Jump to content
Naimisiin.info

Sulhaselle oma kakku


Gredelin

Recommended Posts

En nopealla silmäyksellä löytänyt topicia vielä tästä aiheesta (saa siirtää, jos on jo olemassa).

Eli mitä mieltä olette sulhasen kakusta? Joissain Yhdysvaltojen osissahan on tapana, että sulhaselle tulee oma kakku, ns. Groom´s cake, jossa näkyy esimerkiksi harrastukset ja/tai työ. Itse en ole juurikaan innostunut noista "Amerikan tavoista", mutta tämä rupesi kiinnostamaan. Varsinaiseksi hääkakuksi ollaan ottamassa sellaista perus-hääkakkua ja rupesin tosissani miettimään, että mitä jos sulhaselle hankkisin pienemmän oman kakun yllätyksenä. Esim. tietokoneisiin liittyvä olisi hieno, kun niitä mies harrastelee..

17077bfd0.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 10 months later...
  • 1 month later...
  • 1 year later...

Nostan aihetta, kun se mua ainakin kiinnostaa. Ovatko muut suunnitelleet sulhasen kakkua häihinsä? Meillä oli suunnitelmissa ja mietin, millaisia kokemuksia ihmisillä on? Miten konditoriat on suhtautuneet ja millaisia kakkuja sulhojen erikoisuudet ovat olleet?

 

Meillä haaveissa amerikkalaistyylinen kerroskakku hääkakuksi. Koristeet vähän riippuu siitä, millainen mun puku lopulta on. Sulhasen kakku liittyisi varmaan jotenkin tietokoneisiin, pelaamiseen tai jalkapalloon.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Meille ei tule ihan tuollaista amerikkalaistyylistä sulhasen kakkua, koska mielestäni se viittaa tyhmästi siihen, että perinteinen hääkakku olisi morsiamen juttu pelkästään ja sitten sulhanen saa ikäänkuin lohdukkeena pienen harrastekakun. Häät on meidän häät, molempien vapaasta tahdosta ja yhdessä toteutetut, ja siten myös kaikki, tarjottavat mukaanlukien, on "meidän yhteistä". Meille tulee kuitenkin kaksi erilaista kakkua, joista voitaisiin sanoa, että ne on "sulhasen valinta" ja "morsiamen valinta" - sulhanen haluaa perinteisen marjakermakakun ja minä haluan ehdottomasti aidon (tumma)suklaakakun, joten totesimme, että molempi parempi :) Kakunkoristeiksi tulee todennäköisesti meidän yhteinen harrastus.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Meille ei tule ihan tuollaista amerikkalaistyylistä sulhasen kakkua, koska mielestäni se viittaa tyhmästi siihen, että perinteinen hääkakku olisi morsiamen juttu pelkästään ja sitten sulhanen saa ikäänkuin lohdukkeena pienen harrastekakun. Häät on meidän häät, molempien vapaasta tahdosta ja yhdessä toteutetut, ja siten myös kaikki, tarjottavat mukaanlukien, on "meidän yhteistä". Meille tulee kuitenkin kaksi erilaista kakkua, joista voitaisiin sanoa, että ne on "sulhasen valinta" ja "morsiamen valinta" - sulhanen haluaa perinteisen marjakermakakun ja minä haluan ehdottomasti aidon (tumma)suklaakakun, joten totesimme, että molempi parempi :) Kakunkoristeiksi tulee todennäköisesti meidän yhteinen harrastus.

 

Olisiko tässä ratkaisu meidänkin ongelmaan kun toinen haluaa sen kermakakun ja minun suosikki olisi myös tuollainen tuhti suklaapläjäys! :D 

Link to comment
Share on other sites

Meille ei tule ihan tuollaista amerikkalaistyylistä sulhasen kakkua, koska mielestäni se viittaa tyhmästi siihen, että perinteinen hääkakku olisi morsiamen juttu pelkästään ja sitten sulhanen saa ikäänkuin lohdukkeena pienen harrastekakun.

 

Sulhaskakun histora yltää viktoriaanisen ajan englantiin, josta se on levinnyt jenkkeihin ja muuntunut juuri Tipzillan mainitsemaan muotoon. Häälehden mukaan pointti oli tosiaan, että sulhanen toi "jotain omaa ja mieleistä" häihin. Wikipedia-artikkelista saa vähän toisenlaisen kuvan sulhaskakun historiasta http://en.wikipedia.org/wiki/Groom's_cake

 

Me noudatettiin tota perinteistä ideaa. Sulhaskakun sai suunnitella sulhanen ja se on pöydän näyttävin kakku (ainoa kaksikerroksinen), eikä siten häviä mitenkään muille hääkakuille.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

No kuulostaa kyllä vähintäänkin pöljältä (anteeksi vain), tulee sellainen olo kuten Tipzillakin sanoi, että se sulhasen kakku olisi ainoa asia, jonka sulhanen häissä saisi :D

 

No, meidän sulhaskakku on se kakku, mikä leikataan hääkakkuna. Ei kai kukaan sanonu (ja tuskin kukaan vieraista olettaa), että sulhanen ei saisi (syödä? valita mieleistään?) muuta kakkua.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...
×
×
  • Create New...