Jemppa

Aasialaiset lentävät lyhdyt

19 viestiä aiheessa

En tiennyt minkä aiheen alle tästä olisi pitänyt kirjoittaa mutta nyt löytyy täältä. Tietääkö kukaan miten noiden lentävien lyhtyjen laita on nykyisin, kun netistä löytyy vaan tietoa että niiden käyttö suomessa on kielletty vuonna 2009 mutta silti Suomen Neljät häät ohjelmassa eräällä parilla oli noita käytössä. Olisin itse kiinnostunut noista koska juhlapaikkamme vieressä on vesistö minkä ylle nuo voi laskea mutta pitääkö käyttöä varten kysyä lupa jostain??

vastatkaa jos on parempaa tietoa asiasta! :girl_sigh:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tarkista oman kunnan palopäälliköltä. Saattapi olla niin että ohjelmassakaan ei aiheesta paljon kyselty, kunhan läheteltiin vaan.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kuluttajavirastolla / Tukesilla on ihan selvä kanta siitä

että noita ei saa käyttää Suomessa, en vaan enää löydä netistä

sitä ohjeistusta tähän hätään. Joskus selvitin kun olisiin haluttu

käyttää yksillä synttäreillä noita.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Juu et varmasti halua muistoksi hääpäivästäsi vuosisadan metsäpaloa :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Juu no ei metsäpaloa kiitos :grin:

Onkohan olemassa mitään samantyylistä kaunista touhuttavaa illaksi (ei ilotulitusta vaan jotain maanläheisempää)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Voiskohan noita lyhtyjä poltta mitenkään turvallisesti niin että ne olis sidottu kiinni? Esim. johonkin painoon, yksi per paino. Mutta siinä on ongelma saada ne nousemaan ilmaan ilman että polttavat sen narun jolla ovat kiinni tai sitten kun tuli hiipuu, niin laskeutuvatko ne nätistä ja mihin. Paikan täytyisi olla tosi aukea, ei rakennuksia tai kasvillisuutta tai autoja lähettyvillä. Ehkä ei kuulosta kuitenkaan tarpeeksi turvalliselta.

Mäkin haluaisin jotain maanläheistä, eli en tosiaan ilotulitusta. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Talvihäissä olis ihana semmonen tahtisädetikkusaattue poistuvalle hääparille. Vähänkö tulisi ihania kuviakin...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Juu no ei metsäpaloa kiitos :grin:

Onkohan olemassa mitään samantyylistä kaunista touhuttavaa illaksi (ei ilotulitusta vaan jotain maanläheisempää)

Näin jossain ohjelmassa, kun ihmiset oli liimanneet tuikkuja lyhkäisiin lautoihin ja nämä sytytettiin ja lähetettiin järvelle seilaamaan. Oli hienon näköistä. Siinähän voisi samalla esittää jonkun toiveen hääparin hyväksi, kun laittaa oman lauttansa vesille. Ja jotenkin kuvittelisin, että tämä olisi turvallisempaakin kuin nuo lentävät lyhdyt.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

En tiennyt minkä aiheen alle tästä olisi pitänyt kirjoittaa mutta nyt löytyy täältä. Tietääkö kukaan miten noiden lentävien lyhtyjen laita on nykyisin, kun netistä löytyy vaan tietoa että niiden käyttö suomessa on kielletty vuonna 2009 mutta silti Suomen Neljät häät ohjelmassa eräällä parilla oli noita käytössä. Olisin itse kiinnostunut noista koska juhlapaikkamme vieressä on vesistö minkä ylle nuo voi laskea mutta pitääkö käyttöä varten kysyä lupa jostain??

vastatkaa jos on parempaa tietoa asiasta! :girl_sigh:

Ko häissä asiaan oli kysytty lupa/suostumus myös palolaitokselta. Kuulin morsiamen tästä mainitsevan kameroiden ulottumattomissa. Kannattaa siis kysäistä oman paikkakunnan vastaavilta lupa :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä on juhla rannalla joten olisi ihana laittaa muutama lyhty taivaalle sitten illalla. Tietääkö kukaan mistä niitä saa?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

http://www.savonsanomat.fi/uutiset/savo/lent%C3%A4v%C3%A4t-lyhdyt-kiellettiin/344773

yllä oleva linkki aiheeseen liittyvään artikkeliin savon sanomissa vuonna 2009

http://www.hel.fi/wps/portal/Pelastuslaitos/Artikkeli/?WCM_GLOBAL_CONTEXT=/Pela/fi/uutiset/leijuvat+lyhdyt+aiheuttavat+tulipalovaaraa

Ja toinen helsingin palolaitoksen mielipide asiasta.

yhdessä nettiputiikissa olen itse nähnyt myynnissä, mutta nyt kun yritin etsiä ei sattunut silmään :/

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Löysin ihanan vastineen lyhdyille, nämä ovat järvelle ankkuroitavia lyhtyjä... ovat siis ainakin minun mielestä ihanan maanläheisiä ja varmasti kauniita pimeneviin iltoihin! Paloaika peräti 15h

http://verkkokauppa.pirteapaketti.fi/epages/Kaupat.sf/sec2ded5612be/?ObjectPath=/Shops/22032010-1068/Products/005/SubProducts/005-0004

post-32105-1310984803,7756_thumb.jpg

Muokattu: , käyttäjä: Jemppa

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ihana idea tuo järviroihu!! :)

Mietin myös ensin noita kiinalaisia lennätettäviä kun juhlapaikka järven rannalla, mutta taidankin laittaa tilaukseen muutaman roihun lyhtyjen sijaan..

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kelluvia paperilyhtyjä, joita voi laittaa veteen, on myös olemassa. Niihin tulee sisälle pieni tuikku. Ovat tosi kauniita hämärässä illassa, kun valo heijastuu vielä vedestä. Niitä voi käyttää myös vaikka puutarha-altaassa tai uima-altaassa koristeena. Lyhtyjä voi käyttää myös uudelleen, eli eivät ole varsinaisesti mitään kertakäyttökamaa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kelluvia paperilyhtyjä, joita voi laittaa veteen, on myös olemassa. Niihin tulee sisälle pieni tuikku. Ovat tosi kauniita hämärässä illassa, kun valo heijastuu vielä vedestä. Niitä voi käyttää myös vaikka puutarha-altaassa tai uima-altaassa koristeena. Lyhtyjä voi käyttää myös uudelleen, eli eivät ole varsinaisesti mitään kertakäyttökamaa.

Mahtaisiko joku tietää, että mistä tällaisia kelluvia paperilyhtyjä saisi ostaa? :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Löysin uutisen uuden vuoden vietosta ja ainakin Ylläksellä lähetettiin näitä lyhtyjä taivaalle. Eri asia ehkä talvella, mutta kannattaa kysyä jos onnistuisikin! :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minä haluaisin "hyvästellä" oman sukunimen ja olen ajatellut juurikin jotain lyyhtyä. No kun taitavat olla aika kiellettyjä niin tuommonen vesilyhty sopisi hyvin. kyyhkyäkin olen ajatellut ;)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Näitä olen monesti ihaillut. Olisi upeita kunhan löytäisi sopivan paikan näiden lyhtyjen lähettämiseen!

 

ainakin pulju.netissä ja mulletoissa näitä lyhtyjä on myyty

Muokattu: , käyttäjä: Mvho

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Serkku hankki 8 kpl Suomessa laillisia lyhtyjä www.leikkimieli.net sivuilta.

Mukana tuli toivomuspaperi joka kiinnitettiin lyhtyyn.

Lyhtyjä ei päästetty vapaaksi vaan laitettiin tolppaan kiinni narulla joka oli lyhdyssä.

Olivat niinkin kivoja ja kauemmin sai katsella kuin vapaaksi päästettyä lyhtyä.

Toivomuksentekijä otti myös toivomuksesta valokuvan.

Muutaman vuoden päästä kai katsotaan onko toive toteutunut.

Toteutuneet toiveet kai kerätään myöhemmin myyjän sivuille.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään