Morsian 6.8.2011

Kaduttiko morsiuspuku? (yhdistetty)

35 viestiä aiheessa

Minä löysin sen unelmieni morsiuspuvun, mutta hintaa olisi ollut n. 900e joten mieheni sanoi että on liian kallis ja ymmärrän kyllä että ei oikein sovi meidän budjettiin. Sitten löysin toisesta liikkeestä uuden edullisemman hääpuvun alle 600e. Varasin sen ku mieheni ja kaasoni kehuivat pukua ja toki pidän siitä itsekin ja onhan se löytö kun on noin edullinen... MUTTA kun koko ajan nyt mietityttää että kaduttaako mua liikaa tuo puku hääpäivänä... =( onhan se kaunis puku, ilman laahusta.. mutta se unelmieni puku.. siinä oli mahtava laahus, kauniit kirjailut.. miksi en saa sitä pukua mielestäni.. välillä tulee mieleen että laitan pukuni myyntiin ja ostan sen unelmieni puvun... miten voi olla näin vaikeaa! :girl_wink:

Onko muilla samoja ajatuksia ja oletko jopa laittanut pukusi myyntiin ja ostanut uuden? :rolleyes:

vai piditkö pukusi ja se oli kuitenki ihana puku hääpäivänä?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Unohdin vielä mainita että olen pukuni maksanut, koska varatessani sen olin sitoutunut puvun ostamaan... ja tätä ladybirdin pukua ei enää valmisteta ja on kuitenkin vuoden 2011 mallistoa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mulla on vähän samanlainen tilanne kun sulla. Häät vasta kesällä ja olen jo ostanut oman pukuni käytettynä täältä palstalta. Nyt olen kuitenkin nähnyt ystävien häissä ja netissä sellaisia unelmia että oma puku ei näytä enää miltään. Tuskailenkin että miksi ostin sen niin ajoissa. Se vaikutti silloin hyvältä idealta ja unelmapuvulta. Mut nyt on alkanut ärsyttää kun ei siinä ole laahusta eikä korsettia jne. Ja alunperin halusin värillisen puvun mutta ostin kuitenkin tuon valkoisen kun se oli niin edullinenkin. hmm..mitä se ei edes ollut nyt hintoja tarkemmin tarkkailtuani. Ei anna kyllä luonto periksi että sitä alkaisin myymäänkään..mutta mutta :girl_sad:

eli siis kertokaahan kokemuksia onko kenellekkään muulle käynyt näin?! ja mitä sitten teitte asialle..vai teittekö mitään??

Muokattu: , käyttäjä: Ade

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hei Ade! Minäkin olen nähnyt niin paljon aivan ihania hääpukuja muiden päällä, että itsestäkin tuntuu ettei oma pukuni näytä sitte miltään... ja se ensimmäinen unelmapukuni vaan jäi niin kaivertaa mieltä ja se oli vielä aivan ensimmäinen puku mitä sovitin päälleni. Minulle myyjä sanoi puvusta jonka ostin, että siinä on kauniita yksityiskohtia ja hinta-laatusuhde on kohillaan ja ihmetteli miksi siihen laahusta kaipaan.. kuulemma enemmän just halutaan just laahukseton puku. Miksi sitten melkein kaikilla on se laahus...?? :girl_cleanglasses:

Tokihan meikki ja kampaus vielä kruunaa puvun. Ehkä minunkin on tuohon omaan pukuuni tyydyttävä, vaikka mieli tekisi mennä sinne toiseen morsiusliikkeeseen ja sanoa että tilatkaa mulle se ihana puku!! :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tämä pukuasia on kyllä kinkkinen ongelma, jollei sitten kertaheitolla löydä unelmiensa pukua joka sopii vielä lompakollekin.. en varmaan auta alkuperäistä kirjoittajaa tällä kommentilla, mutta itsekin oon kovasti miettinyt että mistä "sen oikean" sitten tunnistaa? :girl_wink: Vaihtoehtoja on tuhansittain, ja kuitenkin saa valita vain yhden, jota käyttää vain tuona yhtenä päivänä.. :girl_sad:

En oo ostanut omaa pukuani vielä, mutta hetkittäin aivan tuskastun kun en osaa päättää minkä nimenomaisen mallin haluan (olen kustannussyistä ajatellut tilata oman pukuni ulkomailta), etten vaan sitten muuttaisi mieltäni... näin jo kerran painajaistakin että häät olisivat seuraavana päivänä ja pukuni oli aivan kamala :girl_impossible: (mainittakoon, etten muuten ole häistä vielä todellakaan stressanut, päinvastoin..) Ehkä reseptinä on omaan tyyliin luottaminen, ettei ainakaan lähde tavoittelemaan erikoisuuksia, jollaisia ei normaalisti koskaan vetäisi ylleen.

Kun sinulla Morsian puku on jo hankittuna, kokeile sitä joku päivä vielä uudestaan "täydessä tällingissä", meikki ja hiukset todella muuttavat kokonaisuutta. Ehkä tykästyt pukuun enemmän itsekin? Yksinäänhän yksikään mekko ei vielä morsianta tee, vaan ihminen siellä mekon sisällä ja se, miten tämä pukunsa kantaa :) (Tai sitten myyt jo ostetun pukusi ja käyt hakemassa sen unelmiesi puvun, kerranhan sitä häitä vaan vietetään! :girl_haha: )

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mun mielestä sen vaan tuntee päällään kun se puku on oikea, ainakin niin mulle kävi.. vaikka en sitä pukua sitten saanutkaan :rolleyes: mutta jospa se kampaus ja meikki kruunaa puvun ja sitä tuntee itsensä kauniiksi :-X

Vannehameenki kans vielä alkoi vastustaa.. en tiiä millasen sinne alle laittaisin.. kaasolle nauroin että tämä on ollut aivan uskomattoman vaikeaa mun puvun kans, toivottavasti kaikku muu suunnittelu menee helpommin! :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Eikö sillä 500 eurolla sitten löytyisi hienoa pukua laahuksella ja kirjailuilla? Mulla on kyllä tosi tiukka budjetti puvun suhteen, kun niin nättejä näyttää löytyvän melko edullisesti :) Toivottavasti niitä sitten löytyy kun alkaa etsimään :)

Niin ja teille ketkä pohditte että oma puku ei ehkä ole yhtä korea kuin monet muut morsiuspuvut, niin muistuttaisin että ei siellä teidän häissä ole kenelläkään muulla morsiuspukua, joten kyllä sen varmasti upealta näyttää häissä :girl_wink: Ja niitä omia häitä vartenhan se puku ostetaan eikä siksi että sitä voisi vertailla muiden kanssa :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

En ole itse samassa tilanteessa, koska pukua ei ole vielä ollenkaan, mutta minusta kannattaisi kyllä vaihtaa pukua tuossa tilanteessa. Jos se harmittaa jo nyt etukäteen, niin en usko että asia ainakaan siitä paranee häiden lähestyessä... Mun mielestä on tärkeää, että morsian tuntee itsensä kauniiksi hääpäivänä! Se näkyy päällepäin. :) Ja häät on niin ainutkertaiset, että minä en haluaisi jäädä miettimään sitä "unelmapukua" joka sitten jäi saamatta. Jos epäilyttää noinkin paljon, niin puku vaihtoon nyt kun se vielä on mahdollista!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minulla oli tismalleen sama tilanne puvun kanssa. Ostin puvun viime kesänä, aika tarkalleen vuotta ennen häitä. En ollut käynyt sovittamassa muualla, mutta tuo puku jonka silloin ostin oli viimeinen eikä sitä enää valmistettu. Makutuomarini vakuutteli että se on tosi kaunis ja ihana. Itse en ollut täysin varma kaikista yksityiskohdista, ja esimerkiksi siitä miten puku tuntui korostavan joitakin ihan vääriä asioita vartalossani. Makutuomari oli kuitenkin sitä mieltä että puku on täydellinen ja kai sitten vakuutuin niistä sanoista tarpeeksi. Mietin yhden päivän ja kävin ostamassa puvun.

Noin kuukausi sitten rakas tuleva mieheni kysyi että onko mulla täydellinen puku, hän siis ei ole nähnyt sitä. Aloin pohtimaan asiaa (virhe!) ja totesin että ei se todellakaan ole täydellinen. Se on liian iso joka suuntaan, pitäisi pienentää aikalailla. Ja entä jos sitä ei saadakaan istumaan kunnolla pienentämisen jälkeen? Olin niin epävarma puvun suhteen että menin sitten pari viikkoa sitten sovittamaan pukuja paikalliseen liikkeeseen saadakseni jotain selkoa ajatuksiini. Sieltä sitten löytyi se täydellisesti istuva, kaikin puolin uskomattoman ihana puku. En kuitenkaan tilannut pukua, koska olin jo ostanut yhden...

Juttelin sitten vielä asiasta tulevan mieheni kanssa ja hän oli sitä mieltä että on parempi ostaa uusi puku kuin harmitella koko hääpäivä pukua joka ei ole niin ihana kuin pitäisi. Kävin sitten tilaamassa uuden puvun ja se piti jo maksaakin. Nyt on budjetti rajusti miinuksen puolella niin kauan että saan toisen pukuni myytyä, mutta olen tyytyväinen että ostin sen uuden. Nyt en joudu stressaamaan puvun suhteen mistään asiasta, tiedän pitäväni siitä ja olen varma että tuleva puolisoni pitää siitä myös!

Onnea vaan muille saman asian kanssa jahkaileville.:)

PS. Vanha, käyttämätön pukuni myynnissä hääkirpputorilla Oulun osastolla. Koko 40.:)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

En ole itse samassa tilanteessa, koska pukua ei ole vielä ollenkaan, mutta minusta kannattaisi kyllä vaihtaa pukua tuossa tilanteessa. Jos se harmittaa jo nyt etukäteen, niin en usko että asia ainakaan siitä paranee häiden lähestyessä.

Samaa mieltä! Suosittelen vaihtamista mikäli se mitenkään vaan on mahdollista!

Itsellä alunperin pukuun oli budjetoitu 600€, mutta olen nyt ostamassa yli 1000€ pukua :P

Muokattu: , käyttäjä: Kitty*

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Täytyy vielä miettiä pidänkö puvun. Tässä se puku on nyt kotona, eilen toin puvun kotiin. Täytyy sovittaa vielä päälle ja keimailla kunnolla.. :grin:

Vielähän sen ehtii myyntiin laittaa jos alkaa siltä tuntumaan. Toinen kaasoni näki puvun viikonloppuna ja hän sanoi että on kaunis puku, hän ei olekaan nähnyt sitä ensimmäistä pukua johon ihastuin. Helppo näin sitten sanoa onko tämä oma pukuni sitten oikeasti kaunis, heh :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mä taidan hypätä kans tähän pinoon :D

Kävin sovittelemassa pukuja ale myynnissä ja yhteen pukuun sitten päädyinkin päivän harkinta-ajan jälkeen. Halvalla sai ja mukaan tuli vannehame ja pukupussikin. Monesti olen miettinyt onko puku oikea ja pitäisikö sittenkin vaihtaa... :girl_impossible:

"Epätoivon" päivinä katselen kuvia puvusta päälläni (puku äidillä säilössä) ja vakuutan itselleni että kun puku on lyhennetty ja kavennettu mittoihini, on se täydellinen minulle.

Näihin mietintöihin lisää tuulta toi vielä se, kun puvun jo ostettuani tajusin että häät ja juhlat -lehdessä oli kuva tästä puvusta enkä ollut kiinnittänyt siihen mitään huomiota ja itse asiassa puku näytti siinä rumalta :girl_cray:

Muutenkin puku on liian "pliisu" luonteeseeni, mutta ei se haittaa, koska aion panostaa kampaukseen, räväkkään hiuskoristeeseen ja meikkiin täysillä. Pieni puvun tuunauskaan ei ole kokonaan poissuljettu vaihtoehto.

Muiden hääpukujen katselun lopetin vallan oman puvun ostettua, juuri sen takia että vaihtamisen tarve ei tulisi pakolliseksi :grin: Mistä tulikin mieleeni että täytyy varmaan joku päivä nyt ajella äidin luo koittamaan pukua ja varmistaa ettei se puku nyt varmaan sitä lantioo liikaa levennä... :girl_sigh::girl_haha:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hei Nuhve! Ymmärrän kyllä täysin miltä tuo tuntuu! Tosi inhottavaa kun alkaa epäröimään, ois kuitenki kiva että puku tuntuisi siltä oikealta. Mä nyt päätin että jos tuolla puvulla alttarille astun, myös minä panostan meikkiin ja kampaukseen, käyn kasvohoidossa ja otan rakennekynnet tai geelaukset.. hemmottelen itseäni sillä rahalla minkä säästin puvussa!! :girl_wink: Ja panostan myös sormukseen, se kuitenki on siinä sitten aina, puku on vain sen yhden päivän päällä... (vaikka silti se pukuasia vähän potuttaa..) :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tota minäkin hoen itelleni.. "Puku on päällä vaan yhden päivän." Ja vaikka naimisiin mennäänkin vaan kerran elämässä, niin näillä tuloilla on järjetöntä laittaa pukuun tuplati enemmän mitä nyt..

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä kans sitä rahaa ei ole niin paljon että voisi ostaa kaikkein kalleinta. Kyllä mullekin välillä silti tulee väkisin mieleen että kerranko sitä omat häät on.. niin miksi ei saisi olla kaikki täydellistä.. miksi kaikki on niin kallista? :girl_mad: Vaikka tärkeintähän on että saadaan toisemme :-X :-X

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mä kans sovitin liikkeessä ihanaa pukua joka maksoi 800e, en malta sitä ostaa, jäi siis kauppaan. Nyt hyöhemmin olen kumminkin törmännyt mitä ihanimpiin pukuihin ja tietenkin haluaisin ne, mutta puku on jo ostettu käytettynä ja tuolla se makkarissa roikkuu. Maksoi vain 200 euroa. On kaunis puku ja kelpaa mulle, mutta silti mietityttää että alkaako se unelmapuku kummitella päässä juuri ennen häitä :girl_sad:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minun mieheni sanoi eilen että sullahan on unelmien puku tuolla makkarissa, niin mä nauroin sille että mun unelmien puku on siellä kaupassa :girl_haha: sit se sanoi että älä nyt ala tollasia puhumaan! :o

Mä tässä keksin vielä että pitäiskö valkaista hampaat ja ottaa suihkurusketus...hmmm.. kaikkee jäynää tulee nyt mieleen! :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mä olen ostanut pukuni jo kesäkuussa. Oltiin miehen kanssa jenkeissä ja satuin "piipahtamaan" yhdessä hääpukuliikkeessä. No yksi puku oli ylitse muiden, muttamutta... Kello olisi ollut suomessa yli puolen yön, joten en saanut hänen mielipidettään. Siellä sitten tuskanhiki otsalla pohdin yksin, että ostaako vaiko eikö ostaa.

Pidin pukua pitkään kaapissa, enkä uskaltanut edes sovittaa, jos kuitenkin alkaisi harmittamaan :girl_mad: Alitajunnassa yritin kuitenkin psyykata itseäni sillä, että voisinhan aina yrittää myydä puvun, jos en ole tyytyväinen tai löydän paremman.

Nyt olen sovitellut pukua ja katsellut netistä uusia pukuja ja piinannut itseäni myös häämessujen muotinäytöksillä. Silti olen edelleen tyytyväinen valintaani! :girl_smile:

Mun mielestä pitäisi aina luottaa siihen ensi vaikutelmaan, kyllä sen tietää, milloin oikea puku tulee vastaan. Itse olisin tehnyt päätöksen minkä tahansa muun juhlapuvun tai vaatekappaleen osalta heti, mutta hääpuvun ympärillä on vaan jotenkin sellainen suuri mysteeriverho, mikä tekee päätöksestä huomattavasti vaikeamman. Mysteeriä ei tietysti helpota, jos on tiukka budjetti, eikä sitä voi ylittää ja muutenkin summa, mikä pukuun laitetaan on järkevästi ajateltuna IHAN päätön! Sormuksessa panostuksen ymmärtää, kun sitä käyttää lopun elämää, mutta puku, joka on päällä vain päivän... :girl_cray:

Mutta hankinta on jo tehty, turha sitä enää on kitistä menneistä euroista! :)

Muokattu: , käyttäjä: PallasAthene

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ostin oman pukuni noin vuosi ennen häitä, käytettynä naikkarikirppikseltä. Olin ennen sitä jo pitemmän aikaa katsellut myynti-ilmoituksia ja olihan siellä paljon sellaisia "toikin olis ihan nätti"-pukuja. Mutta sitten kun näin kuvan tulevasta puvustani, ei mikään muu enää näyttänyt miltään! Täytyi vain ensin vakuutella miehelle, että en kyllästy pukuun ennen häitä ja varmasti tykkään siitä vuoden kuluttua yhtä paljon! :girl_haha:

Noi häälehdet,nettikaupat yms. jotka on pullollaan mitä upeampia pukuja, on kyllä muutamaan kertaan saanut minut epäröimään valintaani (onko se mun puku oikeesti minkäänlainen..), mutta sitten hiippailen vaatekomerolle ja raotan pukupussia.. ja kyllä se kaikkein kaunein on! :girl_wink:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minä kans raotan pukupussia melkein joka päivä ja katselen ja hiplailen pukuani, onhan se kyllä kaunis puku silti.. minulle myyjä taisi sanoakin että ladybirdin puvut ovat yleensä paljon kalliimpia.. minä siis sain pukuni yllättävän edulliseen hintaan ja kuulemma puku on silti laadukas. Nyt oltiin tehty yksi sarja edullisempia pukuja...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Olen tilannut itselleni myös Ladybirdin puvun, joka oli mielestäni sekä laadultaan että ulkonäöltään paras hintaluokassaan. Puku on vielä matkalla, mutta en usko, että tulen sitä katumaan. Uskon siis, että myös Morsian 6.8.2011 puku on varmasti todella kaunis! Meillä muuten sama hääpäiväkin... Pukuni oli tarjouksessa ja maksoi 800 €, vannehameen ja pukupussin kanssa noin 900 €. Olet siis saanut pukusi edullisesti. Kävin sovittamassa pukuja yhteensä neljässä liikkeessä (joista kahdessa kaksi kertaa) ja mielestäni tämä tilattu puku oli paras kaikista. Laita toki kuvia puvustasi!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hei Kukkis84! Mistä ostit pukusi? Minä ostin oulun glamourista. En ole vielä ottanut puvustani yhtään valokuvaa, pitää pari kuvaa ottaa kun tässä vain ehtii :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

täällä kanssa on yksi morsian joka tuli siihen tulokseen että oli pakko mennä tilaamaan uusi puku...ensiksi oli kyllä varovasti esitettävä asia miehelle joka loppujen lopuksi ymmärsi asian hyvin. :flirt: nyt sitten vain ensimmäiselle mekolle pitää löytää ostaja. onhan se sellainen päivä että kyllä sen mekon pitää tuntua omalta! :give_heart:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Se on kyllä totta! :) laittakaa hei kuvia puvuista jotka alkoi harmittaa..? pitäis minunkin ottaa kuva puvustani!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ostin pukuni Helsingin Juhla-asusta. Pitäisi itseasiassa soitella sinne, milloin puku saapuu Suomeen. Heillä oli siis alunperin ko. puku oikean kokoisena hyllyssä kun kävin sovittamassa, mutta kun palasin seuraavalla viikolla ostamaan pukua, oli se jo myyty toiselle! Sain kuitenkin vielä sovittaa pukua ja tilasimme sitten minulle saman puvun valmistajalta. Toimitusajat ovat melko hurjia: arvelivat tälle puvulle toimitusajan olevan noin 12-16 viikkoa... Onneksi olin ajoissa liikkeellä!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään