka: kurpitsarisotto, paahdettua mantelia tai paahdettua lapin nieriää, kurpitsapyree

jälkiruoka: rommibaba

Link to comment
Share on other sites

Me ollaan molemmat seka syöjiä, mutta miehellä on paha kala allergia. Kysäisin hänen mieipidettään asiasta "onko liian suppeaa kala-allergiselle" Ei kulema ole. Hän piti ideaa hyvänä ja käski muistuttaa että kalaruoat pidettää OIKEASTI erillään kasvisruasta. Aika usein nimittäin perunoihin on pudonnut katkarapu tai Kasvisgratiinissa on lohenpaloja, jos ruoat on vierekkäin. Meidän ruokalistalata löytyy myös kalaa juurikin kasvisruokailijoita varten (kaikki syövät kalaa)Kuulostaa jotekin oudolta jos joku kehtaa valittaa hääparin ettisistä näkemyksistä.

Link to comment
Share on other sites

Möö, siis miten uskonnon etiikka liittyy kasvissyönnin etiikkaan? Minusta siinä on vissi ja iso ero. Kasvissyöjien eettinen ratkaisu perustuu siihen että he eivät halua tuottaa eläimille kärsimystä. Miten sillä nyt on uskonnon ja Raamatun kanssa yhtään mitään tekemistä?

En sanonut, että ne suoraan liittyisivät toisiinsa, vaan että perusteluna ne ovat yhtä kumoamattomat, verrattavissa.

Sekä uskovaiset että kasvissyöjät uskovat sokeasti oman näkemyksensä olevan se Ainoa Oikea Tapa Toimia. Tällä perusteella sitten voidaan vaatia kaikenlaista erityiskohtelua ja oikeutta siihen erityiskohteluun ei saa kyseenalaistaa. Muut näkemykset eivät ole yhtä arvokkaita.

Esimerkkinä tämä häiden ruokavalio. Kasvissyöjät vaativat sekasyöjien häihin itselleen omaa ruokaa, mutta eivät valmista sekasyöjille omiin häihinsä sekäsyöjien ruokavalion mukaista syötävää. Perusteena on se, että noudatetaan omaa ideologiaa, eikä haluta tarjota kuolleita eläimiä. Jos sekasyöjän ideologiaan kuuluu kuolleiden eläinten syönti, miksi sekasyöjän olisi häissään nähtävä vaivaa ja järjestettävä kasvissyöjälle sopivaa ruokaa erikseen? (Toki on kohteliasta ottaa muiden ruokavalio huomioon, mutta miksi tämä kohteliaisuus ei koske kasvissyöjien häitä?)

Eettisyyteen vedoten kasvissyöjä asettaa oman ruokavalionsa ylemmäs, se on siis parempi näkemys ja oikeuttaa omaan ruokaan myös muita ruokaideologioita edustavien häissä. Sekasyöjän ideologia, koska sillä ei ole yleisesti hyväksyttyä eettistä perustetta, on huonompi ja omanlaista ruokaa ei siis voi vaatia.

Sama tilanne on uskovaisilla ja uskonnottomilla keskenään. Uskovainen voi aina vedota eettiseen periaatteeseen ja uskonnottoman oma mielipide, vailla uskonnon tuomaa auktoriteettia ja eettisiä arvoja, on arvottomampi ja sitä ei siis tarvitse ottaa samalla tavalla huomioon.

En ole kasvissyöjiä vastaan, minua vain ihmetyttää tämä näkemysten eriarvoisuus.

Se, että sekayöjällä ei ole mitään eettistä perustetta ruokavalionsa taustalla ei tee siitä huonompaa tapaa syödä. Miksi sekasyöjän pitäisi syödä vain kasvisruokaa vain siksi, että hän VOI, jos hän ei sitä halua? Kyllä kasvissyöjäkin VOI sekaruokaa syödä, mutta ei vain halua.

Oot kyllä ihan asian ytimessä!

Tämä nimittäin nyt vain sattuu olemaan sellainen aihe, jossa on VAIN oikea ja väärä puoli. Eli kyllä, sekasyönti on huonompi tapa syödä, oli sen taustalla ideologiaa tai ei. Sori nyt, kun oon näin hitosti ylempi, mutta ei voi mitään. Kaikki järki- ja tunneperustelut on vegaanin puolella, joten eriarvoisuutta on turha sen enempiä ihmetellä.

Ajattelin muuten, että jotakuta saattaisi kiinnostaa, kuinka vegaanihäät onnistuivat. Lähes kaikki vieraamme pitivät ruuasta hyvin paljon, ja mieltä lämmitti erityisesti muutamat vanhemmat pariskunnat, jotka häittemme myötä innostuivat vegeruuasta oikein kunnolla. Muutama junttiserkku ei suostunut kuin maistamaan ruokaa ja lähti sitten lähikauppaan makkaraostoksille. Ei siitä sen enempää. Mutta kaiken kaikkiaan ruoka teki hyvin kauppansa ja ollaan saatu siitä ihan älyttömästi kiitosta (niin seka- kuin kasvissyöjiltäkin). Ihan rohkeasti siis kasvismenuilemaan!

Link to comment
Share on other sites

^ Hieno juttu Napalm, että ruoka maistui :) Blogilinkkisi ei toimi, olisin mielelläni nähnyt menunne :(

Meille tulee lakto-ovo menu, koska tämä on minun ja mieheni ruokavalio muutenkin. Haluamme häistämme meidän näköisemme, tästä syystä meillä ei esim. ole kirkkovihkimistä, kimpun/sukkanauhan heittoa, tai muita asioita, jotka eivät vain meille sovi eivätkä ole meidän näköisiämme. Liharuoka on yksi näistä.

Emme halua tukea eläinten teurastusta tai tehotuotantoa arjessa, miksi sitten omissa häissämme? Lihansyöjät kun eivät kuole siihen, etteivät yhdellä aterialla saa lihaa. Kuten minäkään en kuole siihen, jos yhdellä aterialla en saa ruokaa/voin syödä vain salaattia ja perunaa.

Link to comment
Share on other sites

Voisikohan toimimattomuus johtua siitä, kun se on jo arkistoitu? En tiedä. Mutta tässä meidän menu:

uudet perunat

yrttimarinoidut- ja bbqmarinoidut seitanpihvit ja soijapihvit

kermainen soijasuikalepata

uunigrillatut kasvikset

limechilimarinoidut herkkusienet

pestoperunasalaatti

vihersalaatti oliiveilla, kirsikkatomaateilla ja balsamicomarinoidulla punasipulilla

hedelmäinen vihersalaatti

focaccia-leipä

Kahvin kanssa:

mansikkakermakakku

suklaamoussekakku

marjajuustokakku

lusikkaleivät

Iltapala:

falafel

hummus

lohkoperunat

couscoussalaatti

sämpylöitä

+ jämät ja karkkibuffet (marianneja, tummaa suklaata, ässämixejä, lakuja, erilaisia hedelmäkarkkeja)

Siinpä se, muistaakseni :D

Meillä oli siis pitopalvelu, joka tekee vain vegaanista ruokaa, ja menu koottiin heidän ehdotustensa pohjalta. Lisäksi kaikki ruuat seitanpihvejä ja couscoussalaattia lukuunottamatta tehtiin gluteenittomiksi keliakiani takia.

Kaikki support lakto-ovomenulle täältä! Ei piä alistua! :grin:

Muokattu: , käyttäjä: Napalm
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...