Guest Ms.Manta

Ryöstöjen lunnastehtävät (yhdistetty ketjuja)

77 viestiä aiheessa

Meidän häissä ryöstettiin minut ja booli - eri paikkaan tosin  :( - samaan aikaan. Miehen piti ommella miulle yöpaita hääyötä varten. Tää tuli siitä, että mie olen käsityöläinen. Tarvikkeina oli lakanakangasta, työhaalarit, laikkakonetta, ampuvaa nitojaa, neulaa, lankaa, kuumaliimaputkilo (muttei liimapyssyä), kuulosuojaimet... Saattoi olla muutakin. Mies räätälöi hienon, ja juuri oikeen kokosen, koltun ;)

Näin sai miut takas. Sitte miun piti vielä pelastaa se booli lausumalla oodi, joka miun piti polttareissa kirjottaa miehelle. Sitä varten noi polttarikamut antovat 11 sanaa, jotka piti siitä oodista löytyä. Booli saatiin takas  ;D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minä jouduin esittämään harrastuksiini liittyviä asioita (tanssimaan) ja tekemään asioita joita vihaan yli kaiken (runoja). Lisävaatimuksena mun piti vielä laulaakin, laulun sai onneksi itse valita.  :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

"Sisi", et ole kyllä helpolla päässyt!! Mutta sulhosi on varmaankin kaiken tuon arvoinen... ;)

Lisää vinkkejä, kiitos!! ;D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mä olin sanonut kaasoille, että mitään ryöstöjä ei sitten tehdä! Niinhän siinä kuitenkin kävi, että sulhanen ryöstettiin. Toteutus ei ollut ihan perinteinen. Sen sijaan että mun olisi pitänyt tehdä jotain mieheni takaisin saamiseksi, joutuivatkin anopit hommiin. Heidän piti kummankin kirjoittaa mulle viisi ohjetta miehen pitämiseksi tyytyväisenä kotona. Kun nämä oli kirjotettu sainkin mieheni takaisin, tosin backstreet boysiksi pukeutuneena. Loppua bändistä esitti bestmanit ja yksi kaveri. Mun mies kun oli jossain vaiheessa ihan bäkkäri-fani ::). Pojat siis esitti pätkän yhtä biisiä. Esitys oli loistava ja monet luuli, että se oli etukäteen harjoteltu, vaikka tosin mies ei tästä tiennyt mitään.

Musta tää oli tosi kiva idea, kun ei tarvinnut rahaa kerjätä, eikä kenellekkään tilanne ollut millään tavalla kiusallinen!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Olen ollut häissä, jossa ensiksi ryöstettiin morsian. Sulhanen joutui laulaa lurauttamaan  kappaleen, jotta morsian tuotiin takaisin. Ja kaikilla oli hauskaa ja morsian-raukka varmasti luuli, että pääsipäs hän tässä helpolla, kun sai itse käydä olusella sillä aikaa, kun sulhanen teki "raskaimman" työn. Mutta kuinkas ollakkaan, kun morsian palautettiin, ryöstettiin sulhanen samantien. Ja näinpä myös morsian pääsi esittämään musiikillista lahjakkuuttaan. Kappaleet, jotka sulhanen ja morsian esittivät, olivat todella tuttuja lastenlauluja, mutta niihin oli kirjoitettu uudet, hääparin elämään liityvät sanat. Idea oli mielestäni todella ihana, kun laulujen sanat oli tehty tätä hääparia varten.

Perinteisempi versiohan on sitten kerätä kolehtia, jota ei kyllä viime vuosina ole juurikaan näkynyt. Ainakaan niissä häissä, joissa olen itse vieraillut. Rahankerjäys on hankalaa myös siksi, että häävierailla ei välttämättä ole nykyisin enää kolikoita mukana, koska kaikki maksavat kortilla. Säästyypä vieraat nololta tilanteelta, kun morsiammen/sulhasen takaisinsaanti toteutetaan jotenkin muuten kuin rahankeruulla.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hyvä tietää, että sen voi hoitaa noin monella muullakin tavalla. Ensi kesänä toimin kaasona parhaalle tyttökaverilleni ja hän aivan ehdottomasti haluaa, että hänet ryöstetään. Täytyy kehittää jotain muuta kuin rahankerjuuta.

Kerran kuulin, että homma oli hoidettu niin, että sulhasen anoppi ryöstettiin ja morsiamen tuli keksiä kymmenen syytä miksi anoppi palautettaisiin. Oli kuulemma ollut aika vaikea ja kiusallista kun morsian ja anoppi eivät olleet kovin hyvissä väleissä. Muutenkin kymmenen syytä kenestä tahansa olisi aika paljon..

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

missä vaiheessa morsian yleensä ryöstetään?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Toissakesänä naapurini häissä, sulhanen ryöstettiin ja morsian lauloi aikuinen nainen mä oon ja kertoi polttareissa kirjoitetun runon. Ajankohta oli mielestäni ennen häävalssia mutta kahvien jälkeen. Vasta sen jälkeen valssattiin kun sulho oli tullut takaisin.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mun veljen häissä porukka kypäräpipoihin pukeutuneita miehiä juoksivat hirveällä ryminällä morsianta ryöstämään kunnes ihan viime metreillä pysähtyi ja yksi niistä huusi: "Äh, ei kai me nyt tota morsianta jakseta ryöstää... täähän on jo vanha juttu!!" Sitten ne käveli lavalta pois...

Se oli vaan aivan huipputoimiva juttu!! Niin ennalta-arvaamaton  ;D Yleisö sai makeat naurut..

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me taidamme tehdä niin että meille tulee tanssiryhmä esiintymään (swingiä, charlestonia tms; pukeutuneena -20 -luvun tamineisiin ja miehet "gansgsterityylillä) ja sitten sulhasen ryöstää joko pari kaunista naista tai gangsterit...ja ryhmän edustaja juuri ehdotti mulle että mÄ joutuisin sitten tanssimaan saadakseni miehen takaisin....

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

siskoni häissä ryöstetiin anopit. se oli aika hauska juttu vähän erilainen. takaisin saamiseksi piti keksiä juttuja miksi he on saatava takaisin/mitä he osaavat tehdä esim. ruoanlaitto taito, lapsen vahti ym.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ei näitä enää häihin..  ::) Tämä on jo loppuunkulunut "klassikko."

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Riippuu vähän tilanteesta ja vieraista. Mieheni puolen häissä ei moista ole takuulla nähty ennen koska se ei ole "maan tapa" ;D Joten ainakin heille se on yllätys ja siksi sen olen valinnut.

Kuulin muuten ettÄ yksissÄ suomalais-italialaisissa häissä oli italialaiset miesvieraat alkaneet kääriä jo hihojaan ja meinasivat käydä morsiamen "ryôstâneen" miesporukan kimppuun..... ;)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ei meille ainakaan anopin ryöstöä - jäis palauttamatta kun olisi aika vaikea syitä keksiä ::)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Naapuriemme häissä kun morsian ryöstettiin joutui sulhanen kirjoittamaan rakkausrunon ja keräämään luonnosta kukkakimpun saadakseen vaimonsa takaisin. Ja kun morsian saapui luki sulhanen runon polvistuneena ja ojensi kukat. :-*

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Viime kesänä eräissä häissä oli morsiamen ryöstö ja sulho sai mielestäni ihan kivan tehtävän. Hänen piti keksiä 15-20 adjektiivia ja ne liitettiin sitten tarinaan, josta adjektiivit puuttuivat. Kaaso kirjoitti adjektiivit ylös sitä mukaa kun sulhanen niitä keksi (yleisöltä sai pyytää apua) ja täydensi sitten tarinan näillä adjektiiveilla (valikoi hieman mihin kohtaan täydensi, ettei tullut esim. ruma morsian). Ennen kuin morsian tuotiin takaisin, tanssi sulho muutamien ennalta valittujen naisten kanssa hetken aikaa valssia, koska valssi ei kuulemma oikein sujunut. Tämän jälkeen morsian tuotiin takaisin ja sulho luki adjektiiveilla täydennetyn tarinan heidän suhteestaan morsiamelle.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Toi Ketturouvan kertoma "ryöstö" on mielestäni hyvä idea... Sopis meille!  :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tuo mis morsian pistetään opettaan tanssia mies vieraille kuulostaa tosi hauskalta  ;D voispa vaik harkita itekki et pistäs morsiammen opettamaan ku se viel tanssinu monta vuotta harrastuksekseen ;) Sulholle pitää sitten jtn näperrettävää keksii, se kyl mietinnäs viel. Suunnitelmat varmaan ehtii viel muuttuu monta kertaa :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minä olin joskus aikoja sitten ennen häitä harrastanut hieman kantritanssia, ja kun sulhanen ryöstettiin, jouduin opettamaan muutamia yksinkertaisia askeleita appiukolle. Sen lisäksi vastailin kysymyksiin, joihin sulho oli vastannut jo aiemmin ja yritin saada yhteneviä vastauksia (vähän tuttu juttu- tyyliin) ja kun sulhanen palautettiin, hän luki minulle rakkaudentunnustuksen, johon adjektiivit oli kerätty summamutikassa juhlaväeltä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Pianosoolo sulhasen toimesta. Sopi hyvin kun anopppi soiton ope. Rahankerjuu on tosi mäntti tapa rangaista vieraita vielä kaikkien muiden kulujen lisäksi. Vieraille jää paha maku suuhun sellaisesta. Hyvä kun yritätte välttää sellaista!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Ei meille ainakaan anopin ryöstöä - jäis palauttamatta kun olisi aika vaikea syitä keksiä ::)

Kuten myös meillä  ;D Jäis anopit sille matkalle...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meidän häissä tuli sukkahousupäiset heput ja ryöstivät morsiusparin!  :o

Vieraat sitten joutuivat erilaisia asioita tekemään, jotta juhlakalut saataisiin takaisin mm. lauloivat "jänis istuu maassa"  ;D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä on kaksi valkoista hevosta joita olisi kiva käyttää morsiammen ryöstössä: Ryöstö menisi jotenkin näin että ukko-mustalainen tulisi hakemaan morsiammen, ja sulhasella olisi kaksi vaihtoehtoa:

a) ratsastaa pihalle tuodulla hevosella noutamaan morsian (sulhaseni ei ole ikinä ratsastanut) tai

B) Kerätä rahaa vierailta ja palkata saamillaan rahoilla joku miespuolisista  vieraista (vieraitten joukossa on myös hevosmiehiä) hakemaan morsian valkealla ratsulla.

Lopuksi siis noutaja (toivottavasti mies itse) ja morsian ratsastavat molemmat hevosillaan takaisin juhlapaikalle.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Viime kesänä eräissä häissä oli morsiamen ryöstö ja sulho sai mielestäni ihan kivan tehtävän. Hänen piti keksiä 15-20 adjektiivia ja ne liitettiin sitten tarinaan, josta adjektiivit puuttuivat. .

Löytyiskö tätä tarinan pohjaa keneltäkään? Kyselin jo toisaalla, mutta eipä tunnu löytyvän...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään