Guest Sussuli

Ehdoton NOU NOU teidän häissä?

918 viestiä aiheessa

- alle 12v lapset

- suomalainen musiikki

- alkoholi ruokailun jälkeen

- huonosti käyttäytyvät sukulaiset

- suomalaiset perinneruoat (tilliliha, palapaisti, silli jne.)

- buffetpöytä

- asiaton pukeutuminen (tarkoittaa sekä yli-, että alipukeutumista)

- karaoke

- typerät leikit esim. morsiamen ryöstö

- kuokkavieraat

Eiköhän siinä tullut jo ainakin tärkeimmät inhokit  ;D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Yks kavereista stressas toisen kaverin häitä niin paljon, että se rupes raivoomaan hääpäivänä, kun ohjelmalehtiset jaettiin vasta, kun ihmisiä alko jo istumaan pöytiinsä. Meidän häissä vaan ei yksinkertasesti sallita sellasta. Sen päivän muisto ei mee pilalle, jos pienet tai suuretkin yksityiskohdat ei oo kun melkein, mutta se kyllä menee aivan varmasti pilalle, jos joku huutaa ja äyskii ja muutenkin stressaa.

Todella hyvä ja muistamisen arvoinen pointti!  :-*

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

1) Noutopöytä.  8-)

Veisi turhan paljon aikaa ja aiheuttaisi jonotusta. Olen elämässäni ollut tasan 3 kertaa häissä ja parhaat muistot on niistä häistä, joissa tarjoiltiin pöytiin.

Kakkua ja kahvia kyllä vieraat joutuvat hakemaan, jotta saavat ottaa haluamansa määrän kakkua.

2) Tienvarsikyltit.

Jos joku vieraista on niin tyhmä, ettei osaa paikalle kun ajo-ohjeet on kirjallisesti kutsussa annettu, saa mun puolestani olla tulematta.

Nuo on mun ainoat ehdottomat NOU NOU:t. Onhan tietty sitten paljon semmosia juttuja, jotka on jätetty pois, jotta häistä tulis meidän näköiset, mutta niitä nyt en sano ehdottomiksi. Pyrin olemaan aika joustava ja mahdollisimman huoleton, jotta en muuttuisi ihan bridezillaksi lähikuukausina kun ei kaikki kuitenkaan voi mennä suunnitelmien mukaan ;)

event.png

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Heh.. Luin nuita Nou Nou juttuja ja totesin, että aika vaativia on  ::)

Nimittäin meidän häissä ei ole mitään nou nou listaa eikä rajoteta alkoholia,lapsia tai mitään muutakaan. Ryöstäkööt morsiammet ja sulhaset, ryypätköön, riidelkööt, aivan sama, koska tuona päivänä emme todellakaan aio stressata jostain ylipitkästä puheesta tms, koska päivä on ainutkertainen ja aivan varmasti toista tälläistä ei tule kumpikaan kokemaan.  ;D ;D

En ole muutenkaan stressanut häistä liikoja, koska tuo päivä ei kuitenkaan menisi niinkuin suunniteltu olisi. Tarkoitus on vaan vetää perseet olalle ja nauttia ja juhlia ja nähdä suvut kokoontumassa pitkästä aikaa ::)

Veikkaan, että joidenkin mielestä häät ovat kuin suoraan painajaisunesta, mutta jokainen tallaa tavallaan ;)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ehdoton ei

hääleikeille

häävalssille

valkoiselle hääpuvulle ja hunnulle

Omalla tyylillä mennään;)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä kiellettyjen listalla ovat:

-hääleikit

-hääkarkit värsyineen (hääkarkkibufee kyllä tulee)

-mansikkakermakakku

-hajuvedet, partavedet yms. hajusteet (olen hajuallergikko)

-perinteiset tanssit, ei häävalssia yms. (muuten kyllä musaa esim. jousikvartetti)

-vaaleanpunainen

-valkoinen hääpuku

-änkyräkännäily (tarjoamme vain alkumaljan ja loput vieraat saavat itse ostaa)

-tiukkapipoisuus

-määräilevät anopit ja appiukot (olemme saaneet suunnitella häämme ihan kahdestaan)

-pitsit ja hörhelöt

-tuoksuvat kukat

-riisin, sukkanauhojen ja kimppujen heittelyt (meillä puhallellaan vain saippuakuplia)

-kirkko (meidät vihitään ulkona)

-paikkakortit, häälehdet, värsyt, erilliset ohjelmalehtiset

-siskonserkunkumminkaimanveljenvaimo tyyliset sukulaiset joita ei ole tavattu 10 vuoteen

-huntu

-väkisin väännetyt puheet

-isäni kuskaaminen paikalle (hän ei tule pilaamaan juhliani)

-kaaso (annoin hänelle kenkää ja hän ei näillä näkymillä halua edes tulla juhliin, kutsun hänelle kyllä lähetin, mutta siitäkin sain vain haukut päälleni )

Muoks, muoks......Kaaso tulee sittenkin häihin :) Sovittiin sit erimielisyytemme ja ollaan taas ystäviä.Kaaso saa nyt sit uudestaan mennä varaamaan itselleen pukua kun oli sit jo suutuspäissään mennyt perumaan koko puvun tilauksen.Onneks vielä ehtii saamaan sen puvun.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

meillä ehdoton nou nou on mauttomat leikit ja meidän nolaaminen, sellainen ei kuulu hääpäivään että jää sitten paha maku kun jotkut on lähtenyt nolaamaan kaikkien nähden tärkeänä päivänä

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mun on pakko lisätä, että meille ei tule missään tapauksessa mitään morsiuskaarta, eikä muutenkaan mitään hillitöntä koristelua juhlatilaan. Less is more ja muutamalla harkitulla yksityiskohdalla tulee tyylikkäämpää.  :-X

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meidän häissä ehdoton ei on vain exien kuokkavierailut. Tuppaavat kummankin exät änkeämään aina joka paikkaan.  ::)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

- se, ettei mies saisi nähdä hääpukua ennen hääpäivää, minkä seurauksena...

-> edellinen yö eri paikoissa, mittavat salailutoimenpiteet + hääkuvaus vieraiden odotellessa juhlapaikalla... no way

- olkaimeton tusinahääpuku, vannealushame, huntu & tiara

- etäiset vieraat, joita ei oikein tunne

- Mendelssohnin häämarssi!

- vitsikkäät laput sulhasen kenkien pohjissa alttarille polvistuessa + muut kirkkojäynät

- tienvarsikyltit

- ryöstöt, leikit, visat, rahankeruu

- polkemisleikit hääkakkua leikatessa!

- kimpun ja sukkanauhan heitto

- kutsut ynnä muut kirjalliset tuotokset runomuodossa

- hääkarkit

En kyllä millään "ehdoton nou nou" -linjalla ole, mutta ylläolevat jutut vaan pistää kerta toisensa jälkeen kyllästyttämään.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ehdoton ei hääleikeille, joihin kukaan ei kuitenkaan halua osallistua sekä kaikki turha "kiristely".  Me halutaan kaikille mukava, mutta tyylikäs hääjuhla! Ei siis puheita puheiden perään tms...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

- En laita isääni, kaasoa, tms. pitämään puhetta koska jännityksen takia heidän päivänsä olisi pilalla. Jos joku haluaa pitää puheen niin se tietysti käy (mutta tuskinpa haluaa).

- Ei myöskään isää saattamaan alttarille, koska mielestäni se on vanhanaikaista (ymmärrän toki että toiset haluavat kunnioittaa perinteitä)

- Ei koristeluhörhelöitä (mieluummin tyylikkäitä koristeita/tavan koriste-esineitä, joita voi myöhemminkin käyttää)

- Ei karjalanpaistia ja piirakoita

- Ei määrättyjä istumapaikkoja -> hääparia ei "eristetä" omaan pöytäänsä

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hauska aihe  ;D

näitä meille ei tule:

- leikit joihin vaivautuneet vieraat pakotetaan

- kermakakkua muistuttava hörhelöinen hääpuku

- hääkarkit ym. askartelua vaativat tilpehöörit

- puolitutut kaukaiset sukulaiset joita ollaan nähty viimeks 80-luvulla

- morsiamen ryöstö

- pitkät puheet

- istumajärjestykset

- suomalaiset perinneruuat

Tässä näitä näin alkuun, jatkan kun mieleen tulee lisää...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meille ei

-leikkejä

-rahan kerjuuta

-vaaleanpunaista

-jäykistelyä

-pakkopuheita

-ristitanssia

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hauska ketju! Ilokseni huomasin, että ollaan aika samoilla linjoilla -luulin olevani erikoistapaus kun en halua:)  :

-kättelyjonoa

-hääkarkkeja värssyineen

-kenenkään ryöstöjä! (edes boolimaljan!)

-perinneruokaa

-pakkopullaleikkejä - ei leikkejä vaan tulee visoja  :D

-hääparin nolaamista

-kenenkään muun nolaamista

-suunnatonta juopottelua  ;)

-lauluesityksiä, yhteislaulua

-pitkiä puheita

-yllätysnumeroita bestmänien puolelta (hyvä maku kaukana heillä jo normaalielämässäkin  :P)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Perinteiset EI:t

-morsiamen ym. ryöstö

-leikit

-kättelyjono

-ylipitkät puheet, joissa puhutaan sukulaisista

-puolituntemattomat sukulaiset vieraina

Ruoka EI:t

-karjalanpaisti (ei perhana ei ikinä)

-lusikkaleivät/ ässäpiparit (yääk...)

-kotikalja

Paikka EI:t

-koulujen ruokalat tai juhlasalit

-työväentalot

Yleisesti vaan EI

-Haitarimusiikki

-huono bändi joka soittaa humppaa

-hääkarkit pienillä runoilla

-pienet runot tai "hauskat jutut" missään muodossa (mm. "Lasten suusta kuultua". Ei jaksa enää)

-tosi pitkät pöydät, joissa toinen pää ei edes näe toista

-morsiuskaari

-lapsivieraat

Mä kuulostan ihan kauhealta....  ;D Pyydän anteeksi lapsirakkailta ihmisiltä, oon vaan ollut liian monissa häissä, joissa pienet huutavat/kiljuvat/itkevät/rikkovat/juoksevat vieraiden lapset ovat olleet enemmän pääosassa kuin itse morsiuspari.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kiellettyjen listalla ovat esim.

- uskonnollisuus kaikissa muodoissaan

- perinteiset hääleikit

- kättelyjono

- vain vanhempien toiveesta kutsutut vieraat

- tanssiminen ja/tai humppabändi

- kliseiset runot ja värssyt kutsuissa, ohjelmissa, hääkarkeissa yms.

- kasvisgratiini (Olen kasvissyöjä ja kurkkuani myöten täynnä kyseistä mössöä, joka tuntuu olevan ainoa ns. kasvispääruoka, jota suomalaiset pitopalvelut osaavat valmistaa. Kaiken kruunaavat pakastevihannekset, aina se sama sekoitus, jossa on porkkanaa, kukka- ja parsakaalia. Anteeksi tämä purkaus, mutta suhtaudun ruokaan tunteella.)

Olen tainnut sanoa tarpeeksi.  :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mä haluan vaan kommentoida, että ajattelin itsekin, ettei meille tule onnittelujonoa. Mielenmuutos oli kyllä yksi häiden parhaista päätöksistä. Pääsimme toivottamaan kaikki tervetulleiksi henkilökohtaisesti ja koska ilma oli aivan mahtava kaikki tämä tapahtui ulkona, ympyrässä. Oli ihan mieletön kokemus, enkä usko, että kellään oli tylsää. Häissä ei yksinkertaisesti ehdi seurustella kaikkien kanssa ja onnittelujonon yhteydessä pääsee todella huomioimaan kaikki... tosin mä tykkään halata, joten sopi mulle muutenkin hyvin.

Suosittelen lämpimästi. Muut jutut onkin sitten aina jokaisen parin preferensseistä kiinni täysin.   ;D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Pääsimme toivottamaan kaikki tervetulleiksi henkilökohtaisesti. Häissä ei yksinkertaisesti ehdi seurustella kaikkien kanssa ja onnittelujonon yhteydessä pääsee todella huomioimaan kaikki

Juu,tässä olen samoilla linjoilla. Mä jotenkin oudoksuin myös tuota onnittelujonoa jo ajatuksenakin, mutta mun oli pakko taipua muiden tahtoon, ja antaa periksi, että jono todellakin tulee. Jälkeenpäin ajateltuna se oikeesti oli hyvä idea, ihan niinkuin rebekkamariakin sanoi; kaikkien kanssa tuli vaihdettua EDES se muutama sana siinä samalla. Meilläkin oli 90 vierasta, ja meitä vietiin koko ajan johonki suuntaan, joten osaa vieraista ei ehtinyt käydä enää jututtamassa  :-[

Ja jotenkin jäi sellainen fiilis et varsinkin vähä iäkkäämmät vieraat arvosti sitä ihan oikeesti, et ne pari sanaa siinä vaihdettiin  ;)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

uuuu mikä threadi  ;D

no no

-istumajärjestys

-morsiuskaari

-pelkkä humppamusiikki

-tyhmät leikit

-sellanen mukapakollinen häätoiminta (lue.perinteet ihan vaan siksi, että ne on perinteitä)

-mansikka- kinuski- tms kermakakku

-liika stressi

-pahvisydämet, tylli ja kimallus

-työväentalo tms paikka

nää on sellasia asioita, jotka ei vaan tämän parin tyyliin istu :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Riitely on EHDOTTOMASTI kielletty sekä sulhasen känniin juottaminen koska siitä seuraa riita, sekä ensimmäinen aviokriisi!!!!

Myös morsiamen / sulhasen nolaaminen jollain leikillä kielletty. Mutta muuten hauskoja leikkejä saa olla!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ehdottomasti kielletty on hääparin liiallinen humalatila vrt satuhäät vol 2.  ;D Kaikki hääleikit/nolaukset. Keinotekoiset istumajärjestykset.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

-hääkarkit

-nimikoidut lautasliinat

-humppapumppu

-vaaleanpunainen, pahvisydämet, tyllit ja pitsit ym ällötykset

-värssyt ja runot

-morsiamen ryöstö tms tyhmät "perinneleikit"

-totisuus ja tiukkapipoisuus!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä NouNout:

-Lapset

-Hääleikit

-Känninen morsian ;D

-Liika pingotus

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään