Jump to content
Naimisiin.info

Pihistys / Panostus - Mistä et tingi (yhdistetty)


barbapupu

Recommended Posts

Meidän häät eivät vielä ole olleet, osa asioista on tehty ja osa tekemättä... :) 

 

Meillä on tähän mennessä panostettu: 

- Juhlatila. Ajattelimme alunperin juhlia häitämme ihan kotioloissa, sillä täälläkin tilaa kyllä olisi niin sisällä kuin ulkonakin. Päädyimme kuitenkin lopulta varaamaan tietyn, idyllisessä miljöössä sijaitsevan juhlatilan joka oli just meidän makuun. Kodin remontoimisstressit sun muut poistuu sitten tästä :) Samalla ratkesi pitopalvelun asia... 

 

- Ruokapuoli. Halusimme, että ruoka on laadukasta ja maukasta, ja että sitä on tarpeeksi. Halusimme myös ettei kenenkään yksittäisten ihmisten (esimerkiksi minun ja anopin) tarvitse ruveta itse kokkailemaan tai leipomaan ja stressaamaan sitten, onnistuuko tarjottavat ja missä niitä säilytetään jne., joten varattiin paikallinen, kovasti kehuja saanut pitopalvelu jonka tiloissa hääjuhlaa tullaankin viettämään.

 

- Sulhasen ja morsiamen puvut asusteineen. Miehellä ei sopivaa pukua ollutkaan (kun ei ole aikoihin sellaista tarvinnut) ja itselleni morsiuspuku oli tahtomattanikin niin iso asia, että halusin ostaa oman sillä ajatuksella, että puku on sellainen kuin haluan. Ollaan vielä tässä vaiheessa tyytyväisiä :)

 

 

Pihistellään:

- Alkoholitarjoilu. Meille tulee tervetuliaismaljoihin sekä alkoholiton että kuohari-vaihtoehdot. Muuten alkoholia ei kuitenkaan meidän häissä tarjoilla. Ajatuksena ei tosin alunperin ollut pihistely vaan mukavan tunnelman säilyttäminen; joukossa on joitakin sukulaisia, jotka enemmälti päihtyessään alkavat haastaa riitaa ja se taas on omiaan pilaamaan häiden tunnelman. Sitähän emme luonnollisestikaan halua. Tietysti ne alkoholit olisivat myös isona menoeränä, joten ehkä voi sitten sanoa että tuosta pihistellään kun ei sitä niin tärkeänä pidetä :)

 

- Hääbändi. Sitä meille ei tule ollenkaan. Me tanssitaan häävalssi, joka soitetaan ihan levyltä. Serkkuni esittää meille kauniin kappaleen joko kirkossa tai juhlapaikalla, riippuen nyt siitä mitä pastori asiaan tuumaa. Meille ei tosiaan sitä alkoholia tule joukkoon ja vieraiden joukossa ei ole ns. tanssijatyyppisiä ihmisiä. Lisäksi meidän juhlat loppuu verraten varhain, nimenomaan omien lastemme vuoksi. (Kymmenen korvilla viimeistään.) Aikaakaan tuohon ei siis oikein jää. 

 

- Kutsut, hääinfokortit ja paikkakortit. Nämä tehdään itse. Olisivat maksaneet teetettyinä maltaita, tosin kutsuja valmistetaankin vain se nelisenkymmentä kappaletta että jos niitä pitäisi hirveästi enemmän tehdä, tulisi työmääräkin ehkä vastaan näisä oloisuhteissa. Mahdollisesti teemme myös menu/ohjelmakortit. 

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 235
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Valitsimme hääpaikkamme siellä toimivan catering-yrityksen perusteella. Ruoka on meille tärkeä asia ja halusimme tarjota myös vieraillemme kunnon pitopöydän. Tila oli A-oikeuksin varusteltu, joten juomapuoleen upposi myös sievoinen summa. Myös bändi sekä kirkkomusiikki olivat taloudellisesti suuri panostus. Morsiamen puku oli ostettu liikkeestä, mutta saatiin häiden jälkeen myytyä ihan kohtalaisella summalla eteenpäin joten tästä panostuksesta saimme jotain takaisinkin. Jälkikäteen olimme molemmat todella tyytyväisiä näihin valintoihin eikä kulutus näihin jäänyt kaivelemaan.

 

Somistuksissa sen sijaan säästimme koska kaunis hääpaikka ei enempiä koristuksia kaivannut.

Link to comment
Share on other sites

Kerätäänpäs meidänkin juhlistamme tänne lista  :P

 

Panostus

 

- Pitopalvelu

- Juomat (virosta haetaan, mutta melko iso määrä ..)

- Morsiamen hääpuku

- Juhlapaikan koristelut

- Morsiamen meikki ja kampaus

 

Pihistys

 

- Kukat (luonnosta)

- Sulhasen puku ja asusteet (vuokraus)

- Juhlapaikka (seurantalo)

- Hääyö (pienen kaupunkimme paikallinen hotelli)

- Musiikki (isäni tutun bändi + spotify)

- Kuljetukset (appiukon jenkki)

- Sormukset (sulhanen pitää kihlan ja mun sormus ostettiin panttilainaamosta)

 

Siinäpä ne "isoimmat" menoerät :) saa nähdä minkälaisia paniikkikuluja sitä keksii ennen häitä ...

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Pihistys:

-Sulhasen puku, vanha puku kelpaa hyvin

-Morsiamen puku

-Koristeet, juhlapaikka on niin tunnelmallinen valmiiksi, niin paljon ylimääräistä ei tarvita

-Kukat, hyödynnetään luonnonkukkia

-Hääyö vietetään kotona

-Paperitavara, tehdään itse kutsut, muita askarteluja ei tarvita

-Valokuvaus

 

Panostus:

-Vieraslista

-Juhlapaikka

-Alkoholi

 

 

En oikein tiedä, mihin kategoriaan meillä kuuluu ruoka.. Ei aiota hommata pitopalvelua, vaan tehdään mahdollisimman paljon itse. Meillä tarjotaan lämmin ruoka, kakkukahvit sekä iltapala ja ruokaa tulee olemaan paljon ja monipuolisesti. Lähipiiristä löytyy osaavia kokkaajia, joten laadusta ei jouduta tinkimään. Ehkä voisi sanoa, että ruoassa panostetaan laatuun ja pihistetään hinnasta :D

Link to comment
Share on other sites

Pihistys (tästä tulee ehdottomasti pitempi):

 

- morsiamen puku (82e+korjaukset)

- ehkä sulhasen puku (sulho meinaa, että vanha kelpaa, mutta minun pitää vielä tarkastella ja hyväksyä se :girl_haha: )

- koristeet pitkälti juhlapaikalta

- loppu koristelu askarrellaan itse

- kortit yms paperisälä askarrellaan

- oma auto hääautona

- hääyö ihan kotona rakkaiden kissojen kanssa

- valokuvausta varten ajateltiin kysellä joulun jälkeen valokuvausopetusta tarjoavista kouluista

- ei eläviä kukkia, paitsi ehkä jotain luonnosta

- ei kimppuja

- ei ammattilaisen tekemää meikkiä

- alkoholijuomat virosta ja niiden tarjoilu aloitetaan vasta kakun jälkeen

- hääkakut ja muut mahdolliset leipomukset äidiltäni

 

Panostus:

- ruoka

- vieraslista

- morsiamen kampaus

- vihkijä juhlapaikalle

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Pihistys:

-morsiamen puku (oma vanha)

-sulhasen puku (vuokrataan)

-juhlapaikka 

-kutsut

-koristelu

-alkoholit itse tehtyä ja Virosta

-tarjoilemassa tuttu

 

Panostus:

-ruoka

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
  • 4 weeks later...

Pihistys:

  • morsiamelle ei kampaajaa tai meikkaajaa
  • ei koruja
  • käytetyt sormukset
  • luonnonkukkia
  • ei uusia kenkiä
  • vähän vieraita (ei tosin rahan takia vaan koska muuten halutaan pienet juhlat)
  • alkoholia vain ruuan kanssa
  • ei häämatkaa

Panostus:

  • ruuat
  • juhlapaikka
  • bändi
  • valokuvaaja
Link to comment
Share on other sites

  • 6 years later...
  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...



×
×
  • Create New...