suskism

Mitä fonttia käytit kutsuissa, menuissa yms?

220 posts in this topic

Kiitos vinkeitä, ainakin osissa fonteista on se ongelma, ettei fióntteja ei ns. ole "koodattu" (mikälienee oikea sana) skandinaavisille kirjaimille, jäo multa ä:t ja Ö:t pois, ja kun niitä tulee aina silloin tällöin köytettyä  :-/

voi voi ei näköjään tuu apua...ois kutsut siinä vaiheessa että tarvis ne fontit!! pian pitäs kutsut jo lähettää enkä missään saa tehtyä kutsutekstejä!?  ???

Minulla toimii ainakin ja hyvin pienen alkusäädön jälkeen!!!

Tein näin, painoin fontin nimeä-> Dowload ... script font for pc -> tallenna levylle -> Sitten tullee lataukset-ikkuna luultavasti (ainakin windows xpeessä) mennän siitä pois -> Documents and settings työpöytä -> valitse kaksoisnäpäyttämällä->paina kerran fontin kohdalla esim lukee jotain ainakin walt disneyssä että wds011402 kun olet yhdesti painanut, vasempaan reunaan, missä on valikot/kansiotehtävät laita pura kaikki tiedostot -> sitten tulee phjattu purkuplaaplaaplaa paina seuraava, tulee valikko mihin voit laittaa paikan johon tallentaa fontti kannattaa tallentaa fontit kansioon eli selaa-> oma tietokone->c-asema->windows->fonts ok ja seuraava ja valmis!!! sitten sinulla pitäisi olla fontti normaalisti kun kirjoitat esim. windowsissa niin siellä missä muutkin!!!

Kiitos ohjeesta aLiina! :-X

Minäkin tumpelo onnistuin! ;D

Ninnuskakin kiittää aLiinaa!  :D Onnistui ja ovat upeita!!!! Hitsi kun tuli jo kutsut tehtyä... Nooh, pitänee keksiä menukortteihin ja ohjelmalehtisiin ja kiitoskortteihin jotain...  ;D

Tosi hyvä sivu...

Kiitos tosi paljon... :)

olkaapa hyvä  :D

Sun täytyy ensin purkaa se ladattu fonttitiedosto..eli mulla se kävi näin;Hiiren oikealla napsautat sen tiedoston päällä ja sieltä löytyy "pura tänne"..sitte kun se purettune ilmestyy niin siitä "kopioi", meet Windowsiin ja siellä fontit ja "liitä".. sitte se toimii!!!! Jos ei onnistu tai et ymmärtänyt niin kysy rohkeesti..mä yritän neuvoa niin että onnistuu!

Tällä tyylillä tein minäkin ja onnistui! Ihanaa, nyt ei tarvi lähteä töihin tulostamaan osoitetarroja oikean fontin takia, kun imuroin sen omalle koneelle. Hyvä minä  8)

Sieltähän löyty vaikka mitä! Kiits paljon osoitteesta jakamisesta!  :)

olisiko kellään tiedossa sellaista fontti sivua, missä toimii ääkköset?

Suosittelen käymään läpi netissä "free symbol fonts" ja "free dafonts", koska kuvafontit ovat niin hyviä, että niillä korvaa melkein sen "sinetin tai leimasimen" oston :). Jos et osaa piirtää niin käytä näitä fontteja hyväksesi esim. hääaiheisia olen nähnyt todella paljon ja ties mitä koukeroita ja sydämiä sisältäviä :)

Mahtavia fontteja!! Taijan oottaa suosiolla että mies tulee kotiin laittaan ne koneelle  ;D

Mistäköhän löytyis "kauno" fontti, missä on ä:t ja ö:t? Dafontilta en löytänyt, enkä simply the bestiltä...

Mä löysin kyllä Dafontilta useammankin kaunofontin. Valitse se Calligraphy kohta, joka löytyy Scriptin alta. Siellä on niitä kaunoja, joissa noin puolissa on ääkköset.

Etsiskelen just kaunista mutta ei liian koukeroista fonttia, jota käyttäisin kutsuissa ja muissa kirjoituksissa! Mistään röyhelöistä ja rimpsuista en tykkää mut jotain muuta kuin iänikuinen arial pitäis löytää...

Mikähän ois sopiva? Joku wordistä löytyvä kun en osaa niitä netistä löytyviä fontteja liittää  ::)

Meidän kutsut (ja kaikki muut kuten hääkarkit, servetit...) on kirjoitettu Wordistä löytyvällä fontilla Comic Sans. :D

Me ei haluttu kaunokirjoitusta, eikä muutakaan "romanttista" fonttia. Ja perinteinen Arial tai Times New Roman olis ollu ihan liian tavallisia. ;)

Kokeileppas Monotype corsivaa.. sillä meillä tulee tekstit. Kaunis fontti ja saapi hyvin selvän.

136.gif

Meillä oli tämä, en ole ihan varma löytyykö valmiina Wordista, mutta lataus on helppoa!

Tällä fiolex girlsilla tuli kutsuun,Tällä monotype corsivalla ohjesääntöön ja kirjekuoreen tama black chancery, kaikki löytyy wordista.

Meillä on kutsuissa fonttina Pristina. Samaa olen ajatellut käyttää muissakin teksteissä.

Kauanpa kesti, ennen kuin tajusin, miten saan ton kirjoitukseni fontilla, jota ei ole valmiina vaihtoehtona viestiä kirjoittaessa. Tajusin kuitenkin.