Guest kultaruusu

Kaiverrukset sormuksissa

994 posts in this topic

mun sulho haki tänään meidän sormukset! käytiin sovittamassa viikolla. meille teetettiin molemmille uudet sormukset. mun sormukseen tuli ensin vanha puolipyöreä kultainen kihla, sitten valkokultaa oleva flakka, kohtalaisen leveä sormus mihin tuli neliön mallinen timantti ja toiselle puolelle juotettiin vielä sulhon vanha kihla. eli melko leveä tuli, mutta luulen että se on just mun unelmien sormus - mä siis luulen, sillä en oo vielä katsonut sitä! sovitin sitä niin etten katsonut, ja kuvaan mennään niin etten katso. näen sitten vasta kun sulho pujottaa sen mun sormeen! onko kukaan muu tehnyt näin? kultaseppä ihmetteli ja totesi, ettei oo koskaan törmännyt vastaavaan.. ja meidän kaiverrukset: meidän vanhoihin kihloihin laittettiin kihlapäivä ja nimet uudestaan ku olivat kuluneet niin paljon eli mun sormukseen tuli ylimpään rinkulaan sulhon nimi ja kihlapäivä, keskimmäiseen tuli: missä ikinä oletkin, olen kanssasi sekä hääpäivä ja alimpaan tuli mun nimi ja vanha kihlapäivä. ja sulholle kihlapäivä s   :-X m hääpäivä  ja sama lause ku mun sormuksessa. oliko sekavasti selitetty??

Mulle tuli kihlaan lisää:

05 Kol 3:14 ja sulholle sama mutta 05 tilalle 2005.

Kihlaan siksi, kun mun vihkiin ei voi kaivertaa. Meillä on sama kihla- ja vihkipäivä, siksi tilansäästämiseksi vain uusi vuosiluku! ;) Tuo Raamatun kohta on "Mutta kaiken kruunuksi tulkoon rakkaus, sillä se tekee kaiken täydelliseksi." :-X

Mulle tulee vihkisormukseen:

Tahdon ja hääpäivämäärä  :-X

Mun kihlarinkulaan ei meinannut mahtua pvm:n lisäksi sulhon nimi edes kunnolla, kivet ja leimat vievät niin paljon tilaa.

Vihkisormukseen haluan jonkin "omasi" tai "kanssasi" -tyyppisen tekstin. Meillä on sama vihki- ja kihlapäivä, joten on vielä vähän auki, onko järkeä lisätä miehen sormuksen 9.9.05 perään 9.9.06  ::)

Kannattaa muuten olla tarkkana noiden muun kielisten tekstien kanssa...joskus näkee ikäviä väärinkaiverrettuja versioita. Minusta on ikävää myös, että esim. latinankielisten lauseiden sanajärjestystä yms. on muutettu.

Kihlassani lukee "Sun omasi 14.2.2004" ja miehellä sama :)

Mun kihlassa lukee miehen nimi ja päivämäärä ja hänellä toisin päin... Eli se tavallinen.

Mun kihlassa lukee miehen nimi ja päivämäärä ja miehellä mun nimi ja päivämäärä. Vihkisormukseen haluaisin Nemo nisi mors (näköjään aika monella täällä:)) -tekstin sormuksen ulkopuolelle :-X Mutta sitä ei oo vielä loppuun asti päätetty.

kihlasormuksissa perinteisesti toistemme nimet ja päivämäärä

Vihkisormukseeni on kaiverrettu TAHDON päivämäärä sekä A :-XB

Meille tuli vihkisormuksiin molemmille sana "Tahdon" ja vihkipäivä.

Minun sormukseeni tuli sulho :-X assi ja päivämäärä, sulhon kihlaan kaiverrettiin sydän ja päivämäärä. Muuta siihen ei olisi mahtunutkaan, koska siinä oli jo minun nimeni ja kihlauspäivämäärä. Huomenlahjoihin kaiversimme sitten jotain henkilökohtaisempaa... :-X :-X

Meillä kihloissa toisen nimi 24.12.99. Vihkeissä molemmilla toisen nimi 7.5.2005 till dawn.  :)

Mä haluaisin meille islanninkielisen kaiverruksen. Aiotaan sinne häämatkalle, koska molemmat tykätään maasta, vaikka ei siellä olla käytykään, vielä. Mistäköhän sellaisen löytäisii?

:-X mo guishle  :-X

leffasta million dollar baby tempaistu teksti "my blood, my love". Aivan varmasti!

Pari Raamatun kohtaa ja nimet sekä päivämäärä

Meille tulee vain vihkisormukset molemmille, ja niissä on etunimien alkukirjaimet sekä se päivämäärä, jolloin alettiin seurustella, eli "N & N xx.xx.1998" Emme laita vihkipäivää siksi, että meille tuo yhdessäolemisen alku on vihkimistä tärkeämpi päivä :-X

Miehen kihlasormuksessa lukee: mun nimi :-X miehen nimi 6.11.05 ja mun kihlasormuksessa sama mutta nimet tietty toisinpäin. Vihkien kaiverrusta mietitään vielä.

Meillä lukee kihloissa ihan perinteisesti nimi ja pvm. Oltas haluttu myös kihla/kosimispaikka, eli Santorini, sormukseen, muttei mahtunut.   :(   Vihkiin haluankin sitten jotain vähän erilaista.  :)

Meille kaiverrettiin lauseet haltiakielellä ja -fontilla tyyliin Taru sormusten herrasta (queniaksi)  ;D

Meillä on kihloissa perinteisesti nimi ja päivämäärä, vihkiin olemme ajatelleet kaiverruttaa Aina kanssasi ja päivämäärä. Sama tulisi lisäykseksi sulhasen kihlasormukseen.

Minulle kihlasormukseen tulee "Forever yours, Miehen nimi - päivämäärä"

ja miehen sormukseen "Ikuisesti Sinun, minun nimi - päivämäärä!

(mieheni on ulkomaalainen)

mun sormukseen ei mahdu kuin alkukirjaimet ja päiväys, leimat ja kivet vievät tilaa niin paljon

Meillä kihlasormuksissa kaiverrukset: Avokin nimi 09.09.2004 Bahia Feliz ja ukolla sitten meikäläisen nimi ja sama loppu. Vihkiä etsitään edelleen, mutta siihen tulee ainakin päivämäärä ja paikka, 07.09.2005 Las Vegas.

Meille tulee tämänhetkisten aatosten mukaan miehelle Turkinpippuri on miehen ja mulle Mies on Turkinpippurin ja tietenkin päivämäärä :-X

Meillä on kihlasormuksissa toisen nimi ja päivämäärä. Vihkisormuksessani

lukee kummankin nimet ja vihkipäivä. Sulhon kihlaan lisätään varmaankin

jossain välissä myös tuo vihkipäivä. :)