Maranna

Paljonko polttarit saavat maksaa?

437 viestiä aiheessa

Kysymys on siis siitä, että paljonko olette maksaneet kavereidenne polttareista? Mitä sillä rahalla on saatu?

Olitko tyytyväinen?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

10-20 euroa. Hyvä päivä, jossa oli sekä aktiviteetteja että hyvää ruokaa. Mukavaa yhdessäoloa ja muistoksi vielä kaikki kuvina kansioon.

Enempään ei olisi varaa, mutta tähän asti se on riittänyt mainiosti  :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ihan yllättävänkin halvalla useimmista polttareista näköjään selvitään. Vain kolmella vastaajista kulu on vähän korkeampi.

Olen itse järjestämässä polttareita ja meillä kulut kyllä nousevat yli 30 eeron (yritetään kyllä pysyä alle 40:ssä). Toisaalta se sitten sisältää yhtä ja toista. Ruokaakin useampaan otteeseen jne. Jos laittaa yhtään parempaa ruokaa (esim. broilerin rintafileitä), niin ruokaankin menee ihan kunnolla rahaa.

Olisi kiva kuulla tarkemmin, mitä noilla mainituilla summilla on saatu. Onko pysytty lähietäisyydellä vai matkustettu kauemmas? Onko ollut jotain ulkopuolisilta ostettuja palveluita (mitä tahansa)? Jne.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minä olin keväällä polttareissa joista en maksanut varmasti 2 € enempää. Morsian puettiin mekkoon, huntuun ja jalkapallovarusteisiin ja käytiin kattomassa teinien jalkapallopeliä, ja heijaamassa kentän laidalla.  >:(  Sit morsian teki katugallupin ja sen jälkeen mentiin yhden järjestäjän luo syömään herkkuja. Juteltiin ja hömppöiltiin ja lopuksi ilta tiivistyi siihen, et morsiamen ja sulhasen tiet kohtasivat ja tehtiin porukalla pitsaa ja syötiin.

Pitsatarvikkeitavarten kerättiin jälkikäteen 20 kr/nokka (lisäys: euroissa noin 2 €), mikä mun mielestä oli kohtuullinen. Lisäksi tarjosin auton polttariporukan kyyditsemiseen. Ei mitään ulkopuolisia palveluita (tai muutakaan kivaa...) Onnistuinein oli se, että iltaa jatkettiin KOKO porukalla pitkään. Sekä miehet ja naiset oli lopussa yhdessä ja sit kelattiin päivän tapahtumat molemmille joukoille. Muuten aktiiviteetit oli melko tylsiä...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meitä oli kaverin polttareissa pari vuotta sitten tuollaiset 40 naista ja maksettiin jokainen 25 markkaa, eli alle 5 egee...

Morsiammen vanhemmat maksoivat kyl aika ison osan polttareista. ;D ;D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Morsiammen vanhemmat maksoivat kyl aika ison osan polttareista.

Tuntuu erikoiselta, että vanhemmat maksavat polttareista. Kavereidenhan ne kuuluu järjestää, ei vanhempien... Jos kavereilla on rahat vähissä, niin silloin varmaan voidaan käyttää enemmän mielikuvitusta ja saada pienellä rahalla kiva päivä aikaan.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Itse maksoin serkkuni polttareista tuon 10-20 € ja oli ihan hyvä summa. Polttareissa suunnistettiin ja syötiin morsiamen kaverin luona ja loppuillasta baariin. Rahalla sai siis ruuat ja juomat kaikille ja morsiamelle vielä lisäksi hieroja. :)

Minua pyydettiin viime kesänä polttareihin, joihin olisi pitänyt laittaa jokaisen 50 €  :o Pidän tuota summaa aika kovana, kyseessä kun ei ollut minulle kuin tuttava.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Olin ystävän polttareissa ja alunperin oli puhetta jostain 30 euron maksusta. Siihen kuului morsion meikkausta, saunottamista, laulattamista, syömistä, juomista. Meitä oli vain 4 henkeä näissä polttareissa ja kyseinen summa ei sitten kuitenkaan kuulemma riittänyt, joten piti maksaa vielä jotain 20 euroa lisää. Se oli mielestäni kuitenkin jo hiukan liikaa, koska maksoin kuitenkin omat juomani+morsiolle montakin juomaa vielä ravintolassa. Mutta kulut tietysti tulivat niin kovaksi, koska meitä oli niin vähän.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

jos osallistujia on noin kymmenen ja osa on töissä ja osa opiskelee, voinko pyytää polttarirahastoon max. 20 euroa/henkilö. Ystäväni menee naimisiin vain tämän kerran ja haluan tehdä hänelle upeat polttarit.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Vastasin 10 - 20 e, muistaakseni satasen verran laitoin. Tämän päälle tuli tietty sisäänpääsymaksua ja taksia, joku drinksukin, mutta nuo nyt menisi muutenkin baari-iltana, joten niitä en laske mukaan.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mä järjestin kaverin poltarit vanhaa rahaa 20 mk / pää, ja ihan kivat saatiin. Toki itteltäni meni vähän enempi mut pääasiassa et kaikki kaverit pääsi tulemaan. Sitä pystyy säästämään aika monessa asiassa kuitenkin, jos haluaa eikä morsian odota mitään ihmeitä. Kivaa meillä oli.  :) :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kaverin polttarit maksoi yli 100 egee per pää. Musta oli hävyttömän kalliit ja kaiken lisäksi olen vielä opiskelija (lue köyhä) ja muut osallistujat oli kaikki työelämässä jo. Kummallisinta oli mielestäni se, että etukäteen ei sovittu mitään hintahaarukkaa, missä liikutaan. Polttarisankarille juotettiin koko ilta kalliita drinksuja ja järjestettiin kauneushoitoja ja syötiin hienossa ravintolassa kaksi kertaa polttarien aikana. Muutama henkilö maksoi kulut ja polttarien jälkeen vasta laskettiin, mitä ne tuli maksaan per henkilö.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mielestäni nykyaikana polttareiden kustannukset ovat alkaneet hipoa pilviä... Moni ennaltakokematon ja uusi juttu kyllä maksaa, mutta hauskuutta saa kyllä halvemmallakin.

Ainakin itse kaasona ollessani olen kysellyt koko porukan suostumusta ja mielipidettä kustannusten suuruuteen. On lähes synti alkaa nyhtämään opiskelijoilta 100 euroa polttareihin ja sen jälkeen vielä häälahjaan...

Hassua, mutta totta, usein ne kalleimmat temput eivät olekaan niitä ikimuistoisimpia välttämättä, vaan nimenomaan ne pienet, ilmaiset, hetket.  Esim. muistan aina kaverini polttarit ja polttarisaunan. Sauna ei maksanut mitään, hunaja ja suola löytyi omasta kaapista ja saunavastakin haettiin metsästä (okei, rikollisuutta hieman kehiin) ;)

Eli tottakai maksamalla saa aikaiseksi vaikka mitä uskomatonta, mutta onko se tarpeen?? Ei ainakaan välttämätöntä. Pienelläkin rahalla saa aikaan ikimuistoiset polttarit!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Juttelin kaasoni kanssa polttareistani, ja olin todella yllattynyt (ja närkästynyt) siitä, että hän ei ollut valmis maksamaan polttareistani yhtään mitään. En todellakaan halua, että kukaan menee konkurssiin yksien polttareitten takia, joten mitään kallista menoa en toivo. Mutta jos jotain oikein aiotaan silloin tehdä, niin kai vähän rahaa täytyy likoon pistää. Itse olin kaasona pari vuotta aikaa ja polttareista maksoimme n. 15-20 euroa per nuppi, mikä oli mielestäni sopiva summa ja sopi kaikille muillekin osanottajille. Jo sillä rahalla saimme aikaan jos jonkinlaista mukavaa puuhaa, mutta mitä olisimmekaan tehneet, jos oltaisiin päätetty, ettei makseta mitään?? Varmaan istuttu puistonpenkillä koko päivä. Polttarit ei ole minulle mikään maailman tärkein asia, mutta olin silti pettynyt kaasoni asennoitumisesta.  :'(

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mielestäni myös 10-20 euroa on kohtuullinen summa... Ei ainakaan enempää...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Viime vuonna olin kaksissa polttareissa, toiset maksoivat muistaakseni 20€ ja toiset 30€ per pää. Ei liian kallista, koska kyseessä oli kuitenkin hyvät ystäväni. Enempää en kuitenkaan mielelläni maksaisi, koska tuollakin summalla sai jo varsin hyvät polttarit järjestettyä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kirjoitan nyt nimettömänä, kun ystävänikin täällä liikkuu...

Mulle tuli kyllä aika kalliiksi parhaan ystäväni polttarit. En maksanut muiden osuuksia, mutta panostin kyllä itse enemmän kuin muut. Lisäksi kaikki eivät osallistuneet kaikkeen, joten joidenkin kustannukset oli isommat kuin toisten. Tällä hetkellä en edes vielä tiedä tarkkaa summaa, mutta toistaiseksi nämä polttarit maksoi mulle yli 120 euroa!  :o Lisäksi tulee vielä häälahja, johon oli ajatellut sijoittaa myös (mulle) isohkon summan. Näihin kaverini häihin uppoaa multa (opiskelija) yhteensä kahden kuukauden ruokarahat...

Ei tuu kyllä toistumaan... Parhaan ystäväni vuoksi olin valmis maksamaan noin paljon, mutta toisiin polttareihin en kyllä tuollaisella summalla enää osallistu!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

10-20! Ei ole mukavaa jos joku ei pääse osallistumaan tai joutuu konkurssiin polttareiden takia! Ei koko päivään/viikonloppuun tarvitse muutenkaan mielestäni mahduttaa liikaa missään suhteessa, liika hermoilu ja kiirehtiminen verottaa helposti tunnelmaa!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ai niin, ja häissä kun usein menee muillakin kuin morsiamella rahaa esim. pukeutumiseen, lahjaan, polttarijuomiin yms. Joten kohtuu mukaan, suunnittelijat! Asiahan on tärkeä, mutta tärkeää on myös kaikkien viihtyminen yms.!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kaverin polttarit maksoi 10 euroa/hlö, eikä vieläkään ole aavistusta mitä sillä rahalla saatiin. Maksoivatkohan kaasot sillä edes juhlakalun ruokaa? Nämä polttarit olivat hmmm... mielenkiintoiset, odotettiin juhliin, ei morsianta vaan kaasoja  :D

Yleensä on ollut tuon 10 e ja tuntuu hassulta ettei sillä ole saanut juuri mitään morsiamelle, itse on tottakai joutunut maksamaan omat kulunsa.

edit: Mitä polttarit saavat maksaa riippuu kuinka läheinen olen mutta 10 euroa on ihan hyvä opiskelijalle sekin on usein paljon. Ylellisyyttä ei tällä saa mutta ei kai aina ole tarviskaan.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mitä kymmenellä eurolla saa?

Hämmästyttää.... jos nyt juhlakalun ruoat ja juomat kustannetaan, niin harvoin 10 euroa/nuppi riittää siihenkään.

Mielestäni realistista on 30-40euron budjetti/osallistuja, riippuen tietty osallistujien määrästä.

Ja tottakai jos polttarijengi koostuu vaan opiskelijoista, niin silloin on syytäkin pitää kustannukset alhaalla, mutta näin vanhemmalla iällä (kun vaatimustaso muutenkin kasvaa  ;)) työssäkäyvien keskuudessa tollanen 30-40egeä on tuskin kauhistus.

niin ei sillä että oisin jotenkin ahne; realisti vaan.....

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Parhaat polttarit missa ma oon ollu maksoi silloin n100mk/nena. Ne oli tosin hyvan ystavani polttarit, mitka me vietettiin mokilla. Meita oli jotain 12-14 henkee ja silla rahalla saatiin grilliruuat, juomat (PALJON!!!) ja hierojakin morsiammelle. Kaytiin kaikki viela jollain seikkauluradallakin. Me oltiin varauduttu enempaan, mutta enempaa rahaa ei tarvittu. Luulen kylla etta kaasot sitten maksoi vahan enemman (valokuvat ja kansio).

Ma en kylla haluu etta kukaan maksaa yli 20 Euroo mun polttareista. Taa rahahan riippuu siita etta syodaanko ravintolassa vai tehdaanko picnic yms.

8) 8) 8)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mielestäni polttarit eivät saisi maksaa kuin noin 20 euroa yhdeltä osallistujalta... tähän tietysti vielä omat juomat ja ruuat päälle. Osa ei muutoin pysty lainkaan osallistumaan, kun esimerkiksi opiskelijoiden taloudellinen tilanne ei aina ole niin kovin hyvä. Tuollaisellakin rahasummalla saa kaikenlaista kivaa aikaiseksi, tärkeintähän on se yhdessäolo ja hauskanpito, ei niinkään se mitä kaikkia ihmeellisyyksiä päivän aikana kokeillaan.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Heips!

me järkettiin viime kesänä lapsuudenkaverin polttarit ja meillä oli aivan mahtava & ikimuistoinen reissu. Hintaa tuli ehkä vähän enemmän, noin 50 erkkiä, mutta se oli todellakin sen arvoista!

Halvemmalla olisi tietysti päässyt jos olisi vetänyt perinteiset morsiammelle-sukset-jalkaan ja esplanadia edes-takaisin hiihtämään mutta koska se, onko toi hauskaa on niin säästä kiinni päätettiin että ei sitä ainakaan. Sitäpaitsi Helsinki on aika pitkälti nähty kun täällä asustelee. Päätettiin siis lähteä vierailulle lahden toiselle puolelle. Suosittelen lämpimästi.

Lähdettiin aamusta tallinnaan, tallinnassa meitä odotti taksi joka vei meidät hotelli olümpiaan jossa meillä oli varattuna koko sauna-osasto...ja mikä sauna-osasto. Ehkä hienoin sellainen mitä meikäläinen on ikinä nähnyt ;D..siis ihan oikeesti (aikuisten oikeesti). Mä nimittäin odotin jotain ok'ta mutta yllätyin täysin..ja positiivisesti. Saunan lisäksi siellä oli uima-allas, terassi, tv't, radiot ja kaikki muu mahdollinen..ihan vimpan päälle. Sinne pystyi tilaamaan juotavia, jotka ei todellakaan maksanut melkein mitään..muistaaseni esim. siideri oli 1-2 euroa. parasta kaikessa oli kuitenkin se, että sauna-osasto oli hotellin ylimmässä kerroksessa (16.) ja sieltä oli näköala koko tallinnan yli ja joka suuntaan...jopa saunasta.  :D sauna-osaston vuokra oli muuten aivan sairaan halpa.

saunottuamme tarpeeksi meitä odotti taksi joka vei meidät italialaiseen ravinteliin syömään. Ruoan jälkeen takaisin paatille ja takaisin Helsingisssä oltiin joskus  11 aikoihin joten ehdittiin vielä vallan mainiosti myös rakkaan kotikaupunkimme yöelämään ;D

Tuohon 50 erkkiin sisältyi siis matkojen ja saunomisen lisäksi, aamupala mennessä, tervetuliaisskumpat laivalla, taksit, morsiamen varustus (disco queen..aivan loistava ;D, tietysti morsiamen kaikki tekemiset, kuvat, sekä edellisen illan vale-polttareiden nauhoitussessio stockalla.

Summa on ehkä hiukan normaalia korkeampi, mutta se oli todellakin sen arvoista!!! me ei ensinnäkään edes haluttu lähteä "nolaa-morsian" linjalle ja jos oltais lähdetty "action-polttarit" linjalle olisi summa varmasti ollut samaa luokkaa. Ruoka ja juoma on huomattavasti halvempaa tallinnassa joten vaikka oltaisiin jääty tänne (ja säästetty matkakustannuksissa) niin täällä syömisen ja juomisen myötä summa olisi loppupeleissä varmaan ollut samaa luokkaa. Summa oli kumminkin kaikille osallistujille ok..päätettiin jo alkuvaiheessa että kun nyt kerran järkättään niin järkätään sellaiset polttarit että oksat poies ;D Näytetään morsiammelle kuinka tärkeä se on meille!

jos joku toinen harkitsee polttareiden suuntaamista lahden toiselle puolelle ja haluaa lisätietoja  niin kerron mielelläni! ottakaapa yhteyttä!

Meidän reissu oli tosiaan niin loistava että kun seuraava kaveri päättä mennä naimiisiin on hiukan miettimistä että saisi sen polttareista yhtä onnistuneey´t... ;D Laivalla oli loistava meno sekä meno että paluu matkalla. Ihmiset siellä kun on tavallaan "vapaalla" niin ne on jutussa mukana ihan eri tavalla..ne oli ihan hulluina meidän disqo queniin..jonka varustus oli muuten oli kadehdittava siisti...tosin tullissa morsian joutui ottamaan afro-peruukkinsa poies ;D.paluu matkalla oli tietysti karaoke jolloin saatiin vähän nauraa morsiamen kustannukselle...oltiin puhuttu ennakkoon risteily-isännän kanssa joka tiesi pyytää discoqueeniä lavalle...tosin myöhemmin sitä ei meinannut saada sieltä poies ;) Laivalla oli myös mahtava bändi ja koko baari oli ihan sekaisin disco queenistä ja sen tanssiliikkeistä:)

Nojoo, ehkäpä tämä tältä erää. Tsemppiä kaikille "järkkääjille"!!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Olen osallistumassa hyvän ystävän polttareihin parin viikon päästä. Budjetti nousi tänään 60€. Aika kallista, mut en viitsi valittaa.

???

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään