Jump to content
Naimisiin.info

Maggie Sottero


Recommended Posts

  • 2 weeks later...
  • Replies 257
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Täällä myös yksi Sottero fani. Olen itse ihastunut muutamaan pukuun mutta niistä ei ollut mikään Sydänkävyssä, turussa, kokeiltavana. Vähän tuntuu hurjalta tilata pukua josta ei tiedä yhtäänistuuko se mun päälle vai ei. Tässä mun suosikit: Isela

Ivandra

Jaslene Marie

Onko kenelläkään tietoa että löytyisiköhän näistä joku Leimulinesta, jos menisi sinne kokeilemaan niitä? :)

Sydänkävyssä kokeilin Parisiannaa joka istui täydellisesti mutta ei kuitenkaan ollut the puku mulle. Myyjä kyllä sanoi että se on vähän saman tyyppinen kuin tuo Jaslene Marie että siitä sai vähän osviittaa millainen se olisi, mutta silti mietityttää.

Täällä joku puhui morsiusgalleriasta mutta en löytänyt heidän sivuiltaan mitään mainintaa että heillä olisi sotteroa myynnissä?!

Link to comment
Share on other sites

Morsiusgalleriassa ei tosiaan Sotteroita ole... Nuo suosikkipukusi ovat melko erikoisia (tarkoitan, että valtavirrasta poikkeavia), ja usein liikkeisiin tilataan vaan perus a-linjaiset, jotka todennäköisimmin menevät kaupaksi. En usko että pääset sovittamaan niitä, mutta kannattaa toki soittaa Leimulineen ja muihinkin liikkeisiin, jotka Sotteroa myyvät! :girl_smile: Itse tilasin juuri sovittamatta...

Link to comment
Share on other sites

Täällä myös yksi Sotteroihin ihastunut. En ole tosin vielä ehtinyt ollenkaan sovittelemaan, mutta törmäsin netissä pukuinspiraatiota hakiessa Sotteron pukuihin ja niistä alkaa tulla jo pakkomielle :girl_impossible: Olen ihastunut erityisesti muhkeahelmaisiin malleihin.

Minkälaiset valikoimat suomalaisissa liikkeissä on noita Sotteron pukuja? Ei tietenkään kovin suuret, mutta vastaavatko nettisivujen kuvat miten tarkkaan valikoimia? Näin Helsingissä asuvana on tarkoitus mennä katsastamaan tietysti Seremonia ja Leimuline, mutta olisi kiva tietää esim. Turun Sydänkävyn tilanne. Heidän omalla nettisivullaan lukee, että Sotteroja olisi heillä 25 mallia, mikä kuulostaa paljolta, mutta onkohan tuo miten vanhentunutta tietoa? Jostain muualta muistan lukeneeni, että niitä malleja olisikin vain muutama.

Ouluun Morsiusateljee Katariinaan laitoinkin jokin aika sitten sähköpostia, koska käyn silloin tällöin Oulussa ja halusin tietää etukäteen, kannattaisiko heiltä mennä katselemaan Sotteroita. Vastaukseksi tuli, että heillä ei ole tällä hetkellä yhtään Sotteroa liikkeessä, mutta niitä pitäisi tulla marras-joulukuussa. Lupasivat palata minulle sen osalta, mitä malleja on tulossa, mutten ole heistä kuullut nyt mitään. Nyt kun katson, niin heidän nettisivullakaan ei ole enää ollenkaan mainintaa Sotterosta.

Sotteron näytöstä kevään 2012 mallistosta voi muuten katsella täällä: http://www.theknot.com/videos/maggie-sottero-live?id=1221703813001

Link to comment
Share on other sites

Upeita pukuja olet -Nelly- katsellut. Kuten Mimosah kirjoitti, on mielestäni näissä liikkeissä ns. "peruspukuja" tai sellaisia joiden tiedetään myyvän hyvin. Eli jos haluat jonkun noista 2erikoisemmista" joudut ostamaan sen ennakkosovittamatta. Eli tilattaessa maksamaan puolet puvusta.

Ja merenneitomallia on aika vähän olemassa, todetiin sama Leimulinessä myyjän kanssa. En tiedä olisiko lisääntymään päin, kun ei ole vähään aikaan ollut "trendinä" mallistoissa..??

Silkki: Leimulinen Sottero valikoiman saa selville varsin hyvin heidän nettisivujen kauttaan. Seremoniassa Helsingin ja Lappeenrannan liikkeiden välillä saattaa olla pientä eroa, mutta luulisi, että jos bongaat kivan puvun Lappeenrannasta se kulkeutuisi sovitettavaksi Helsinkiin...??

25 pukua tietyltä valmistajalta kuullostaa minusta kyllä aika laajalta valikoimalta...

Mutta eikun soittelemaan ja tiedustelemaan, kuten olitkin jo Oulun suhteen tehnyt. :) Oliko sulla joku tietty puku/useampi suosikki jo mielessä? :girl_smile:

Muokattu: , käyttäjä: iialiia
Link to comment
Share on other sites

Vastailenpa tähän itsekin, kun kysyin asiaa Leimulinelta ja Seremoniasta. Molemmista vastattiin, että nettisivujen valikoima vastaa liikkeessä olevia. Leimulinen vastaus tuli tosi nopeasti ja oli tosi ystävällinen, Seremonian vastaukseen kesti pitempään ja itse vastaus oli tosi lyhyt. Tuli heti parempi kuva Leimulinesta liikkeenä, kun palvelu oli jo pelkästään sähköpostitse parempaa. Leimulinesta kertoivat myös, että syksyn puvut ovat paria lukuunottamatta saapuneet ja kevään pukuja tulee alkuvuodesta, Seremoniasta eivät sanoneet uusien pukujen saapumisesta mitään vaikka kysyin. Kyselin myös kokoja, koska itse olen isokokoisempi (kokoa 42-44), mutta tähän tuli molemmilta hyvin epämääräinen "kaikista puvuista ei ole kaikkia kokoja, mutta voidaan tilata"-tyyppinen vastaus, mikä ei kyllä hirveästi auttanut... Leimulineen en kyllä valitettavasti ole ihan heti pääsemässä käymään, joten aion kuitenkin aloittaa Sottero-kokeiluni tuolta Seremoniasta. Saa sitten ainakin vähän paremmin kuvaa pukujen istuvuudesta ja laadusta ihan luonnossa.

Mitä tulee malleihin, niin ainakin kuvien perusteella tykkään runsashelmaisista tanssiaispukumalleista, joissa nostoja tms, tyyliä Victoriana, Montana jne. En tosiaan ole vielä ehtinyt pukuja sovittelemaan, joten yritän pitää mielen avoimena puvun mallin suhteen. Nettisivuja katsoen näyttäisi siltä, että sekä Seremoniassa että Leimulinessa olisi ainakin pari varteenotettavaa sovitettavaa, vaikka ei välttämättä juuri lemppareitani. Onneksi näyttää vähän siltä, että tuollaiset runsaat helmat, nostot helmoissa jne tuntuu olevan tulossa hääpukumuotiin, koska niitä näkyy nyt aika monen valmistajan uusissa kokoelmissa. Voi siis olla, että en lopulta päädykään Sotteroon. Toisaalta tuntuu, että Sotterot olisi kyllä monia pukuja laadukkaampia, toisaalta taas välillä vähän hirvittää ajatella niitä hintoja...

Link to comment
Share on other sites

Itse ainakin suosittelen Leimulinea todella paljon aloittaa hääpukujen sovittelu.

Suuntasin sinne itse ekana paikkana, jännitti paljon. Mutta myyjä oli ihana, ystävällinen, tavallaan suorasanainenkin mutta olimme samalla aallonpituudella, joten sovittaminen oli todella mukavaa. Jäi hirmu hyvä ja positiivinen fiilis siitä käynnistä. :-X

muoks.. Oikeinkirjoitus hieman hakusessa...

Muokattu: , käyttäjä: iialiia
Link to comment
Share on other sites

Täälläkin yksi Maggie-tyttö!!! Joka tosin teki Pronovias-syrjähypyn ja on nyt kovin hämmentyny, minähän halusin MAGGIEN!!! :girl_impossible:

Kuitenkin, onkos kukaan teistä Maggiensa itse ulkomailta tilanneista maksellut minkälaisia tulli- yms. maksuja? Kyllähän se halvemmalla Jenkeistä irtoaisi, mutta entäs ne kaikenmaailman byrokratiamaksut?

Saan kohta varmaankin porttarin Seremoniaan, kun olen siellä jatkuvasti Maggieitä hipelöimässä! :girl_haha:

Link to comment
Share on other sites

Minäkin suosittelen lämpimästi Leimulineä. Myyjä osaa asiansa ja pääsi heti jyvälle, minkä tyylistä pukua olen etsimässä. Hän myös sanoi suoraan, mikä minulle sopii ja mikä ei. Tottakai lopullinen valinta on asiakkaalla itsellään, mutta uskon kyllä osan morsiamista lähtevän liikenteeseen "tyhjän päältä" ja silloin ammattitaitoinen myyjä on parasta, mitä eteen voi sattua.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Ylläri, Kitty, (onkohan tää jo vähän koomista :D ), komppaan ja kannan oman Leimulinenhehkutuskorteni kekoon! Pirjo on aivan mahtava tyyppi (eikä pelkästään siksi, että oli sitä mieltä, että olin valinnut ihan ilman ulkopuolisia apuja sen kaikkein parhaiten kropalleni sopivan Sotteron! :grin: ) ja häneltä saamamme palvelu ensiluokkaista!!!

Maggie meni tilaukseenja nyt odotellaan jännityksellä! :) Seremonia on lähempänä, eikä siinäkään palvelussa mitään vikaa, mutta kyllä Pirjo sai tämän tytön tuntemana olonsa niin tärkeäksi, että! Ja eihän se selkeästi halvempi hintakaan ollut mitenkään ikävä ylläri... :girl_wink:

Link to comment
Share on other sites

Ylläri, Kitty, (onkohan tää jo vähän koomista :D ), komppaan ja kannan oman Leimulinenhehkutuskorteni kekoon! Pirjo on aivan mahtava tyyppi (eikä pelkästään siksi, että oli sitä mieltä, että olin valinnut ihan ilman ulkopuolisia apuja sen kaikkein parhaiten kropalleni sopivan Sotteron! :grin: ) ja häneltä saamamme palvelu ensiluokkaista!!!

Maggie meni tilaukseenja nyt odotellaan jännityksellä! :) Seremonia on lähempänä, eikä siinäkään palvelussa mitään vikaa, mutta kyllä Pirjo sai tämän tytön tuntemana olonsa niin tärkeäksi, että! Ja eihän se selkeästi halvempi hintakaan ollut mitenkään ikävä ylläri... :girl_wink:

Hih, Salmi-Sali morsiamet ja Sotterot yhteen soppii :D

Muokattu: , käyttäjä: Kitty*
Link to comment
Share on other sites

Unohtamatta Vanhaa Kirkkoa... XD Jos tää olis kauniit&rohkeet, ni jossain kohtaa selviäis, että meillä on oikeesti sama sulho, joka elää huikeeta kaksoiselämää! :P

Niin sekin vielä! Haha, toivottavasti sun miehen nimi ei siis ala N:llä! :girl_haha:

Muokattu: , käyttäjä: Kitty*
Link to comment
Share on other sites

Täälläkin yksi Maggie-tyttö!!! Joka tosin teki Pronovias-syrjähypyn ja on nyt kovin hämmentyny, minähän halusin MAGGIEN!!! :girl_impossible:

Kuitenkin, onkos kukaan teistä Maggiensa itse ulkomailta tilanneista maksellut minkälaisia tulli- yms. maksuja? Kyllähän se halvemmalla Jenkeistä irtoaisi, mutta entäs ne kaikenmaailman byrokratiamaksut?

Saan kohta varmaankin porttarin Seremoniaan, kun olen siellä jatkuvasti Maggieitä hipelöimässä! :girl_haha:

Olen käsittänyt, että Sotteroita ei pysty tilaamaan jenkeistä, ne on sillä lailla suojattuja, että ulkomailta ei pysty tilaamaan aitoa kappaletta uutena, käytetyt on sitten taas asia erikseen... Itse nimittäin pohdin tuota asiaa myös kauan, kunnes tajusin tämän systeemin niin päätös oli sitten helppo tehdä ja tilata ihan liikkeen kautta... :)

Link to comment
Share on other sites

Pirjo on aivan mahtava tyyppi (eikä pelkästään siksi, että oli sitä mieltä, että olin valinnut ihan ilman ulkopuolisia apuja sen kaikkein parhaiten kropalleni sopivan Sotteron! :grin: )

Heh, sanookohan se kaikille noin :girl_haha: Itse sain kuulla samat sanat, mutta olen silti tosi otettu, Pirjo tietää miten morsiot saadaan vakuuttuneiksi omasta erityislaatuisuudestaan.

Tosin sanoi se sitten parista "haluun sovittaa" -mallista, että ihan nättejä, mutta ei kyllä missään nimessä minun päälläni vedä vertoja omalle The Sotterolleni.

Link to comment
Share on other sites

No niin, olen nyt käynyt ensimmäisen kerran sovittelemassa hääpukuja. Aloitin kierroksen Seremoniasta Sotteroilla, ja täytyy kyllä sanoa että Sotterot olivat ehdottomasti päivän aikana sovittamistani puvuista ihanimpia ja laadukkaimman tuntuisia. Sain myös huomata, että juuri ne ihastelemani muhkeahelmaiset Sotterot olivat minun vartalolleni parhaita. Valitettavasti suurin osa Seremonian puvuista oli liian pieniä edes sovitettavaksi, sillä olen kokoa 42-44. Sovitin kuitenkin Prestyniä ja Talesea, jotka olivat selvästi pieniä, mutta sovittaminen onnistui silti. Valitettavasti kumpikaan ei ollut kuitenkaan aivan täysosuma. Sovitin myös yhtä pitsipukua (ehkä Malina?), mutta se ei valitettavasti istunut minun vartalolleni.

Koska Sotterot istuivat minulle noin hyvin ja miellyttivät silmää myös livenä, varasin sitten samantien sovitusajan Leimulineltä. Vähän kyllä pelottaa, että jos heilläkään ei ole minun koossani juuri sovitettavaa...

Kysyin myös Turun Sydänkävystä heidän Sottero-valikoimastaan. Valitettavasti heillä ei ole oikein noita minun kaipailemiani malleja näin suuressa koossa. Valikoimaa kokojen yläpäässä on heillä tällä hetkellä seuraavasti:

koko 42: Parisianna, Scarlet, Ariana

koko 40: Malina, Debbie.

Nyt vähän kyllä harmittaa, että kun Sotteron puvut selkeästi istuvat minulle ja pidän niiden ulkonäöstä, niin niitä ei sitten minun koossani olekaan oikein sovitettavissa Suomessa :( Enkä minä nyt edes niin iso ole, mm. Sotteron omilla sivuilla on vaikka miten paljon reilusti isokokoisempia Maggie-morsiamia! Ihan sokkona en kyllä uskalla pukua tilata. Jos Leimulinesta ei löydy mitään, saatan hyvinkin käydä Seremoniassa sovittamassa Talesea ja Prestyniä vielä uudestaan. Sotteroissa tuntuu olevan ongelmana pitkä tilausaika. Sydänkävystä sanoivat myyneensä juuri vähän aikaa sitten pari koon 42 Sotteroa, koska morsiamilla ei ollut aikaa odottaa tilauspukua. Vastaavasti liike saa sitten myös uudet tilalle vasta kuukausien päästä.

Link to comment
Share on other sites

Heh, sanookohan se kaikille noin :girl_haha: Itse sain kuulla samat sanat, mutta olen silti tosi otettu, Pirjo tietää miten morsiot saadaan vakuuttuneiksi omasta erityislaatuisuudestaan.

Hih, ehkäpä hän sanoo, koska kuullostavat tutuilta.. :grin: Mutta ei kyllä tullut sillä hetkellä sellaista oloa, että se hokee tuota samaa varmaan kaikille. Eli osaa kyllä olla niin läsnä siinä tilanteessa ja reagoida morsiamen tunteisiin.

Silkki Toivottavasti Leimulinesta löytyisi kivoja malleja. Toimitusajat kyllä taitavat olla kevyesti sen 4kk.. Eli ihan viime tippaan ei päätöksiä kannata jättää, jos haluaa tilauspuvun. Tsemppiä etsintään! :girl_smile:

Link to comment
Share on other sites

Mä tilasin aikoinaan oman Sotteroni Leimulinen kautta, ja toimitusaika oli n. 5kk. Sitten vielä kaksi korjausompelukeikkaa Hyvinkäälle (kun tilattu puku oli jäänyt liian isoksi ja piti pienentää), noihin tosiaan saa aikaa uppoamaan. Tilasin pukuni kesäkuussa ja viikko ennen helmikuun häitä puku oli valmis, tai näin ainakin luulin: Eivät sitten olleet kuitenkaan silittäneet pukua liikeessä + laahusnappi puuttui, vaikka lupasivat hoitaa nämä kuntoon ennen puvun luovuttamista, joten jouduin vielä häitä edeltävänä iltana viemään puvun paniikissa toiseen paikkaan silitettäväksi ja korjattavaksi.

Mun kohdalla Pirjo toimi niin, että toi heti ekaksi sovitettavaksi puvun, joka hänestä sopi mun kropalle parhaiten. Sen jälkeen ei meinannut antaa edes sovittaa muita malleja, kun eivät kuulemma käyneet mulle lainkaan.

Link to comment
Share on other sites

Mä kyllä tunnen tyylini ja olen siitä hyvin tarkka, joten olin kyllä itsekin melko varma (tai ainakin erittäin toiveikas), että SE mielessäni ollut puku olisi sitten minun THE Pukuni. Ja niinhän siinä sitten kävi :girl_haha: Olen kyllä Pirjon kanssa samaa mieltä, etteivät ne muut sovitetut koltut näyttäneet enää miltään THE Puvun jälkeen, joten hokee se sitä kaikille tai ei, kehut tuntuivat hyviltä ja osuvilta :girl_wink:

Tilausaika on todellakin pitkä.. Oma pukuni tulee huhtikuussa, joten onneksi olin hyvissä ajoin liikenteessä.

Silkki, Ainakin tuo minun THE Pukuni sovituskappale oli isoa kokoa (ja myös sen toisen pakko-saada-sovittaa-mallin). Itselläni on vähän päinvastainen ongelma, mutta nyörityksen ja muiden niksien avulla mekkoa saatiin kurottua kokoon sen verran, että näin miltä sen suunnilleen kuuluisi näyttää. Uskoisin, että sinullekin löytyy sovitettavaa, et sinä kuitenkaan ihan niiiiin iso ole. 42-44 koko on ihan normaali naisten koko.

Muokattu: , käyttäjä: Tinta
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...



×
×
  • Create New...