katjamaaria

POLTTAREISSA PETTÄMINEN?

105 viestiä aiheessa

Hei! Itselläni ja tulevalla miehelläni on polttarit vasta kaukana edessä, mutta rupesi askarruttamaan että kuinka yleistä se on että polttareissa vielä joku KEHTAA tehdä jotain kamalaa, esim kokeilla vielä kiellettyä hedelmää! Onko kellään kokemuksia??? Ja jos on, kuinka häiden on käynyt?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

No miksi polttareissa pettäminen olisi yhtään sen yleisempää kuin pettämisen ennen häitä muutenkaan? En mä usko, et polttareiden tarkoitus on käydä vielä kerran vieraalla maalla... Ja muutamat polttarit on nähty, eikä tulisi mieleenkään, että niissä olisi petetty.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Olin joskus laivalla, kun eräs mies lähestyi ja kertoi kuinka hänellä on häät viikon päästä ja haluaisi vielä vierasta naista ennen kuin purjehtii avioliiton satamaan. Tiedä sitä oliko se totta vai joku sairaampi iskurepliikki. Pidin sille miehelle kovan saarnan, jonka jälkeen hän piti minua kauheana tiukkapipona. Mutta ei herunut silti  ;D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Na jotka pettää polttareissaan pettää myös muulloinkin. Tiedän itse sellaisia miehiä (noin kourallisen) jotka olisivat olleet valmiita pettämään kanssani omissa polttareissaan. Muutama niistä on tunnetusti sellaisia häntäheikkejä, jotka kyllä ovat valmiita pettämään muulloinkin (heidän puolisonsa eivät sitä vaan halua tajuta). Eli siis en usko että ainoastaan polttareissa kukaan pettää, vaan pettäjät pettävät sillloin kun on tilaisuus. Ei kannata tuollaisia alkaa murehtimaan, harva meistä pystyy ja haluaakaan olla puolisonsa vartija.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Olin joskus laivalla, kun eräs mies lähestyi ja kertoi kuinka hänellä on häät viikon päästä ja haluaisi vielä vierasta naista ennen kuin purjehtii avioliiton satamaan. Tiedä sitä oliko se totta vai joku sairaampi iskurepliikki. Pidin sille miehelle kovan saarnan, jonka jälkeen hän piti minua kauheana tiukkapipona. Mutta ei herunut silti  ;D

tähän voisi sanoa, mitä minttukin sanoi. jos pystyy tuosta vain pettämään viikko ennen häitä, niin on tehnyt/pystyy sen tekemään muutenkin.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Joo kyllä mä myös uskon tohon teoriaan että jos olisi kykeneväinen pettämään polttareissa niin olisi muulloinkin. Kuitenkin se sitoutuminen siihen toiseen on tehty jo ennen niitä häitä eikä se "papin aamen" periaatteessa muuta sitä sitoumusta mitenkään. Tai en minä tiedä voiko olla niitä joille vasta avioliitossa olisi pettäminen kielletty, meillä kuitenkin ihan jo siitä seurustelun alottamisesta asti on ollu pettäminen kielletty ;D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Niin, kyllä mä sen uskon että ne jokka pystyy kerran pettään, niin tekee sen toistekki! Mun mieheni kyllä ei ole sitä tyyppiä! Mutta mistäs sen koskaan tietää  :-/

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Mutta mistäs sen koskaan tietää  :-/

Luottamus, se on se sana. Jos luottaa kumppaniinsa (ja oikeasti tuntee hänet) sen tietää.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luottamus suhteessa on kaiken perusta, mutta tulee muistaa myös se ettei kannata IKINÄ elää siinä "valheessa" että se oma puoliso on aina se poikkeus. Tiedän muutaman naisen joka eli suhteessa juuri niin että "minun mieheni ei ikinä pettäisi minua...." ja kuinkas kävikään kun sitten ne pettivätkin, meinasi naisilta mennä järki samalla. Itse ainakin luotan mieheeni, mutta en pidä häntä "yli-ihmisenä", en halua koskaan sanoa että tiedän 100% ettei mieheni pettäisi minua. Minusta IKINÄ ei voi tuntea toista ihmistä niin että voisi sanoa mitä hän kykenee tekemään ja mitä ei. Ajatteen ennemminkin niin että toivon meidän molempien elävän niin tämän elämän että toisiamme emme satuttaisi, mutta en kuitenkaan elä niin että uskon että juuri meidän suhde on se ihmeellinen asia tässä maailmassa jossa ei tapahdu mitään ikävää.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Luottamus, se on se sana. Jos luottaa kumppaniinsa (ja oikeasti tuntee hänet) sen tietää.

Ei se vaan tuolla kaavalla aina mene, vaikka kuinka luulisi tietävänsä..  :-/

Tälläkin palstalla ollut monta tarinaa, jotka tukee aikaisempaa lausettani. Valitettavasti.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Ei se vaan tuolla kaavalla aina mene, vaikka kuinka luulisi tietävänsä..  :-/

se nyt on elämässä myös niin, että ei voi aina ajatella, että miten asiat kuitenkin pahimmillaan voivat mennä. ei tietenkään asiat aina mene hyvin, ties mitä voi sattua. mutta tasapainoisessa parisuhteessa jossa molemmat oikeasti haluavat olla ja eivät ole "moniavioisia" persoonia, voi luottaa siihen, että pettäminen polttareissa ei ole sen todennäköisempää, kuin muunakaan aikana. pettämisen jatkuva pelkääminen tekee ihmisen sairaaksi.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

..

Muokattu: , käyttäjä: NannaJuuli

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tulee tästä mieleen se, että kun joku tuossa kirjoitti että "luottamus on se sana". Ei kaikki voi perustuu vain siiihen, että jos luottaa niin sitten kaikki on ok. Kun mitä lukee  ja kuulee kokoajan niin mitä monenkin aviovuoden jälkeen voi tapahtua vaikka mitä kamaluuksia! Ihan vaikka nyt semmonen kamala asia mitä nyky'ään kokoajan lukee että "mies tappoi vaimonsa" jne... Ihan pimeetä. Että ei se luottamus liity mitenkään siihen, että jos ihminen vaikka sekoaa yhtäkkiä! Hyi.. ei saa edes ajatella tuollaisia!

Mutta toivotaan nyt ettei kukaan petä ketään!! Eikö niin! Eikä miehet sekoa :D Eikä naisetkaan  ;)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ei tietenkään ole yhtään sallitumpaa polttari-iltana kuin muulloinkaan.Suhtautuisin siihen siis samallalailla kuin muulloinkin pettämiseen tai oikeastaan vielä jyrkemmin.Silloinhan juuri pitäisi olla onnellinen ja tyytyväinen elämäänsä valitsemansa naisen/miehen kanssa,jolloin muut suhteet ei edes tuu mieleen.Jos noin kävisi meidän jommankumman kohdalla,peruisin häät.En välttämättä lopettaisi suhdetta,koska uskon,että tuon voi antaa toiselle anteeksi.Edellyttäen siis,ettei mitään varsinaista suhdetta ole syntynyt,vaan joku yhden yön juttu.Paitsi jos toinen harrastaisi noita juttuja muutenkin,se olis jo eri homma.Mutta ihminen on erehtyväinen ja mä antaisin yhden kerran anteeksi.Kieltämättä olisi kyllä vaikea unohtaa,että se sattui juuri polttareissa,pahentaa tilannetta.Häät menisi siis katkolle,onhan tuo pettäminen aina kriisin paikka ja silloin tuntuisi väärältä mennä naimisiin ja luvata toiselle rakastaa ja osoittaa uskollisuutta..

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
se nyt on elämässä myös niin, että ei voi aina ajatella, että miten asiat kuitenkin pahimmillaan voivat mennä. ei tietenkään asiat aina mene hyvin, ties mitä voi sattua. mutta tasapainoisessa parisuhteessa jossa molemmat oikeasti haluavat olla ja eivät ole "moniavioisia" persoonia, voi luottaa siihen, että pettäminen polttareissa ei ole sen todennäköisempää, kuin muunakaan aikana. pettämisen jatkuva pelkääminen tekee ihmisen sairaaksi.

Todennäköisyydestä tässä ei ole mielestäni puhuttu? Mutta se, että luullaan ettei pettämistä vaan yksinkertaisesti tapahdu jos vaan kovasti luotetaan toiseen särähtää mun korvaan. Toki se luottamus parisuhteessa on kaiken aa ja oo, mutta kun se ei vaan aina riitä. Edelleen tällä palstalla on siitä eläviä esimerkkejä, allekirjoittanut mukaanlukien. Myös tuttavapiiristä löytyy sekä miehiä ja naisia joitten parisuhteet on muka kunnossa, ja luotto 100% mutta silti sitä ollaan käyty vieraissa. Sairas mustasukkaisuus ja koko aikainen epäily ei tietenkään kuulu terveeseen parisuhteeseen, mutta ihan sydämestäni toivon, että kaikki osaa tarpeen tullen kurkistaa niitten kuuluisin vaaleanpunaisten lasien läpi "tosielämään" koska joskus, siis todellakin vaan joskus sieltä saattaa löytyä jotain sellaista mitä ikinä ei olisi voinut kuvitella tapahtuvan. Mä en sitä valtettavasti tajunnut tehdä (mutta loppujenlopuksi se taisi osoittautua mun elämäni "parhaaksi virheeksi"  :)).

Ja siis tosiaan toivon, ettei kenenkään tarvitse käydä elämässään läpi tollasia juttuja mutta joskus vaan joutuu vaikkei itsekkään olisi uskonut.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Todennäköisyydestä tässä ei ole mielestäni puhuttu? Mutta se, että luullaan ettei pettämistä vaan yksinkertaisesti tapahdu jos vaan kovasti luotetaan toiseen särähtää mun korvaan. Toki se luottamus parisuhteessa on kaiken aa ja oo, mutta kun se ei vaan aina riitä. Edelleen tällä palstalla on siitä eläviä esimerkkejä, allekirjoittanut mukaanlukien. Myös tuttavapiiristä löytyy sekä miehiä ja naisia joitten parisuhteet on muka kunnossa, ja luotto 100% mutta silti sitä ollaan käyty vieraissa. Sairas mustasukkaisuus ja koko aikainen epäily ei tietenkään kuulu terveeseen parisuhteeseen, mutta ihan sydämestäni toivon, että kaikki osaa tarpeen tullen kurkistaa niitten kuuluisin vaaleanpunaisten lasien läpi "tosielämään" koska joskus, siis todellakin vaan joskus sieltä saattaa löytyä jotain sellaista mitä ikinä ei olisi voinut kuvitella tapahtuvan. Mä en sitä valtettavasti tajunnut tehdä (mutta loppujenlopuksi se taisi osoittautua mun elämäni "parhaaksi virheeksi"  :)).

Ja siis tosiaan toivon, ettei kenenkään tarvitse käydä elämässään läpi tollasia juttuja mutta joskus vaan joutuu vaikkei itsekkään olisi uskonut.

kyse oli siitä, että onko polttari-iltana pettäminen nyt jotenkin sen erikoisempi tapahtuma, kuin tavallisina iltoina. ei, ei se ole, pettää voi minä päivänä vain ja missä vain.

minä kuitenkin näen myös turhana tuollaisen pelottelun, että kun minulle on tapahtunut, niin katsokaa nyt kaikki ettei teille tapahdu. uskon että suurin osa näkee elämän realiteetit, eikä tässä paljon vuosien jälkeen enää katsota vain niiden ruusunpunaisten lasien läpi. turha pelkääminen on ihan yhtä tyhjän kanssa. luottamuksessa kyse on siitä, että parisuhde on oikeasti vakaalla pohjalla ja ihminen voi luottaa siihen, että toisen voi hyvällä mielellä antaa mennä enemmänkin, eikä kokoajan tarvitse epäillä. moni suhde on pilaantunut jo pelkästään sillä luottamuksen puutteella, vaikka toinen ei koskaan tekisi yhtän mitään ::)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
kyse oli siitä, että onko polttari-iltana pettäminen nyt jotenkin sen erikoisempi tapahtuma, kuin tavallisina iltoina. ei, ei se ole, pettää voi minä päivänä vain ja missä vain.

Tässä mä siis olen ihan samaa mieltä!

minä kuitenkin näen myös turhana tuollaisen pelottelun, että kun minulle on tapahtunut, niin katsokaa nyt kaikki ettei teille tapahdu.

En mä mitään pelotellut ole!! Mutta jos itse on kokenut vastaavan tilanteen, ja sitä ennen miettinyt ihan samaa kuin muutkin tyyliin "eihän meidän suhteessa mitään tapahdu kun luotetaan toisiimme ihan täysillä", niin voi sitä nyt mielestäni sanoa, että aina kaikki ei ole siltä miltä ne näyttää. Tätä sanoisin realismiksi, en pelotteluksi.

uskon että suurin osa näkee elämän realiteetit, eikä tässä paljon vuosien jälkeen enää katsota vain niiden ruusunpunaisten lasien läpi.

Niin varmasti (ja onneksi) näkeekin, jotkut vaan ei näe. Tällä en nyt tarkoittanut ketään erityisesti, mutta niihinkin olen törmännyt jotka ei onnellisuuksissaan tajua mitä selän takana tapahtuu(kuten esmes minä ja moni muukin), se on inhimilistä.

turha pelkääminen on ihan yhtä tyhjän kanssa. luottamuksessa kyse on siitä, että parisuhde on oikeasti vakaalla pohjalla ja ihminen voi luottaa siihen, että toisen voi hyvällä mielellä antaa mennä enemmänkin, eikä kokoajan tarvitse epäillä. moni suhde on pilaantunut jo pelkästään sillä luottamuksen puutteella, vaikka toinen ei koskaan tekisi yhtän mitään ::)

Tästä mä olen myös täsmälleen samaa mieltä, kuten edellisessä viestissäni jo kirjoitin..

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tämä menee muuten jo niin OT:ksi alkuperäiseen aiheeseen verrattuna että kuuluisi jonnekkin yleiseen pettämisketjuun..  ;)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Tämä menee muuten jo niin OT:ksi alkuperäiseen aiheeseen verrattuna että kuuluisi jonnekkin yleiseen pettämisketjuun..  ;)

kyllä tämä on kovastikin aiheesta. ja toisaalta pelko pettämisestä oikeasti tuskin rajoittuu vain polttareihin, vaan kyse on juuri mainitusta luottamuksen puutteesta ::)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Pelottelusta puhutte tossa, niin tämän aiheen aloitin ihan sillä, että haluan kuulla nimen omaan niitä kokemuksia jos jollekin on käynyt niin!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ja tosiaan, jos polttareissa pettää, niin se mun mielestä todella meinaa sitä, että ei riitä se oma vaimo eikä ole ehkä onnellinen ja tyytyväinen tulevaan. Kun naimisiin on päätetty mennä, niin sehän on sen merkki, että sillon juur luottamus oltava kohdillaan! Ihan pimeetä pettää polttareissa kun  nehän liittyy siihen tulevaan avioliittoon kuitenkin! *äääh... menee pää ihan sekasin. Ei saa sanotuksi tähän asioita mitä oikeesti tarkottaa! Jos siis naimisiin ollaan menossa niin ei kai kukaan terve ihminen enään sillon petä... Samantien pettäis sitten hääyönä. Musta ihan sama on ko poilttarit vai hääyö!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Pelottelusta puhutte tossa, niin tämän aiheen aloitin ihan sillä, että haluan kuulla nimen omaan niitä kokemuksia jos jollekin on käynyt niin!

saanko kysyä ihan mielenkiinnosta että miksi?

ei kai siksi, että voisi sitten tuskailla omien polttareitten kanssa?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Ja tosiaan, jos polttareissa pettää, niin se mun mielestä todella meinaa sitä, että ei riitä se oma vaimo

Viittaatko tällä siihen, että ainoastaan heteromiehet ja lesbonaiset voivat pettää polttareissaan?

Minäkään en usko, että polttareissa pettäminen on sen yleisempää kuin muutenkaan. Jos on valmis pettämään polttareissaan, on valmis pettämään muutenkin.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Viittaatko tällä siihen, että ainoastaan heteromiehet ja lesbonaiset voivat pettää polttareissaan?

mesimarjalla erittäin hyvä pointti. tässä muuten näkee senkin, kuinka pettäminen yleistetään miesten "työksi".

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
...Tiedän itse sellaisia miehiä (noin kourallisen) jotka olisivat olleet valmiita pettämään kanssani omissa polttareissaan. .

Hahaaa - on sinulla ainakin itsetunto kohdallaan.  ;D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään