Turun seutu


jkp84

Recommended Posts

Saimme kuitenkin juuri sen päivän, jonka halusimmekin, mutta tuntuu uskomattomalta, että hääpaikkoja varataan jo näinkin pitkälle. Tuntuu hassulta suunnitella häitä kahden vuoden päähän.

Tästä se kuitenkin lähtee. Paikka varattu ja hyvä mieli. Ei ole niin kiiru. Onkin enemmän aikaa säästää rahaa ja saimme kuitenkin juuri sen paikan, jonka halusimmekin.

:D

Mä ajattelin ihan samaa viime talvena, kun sain joltain kuulla, että mikäli haluamme pitää häät lauantaipäivänä kesällä Turussa vuonna 2009, paikkaa on syytä alkaa varailla. Tämä oli siis helmikuussa. No, tuumasta toimeen ja saimme haluamallemme päivälle. Nyt seuraavaksi pitäisi varata kirkko, sopii toivoa, että sen saa samalle päivälle :P Muuta en oikeastaan ole häiden eteen vielä tehnyt, pitopalvelu on kyllä alustavasti jo varattu. Olen pitänyt vuottakin pitkänä aikana valmistella häitä, mutta nähtävästi se ei nykyaikana ole mitään :D Pitää siis seurata muiden esimerkkiä ja tarttua tuumasta toimeen...

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1.3k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Voin itse suositella paikkaa, vietimme siellä omia häitämme syyskuussa 2006 :) Tilana hyvin toimiva, keittiö tilava ja kylmätilaa mielestäni melkoisen reilusti. Vuokra oli myös tosi edullinen varsinkin siihen nähden mitä kaikkea siihen sisältyi.

Ihanaa!

Voisitko mitenkään laittaa mulle privana muutaman kuvan?

Link to comment
Share on other sites

Guest jessyper

Onko kellään kokemuksia Kupittaan Paviljongista? Kuulostaa ainakin hyvältä: ei tilavuokraa, ruoat noin 35-40 euroa/hlö, sis. alkumaljan + hääkakun ja tarjoilijat (noin yksi tarjoilija per 30 hlöä jos on buffet). Paikkakin oli kivan näköinen ja sopii tarvittaessa sadallekin hengelle.

Link to comment
Share on other sites

itse olen ollut kupittaan paviljongissa syömässä. ruoka oli ihan ok, ja paikka oli valoisa. en kylläkään osaa sanoa mitään kommenttia häidenviettopaikkana, mutta äitienpäivälounas oli ainakin ihan jees ;)

Link to comment
Share on other sites

Minustakin Kupittaan Paviljonki on ihan kiva juhlapaikka.

Yhdet 80-v juhlat vietetty siellä, ja syömässä on tullut käytyä silloin tällöin kun ihan lähellä asutaan.

Ruoka on tosiaankin hyvää! Lapsille paikka on ihan erityisen mukava kun pihapiirin toisella puolella on leikkipaikka ja "seikkailupuisto". Ainakin me kävimme välillä vähän ulkona virkistäytymässä, otimme sukulaisten pikkuväkeä mukaan ja he olivat tosi mielissään kun pääsi keinumaan ym.

Paikka on todella valoisa, ikkunaa joka puolella :)

Link to comment
Share on other sites

Hei vaan kaikille!

Olen lukenut viestejä viime päivät silmäni kipeiksi, ja päätin vihdoinkin osallistua keskusteluun. ;)

Ollaan järjestämässä häitä ensi kesälle, ja parhaillaan on menossa juhlapaikan etsinnät Turun seudulta. Häävieraita kutsutaan 110 ja lapsia saattaa ilmaantua mukaan kekkereihin jopa parisen kymmentä. Eli aika suuri paikka pitäisi löytää ja mielellään sellainen, joka olisi yhtenäistä tilaa. Toiveena olisi lisäksi, että paikkaan saisi tuoda omat juomat ja vihkiminen voisi tapahtua pihamaalla. Ketjun viesteistä olen saanutkin jo paljon apua, mutta osaisiko joku valaista, käykö Friskalan Kartano liian ahtaaksi yli sadalle hengelle, tanssimaankin kun pitäisi mahtua? Samaa asiaa pohdiskelen Päiväkulman kartanon kohdalla (en ole vielä noihin paikkoihin soittanut). Ollaan menossa katsomaan Kavalton Tilan Navetanvinttiä, Kaimalan Karhulampea sekä Taattisten tilaa tällä viikolla, mutta voisin sopia vielä muutamat muutkin käynnit, jotta saataisiin enemmän valinnanvaraa. Niin ja vielä noista Karhulammen ruokien hinnoista - onko kenelläkään ajankohtaista tietoa, lienevätkö ne aivan tähtitieteelliset?

Link to comment
Share on other sites

Kiitos aadasofia vastauksesta! Aika hurjan tuntuinen summa, kun sen kertoo sadalla... Mahdatko tietää, onko tuo ihan perusmenu vai jotain erikoisempaa? Ja kuuluuko siihen alkoholijuomia/iltapalaa...? Sekin kiinnostaa, veloitetaanko alle 4 v lasten ruokailusta. No, ensi maanantaina tosiaan menemme paikan päälle, joten sieltäkin toki saamme vastauksia, mutta kaikenlaisia tiedonmurusia otan kyllä innolla vastaan. :)

Link to comment
Share on other sites

Onko kellään kokemuksia Kupittaan Paviljongista? Kuulostaa ainakin hyvältä: ei tilavuokraa, ruoat noin 35-40 euroa/hlö, sis. alkumaljan + hääkakun ja tarjoilijat (noin yksi tarjoilija per 30 hlöä jos on buffet). Paikkakin oli kivan näköinen ja sopii tarvittaessa sadallekin hengelle.

Olisimme mieluusti varanneet tilat ja muut koska palvelu oli hyvää ja vierasmäärä karsiutui tuossa suunniteltaessa.

Kurjaa vain oli se että tila ei ole ihan yhtenäine ja meidän päivälle sitten osui DBTL joka piti alustavien varuasten aika olla viikkoa aikaisemmin, mutta onneksi ravintola vastaava soitti itse meille ja kertoi tilanteen joten ei hätiä mitä päädyimme aivan ihanaan vpk-talooon jonka varasimme 2 vuotta aikaisemmin jo omaan käyttöön :)

Link to comment
Share on other sites

Moi! Viime kesänä olin häissä Hirvilammella. Vähän alle 100 oli vieraita. Bändi oli sijoitettu siihen alas portaiden viereen. Eli hääpari istui alasalin päässä ikkunoiden edessä ja bändi oli heitä vastapäätä salin toisessa päässä. Muut pöydät olis sijoitettu salin reunoille, myös yläkerrassa oli muutama pöytä kaiteen vieressä. Bändissä oli neljä jäsentä, eli ihan normaalikokoinen. Hyvin mahtui tanssimaan ja tosi hauskaa oli :D

Link to comment
Share on other sites

Pitkän pohdinnan ja suunnittelun jälkeen olemme varanneet Saustilan Kartanon häidemme pitopaikaksi. Muitakin todella hyviä vaihtoehtoja oli ja olimme itse asiassa sulhasen kanssa välillä vähän eri mieltä, mutta mutta on se vaan niin ihana ja hieno paikka! Onko joku muuten viettänyt tänä kesänä siellä häitä? Palvelu on myös ollut hyvin ystävällistä ja asiantuntevaa. Nyt suurin kysymysmerkki on enää vihkiminen, sulhanen haluaa kirkkovihkimisen ja kirkon pitää olla jollain säteellä Sauvosta. Sauvon kirkkoa katsoin, mutta ehdot ovat tyrmistyttävät, pitää maksaa 300 e kirkosta + hoitaa itse pappi sekä kanttori ja pahimapana se, että kirkon voi varata vasta 1.4 lähtien. Se on siis poissa laskuista. Kakskerran kirkko olisi mitä loistavin, mutta matka tulee liian pitkäksi. Toinen ratkaisematon on pitopalvelu, Helena lopettaa kuulemma ja nyt sitten etsin vastaavaa.

Link to comment
Share on other sites

Guest Vieras_Lissu__2_*

Meillä oli VPK talo varattuna,mutta löysimme pitopalvelun avulla ihan mielettömän kivan paikan: Åbo Svenska Teaterin..Se on juuri rempassa, joten tosi hieno..Nyt siellä oli melkein valmista kun kävimme katsomassa: kristallikruunuja jne :-X Meille vieraita tulee noin sata. Bändille oma lava. Omistaja sanoi että heille tulee omat nettisivut nyt syksyllä ja alkavat mainostaa paikkaa oikein kunnolla.

Otamme myös pitopalvelun sieltä: Ruoka+ kakku/kahvi meille 22 eur/hlö (normaalisti 18 eur/hlö), mutta otimme muutaman lisäjutun vielä siihen..Tilavuokrakin oli vain 400 eur..Kannattaa käydä katsomassa!

Yhteystiedot löytää googlettamalla Pitopalvelu Nestors..(Turunmaan pitopalvelu) (sen voi kai tilata myös muualle) :-X Me löydettiin nyt ainakin omannäköisemme paikka :lol:

Link to comment
Share on other sites

kyselnpä vielä jos jollain olisi tuoreita kokemuksia Ilmaristen Matkailutilasta? alustavasti olemme tuon paikan varanneet, mutta pian pitäisi maksaa varausmaksu ja päättää, otammeko paikan varmasti..

Miten asiointi omistajien kanssa on onnistunut? Paikka on aivan mahtava ja hintakin ihan kohdallaan, mutta pelottaa, että osuuko kemiat omistajapariskunnan kanssa yhteen... :unsure: olisin hirmu kiitollinen kaikenlaisista kokemuksista! voit laittaa vaikka yksärilläkin..

:-X

Osallistuin ystäväni häiden valmisteluun kyseisessä paikassa viime kesänä ja omistajapariskunnan kanssa ei ollut mitään ongelmia, ottivat mielipiteemme huomioon kun koristelimme salia valmiiksi yhdessä. Myös itse häät sujuivat upeasti (vaikka omalla kohdallani flunssan vuoksi jouduinkin lähtemään aikaisemmin..). - suosittelen!

Link to comment
Share on other sites

Turun Linnassa cateringia hoitaa Fazer Amica. Se on pakko ottaa. Juhlatiloissa on myös A-oikeudet. Amica taitaa olla pitopalveluja vertaillessa kalliimman puoleinen.

linkki: Turun linna

lisätietoa saa kun klikkaa tuolta vasemmasta reunasta Fazer Amica Oy/Turun Linna.

Muokattu: , käyttäjä: Gemma
Link to comment
Share on other sites

heippa hei :)

Meilläkin häät tiedossa ensi kesälle ja kuumeisesti yritetään etsiä sopivaa juhlapaikkaa noin 100 hengelle (ei ainakaan yli). olen lueskellut ketjua vähän sieltä täältä, mutta silmiin ei ole osunut, että kukaan olisi juhlinut satavan nuorisoseurantalolla. Onko kellään kokemuksia paikasta joidenkin muiden juhlien kohdalla?

Link to comment
Share on other sites

Guest Vieras_vieras_*
Meillä oli VPK talo varattuna,mutta löysimme pitopalvelun avulla ihan mielettömän kivan paikan: Åbo Svenska Teaterin..Se on juuri rempassa, joten tosi hieno..Nyt siellä oli melkein valmista kun kävimme katsomassa: kristallikruunuja jne :-X Meille vieraita tulee noin sata. Bändille oma lava. Omistaja sanoi että heille tulee omat nettisivut nyt syksyllä ja alkavat mainostaa paikkaa oikein kunnolla.

Kerro lisää. :) Saako viedä omat viinat? B)

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.