Rekkuli

Islanti

71 viestiä aiheessa

Miehen kanssa jo sovittu, että Islantiin sitten häämatkalla suuntaamme. Nyt näin yleisesti kyselisin, että missä siellä kannattaa pyöriä? Mitä nähtävyyksiä siellä on? Onko maana kallis?

Tai ylipäätänsä kokemuksia Islannin reissuistanne :)

Pärjääkös siellä englannilla? Suunnitelmissa olisi ainakin islanninhevosilla päästä ratsastelemaan (kun mieskin siihen jo lupautunut  :P) ja tottakai käydä niitä kuumia lähteitä katselemassa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kävin Islannissa lokakuussa ja olenkin miettinyt miksi kukaan täällä ei ole keksinyt mennä sinne häämatkalle sillä maahan on uskomattoman kaunis ja romanttinen. Muutama vastaus ja ehdotus:

- Englanniksi pärjää (kokemukseni mukaan) kaikkialla, ruotsia/tanskaa/norjaakin ymmärtävät.

- Islanti ei ollut juuri sen kalliimpi kuin Suomi tai Norjakaan noin yleisesti katsoen (kallistahan kuitenkin oli...)

- nähtävyyksiä enimmäkseen luonto mutta on Reykjavikissa muutamia museoitakin, en käynyt joten niistä en osaa mitään sanoa. Nähtävyyksiä Reykjavikin läheisyydessä esim. Gullfossin vesiputous, Geysir, Þingvellir - uskomattoman kaunis paikka missä Islannin ensimmäinen parlamentti myös kokoontui ja muitakin historiallisia tapahtumia on ollut.

- kävin myös valassafarilla (n. 50 €, nähtiin minkyvalaita ja delfiinejä) sekä ratsastamalla vuoristomaastossa (3 t makso n. 45€), oli upeaa mutta kannattaa varautua siihen että jos ei ole ratsastanut pitkään aikaan ennen sitä niin kroppa saa aikamoisen rääkin ;) Islanninhevosten töltti oli kuitenkin mukavampaa kuin ravi.

- kannattaa ehdottomasti käydä Blue Lagoonissa: http://www.bluelagoon.com/, maksoi aika paljon (jotain päälle kymmenen euroa) mutta siellä sai sitten loikoilla lämpimässä kummallisen värisessä vedessä ja laittaa mutanaamiota päälleen niin paljon kuin jaksoi. Oli muutamia eri saunojakin ja sieltä sai myös erilaisia hoitoja (poolissakin)!

2_top.jpg

- halpaa lämmintä kylpyä saa menemällä Reykjavikin moniin uimahalleihin (http://www.visitreykjavik.is/yellowpages.asp?cat_id=111), ei maksanut kun n. 2 € ja siellä oli lämpimiä altaita, porealtaita, turkkilaisia saunoja jne. - Tahtoo suomeenkin kuumia lähteitä! ::)

Olin vain Reykjavikissa joten en osaa sanoa muusta maasta juuri mitään. Varmaan on kaunista kaikkialla ja kuulemma esim. valassafarit ovat parempia pohjoisislannissa.

Hyvää matkaa! :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kiituksia!

Nyt äkkiä naimisiin, että päästään häämatkalle  ;D Nuo kuvat aivan upeita ja vahvisti vain päätöstä lähteä sinne :)

Mihinkäs vuodenaikaan siellä muuten parhaimmat kelit?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luulen että siellä on aika samanlaiset kelit vuoden ympäri mutta eiköhän kesä on mukavin... Nyt lokakuussa oli noin +5 astetta ja aika paljon sadetta mutta ei kovaa tuulta. Olen myös käynyt Islannissa pienenä kesällä mutta muistan että silloinkin olisi ollut kylmähköä. Mutta kesäisin voi noilla valas-safareilla nähdä Puffin-lintuja (en tiedä suomenkielistä nimeä) ja jopa sinivalaita!! :o Sen sijaan talvellahan voi nähdä revontulta...  Mutta lähtisin itse varman loppukesästä. Eiköhän netistä löydy tietoa sääolosuhteista vuoden ympäri...  

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mä oon käynyt joitakin vuosia sitten Reykjavikissa miniviikon eli ke-ma. Sillon oli marraskuun alku, oli tosi hyistä ja tuulista. Lämpötila oli nollan tienoilla, mutta mereltä tuleva tuuli oli tosi kylmä!

Hintataso oli tuolloin ainakin tosi kova (esim. normaalikokoinen pizza maksoi 80mk=n.13e, mäkissä big mac-ateria maksoi samanmoisen) Kaupassa ruoka oli jonkin verran kalliimpaa kuin Suomessa. Erikoisia ja muotivaatteita sai tosi hyvin. Villapaidat+sukat oli ihania ja sopivan hintaisia :)

Ihanaa oli käydä Reykjavikin maauimalassa joka aamu uimassa :) Taivaan alla kylmässä, mutta vesi niin lämmintä :) Hassua siinä oli kananmunanhaju, joka tulee vedessä olevasta rikistä :o

Reykjavikin ulkopuolisia nähtävyyksistä käytiin katsomassa kasvihuoneita, Thingvellirissä (Pohjois-Amerikan ja Euroopan mannerlaattojen liittymäkohta), Geysireillä ja Gullfossin putouksella.

Me mietitään vaihtoehtona Islantia häämatkakohteeksi. Mentäisiin sinne tosin vasta touko-kesäkuussa, joilloin olisi lämpimämpää kuin maaliskuulla. Toisaalta loppukesä olisi kivempi nähdä ja silloin ehkä pääsisi myös itse autoilemaan.

Talvikautena voi olla ongelmana se, ettei esim. jäätiköille tai Reykjavikin ulkopuolisille nähtävyyksille järjestetä kiertomatkoja, koska tiet voivat olla poikki. Sama ongelma voi olla keväällä, joilloinka alkaa lumet ja jäät sulaa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

No voi pyllykkä, minun Islanti-ylistykseni katosi muiden tsiljoonien viestien seassa jonnekin, missä viesti lakkaa olemasta...  :-/ :'(

Juuri nyt en jaksa kirjoittaa kaikkea uudestaan, mutta tahdon ylläpitää ajatusta "Islantiin kannattaa matkustaa!!!".

Varsinkin jos kuvien perusteella karu maisema ja tuuli kiehtovat.

Tahdon Islantiin takaisin!

:-X :-X :-X :-X :-X

Ps.  Läpikulkumatkalla Ameriikasta tullessa 3 yötä Reykjavikissa kuumeisena nukkuneena, heinäkuun alku +6 - +15 astetta lämmintä.

Paikallisilla sandaalit ja toppatakki.

Paljon tuulta ja kosteutta hylkivää vaatetta mukaan, jotain lämmintä myös.

Ja paljon rahaa mukaan.  Tai Visa isolla limitillä!   ;)

Ihmiset olivat kauniita ja komeita, terveennäköisiä, reilunoloisia, mutkattomia.

Osaavat hyvin englantia ja persoonallinen Islanti-aksentti tavallaan myös madaltaa kynnystä puhua omaa heikkoa englantia Suomi-aksentilla...  :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ihanaa että Islannistakin on joku keksinyt aloittaa ketjun!

Maaliskuisten häidemme jälkeen emme heti häämatkalle ehdi.

Pääsiäsenä menemme minihemmotteluhäälomaselle Tallinaan,

mutta meidän molempien haaveissa olisi käydä Islannissa, vaikka matkustelu yleensä ei hirveästi kiinnosta.

Ehkä siis sinne häämatkalle ensi kesänä kun on taas loma ja aikaa lähteä?

Laittakaa siis ihmeessä lisää kokemuksia ja vinkkejä!

Kirjoittelehan lumi ylistystä uudelleen kunhan jaksat!

Ketkä järjestävät sinne matkoja?

Mitä lennot maksavat, olen kuullut että olisivat kovin kalliita?

Mihin kannattaa majoittua?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Islanti on varmasti ihana paikka! Tekis hirveesti mieli lähteä ratsastamaan islantiin, mutta sinne ei kyllä voi miestä ottaa mukaan, sillehän tulis tylsää ::) kun ei oo mies vielä halunnut alkaa ratsastamaan ???

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Kirjoittelehan lumi ylistystä uudelleen kunhan jaksat!

Ketkä järjestävät sinne matkoja?

Mitä lennot maksavat, olen kuullut että olisivat kovin kalliita?

Mihin kannattaa majoittua?

Ainakin Saga-matkat järjestää matkoja tuonne. Sekä omatoimi, että järkättyjä.

Icelandair järjestää sekä lentoja, että jonkunlaisia matkoja näytti nettisivuilla olevan.

Kilroy järjestää myös lentoja ja sieltä saa myös majoituksia varattua.

Varmasti muidenkin matkatoimistojen kautta pääsee, kuten Töölön matkatoimisto, Area tms.

Tässä Islanti-linkkejä:

Islantia suomeksi

Virallinen matkasivusto Islannista englanniksi

Reykjavikin kotisivut

Matkat Islantiin on suunnilleen samanhintaisia kuin Kanarialle, tosin useimmiten matkat ovat alle viikon mittaisia.

Majoittuminen kannattaa ottaa läheltä keskustaa tai keskustasta, tosin matkat ovat muutenkin lyhyet, mutta huonon sään sattuessa on kuitenkin kivempi, että keskustan ruokapaikat ja ostospaikat ovat lähellä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Viime kesänä oli Icelandairilla joku tarjous, jolla pääsi suoraan Suomesta Islantiin jollain noin 300 eurolla... Huomasin tarjouksen liian myöhään.

Se oli jokin kokeilu.

Ja jos käy Ameriikassa, niin tosiaankin kannattaa tsekata, josko Reykjavikin kautta kannattaisi lentää hinnankin puolesta.  Sitten voi yhdistää Islanti-vierailun samaan reissuun.  Tosin vaatevarastojen kanssa saattaa olla ongelmia, esim. meillä oli Bostonissa reilut +30 astetta ja sitten Islannissa noin +6... Islanti-mutka tuli meille lähtöä edeltävänä iltana tietoon, sillä lennonjohdon lakko muutti matkasuunnitelmamme, joten vaatetuksen harkitseminenkin meni hieman omalla painollaan ja Islannissa sitten minua hieman paleli.

Kannattaa olla skarppina tarjousten suhteen!  :)

www.icelandreview.com on yksi linkki, siellä on Islannin uutisia esimerkiksi.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kiitos vinkeistä ja linkeistä, pitää tutkailla paremmalla ajalla.

Ja uusia otetaan edelleen vastaan! ;)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

reykjavik.jpg

Reykjavik

Suhteellisen värikäs pikkukaupunki, tässä pientä maistiaista.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
:) Jos en ole ihan väärässä (ja korjatkaa jos olen), lentää icelandair taas ensi kesänä Islantiin suoraan Helsingistä. Eikun matkaan  ;D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me kävimme Islannissa ja New Yorkissa häämatkalla Icelandairin kautta.

Reykjavikin hotellimme oli Luna Apartments, jossa meillä oli yksiö, johon kuuluu makuuhuone, yhdistetty keittiö ja olohuone, ja kylpyhuone. Aivan ihana pieni ja romanttinen huoneistohotelli  :-X ja omistaja oli todella ystävällinen ja avulias. Sopii hyvin häämatkalaisille.  :-* Hotellin löysimme itse netistä (Times suositteli sitä romenttisena kohteena) ja huoneen varasimme lähettämällä suoraan omistajalle sähköpostia.

http://www.luna.is/

http://www.southtravels.com/europe/iceland/lunaapartments/

Aivan hotellin vieressä on pieni ruokakauppa ja pienen kävelymatkan päästä löytyy isompia "tavarataloja", joista kävimme ostamassa aamu- ja iltapalaa hotellille.

Vuokrasimme ensimmäiseksi päiväksi auton ja kävimme katsomassa mm. Gulfossin vesiputouksia, Geysirin aluetta jossa geysirit on, sisämaan kivierämaata sekä pieniä rantakyliä ja Heklaa (omalla autolla liikkuessa kannattaa huomata että Heklan vieressä oleva kylä on Hella eikä Hekla  ::), ajettiin miehen kanssa ensin vikaan ja kyseltiin parakkihotellista ajo-ohjeita  :P ). Islannin luonto on kyllä aivan uskomaton ja karu, mutta silti niin kaunis!

Toisena päivänä kävimme Eldingin järjestämällä valasretkellä, sillä heillä on suomenkielinen valasopas (opiskellut valasoppaaksi samaan aikaan kun eräs kaverimme).

http://www.randburg.com/is/elding/

Näimme lahtivalaita ja pyöriäisiä, mutta myös ryhävalaita oli näkynyt edellisenä päivänä.

Kävelimme myös Reykjavik-oppaassa (saa turistipisteestä) esitellyn keskustakierroksen (suosittelen!) ja kävimme ostoksilla. Muistoksi ostimme meille molemmille aitoa villaa olevat korvaläppäpipot ja lapaset. Villavaatteita ja -tuotteita kannattaa ainakin ostaa, sillä ne on siellä todella kauniita. Niitä oli myynnissä kaikissa tax free -myymälöissä ja kun pyytää myyjää kirjoittamaan kuitin, niin saa maksamansa verot takaisin lentokentän tax free -pisteestä.

Illalla kävimme kuuntelemassa pääkadun varrella olevassa pubissa live-musaa ja juomassa parit oluet. Olut oli kyllä tosi kallista, 6-8e tuoppi, vaikka oli happy hour!  :o  :-/

Viimeisenä päivänä kävimme Blue lagoonin maakylpylässä matkalla lentokentälle.

http://www.bluelagoon.com/

Varasimme kylpyläreissun keskustan turisti-infosta ja sama bussi joka vei lentokentälle, poikkesi matkan varrella olevaan Blue lagooniin. Matkalaukut ja tavarat sai olla bussissa kylpylän ajan, sillä bussi odotti koko reissun ajan kylpylän parkkipaikalla. Tosi kätevää.

Ruokapaikkoja Reykjavikissa on moneen lähtöön, löytyy jopa kiinalaista, meksikolaista ja hampurilaispaikkoja useampaankin lähtöön. Me kävimme ensimmäisenä iltana syömässä kala- ja äyriäisbuffetissa, ja vaikka se vähän hintava olikin, niin suosittelen kalaruokien ystäville. Toisena päivänä söimme Gulfossin lähellä olevassa ravintolassa (kaikkien suosittulen nähtävyyksien läheltä löytyy kahvilat ja ravintola). Toisen päivän kaupunkikierroksen jälkeen ostimme torin "nakkikioskilta" paikallisen herkun "submarinen", joka on täytetty patonki. Oli aivan mahtavan hyvää, saispa täältäkin samanlaisia.  :)  ::)

Viimeisenä iltana kävimme syömässä hotellin lähellä olevassa ja hotellin omistajan suosittelemassa pienessä ravintolassa 3 Frakkar.

http://www.3frakkar.com/contact_en.php

Syötiin oikein pitkän kaavan mukaan, eli alkupalat, pääruuat, ruokajuoman viiniä, jälkiruuat ja kahvit ja hintaa taisi tulla n. 95e koko satsille, joten aika kallista oli, vaikka tuo on keskihintainen ravintoja Reykjavikissa. Mutta hyvää oli.  :-*

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Olen itse menettänyt sydämeni Islannille täysin!!!  :-X

Se on aivan mahtava vastakohtien maa!! Asustelin siellä kuukauden kesä-heinäkuussa 2003.

Asuin kerrostalossa Reykjavikin laitamilla, joten minulla ei ole tietoa Reykjavikin hoteilleista tms... Hintataso maassa on TODELLA korkea, minkä huomaa joka paikassa, esim. kaupoissa, pubeissa yms. Mutta yöelämä Reykjavikissa on todella vilkasta!

Olin Islannissa siis kuukauden verran kesä-heinäkuussa, jolloin sää yleisesti oli aika harmaata ja tuulista. Sää myös vaihtelee todella paljon päivän mittaan, vaikka aamulla aurinko saattoi paistaa kirkkaalta taivaalta, voi iltapäivällä jo sataa kaatamalla ja monesta suunnasta, vaikka vaakatasossa kovan tuulen vuoksi. Yleisesti ottaen sää oli semmoista pilvipoutaista, sattuipa joukkoon pari päivääkin, jolloin aurinko paistoi ja lämmintä oli yli +20!! Sortseja en tarvinnut matkalla kertaakaan ja t-paitaakin vain parina päivänä.

Käyntikohteina voin suositella noita samoja, mitä tässä on tullut jo esiin. Mielestäni Reykjavikissa sinänsä ei ole hirveesti nähtävää eli kannattaa osallistua retkille tai vuokrata auto tms. jotta näkee vesiputouksia, kuumia lähteitä yms.

Yksi paikka, jota kukaan ei ole vielä tässä ketjussa maininnut on Vestmannaeyjarin saari Islannin lounaisnurkassa. Vietimme saarella ikimuistoisen juhannuksen! Saarella on ollut Islannin tuorein tulivuoren purkaus 1970-luvulla ja siellä voi myös nähdä niitä Islannille tyypillisiä lintuja (nimi kateissa...) Kiipesimme tämän tuoreimman tulivuoren huipulle ja uskokaa tai älkää, mutta tulivuoren hiekkaa hieman kaivettuamme, saimme paistaa siinä makkaraa, patonkia yms.. Siis ilman tulta, koska se hiekka oli niin kuumaa!!! Reykjavikista lähtee linja-auto lautalle, jolla pääsee saarelle. Lautta-matka Atlantilla kesti parisen tuntia. Saari on hyvä patikointikohde, jalkaisin pystyy kiertämään koko saaren ja maisemat ovat huimat: jyrkkääkin jyrkempiä kivisiä lohkareita, joita peittää vehreä ruoho ja lampaita laiduntamassa ympäriinsä.  Saarella oli myös Islanninhevosia, joita Islannissa näkee yhtä usein kuin meilläpäin lehmiä laitumella. Me yövyimme saarella jossain majatalossa, jota eräs nainen piti kotonaan. Reissu saarelle oli mielestäni kuukauden ehdoton kohokohta!!!

Suosittelen Islantia ihmisille, jotka eivät pidä rantalomista, vaan haluavat nähdä ja kokea matkallaan jotain erilaista, sillä sitä Islannista todella löytyy. Jo matkalla Keflaviikin lentokentältä Reykjavikiin matkan varrella on ainoastaan mustaa tai sammaleesta vihertynyttä laavapeltoa.

Islanti on mahtava maa, jonne mielelläni matkustaisin uudelleen, tällä kertaa mieheni kanssa!!!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Jo matkalla Keflaviikin lentokentältä Reykjavikiin matkan varrella on ainoastaan mustaa tai sammaleesta vihertynyttä laavapeltoa.

Tuo matka kentältä kaupunkiin teki TODELLA vaikutuksen!  

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hmm...Pakko vähän antaa negatiivistakin kommenttia. Mä en itse yhtään tykännyt Islannista (olin siellä viime kesänä, EN ONNEKSI häämatkalla!). Toisin kuin joku väitti, hintataso ON kalliimpi kuin Suomessa! Se ei kuitenkaan ole se suurin huono puoli, vaan tämä: Islannin ilmasto on kertakaikkiaan kamala! Sää on erittäin epävakainen (sademäärä on valtava) ja tuuli on aivan uskomattoman kova...Pahinta on se, että sitten kun sataa, niin sataa kunnolla eikä silloin sateenvarjot paljon auta! Sinänsä hienosta luonnosta ei voi nauttia ellei ilma ole kaunis, eikä niitä kauniita päiviä ole vuodessa kuulemma montaa (tämän olen kuullut monen islantilaisten suusta).

Paljon mainostettu Blue Lagoon oli surkean pieni, ja nähty 40 minuutissa. Islannin matkailukuvat ei anna oikeaa kuvaa todellisuudesta! Itse aloin voida suolavedessä pahoin 20 minuutin vedessä lillumisen jälkeen...

Reykjavik on masentava kaupunki: Pieni ja täynnä rumia rakennuksia (ylipäätään Islannissa ei ole mitään mielenkiintoista arkkitehtuuria). Islanti on tunnettu itsemurhatilastoistaan ja alkoholiongelmista, minkä voi hyvin ymmärtää kun katsoo ympärilleen. Mua itseä alkoi nopeasti ahdistaa eristyneisyyden ja takapajuisuuden tunne ja maltoin tuskin odottaa päästä kotiin.

Plussaa oli ihanat islanninhevoset ja kuten sanottu, kauniilla ilmalla luonto. Kala oli tietysti myös todella maukasta.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minä en syö kalaa, enkä ratsasta, enkä oikeastaan voi kuvitella lilluvani minkäänlaisessa altaassa.

Mutta silti rakastuin maahan.  Vaikka palelikin pirusti, koska meillä ei ollut kunnon vaatteita mukana.

Eli kyse on makuasiasta varmaan kaikkein eniten.

Jos ei tykkää alakuloisesta säästä ja tuulesta, epävakaisuudesta ja viileydestä, niin sitten ei todellakaan tykkää.  :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kuten jo edellisellä sivulla kerroin, Islanti ei ole ehkä sopiva kohde kaikille, esim. jos haaveilee rantalomasta yms.  ei kannata suunnata Islantiin. Sen sijaan, jos on erä- tai seikkailuhenkinen, eikä piittaa siitä vaihtelevasta ja koleasta ilmastosta, on Islanti aivan mahtava paikka! Täytyy siis varata mukaan villapaitoja, hanskat, pipo, sadetakki yms. niin voi nauttia mahtavasta luonnosta. Itse olen kyllä samaa mieltä, että Reykjavikissa ei sinänsä ole mitään nähtävää, se keskusta on päivässä kierretty!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Olin Islannissa pari viikkoa jokunen vuosi sitten.

Aivan IHANA maa, joskin perkeleen kallis. .Pelkästään muutaman postikortin lähettämiseen sai kulumaan omaisuuden.

Jos olette luontoihmisiä suosittelen vaellusreissua.  Maassa on pari suosittua kaiken kansan merkittyä reittiä (tyyliin karhunkierros) joissa on myös mökkimajoitusmahdollisuus. Me olimme Luoteis-Islannissa keskellä ei-mitään. Se rauha ja hiljaisuus ja jylhä luonto oli mykistävää ja mahtavaa.

Sään vaihtelevuus on sivuseikka jos älyää varustautua oikein, siis toppatakit ja kunnolliset sadekamppeet aina valmiina. Kuten paikalliset, jotka heti auringon tultua esiin laukkaavat puistoihin piknik-kamojen kanssa, ja sateen sattuessa sit vaan sisätiloihin.

Edellä mainitut joka-matkailijan must-kohteet tietysti kannattaa kiertää, suosittelen auton vuokraamista tai valmiita kiertoajeluita. Ja riittävää matkakassaa!  

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Olemme menossa elokuussa pariksi päiväksi käymään, eli nosto!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Käytiin muutama kuukausi sitten Islannissa ja en suosittele menemään sinne talvella. Ainakin itse menisin sinne uudestaan keväällä tai kesällä. Hintataso on korkea, ainakin ravintolassa oli yllättävän kallista, vaatekaupoissa en siellä käynyt, joten niiden hintatasosta en osaa sanoa mitään. Me käytiin katsomassa Gullfossin vesiputous, kuumien lähteiden ja geysirien alue sekä sininen laguuni. Sininen laguuni oli aivan ihana paikka, sinne kannattaa ehdottomasti mennä. Mä ainakin haluaisin ehdottomasti mennä uudestaan käymään Islannissa, Islanti oli upea maa. Jos joku haluaa nähdä kuvia Islannista niin mun päikkäristä löytyy.

http://www.islanti.fi/

http://www.icelandair.fi/

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ensi kesänä vasta häät, mutta koska kesälomareissumme Lappiin ja Norjaan peruuntui, olisi hinku mennä Islantiin. Marraskuussa siellä eräs pelitapahtuma, jonne mies hinkuaa. Saataisiin kämppä yhdeltä miehen kaverilta(n. 30 min. keskustasta) ja varmaan pari yötä oltaisiin jossain mahdollisimman edullisessa hotellissa keskustassa.

Itseäni vain vähän arveluttaa kelit ja tietysti se, että hupeneeko se hääkassa kokonaan sinne ;)

Mitä ovat mahtaneet maksaa nuo ratsastukset? Entä näkeekö marraskuussa olleenkaan valaita tai järjestetäänkö edes ko. reissuja? Miehen kaveri lupasi olla meille oppaana ja kuskailla paikasta toiseen tai lainata autoaan jos ain opiskeluiltaan ehtii. Viikko olisi tarkoitus siellä majailla. Lennot otetaan Supersaverin(www.supersaver.fi) kautta, joka onkin osoittautunut halvimmaksi mahdolliseksi. Kellään siitä kokemuksia?

Häämatkakohteena sitten ensi kesänä joko Islanti, Skotlanti tai sekä että ;) Tai jos häät vie koko budjetin niin sitten suunnistellaan Lappiin ja Norjaan. Rantalomat eivät meille sovi.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään