marlee

Mikä kukka?

89 posts in this topic

Mikähän kukka tuo valkoinen kukka mahtaa olla?

Varmasti palstan kysytyin kukka eli tuoksuköynnös. :)

Minkähän niminen mahtaa olla tässä oleva vihreä kukka? Onkohan sitä saatavilla heinäkuussa? Sen tiedän että syyskuun lopussa on ainakin, toi kimppu kun on meidän pojan ristiäiskimppu :-X

297.jpg

Mikä kukka tämä on? Englanniksi ilmeisesti "Gabbage rose".

post-15213-129822220042_thumb.jpg

ihan näyttäis minun silmään joltain pionilta...ehkä

Ruusu on. Kannattaa lukea esim. tämä ja sitten googlata Rosa centifolia ehdolla Etsi sivuja, joiden kieli on suomi.

^ Kiitti! Olinkin noilla sivuilla jo käynyt, mutta puusilmänä en huomannut tuota nimeä. Pikaisen googlailun tuloksena selvisi, että suomeksi nimi on ilmeisesti Kartanoruusu. :)

Ahh..

Onneksi on taas tämä foorumi :D Taas löytyi vastauksia pulmiini, eli kadonneet nimet kaunihille kukkasille löyty.. Mielikuva tulevasta hääkimpusta alkaa hahmottua! Kimppuuni tulee teemavärien mukaista valkoista ja vihreää syksyn väriloistoa tasoittamaan :)

^

Vaaleanpunainen marja on lumimarja. Sitä saa ihan valkoisena, mutta myös vaaleanpunertavana. Kimpussa oli pääasiassa hortensiaa, muutama jaloleinikki (ei yleensä saatavana syksyllä Suomesta), ruskeiden kukkien nimi ei nyt pälkähdä mieleen..

Tämä ei ole tunnistustehtävä, mutta onko kellään hajua mikä on plumerian hintaluokka?

Heip..

Kertoisittekos, mitä kukkia tässä kimpussa on? Erityisesti nappiksysanteemin ja tuoksuköynöksen(?) lisäksi?

Kiitosta..

post-32151-130062406194_thumb.jpg

^Kimpusta löytyy ainakin perhoskämmekkää, neilikkaa, tähdikkiä, nappikrysanteemia ja harsokukkaa.

Tämä ei ole tunnistustehtävä, mutta onko kellään hajua mikä on plumerian hintaluokka?

Mä en ole edes leikkona tähän koskaan törmännyt...

Minä taas kyselen kun en kukkia tunne... Tietäiskö joku mitä ovat kuvassa olevat harmaat marjat ja vispipuuron väriset kukat? Onko saatavilla heinäkuun lopulla? Entäs onko tuo iso valkoinen kukka Daalia? Onko sitä saatavilla heinäkuun lopussa?

post-15213-130150600654_thumb.jpg

Rain: Harmaa marjakasvi on minulle tuntematon, mutta tuo marjapuuron värinen näyttää todella paljon yleiseltä niittykukalta, siankärsämöltä. Se on loppukesän kukka, joten ajoituskin menee nappiin. :)

Valkean kohdalla peesaan sinua, näyttää daalialta. Sen kukintakausi on muistaakseni aika pitkä ihan penkissäkin, kukkakauppojen tarjonnasta en tiedä. Puutarhat ja torit ovat toki vaihtoehto, etenkin jos päädyt tekemään itse.

Nuo harmaat pallerot ovat Brunia albiflora.

apuva kaivattais.. en löydä mistään sen kukan kuvaa enkä nimee.. yritän parhaani mukaan kuvailla nii jos joku viittis laittaa kuvia nii jos siitä sit tunnistaisin kukan.. haluaisin kukkaa juhlapaikan koristeluun.. eli se on pitkä kukka on varmasti monia eri värsisiä. sit siinä on niinku monta kukkaa siinä varressa. eli ne kukat menee niinku vähän niinku jonossa ettei ole yhessä kasassa. kyll osaa olla harvinaisen vaikeeta kuvailla jotain kukkaa kyll :D

kiitos jollekkin vaivan näöstä :)

Lilium ja Vieras Kiitti :)

Ei olisi ikinä itsellä tullut Siankärsämö mieleen, mutta siltähän se ihan näyttää. Tarkoitus on todella tehdä itse kukat, joten olisi hienoa jos jotain saisi ihan luonnosta. Pitääkin käydä kukkakaupasta kyselemässä Dahlian ja Brunia albifloran saatavuutta ja hintaa.

Maria0810: Olisko kyseessä Gladiolus eli Miekkalilja?

post-15213-130243846358_thumb.jpg

muoks. typo

Edited by Rain

Rain, tuota Bruniaa on usein mukana kukkakauppojen ns aavikkokimpuissa, joissa on "epäkukkia", eli Proteaa yms.

Mitähän mahtaa olla tuo pienenpieni tummanpunanen kukka?

metallikimppu.JPG

Tai tuleeko mieleen jotain samansävyistä pientä, kestävää, ehkäpä liimattavaksikin soveltuvaa?

^ en nyt kauhean hyvin selvää tuosta saa, mutta voiskohan olla tulilatva tai vahakukka. Ja ne ainakin soveltuu liimattavaksi :)

Lilium ja Vieras Kiitti :)

Ei olisi ikinä itsellä tullut Siankärsämö mieleen, mutta siltähän se ihan näyttää. Tarkoitus on todella tehdä itse kukat, joten olisi hienoa jos jotain saisi ihan luonnosta. Pitääkin käydä kukkakaupasta kyselemässä Dahlian ja Brunia albifloran saatavuutta ja hintaa.

Tuo marjapuuron värinen kukka on mun mielestä kyllä maksaruohoa :)

Tuo marjapuuron värinen kukka on mun mielestä kyllä maksaruohoa :)

Ei se maksaruohoa ole. Näyttää siankärsämöltä minunkin silmiini!