Noora

Turun kukkakaupat

286 viestiä aiheessa

Mistä olet ottanut kukkasi Turun seudulla, olitko tyytyväinen palveluun/toimitukseen ja mitä niistä maksoit? Talvihäät tulossa, ja kukat kai kalleimmillaan. :-/

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä on häät vasta huhtikuussa... joten en ole hääkukkia vielä saanut. ;)

Mutta voin kokemusten perusteella suositella Assi Laitista (Hämeenkadulla Iittalan tehtaanmyymälän vieressä on kukkakauppa). Hän tekee näyttävää jälkeä aika edukkaasti, näyttää mielellään kuvia asetelmistaan ja neuvottelee hinnoista... käyhän juttelemassa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Pasadena Linnankadulla tekee laadukkaita kimppuja - moderneita sekä klassisia.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mä olen naimisiin menneiltä ystäviltäni kuullu paljon hyvää paikasta nimeltä Nummen Narsissi, joka siis yllättäen sijaitsee Nummessa. On tehnyt upeita kimppuja ja ollut aika kohtuuhintainen. Mulla on häät vasta ensi kesänä eli en oo tehnyt vielä päätöksiä kukkakaupan suhteen, mutta suositusten perusteella ainakin ajattelin itse käydä ko. kauppaan tutustumassa!  :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minullakin on kukkakaupan etsintä aiheellinen. Olin häämuotinäytöksessä vähänaikaa sitten siinä Mehiläisen talossa (en muista kauppakeskuksen nimeä). Siinä oli mukana juuri sellainen kimppu minkä haluan, eli tummanpunaisista ruusuista tehty "valtikkakimppu". Sen oli tehnyt Interfloora Yliopistonkadulla Anttilan vieressä). Ajattelin mennä sinne käymään. Onko teillä kokemuksia tuosta liikkeestä?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Olen käynyt Anttilan viereisessä Interfloorassa ja ihastuin kauppaan heti. Myyjä oli nuorekas ja tiesi heti mitä tarkoitin ja hänellä oli hyviä ideoita. ;D Lopputuloksesta ei ole vielä kokemusta, mutta taidan itse ottaa kukkani sieltä...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ajattelin teettää kimpun ja muut koristeet Kauppilan puutarhassa, niillä on sitomispiste siinä leikkokukkamyynnissä. Ne kimput, joita olen sieltä ostanut, on ollut todella kauniita! Mutta hääkimppukokemusta mulla ei siis itselläni ole, siskoni kimppu kylläkin tehtiin siellä joitakin vuosia sitten, ja kaunis oli!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me otamme kukat Tammisillan puutarhasta Piikkiöstä, josta ostamme muutenkin lähes kaikki kukkamme, sillä LAATU on taattu ja aivan eri luokkaa kuin monissa muissa paikoissa. Ja palvelukin on hyvää. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Onko tuon Tammisillan hintatasosta mitään käsitystä? Edelleen kukkia metsästäen...

Noora

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ei normaaleissa kukissa ole ollut mitenkään kallis.

Vielä en ole itse  hääkukkien hinnoista selvillä, koska ei olla päätetty mitä kukkia käytetään....

Kehottaisin vaikka soittamaan puutarhalle ja kyselemään hintoja, vastaavat varmasti mielellään.

P.S. Saman omistajan paikka on muuten myös Zoo-Garden (Zoolandian yhteydessä Liedon asemalla).

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Itse aion tilata hääkimpun ja muut kukat Kukkakauppa Assi Laitiselta. Assi tekee uskomattoman hienoja kimppuja ja todella edulliseen hintaan! Suosittelen ehdottomasti tätä Hämeenkadulla sijaitsevaa pientä kukkakauppaa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Nummen Narsississa kannattaa tosiaan käydä Vanhalla Hämeentiellä! Hyvä hinta-laatusuhde, erittäin osaava omistaja ja vielä mukava kaupan päälle. :) Sekä mun että siskoni hääkimput olivat sieltä, siskollani viellä keskellä kylmintä talvea ja tosiaan voi suositella!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Oma floristini on jo usemman vuoden ajan ollut jo aikaisemminkin mainittu Piia Jaala. Hinta ei ehkä ole sieltä edullisimmasta päästä, mutta taito ja kokemus kaikilla liikkeessä työskentelevillä on aivan huippuluokkaa. Nummen Narsissista olin ennen kuullut kymmenen hyvää ja kaksitoista kaunista, kunnes näin omin silmin ensimmäisen heidän tekemänsä hääkimpun. Olin ystävättäreni kaasona jokunen vuosi sitten ja hän tilasi (ainakin omasta mielestään) riippuvamallisen orkidea-kimpun ko. floristilta. Orkideat maksoivat maltaita ja kun hän sai kimppunsa, oli pettymys suunnaton. Orkidea oli "nipsaistu" varrestaan ja laitettu keskelle minikokoista hautajaisasetelmaa... siis sellaista, jossa päässä sojottaa ruusu... kimppu ei roikkunut lainkaan, vaan sojotti ikävästi... menivät pisteet kyllä Nummen Narsissilta!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hmm... paljon erilaisia mielipiteitä. Onko tietoa Kauppilan puutarhan hintatasosta? Olen ajatellut hankkia kukat sieltä. Olisi hyvä kuulla mielipiteitä heidän kimpuista ja palvelusta. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kauppilalla kyllä sitovat todella kauniita kimppuja, ja myös kukkavalikoima on melkoinen. Hintatasosta en osaa sanoa, kun mielestäni kukat ovat aina Suomessa kalliita (pohjoinen sijainti ja pient markkinat kai syynä), mutta siellä kyllä palvelu pelaa, joten voit käydä ihan kyselemässä heiltä sieltä hinnoista yms. ilman, että odottavat automaattisesti tilausta.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mä olen teettänyt useita onnittelukimppuja Ruusu-aulassa (Martinkatu 1) ja siellä aion morsiuskimppunikin teettää Riia Vikamalla. Ideoita löytyy varmasti, kannattaa käydä juttelemassa! :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kauppilan puutarha on yksi vaihtoehto, koska ajattelin ottaa myös pöytäasetelmien tekoon käytettävät ruusut samasta paikasta. Tuolta ne voisi saada edullisimmin. En ole kylläkään käynyt vielä kyselemässä siellä hintoja.

Mutta aivan loistavaa palvelua sain Nicolesta (Erikinkadulla)! Myyjä oli todella ystävällinen ja sanoi mm. lähtevänsä pukuni korsettinauhan kanssa puutarhalle, jotta osaa valita oikean sävyiset ruusut. Hinnatkaan eivät olleet mielestäni läheskään kalleimmasta päästä. Tällä hetkellä Nicole on todennäköisesti paikka, josta kimppuni ym. hääkukat hankin. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meidänkin kukat tulevat todennäköisesti Nicolesta, ja päivä on jo alustavasti varattuna. Palvelu oli hyvää ja hinnat edulliset. ;)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kun niin moni puhuu täällä "edullisista hinnoista" niin olisi kiva kuulla, mitä ne edulliset hinnat ovat?

Rouvashenkilöt:

Jos teidän turkulaisten kukkakauppojen tekemistä morsiuskimpuista, vieheistä tai pöytäasetelmista on kuvia täällä naikkareissa, niin kertokaa ihmeessä siitä tässä ketjussa, niin me tulevat morsiot näemme itse, millaista jälkeä nuo kukkakaupat ovat tehneet. Ja samalla voisitte kertoa niiden kuvissa näkyvien kimppujen hinnat.

Sopiiko?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Kun niin moni puhuu täällä "edullisista hinnoista" niin olisi kiva kuulla, mitä ne edulliset hinnat ovat?

Mulle kerrottiin Nicolesta alustavasti, että puolipyöreelle ruusukimpulle vihreine lisukkeineen tulis hintaa n. 60 euroa ja vieheet ovat heillä 6,50 euroa kpl.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Mulle kerrottiin Nicolesta alustavasti, että puolipyöreelle ruusukimpulle vihreine lisukkeineen tulis hintaa n. 60 euroa ja vieheet ovat heillä 6,50 euroa kpl.

Kiitos tiedoista Viiveli!

Hirmuinen hinta, mun mielestä... Mutta mä olenkin pihi. :-/

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minun puolipyöreälle ruusukimpulleni olisi Nicolessa tullut hintaa 70e... ;)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Heippa!

Lauantaina häitä viettäneenä päätin kantaa korteni kekoon.

Meidän kukat (kimput, vieheet ja koristeet) tulivat Riipin puutarhasta Sailalta.

Kimppuni oli näköiseni ja pöytäkoristeet valloittavat.

Hinnoista en osaa sanoa, koska meillä kukat sponsoroi vanhempani.

Pöytäkukkina oli kuohuviinilaseissa liloja iiriksiä ja murattia. Lasi oli täytetty osittain hiekalla.

Suosittelen Sailaa!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Me otamme kukat Tammisillan puutarhasta Piikkiöstä, josta ostamme muutenkin lähes kaikki kukkamme, sillä LAATU on taattu ja aivan eri luokkaa kuin monissa muissa paikoissa. Ja palvelukin on hyvää. :)

Hm... itse en voi kyllä suositella paikkaa. Olen saanut sieltä tylyä palvelua, eikä valikoima ainakaan silloin, kun itse olen siellä käynyt, ollut mikään mainittavan laaja. Mm. hautajaiskukkia tilatessa kukkien kuljetus ei meinannut millään onnistua; oli TODELLA hankalaa kun oli kuulemma niin kova kiire, ettei kukaan ehdi tuoda kukkia ja sitä rataa... vaikka kuljetusmaksu oli maksettu!

Nummen Narsissista olen sen sijaan kuullut pelkkää hyvää, samoin Pasadenasta.

Mun kimppu, heittokimppu ja sulhon & bm:n vieheet tilattiin sitten Nummen Narsissista ja olimme äärimmäisen tyytyväisiä. :D Kahta lajiketta ruusua, freesiaa ja vihreää sisältänyt kimppuni, heittokimppu (joka oli miniversio kimpustani) ja ruusuvieheet maksoivat yhteensä 60 euroa! Edullinen, hyvä palvelu ja tyylikäs työn jälki. :) Suosittelen lämpimästi kaikille!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään