Jump to content
Naimisiin.info

Oulun kultasepät


Leea

Recommended Posts

  • Replies 182
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Ailion sormuksia myy ainakin seuraavat paikat: Rotuaarin kulta-aika, Oulun koru ja E.A.Lahtinen. Nämä jälleenmyynti paikat ainakin ilmoitetaan Ailion nettisivuilla. Oman Ailioni ostin Ferdinandsista ( hopi hopi sinne siis, kun siellä on nyt se loppuunmyynti ;D ) ja Ailion malleja löysin myös Turun kultasepältä muutaman vielä viime syksynä. Mielestäni Rotuaarin kulta-ajassa oli paras valikoima eri malleja.  

Ailion nettisivuiltahan löytyy myös ne mallit mitä on myynnissä.

Link to comment
Share on other sites

Guest Jepulis78(Guest)

Moi!

Omalta osaltani uskaltaisin kehua Postiaukiolla (Hallituskadulla) sijaitsevaa Korupaja Kultaistakuuta (www.korupajakultainenkuu.fi). Tosi hyvää ja mutkatonta palvelua. Vein oman "haavekuvani" liikkeeseen n. 3 viikkoa sitten ja tänään tuli tekstari että huomenna olisi jo valmista. Hintakaan ei minusta tuntunut pahalta, tosin en kyllä hintoja muihin vertaillut kun tuntui kerralla natsaavan ajatukset yhteen. Kultasepällä hyviä ideoita ja paljon malleja kansiossaan. Piirtelin meillekin ensin mallin, josta sitten lähdettiin tekemään valmista. Suosittelen!

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Minä edelleen odottelen Jukka Räsäseltä niitä kuvia. Piti saade alun perin jo seuraavalla viikolla, josta nyt siis jo aikaa. Kävin sitten kyselemässä kun epäilin että rungon malli jäi sitten kuitenkin silloin virheelliseksi (niin kuin oli jäänytkin). Lupasi tuolloin heinäkuun puoleen väliin mennessä ne kuvat, eikös nyt ala jo olla puoliväli ;)?!

Link to comment
Share on other sites

Teetettiin Jukka Räsäseltä mulle titaaninen vihkisormus, ja oon suht tyytyväinen lopputulokseen. Materiaalina titaani on ihanan kevyt, mut ootin, että naarmuja ei tulisi. Nyt kuitenkin näyttää, etä niitä tule samalla tavalla kuin kultaiseenkin.

Räsäsen asiakaspalveluun oon tyytyväinen.

Link to comment
Share on other sites

Onko kukaan törmännyt titaani/teräskihloihin Oulun koruliikkeissä? Millainen valikoima/hintataso?

Oulussa titaanikihloja tekee ainakin Ikäheimonen (onkohan tuo nimi oikein??) ja Jukka Räsänen.

Hinta ainakin aikaisemmin mainitussa n. 120e. Jukka Räsänen tekee sormuksia myös teräksestä  ja

just tällä viikolla tilattiin sieltä sulholle 6mm flakkamallinen terässormus (rosteri). Hinta 70e.  :D

Kaverini on teettänyt teräskihlat Kultajousen kultasepällä, eli sieltäkin voi käydä kyselemässä. Hinta vissiin n. 85e??

Eipä niitä oikiastaan valmiina saa mistään kultaliikkeestä, mutta kannattaa kysellä alkaako kukaan tekemään.

Link to comment
Share on other sites

Tässä muutenkin ko kaikki kertonut omia kokemuksia kultasepänliikkeissä käynneistä niin jatkanpa listaa.. ;D

Vähemmän hyvälle listalle (palvelu, valikoima) joutuivat Oulun koru ja kultajousi. Oulun korussa myyjä oli erittäin

epämiellyttävä, kyselin että miten onnistuu teettäminen tai valmiin sormuksen pinnan mattaaminen niin myyjä

alkoi melkein huutaa että MITÄ JÄRKEÄ teettää ko meillä on näin iso valikoima, ja vielä vähemmän järkeä laittaa mattapinta

sormukseen...huh huh mikä paikka, ei tarkoitettu meille  :o

Kultajousessa oli tungosta ja myyjä ei ollut yhteisytöhaluinen.. Voisikohan lie johtua siitäkin että olen erittäin ranttu

sormusta valitessa.

Sen sijaan haluaisin kehua Kulta-Albertin, Ferninand´sin, Jukka Räsäsen Workshopin ja Tuirassa sijaitsevan kultaseppä

J.Käkelän palvelua. Aivan loistavaa! Useimmissa pienemmissä pajoissa kultaseppä haluaa kunnolla paneutua asiakkaan toiveisiin

ja kysymyksiin. Tuntee olevansa tärkeä.

Olen huomannut että hintaerotkin saattavat olla suuria pienempien ja isoimpien kultaliikkeiden välillä.

Tilattiin minulle valkokultasormus J.Käkelältä, 3mm leveä, mattasatiinipinta,

hinta 150euroa, kun Oulun korussa vastaava maksoi valmiina 349e.

Että kannatta oikeasti verrata hintoja varsinkin kun ei halua joutua vararikkoon sormuksia ostettaessa.  ;)

Nyt mielenkiinnolla odotellaan sormuksia, että tuleekohan niistä sellaiset kuin pitää :D :D

Link to comment
Share on other sites

Tässä meidän kokemuksia Oulun kultaseppäliikkeistä.

Rotuaarin Kultajousi: Iloinen ja ystävällinen palvelu. Ei vain löytynyt sitä oikeaa sormusta.

Oulun Koru: Eka kerralla ei niin hyväntuntuinen palvelu, vanhempi rouva myymässä. Tokalla kerralla nuorehko mies (J:llä alkoi nimi) myyjänä, tosi iloinen ja rento palvelu. Häneltähän me sitten sormus ostettiin!

Link to comment
Share on other sites

Siinä rautatien luona olevassa kultajousessa oli ainakin meille tosi ystävällistä ja hyvää palvelua. Sormus löytyi sieltä ja lisäksi saimme vielä ihan kivasti alennusta. Kannattaa poiketa siellä, sillä liike on auki enää pari viikkoa ja vihkisormuksistakin saa ainakin -20% alennusta. Meillä siis positiivinen kokemus :)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Heippa!

Minä juoksin läpi osan Oulun kultasepistä. Ensin menin Korupaja Kultainen Kuu liikkeeseen ja juttelin kultasepän kanssa 40 min! Mietimme yhdessä mikä sopisi kihlaani ja mikä ei. Hän lupasi laskea tarjouksen ja soitella perään. Hän myös kiillotti valkokultaisen kihlani ilmaiseksi, jotta näki minkä värinen se loppupeleissä on. Mahtavaa palvelua, valitettavasti vain hän ei ota vastaan omaa kultaa, joten sen takia en voi sormusta hänellä teettää.

Seuraavaksi meninkin sitten kehuttuun Kulta-Albertiin ja kehut ovat aiheellisia. Alpo jutteli kanssani noin 20 - 30 min ja teki kolme erilaista arvioita minulle. Niistä joku varmasti on tuleva sormukseni, sillä hehän ottavat vastaan omaa kultaa (minun vihkini siis tulossa miehen kihlasta, koska hän haluaa titaanisen uuden).

Lopuksi kävin vielä Jukka Räsäsen luona kyselemässä tuosta miehen toivomasta titaanikihlasta ja kuulemma onnistuu. Hinnan hän sanoi olevan jossain satasen molemmin puolin, 120 e korkeintaan. Lasketin myös hänellä minun toivomastani sormuksesta omaan kultaan tehtynä tarjouksen ja se taisi voittaa vielä Kulta-Albertinkin tarjouksen. Tosin Räsänen ei ollut ihan varma kiven hinnasta, laittoin ns. noin hinnan kivelle.

Täytyy kyllä sanoa, että ihan mielettömän ihania olivat kaikki miehet! Ottivat minut tosissaan ja kuuntelivat mitä toivoin. Hinta taitaa siis tämän kilpailun ratkaista loppupeleissä. Kunhan talvi tekee tuloaan niin lähden tekemään tilausta :)

Link to comment
Share on other sites

Meillä on nyt sitten Jukka Räsäseltä sormuskuvat saapuneet ja laitettu teetätykseen. Joulun alla sitten tehdän sulhasen vanhasta kihlasta hieman leveämpi ja taysin sileä, eikä maksa paljoakaan kun omaa kultaa on niin paljon. Olen kyllä erittäin tyytyväinen palveluun, ilmoitti vielä ettei ole kerennyt kiireiltään piirtää kun aika johon kuvat lupasi meni. Jouluksi saadaan sitten kotiin se minun sormus. Aikoi hoitaa kiireellisemmät pois alta ensin ja siiten ennen joulukiireitä tehdä meille. Lupasi myös, että saan käydä sovittamassa runkoa syksyn aikana kun se on valmis niin saadaan eräs istutuksen yksityiskohta sitten katsottua parhaimmaksi livenä.

Link to comment
Share on other sites

minulle tulee kanssa vihkisormus kulta-albertista, palvelu hyvää ja asiantuntevaa. hintataso on minun mielestä edullinen verratessa esim. oulun koruun, siellä samanlainen sormus kun mikä minulle teetetään olisi maksanu yli 1000€ mutta nyt saan sen 550€, aika huima ero. vien kylläkin omaa kultaa mukana mutta kuiteskin. samalla saan uniikkia tavaraa, sulatetaan pappani ja isäni vihkit siihen. ja saan elämäni sormuksen.  :-X :-X

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Heippa penguin!

J. Räsänen arvio titaanisen sormuksen (tavallinen sileä "kihlasormus"-tyylinen) hinnaksi satasen molemmin puolin. Me päädyimme kuitenkin ostamaan kaupasta ihan valmiin titaanisen sormuksen miehelleni, hinta 24 e :D Mtuta on erittäin hieno, sileä kiiltävä noin 4 mm paksu.  Ja tämän siis hankimme Raahesta :)

Link to comment
Share on other sites

Hintatasoista, Räsäsen kanssa kun keskusteltiin niin kertoi itse, että sileissä ja rivisormuksissa ei pysty kilpailemaan liikkeiden kanssa. Heidän toimittajat pystyvät tekemään rivisormukset koneilla liukuhihnatyönä, jolloin normaalistikkin hinta on halvempi kuin käsityönä. Heti kun sormukseen upotetaan kiviä erikoisemmin ja joudutaan käyttämään käsityötä kultasepät pystyvät kilpailemaan hinnoissa. Minun sormukseen tulee siis kiviä ja istutukset täytyy tehdä käsin, hinta oli heti halvempi kuin korukaupoissa koska ei ole välikättä joka ottaa oman katteen. Sitten kun otetaan sulhollekkin sileä sormus, ei tuosta sulhon sormuksesta tarvinut maksaa paljon mitään, joten meillä teettäminen kannattaa jo hinnankin puolesta.

Link to comment
Share on other sites

Tuo Räsänen kuulostaa aika lupaavalta, pitäisi nyt vaan lähteä kyselemään tarkemmin ja pyytämään tarjouksia eri paikoista. Kun nyt vain osais itse päättää, että minkälaisen sormuksen sitä haluaa... ;) 8-)

Edit. Niin, ja kiitos paljon vastauksista! Lisää kokemuksia otetaan ilolla vastaan.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Nyt on taas pettymys suuri enkä olekkaan enää niin tyytyväinen Räsäsen palveluun. Sormus kun tilattiin, niin lupasi tehdä rungon syksyllä sovituskuntoon ja ilmoittaa kun saan käydä sopimassa viimeiset istutusten yksityiskohdat, tämä siis syksyn aikana. Sormus piti olla valmiina ennen joulukiireitä. Mitään ei ole vieläkään kuulunut, ja nyt on minun mielestäni jo talvi. Tuntuisi myös, että joululahjat on jo hyvinkin tilauksessa jos erikseen teetetään. Sama ongelma oli silloin suunnittelukuvien kanssa. Nyt tuntuu, että uskaltaako sulhon kihlaa viedä ollenkaan muutettavaksi jos ei näin pitkilläkään aikaväleillä aikataulut pelaa. Käykö niin ettei hääpäivänä ole sulholle vihkiä laittaa sormeen. Onko muut saaneet Räsäseltä tilauksensa ajallaan?

Pitää lähteä tällä viikolla käymään liikkeessä kyselemässä sormusta, olen vain yrittänyt mahdollisimman kauan pitkittää asiaa ettei tule mielikuvaa ahdistelevasta nipottaja morsiammesta ;)

Link to comment
Share on other sites

Hei JK,

menet todellakin sanomaan Jukalle asiasta, sovittu mikä sovittu! Ei tuollaista tarvi asiakkaan sietää kyllä!

Itse tilattiin miehelle kihla sieltä, ja toimitusaika viivästyi reilulla viikolla.

Lisäksi näin jälkeenpäin huomasin että ukkelin kihla ei ihan millilleen ole sen kokoinen kuin tilattiin;

ajateltiin että halutaan ehdottomasti yhtä paksut (ei leveät!) sormuksen, ja paksuudeksi sovittiin 1,7 mm.

Miehen sormus on kuitenkin vain vajaa puolitoista milliä, eron todellakin huomaa verrattaessa omaan sormukseeni.  :-/

Tuo jäi vähän kyllä harmittamaan, mutta en kyllä varmaan enää kehtaa siitä mennä jatisemaan, sormus kun saatiin alkusyksystä.

Muuten hyvää palvelua siellä.  :D Mutta tuntuu että Jukka on aikalailla hajamielinen... :P

Link to comment
Share on other sites

Kävin sitten tänään kyseleen sormuksen perään. Aikoi tällä viikolla alkaa tekemään metallista, vahamalli oli jo valmiina. Kertoi valinneensa timantit huolella täsmälleen saman kokoisiksi koska aikaa oli reilusti ja kivet olivatkin tullet vasta viime viikolla. Tuntuu olevan sellainen viimetingassa tekijä asioissa... Mutta aikoi edelleen tehdä valmiiksi ennen joulua, saa nyt sitten nähä. Kivet olivat kyllä kauniita kun sain nähdä ne  :D , aika huolimattoman tuntoisesti vain säilytti niitä muovipusseissa, niitattuna meidän tilauslomakkeeseen, siinä pöydällä kaikkien muiden lappusten seassa. Muuten on kyllä tosiaan todella mukavan oloinen heppu ja aina mä oon sieltä lähtenyt hyvillä mielin vaikka sitten olen kuinka turhaantunut ollut sine mennessä.

Link to comment
Share on other sites

JK: Minun sormus teetettiin Kari Rantasella. Huomsin tuon saman "huolimattomuuden" myös hänen työssä; kalliit kivet olivat minigrip-pussissa niitattuna kiinni luonnospaperiin :) Mutta niin vain kaunis sormus tuli ja hän teki sen 2 viikossa. Ja tuohon sisältyi siis myös kivien tilaus. Toivottavasti Räsänen pysyy aikataulussa !  :-X

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

miehelle muokattiin sormusta siten että kihlaan kisättiin tavaraa ja saatiin siten leveämpi sormus. Teetettiin se Kulta-Albertissa ja palvelu oli kyllä erinomaista!  :) Mun vihki ostettiin Oulun Korusta ja sielläkin saatiin hyvää palvelua. toki tiedettiin mitä oltiin hakemassa niin ei oltu kovin vaikeita asiakkaita  ;D

Link to comment
Share on other sites

Eilen päästiin sitten vihdoin sovittaan sormusahiota ja kaunista jälkeä Räsänen kyllä tekee :). Kunhan sormus saa kivet ja hiotaan lopulliseen muotoonsa niin mahtaa tällä morsiammella mennä jalat alta valmiin nähdessään. Räsänen ei vaan taida aina muistaa mitä on sovittu, otti sulhon kihlan jo nyt työn alle ja aikoi tehdä sen samlla valmiiksi, nämä siis tämän kuun aikana, eli jos saadaan sormukset kotiin ennen joulukuuta niin kokonais aikataulu on pitänyt. Alun perin sulhon sormus oli tarkoitus tehä vasta tammikuussa, mut eihän sillä nyt oo niin väliä. Muuten palvelu oli taas kyllä todella hyvää :D

Link to comment
Share on other sites

Minun vihki teetetään korupaja kultaisessa kuussa ja ainakin tähän asti saanut Petriltä hyvää palvelua. Kuvat hänen tekemistään sormuksista ovat olleet lupaavia ja tykästyin siihen, että hän osasi jo ensimmäisellä käyntikerralla näyttää ihan minun näköisiä juttuja, esim. timantin, joka ei ole kovin yleinen.. Yhdessä ollaan suuniteltu sormusta ja siitä on tulossa ihan omanlaisensa. Kannattaa tututsua kyseiseen paikkaan!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...



×
×
  • Create New...