Noora

Turun kukkakaupat

286 viestiä aiheessa

Otimme häidemme kukat (morsiuskimppu, heittokimppu, sulhasen ja bestmanin vieheet, buffetpöydän asetelma ja pöytäkukat, jotka asettelimme itse majakkoon) Kukkakauppa Broncosta, Kupittaalta. Olin erityisen tyytyväinen ihanaan morsiuskimppuuni, joka kesti hyvänä vielä monta päivää häiden jälkeenkin. Hinta-arvio piti ja suunnittelutapaamisessa saimme rauhassa mallailla eri pöytäkukkavaihtoehtoja. Jäi hyvä fiilis!

 

post-39479-0-85569200-1380466899_thumb.j

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hei!

 

Voin todella lämpimästi suositella Kaarinassa olevaa kukkakauppa Katariinaa. Hankimme sieltä meidän häihin kaikki kukat. Aivan mielettömän kauniit kukat. <3 Paljon hienommat kuin osasimme ikinä kuvitellakaan. Otimme sieltä morsiuskimpun, sulhasen ja bestmanin kukat, kolmelle kaasolle kukkarannekkeet, hääparin pöytään kukka-asetelman ja ruokapöytään isomman kukka-asetelman. Kaikki olivat noin 300e.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kyllä tuolla Katariinassa on aina ollut laadukkaat kimput (olen asioinut siellä muutaman kerran), mutta kun kävin kyselemässä hääkimpuista, jouduin pettymään. Hinnaksi pienelle pyöreälle kimpulle omin varsin sanottiin 100-200€. Olin jo aiemmin käynyt muissa liikkeissä, joissa hinnat olivat lähteneey 50€:sta ylöspäin. Myös vieheet ja rannekukat olivat kalliimpia kuin muualla. Mulla on hakusessa kohtalaisen pieni ja yksinkertainen kimppu enkä ole budjetoinut kukkiin kovinkaan paljon. Koitin kysellä tarkemmin hintaa ja kuvailla mitä haluaisin. Vedottiin vaan hääkimppujen tekniikkaan, jne. ja perusteltiin sillä kovaa hintaa. Lopuksi heitettiin vielä kommentti:

 

"Niin, saahan meiltä toki pienempiä kimppuja ilman tekniikkaa, me kutsutaan niitä maistraattikimpuiksi, hahaha."

 

Olin tyrmistynyt myyjän asenteesta! Ovatko maistraattihäät sitten jotain sekundahäitä? Tehdäänkö ei-häihin muka tahallaan huonompilaatuisia kimppuja? Kuulosti siltä, että juuri häätilaisuuksilla haluttiin vaan rahastaa. Eipä sillä, tekevät tuota samaa varmasti muutkin liikkeet. Päätin siirtyä jonkin toisen kukkakaupan asiakkaaksi.

 

Kauppilassa sain tosi hyvää palvelua ja hinnat olivat kohtuullisia. Nyt alkoi kuitenkin vähän pelottaa, kun luin täältä aikaisempia kommentteja...

 

Onko Bronco tosiaan suljettu lauantaisin? En haluaisi kimppuani päivää aikasemmin, vaan ihan "tuoreena"... Nettisivuilla luki, että ovat sopimuksen mukaan auki kesälauantaisin, mutta meidän häät ovat lokakuussa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kävin tänään täälläkin forumilla kehutussa Kukka-Tuiressa. Vaikutti oikeen lupaavalta. :) Kuuntelivat ja ideoivat jo heti, vaikka tarkempi palaveri pidetään lähempänä häitä. Hinnat kuulostivat oikein kohtuullisilta. Hillitty pyöreä kimppu omin varsin jää alle 100€:n, mistä olen oikein tyytyväinen.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minullakin on edessä kukkakauppojen läpikäynti. Hyvä tietää, että Katariinassa ei kannata edes käydä! Ajattelin, että siellä olisi voinut olla jopa edullisemmat hinnat kuin Turun keskustan liikkeissä. Itselleni tulee varsin yksinkertainen kukkakimppu ja yksittäiset kukat pöytiin. Mahtaako 100 euroa riittää näihin?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

heili, tuon Kukka-Tuiressa käynnin jälkeen aavistelen, että 100 euroa voisi riittää... Riippuu tietysti enimmäkseen siitä, mitä kukkia haluat kimppuun ja pöytiin. Esim. ruusuja saa aika halvalla, jos ne kelpaavat pienemmin kukin ja lyhyemmin varsin. Kannattaa kysellä rohkeasti!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kiitos BusinessAngel :)

Ajattelin ihan yksinkertaista kimppua tai esim. Muutamaa kallaa. Pöytiin vain ruusu tai neilikka yms. vesilasiin. Pitääkin käydä kyselemässä :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mainittakoon vielä, että Kukka-Tuiresta jäi oikeen hyvä kuva. :) Kuuntelivat ja ideoivat mun kanssa ja palvelu oli muutenkin oikein ystävällistä. Kimppuni hinnaksi tuli 80€ ja oli oikein laadukas. Pysyi nättinä koko päivän ja vielä reilusti häitten jälkeenkin!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Osaako joku sanoa miten aikaisin kannattaisi olla liikkeellä ensi kesän suhteen? Katsoin että jotkut kukkakaupat ottaa jo varauksia. Ollaan alustavasti ajateltu Broncoa ^_^

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Noihin suostuimpiin kukkakauppoihin kannattaa laittaa suoraan kyselyä, että milloin ottavat varauksia vastaan kyseiselle viikonlopulle.

Toiset ottavat vasta saman vuoden puolella toiset jo nyt. Kysymällä se selviää. 

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Laitonkin heille viestiä ja ottivat jo varauksia vastaan ensi kesäksi. Ihan jos joku muukin haluaa sinne ottaa yhteyttä.-_-

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään