Timantti09

Syreeni hääkimpussa (kuvia)

12 viestiä aiheessa

Onko kenelläkään kuvia missä olisi käytetty syreenin oksaa morsiuskimpussa?

Ihastuin itse kukkakaupassa Hollannista tuotuun valkoiseen oksa syreeniin ja ajatuksena olisi sitä laitaa ruusun kanssa kimppuuni. Pakkasen arkahan tuo kuulemma on.

Muokattu: , käyttäjä: Timantti09

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mihin aikaan syreeniä voisi kuvitella saavansa kimppuun? Nuo pensaathan taitaa Suomessa kukkia aika alkukesästä vuodesta riippuen mutta saako kukkakaupasta jotain myöhäisempää lajiketta tms?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hyvässä lykyssä syreeniä saa loppusyksystä alkukesään. Kotipihojen myöhäisimmät lajikkeet kukkivat heinäkuussa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Piti tulla kommentoimaan sitä kun itse suunnittelin käyttäväni hääkimpussani sekä muissa päivän kimpuissa Hollantilaista oksasyreeniä viikon päästä niin se ei enää onnistukkaan eli suunnitelmat meni uusiksi. Kuulemma oksasyreenin paras aika on mennyt ohi. :girl_sad:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

jotku kaupat ottaa syreenin vastaan vaikka kotipihaltasi, mutta mitenhän lie sen kestämisen laita? :girl_sigh:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hei! Kukkiiko Suomessa joku syreenilajike elokuun tienoilla Kokkolan korkeudella??

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minäkin haluaisin syreenikimpun, mutta kuinkakohan hyvin se mahtaa kestää ettei nuukahda kesken juhlan???

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mulla oli syreeniä hääkimpussani ja kesti hyvin koko päivän ja vielä seuraavankin, kun oli yön vedessä.

Pitää vain huolehtia siitä, että ne kerää ajoissa, suihkuttaa märäksi ja pitää isossa saavissa kuumassa vedessä. Mun syreenit kerättiin kaksi päivää ennen häitä. Tosin niitä ei tarvinnut suihkuttaa,koska silloin oli satanut pari päivää putkeen. Että jotain hyvää siitäkin. :girl_wink:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Oliskos kuvalinkkejä hääkimppuihin, pöytäkukkiin, jopa vieheisiin joissa olisi sireeneitä? Googlettamalla löytyi jotain, mutta olivat kovin pikkuisia, eikä sellaista viehettä löytynyt lainkaan.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

^ kokeilitko kuvahakua " boutonniere lilac " ? (ainakin pari viehettä sain sillä)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kiitoksia, nyt tosiaan löytyi. :girl_in_love:

 

Luulisin, että meillä tulee jonkinlainen sireeniteema kukkiin, eli kaikkiin kukkajuttuihin jotain tumman lilaa sireeniä. Pöytäkukat ehkä pelkästään sitä, vieheisiin ruusua ja sireeniä, morsiuskimpun comboa mietin vielä.

 

Kukkakauppiaan mukaan sireeniä saa leikokukkana koko vuoden, mutta meidän häät ovat juuri suomalaisen sesongin lopulla, eli 6.7.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään