Doutzen

Hääpukujen ja asusteiden tilaaminen ulkomailta netin kautta

1093 viestiä aiheessa

Muutama vinkki mitkä itse olen kokenut tärkeiksi smile.gif

~ Kysy tarpeeksi kysymyksiä ja selvitä myyjälle tarpeeksi tarkkaan toiveesi jottei tule väärinkäsityksiä. Puvun väri (kysy suoraan myyjältä mikä on heidän käsityksensä noista väreistä), helman pituus, vetoketju vai nyöritys... Käy kaikki itsellesi tärkeät yksityiskohdat läpi. Väännä rautalangasta.

~ Pyydä että lähettävät kuvan puvusta ennen kuin pistävät itse puvun postiin, näin voidaan ehkäistä ongelmia jo siellä päässä.

~ Itse otin mitat pienellä varalla koska sisään on aina helpompi ottaa kuin suurentaa. Samoin valitsin nyörityksen koska se antaa hiukan pelivaraa (ja on nätimpi wink.gif ) Pyysin myös muutaman jaardin kangasta josta puvun tekevät, jos tulee muutoksia.

~ Maksa ehdottomasti paypalilla (www.paypal.com) silloin olet turvallisemmassa asemassa kuin jos siirrät suoraan tilille. Jos myyjä ei toimita tuotetta sinulla on paypal apunasi asian selvityksessä (en ole Kanaccasta kuullut koskaan vastaavia ongelmia mutta kuitenkin). Paypalin käyttöön löytyy varmasti paljon ohjeita tästä ketjusta.

~ Ilmoita myyjälle päivämäärä milloin tarvitset puvun ehdottomasti mahdollisimman aikaiseksi, ei juuri ennen hääpäivää, jää edes jotain varaa myöhästymiseen.

logo_paypal_106x29.png

PayPal on erikoistunut maksujen välittämiseen Internetissä. Englanninkielinen palvelu toimii kansainvälisesti ympäri maailmaa. PayPalissa voit maksaa myös euroilla ja saat tiliotteen ja laskut euroissa. Palvelumaksut veloitetaan normaalisti myyjältä. Sinun ostajana ei yleensä tarvitse maksaa tilin tai lompakon ylläpidosta mitään. Jos esimerkiksi ostamasi tavaran hinta on 10 euroa, maksat 10 euroa PayPalille, joka puolestaan välittää myyjälle noin 9 euroa vähentäen välityspalkkion. Käytäntö on täysin normaali luottokorttikaupankäynnissä, jossa siis palvelumaksut jäävät myyjän maksettavaksi.

Miten PayPal-maksuvälitys toimii

  • Varmista, että olet suojatussa Internet-yhteydessä PayPaliin (osoite alkaa kirjaimilla https).
  • Avaa PayPal- tili (sign up for an account). Tilin avaaminen on ilmainen eikä sen ylläpidosta veloiteta mitään. Tilin avaamista varten tarvitset sähköpostiosoitteen, joka samalla toimii sisäänkirjautumistunnuksena. Ilmoita sähköpostiosoitteeksi oma virallinen ja toimiva osoitteesi, sillä kaikki yhteydenpito hoidetaan tällä osoitteella. Osoitteen voit itse myöhemmin vaihtaa tilin ylläpidossa.
  • Ilmoita luottokorttisi numero sekä nimesi ja osoitteesi tilinavauksen yhteydessä.
  • Varmista luottokorttisi (verify account). Tällä toimenpiteellä varmistetaan, että kortti on todella sinun ja että juuri sinä olet ilmoittanut kortin PayPalille. Tässä vaiheessa kortiltasi veloitetaan noin 2 euron maksu, jonka saat takaisin, kun olet saattanut luottokorttisi varmennuksen loppuun.
  • Tarkista luottokorttisi tapahtuma. Muutaman päivän kuluessa luottokorttisi tiliotteessa näkyy PayPalin veloitus. Veloituksen yhteydessä on mainittu nelinumeroinen jäsennumero, jolla varmistat luottokorttisi PayPal-palvelussa (complete account verification). Kahden euron maksu palautetaan PayPal-tilillesi.
  • Sinun ei tarvitse siirtää rahaa tilillesi vielä tässä vaiheessa.
  • Huolehdi tiliisi liittyvästä käyttäjätunnuksesta ja salasanasta hyvin, sillä ne ovat avaimia tilisi käyttämiseen. Pääsääntö on, että nämä tiedot tulisi säilyttää yhtä huolellisesti kuin pankkikortin tunnuslukuakin.
  • Tee ostokset jossakin sellaisessa verkkokaupassa, joka hyväksyy maksuvälineeksi juuri esimerkiksi PayPalin. Listan tällaisista kaupoista löydät osoitteesta PayPal. Valitse Shop-välilehti.
  • Maksaessasi ostokset, veloittaa myyjä PayPal-tiliäsi. Jos tililläsi ei ole rahaa, veloittaa PayPal puolestaan luottokorttiasi. Maksat ostokset lopulta normaalilla suomalaisella luottokorttilaskullasi.
  • Myyjä ei saa tietää luottokorttisi numeroa ja saa ainoastaan maksusuorituksen PayPalilta. Ostaminen on turvallista, sillä luottokorttisi tiedot ovat vain yhdessä paikassa, vaikka ostaisitkin useista eri kaupoista.

Siitä suoraan omalta tilitä ulkomaan tilisiirrolla maksamisesta, ensin tietenkin pitää kysyä jos on mahdollista ja sitten he lähettävät heidän pankin tiedot:

SAAJAN PANKIN TIEDOISTA TARVITAAN

Tilinumero (IBAN)

Saajan nimi, osoite ja maa

SWIFT/BIC tai CLEARING KOODI

Pankin nimi, osoite ja maa

Valuutta valitaan

Maksumääräys

Oman pankin kulut

Ja tietenkin aina laittaa mahd tarkat tiedot viestikenttään että JOS sattuu tulemaan ongelmia jne..

Ainoa vaikea oli mulla tossa hommassa et oli oikein kaikki kirjaimet (isot ja pienet jne)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Vaatetusalan suomi-englanti sanasto

http://www.saunalahti.fi/mitt/texvoc.txt

valuuttamuunnin

Tullin asiakastiedote Ostaisinko internet-kaupasta

Bongasin kätevän laskurin, laitanpa tänne tiedoksenne:

Tullilaskuri

Tämä soveltuu siis USA:sta tilattuihin tuotteisiin. Kenttiin syötetään tavaran hinta dollareissa, alv-verokantamme 22 % ja tullimaksu (esim vaatteet 12 %). Laskuri ilmoittaa maksettavaksi tulevan kokonaissumman euroissa :) . Näppärä ja valuutan muuntokurssikin oli vain parin päivän takaa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tiedustelin juuri itselleni pukua Kiinasta useammalta firmalta. Laitoin meiliin mukaan kuvan Sotter and Migleyn puvusta malli JSM1122 ja pyysin tietoja. Laitan ne tähän muillekin kiinnostuneille tiedoksi eli ohessa firma ja tiedot jotka sain.

Sheshopping:

Hinta postikuluineen: 259 USD

Teko ja toimitus aika: 22 days

Voiko maksaa paypalin kautta: voi

Saako kuvia ennen toimitusta: ei saa

Saako kangas näytteen: Saa, maksaa 10 USD ja kestää 2 viikkoa

Kanacca:

Hinta postikuluineen: 279 USD

Teko ja toimitus aika: 40 päivää maksusta

Voiko maksaa paypalin kautta: voi

Saako kuvia ennen toimitusta: saa

Saako kangas näytteen: ei saa

1Koo:

Hinta postikuluineen: 299 USD

Teko ja toimitus aika: 20-25 päivää tehdä, postitusaikaa ei mainittu

Voiko maksaa paypalin kautta: voi

Saako kuvia ennen toimitusta: saa

Saako kangas näytteen: ei saa

Shop of brides:

Hinta postikuluineen: 310 USD

Teko ja toimitus aika: 45-60 päivää

Voiko maksaa paypalin kautta: voi

Saako kuvia ennen toimitusta: saa

Saako kangas näytteen: ei saa

Milly’s Bridal (sama firma kuin Cinderella’s Bridal Shop):

Hinta postikuluineen: 320 USD

Teko ja toimitus aika: 80 päivää (60 päivää normaalisti)

Voiko maksaa paypalin kautta: voi

Saako kuvia ennen toimitusta: saa

Saako kangas näytteen: saa, maksaa 1 USD per näyte

Weddingo:

Hinta postikuluineen: 239 USD

Teko ja toimitus aika: 40 päivää

Voiko maksaa paypalin kautta: voi

Saako kuvia ennen toimitusta: voi

Saako kangas näytteen: saa, maksaa 30 USD

Asapbay ei ikinä vastannut ebayn kautta laitettuun kyselyyn.

Taidan itse valita Milly's Bridalin vaikka on kallein ja kestää kauiten (hieman hullulta kuulostaa ^_^ ). Heidän vastauksensa oli ammattimaisin, ilmoittivat jo nyt viivästyksestä kiinalaisten uuden vuoden takia ja ovat saaneet hyvää palautetta niin ebayssa (cinderella's bridal shop) sekä netin keskustelupalstoilla. Katsotaan miten käy :P

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

^ Ei, kun kaikki esim. Kiinasta tulevat "hyödykkeet" kulkee tullin kautta. Vain osa jää sinne ja siitä tulee ilmoitus erikseen.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

ok.Tuleeko tonne postin sivuille erikseen maininta jos se on jääny tulliin tai jos se lähtee sielt eteenpäin ja kauan siin yleensä menee ku se sieltä liikkuu?

Kiitos Malssi nopeesta vastauksesta :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Voisin vastata omaan viestiini:

http://www.weddingshoppeinc.com/Default.aspx

Eli tuolta tuli nopeasti vastaus, maanantaina laitoin kyselyä ja tänään vastasivat, että heiltä voi tilata pukuja (malleja ja merkkejä oli miljoonia) ja toimittavat Suomeen. Kyseessä on ainakin minun käsitykseni mukaan "orggispuvut" ja hinnat olivat halvempia osan puvuista suhteen kuin Suomessa.

Saas nähdä miten käy lopullisen tilauksen! Vaikuttaa lupaavalta anyways!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Niin joo! Ja Morsian K oli oikeassa: Sotteroita ei voi tilata Eurooppaan.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Vastaan itelleni.

Tänää tuli ilmoitus että puku tosiaan oli jääny tulliin ja sieltä sen haen sitten ens viikolla.

Mutta sellasta mietinet riittääkö se paypalin kuitti sinne vai pitääkö olla jotain muuta viel mukana?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

^Paypalin kuitti riittää. Mulla tosin ei ollut edes sitä, koska olin unohtanut tulostaa sen eikä mulla ole erikseen Paypalissa tiliä, jotta olisin jälkeenpäin voinut printata. Mulla riitti pelkkä maksukuitti minkä olin tulostanut verkkopankista.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mun maistraattimekko on nyt lähetetty, viikko niin se pitäisi olla täällä.

Jännittää...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Myweddingsales.com

En haulla ainakaan löytänyt mitään puhetta tästä kaupasta.

Onko kellään kokemusta kyseisestä puljusta?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tilasin oman pukuni Milly Bridalilta. Kuvien perusteella aivan ihana puku!! Yhteydenpito sujui erinomaisesti ja kuvia puvusta tuli säännöllisin väliajoin ja pyysivät kommentteja. Perjantaina lähettivät dhl:llä ja tänää olivat käyneet minua tavoittelemassa! Ilmeisesti ei jäänyt edes tulliin. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tänään sain pukuni Milly Bridalilta. Uskomattoman pienessä paketissa se tulikin ja olin hyvin epäileväinen, kun nuori mies ojensi sen minulle kotiovellani! Mutta kyllä vain, valtavasti kangasta pienessä paketissa... Tilasin siis kopion Maggie Sotteron Sabellesta ja olen erittäin tyytyväinen. Helmikirjailut ovat todella kauniit ja pysyvät taatusti kiinni. :) Suosittelen todella lämpimästi Milly Bridalia! Ei ole mitään negatiivista sanottavaa. Yhteydenpito oli aivan loistavaa ja ottivat huomioon kaikki toiveeni. Lisäksi puku tuli todella nopeasti Suomeen, vei vain yhden viikonlopun eikä jäänyt edes tulliin! :girl_haha:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hain pukuni tullista tänään ja Voi EI! Se on TÄYDELLINEN.

Puku on juuri oikean kokoinen,kunhan saan vannehameen niin tiedän varmaksi myös pituuden että tarvitseeko lyhentää.

Puku maksoi 149€ ja jouduin maksamaan 32€ alvia.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tänään sain pukuni Milly Bridalilta. Uskomattoman pienessä paketissa se tulikin ja olin hyvin epäileväinen, kun nuori mies ojensi sen minulle kotiovellani! Mutta kyllä vain, valtavasti kangasta pienessä paketissa... Tilasin siis kopion Maggie Sotteron Sabellesta ja olen erittäin tyytyväinen. Helmikirjailut ovat todella kauniit ja pysyvät taatusti kiinni. :) Suosittelen todella lämpimästi Milly Bridalia! Ei ole mitään negatiivista sanottavaa. Yhteydenpito oli aivan loistavaa ja ottivat huomioon kaikki toiveeni. Lisäksi puku tuli todella nopeasti Suomeen, vei vain yhden viikonlopun eikä jäänyt edes tulliin! :girl_haha:

Tahtoo nähdä, määkin aion tilata Millyltä!!! :) :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tilasin äskettäin puvun Coral's Bridal nimisestä firmasta. Voin todella suositella! Puku tuli nopeasti, reilu kolme viikkoa vaan meni kun sain puvun. Yhteydenpito toimi loistavasti, materiaali ihana, kaikki sovitut muutokset tehty (muuten kuvan mukainen). Eivät tosin lähettäneet kuvaa ennen puvun postittamista.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Nyt onnistui tuo kuvan lisäyskin :girl_wink:

Puku siis lyhennettään tohon mittaan mikä on kuvassa ja silitään. Alla on jo kuvassa 3-vanteinen vannehame.

Puku tuli neljässä viikossa, jäi tulliin ja pyysin sitä siirrettäväksi toiseen tullipaikkaan. Tulikin sitten suoraan kotiovelle ,vaikka piti mennä tulliin :girl_blum: Eipähän tullut ylimääräisiä kuluja .

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Oli pakko aloittaa uus ketju, kun mun maistraattimekko tuli. :girl_smile:

Se on aivan ihana. :-X

Laitan kuvaa illemmalla, kun olen saanut pojan nukkumaan.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

voi ei, sattuisko kellään olemaan tallessa sitä loistavaa paypal viestiä mikä oli edellisen ketjun alussa. sillä olis mun mielestä hyvä alottaa tää uuskin ketju...

mä listaan tähän nyt muutaman firman mistä edellisessä ketjussa oli puhetta:

http://www.1luckybride.com/

http://www.weddingo.net/

http://www.ubrides.com/

http://www.1koo.com/

http://ww.millybridal.com/

noi tuli mulla ekana mieleen...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hei,

onko kukaan tilannut pukua www.obrides.com:sta? Tai jotain muuta, eli kokemuksia laadusta ja luotettavuudesta kaipailen.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tässä nyt jonkinlainen kuva.

sdc10121cg.jpg

Muutama pieni korjaus täytyy tehdä. Esim. nuo olkaimet ovat himpun verran liian lyhyet ja ylhäältä takaa täytyy ottaa pari senttia sisään. Muuten istuu loistavasti.

Voin laittaa kuvan mun päällä sitten kun nuo korjaukset on tehty.

Tässä vielä linkki valmistajan sivuille:

http://www.lightinth...88-_p69157.html

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Rizie, mekkosi on kaunis! Toimiko yhteydenpito yms. muuten hyvin? Aloin selailemaan valmistajan sivuja ja löysin sieltä todella hyviä vaihtoehtoja kaasojen puvuiksi, joten laitan paikan nimen korvan taakse!:)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

^

Kiitos.:girl_smile:

Tilasin mekon omilla mitoilla, se maksoi hieman extraa.

En ollut yhteydessä valmistajiin mitenkään.

Puku tuli sovitusti ja sopivan kokoisena.

Olen erittäin tyytyväinen. Myös kaasoni tilasi tuolta itselleen mekon.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.