Hyppää sisältöön

Kuva

Tillander Oy

• Kirjaudu vastataksesi
166 vastausta aiheeseen

#141 Marenki

Marenki

Konkari

• Rouva
  • PistePistePistePiste
  • 2 102 Viestit

Lähetetty 25 elokuu 2010 - 11:17

Tillanderin sivuilla ei ole mainittu sormusten leveyttä (??), joten osaisiko joku kertoa mikä on sormuksen Hilma 028 rungon leveys?

No, vastaan itse itselleni ja jos tieto jotakuta muutakin kiinnostaa: sormus on 3mm leveä. Kävin kokeilemassa ko. sormusta

3YcJp3.png

Kaikki kirjoittamani tekstit ja julkaisemani kuvat on tarkoitettu vain tälle foorumille, eikä niitä saa lainata, kopioida tai muutenkaan käyttää ilman lupaani tämän foorumin ulkopuolella.

#142 Vieras_Alli_*

Vieras_Alli_*
  • Vieras

Lähetetty 18 syyskuu 2010 - 17:22

Onko jollain tietoa Tillanderin mallien "Ruut" tai "Minna" hinnoista?

#143 Vieras_Guest_*

Vieras_Guest_*
  • Vieras

Lähetetty 23 toukokuu 2011 - 22:43

Emilia 025 ja JS017 hinnat kiinnostaisi. Jos on jollain tietoa noin about, niin kiitollisena otetaan vastaan.

#144 Vieras_Talvimorsian 2012_*

Vieras_Talvimorsian 2012_*
  • Vieras

Lähetetty 20 lokakuu 2011 - 19:17

Aino maksaa muistaakseni noin 1200e Se on tulossa itselleni vihkiksi :-X

ei ollut ihan noin kallis, maksoi 999€ ennen alv-korotusta. Oma Aino on nyt kaiverrettavana :-X

Aino (flakkana) tosiaan oli n. 950e, ja kaveriksi muutaman kuukauden päästä tulee upea Irmeli flakkana myös:) Helsingistä olen käynyt katsomassa ja hinta 2900e, isoimman alennuksen ovat antamassa kaupasta josta ostettiin myös kihlat, olisiko vinkkejä mistä voisi saada parempaa alennusta?

#145 Juuli

Juuli

Untuvikko

• Jäsen
  • Piste
  • 2 Viestit

Lähetetty 02 tammikuu 2012 - 12:09

Osaako joku kertoa paljonko tillanderin rivisormus 494 maksaa?

Onko hinnalla suurta eroa paikasta riippumatta mistä sen ostaa?

#146 MadameMaria

MadameMaria

VIP

• Rouva
  • PistePistePistePistePiste
  • 11 754 Viestit

Lähetetty 02 tammikuu 2012 - 12:16

^Riippuu täysin siitä, montako ja minkä kokoista timattia sormukseen tulee.

Mulle ostettiin viime syksynä Tillanderin rivisormus, jossa on yhdeksän 0,03 karaatin timanttia ja hinnaksi tuli 1 000 euroa (samaan hintaan sain myös kihla- ja vihkisormuksieni puhdistukset ja rodinoinnit sekä uuteen sormukseen kaiverruksen). Toivottavasti tämä vähän antaa osviittaa? En muista tarkemmin mitä olisi maksanut ostaa vähemmän/enemmän/pienempiä/isoja timantteja, mutta niiden mukaan se hinta sit lasketaan. Mun sormus ostettiin ihan Tillanderin liikkeestä ja hieman edullisemmaksi se tuli kuin jos olisi ostanut jostain jälleenmyyjältä. Rohkeasti vaan kyselemään liikkeestä. :)

#147 Juuli

Juuli

Untuvikko

• Jäsen
  • Piste
  • 2 Viestit

Lähetetty 02 tammikuu 2012 - 14:16

^ Kiitos vastauksesta! Kyllä tuo kertoi jo paljon,"viisampi" olen :) Itse ajattelin ottaa vain yhden timantin siihen,koosta en tiedä mutta liian isoa en halua. ( 0,03 - 0,06 kuulostaa hyvältä väliltä).
Täytyy mennä kahtelemaan ja kyselemään liikkeista lisää. :)

#148 Sugar Plum Fairy

Sugar Plum Fairy

Vakkari

• Rouva
  • PistePistePiste
  • 470 Viestit

Lähetetty 02 tammikuu 2012 - 20:54

Minulla on juurikin tuo Tillanderin rivisormus 494 valkokultaisena. Omassa sormuksessani on timantteja 7 x 0,06 ct (eli yhteensä 0,42 ct). Sormusta olisi saanut myös ainakin 0,04 ct kokoisilla kivillä. Näillä 0,06 ct timanteilla sormuksen hinta oli n. 1300 euroa (Helsingissä). Sain sormuksen vuosi sitten (kihlasormuksena on siis) ja se on edelleen ihan yhtä ihana! :girl_in_love:
Kihlat 29.12.2010
Häät 1.12.2012

Lähetetty kuva

#149 Vieras_essik_*

Vieras_essik_*
  • Vieras

Lähetetty 10 helmikuu 2012 - 14:05

Hei,

Minkälainen kaiverrus, siis lähinnä fontti, teidän Tillandereissa on? Omassa sormuksessani kaiverrukset ovat ISOILLA TIKKUKIRJAIMILLA, mikä ei ole kyllä mun silmään kovin kaunis vaihtoehto, vaikka kai se on toissijainen asia. Silti vaan harmittaa. Lähinnä kiinnostaa tietää, olisiko pitänyt ymmärtää toivoa erilaista vaihtoehtoa? Ei käynyt mielessäkään että toteutus olisi noin. Ymmärsin kuitenkin että kaiverrus on tehty Tillanderilla, kun sormus sieltä suoraan tilattiin? Saivartelua, tiedän, mutta minkäs mahtaa...

#150 Sugar Plum Fairy

Sugar Plum Fairy

Vakkari

• Rouva
  • PistePistePiste
  • 470 Viestit

Lähetetty 16 helmikuu 2012 - 20:04

^ No eipä tosiaan kuulosta kovin kauniilta! Omituista muutenkin, en ole koskaan nähnyt sormuksessa kaiverrusta tikkukirjaimilla... Omassa sormuksessani kaiverrus on kaunokirjoituksella, niin että etunimen ensimmäinen kirjain isolla mutta muut kirjaimet pienellä. Sitä ei tosin ole ostettu Tillanderin omasta liikkeestä, vaan jälleenmyyjältä, eli kaiverrus on jonkun muun tekemä.
Kihlat 29.12.2010
Häät 1.12.2012

Lähetetty kuva

#151 MadameMaria

MadameMaria

VIP

• Rouva
  • 11 754 Viestit

Lähetetty 16 helmikuu 2012 - 20:42

Mun sormuksessa on ihan nätti perusfontti (ja itse asiassa kirjaimet isolla, koska sormukseen kaiverrettiin tutkinnon lyhenne eikä miehen nimeä... se oli siis valmistumislahja eikä kihla tai vihki :D ). Mun sormus ostettiin Tillanderin liikkeessä eikä ne edes suostuneet tekemään kaiverrusta ennen kuin kävin itse valitsemassa fontin noin parinkymmenen fontin joukosta. Eli käytännöt taitaa vaihdella aika paljon.

#152 Vieras_haaveilija_*

Vieras_haaveilija_*
  • Vieras

Lähetetty 29 helmikuu 2012 - 09:25

Mitähän maksaa Tillanderin uudet Pure-sarjan timanttisormukset pienimmällä, 0,3 ct kivellä? Sormukset ovat platinaa.

#153 Vieras_Anu_*

Vieras_Anu_*
  • Vieras

Lähetetty 21 maaliskuu 2012 - 21:29

Paljonkohan maksaa timanttijoki valkokultaisena, noin hinta? :girl_smile:

#154 Vieras_essik_*

Vieras_essik_*
  • Vieras

Lähetetty 23 maaliskuu 2012 - 17:23

Heippa,

Piti tulla vielä sanomaan, että tikkukirjaimilla tehty kaiverrus oli tehty liikkeessä, ei siis Tillanderilla kuten luulin. Vastasivat, että itseasiassa Tillander ei kaiverra koruja, vaan ne kaiverretaan jossain muualla. Outo toteutus tosiaan. Kaikki kenelle asiasta olen maininnut, on kovasti ihmetellyt... Tästä lähtien osaan ainakin varautua asiaan ja kertoa selvästi mitä haluan!

Onneksi tuo pystytään kaivertamaan uudestaan, ja sormuksestani tulee kaiverrustakin myöten täydellinen <3

#155 silver

silver

Vakkari

• Rouva
  • PistePistePiste
  • 264 Viestit

Lähetetty 15 huhtikuu 2012 - 10:40

Timanttijokea saa ilman timantteja ja timanteilla. Monella eri timantilla ja monessa eri karattikoossa. Valkokultainen kivetön timanttijokikihla maksoi edullisimmillaan jotain viisi-kuusisataa, isot miesten koot oli kalliimpia. Kivelliset timanttijoet oli noin 800 kieppeiltä ylöspäin riippuen oliko timantteja urassa 3,5 tai 7 ja minkä kokoisia.

#156 Vieras_Anu_*

Vieras_Anu_*
  • Vieras

Lähetetty 21 huhtikuu 2012 - 14:10

Timanttijokea saa ilman timantteja ja timanteilla. Monella eri timantilla ja monessa eri karattikoossa. Valkokultainen kivetön timanttijokikihla maksoi edullisimmillaan jotain viisi-kuusisataa, isot miesten koot oli kalliimpia. Kivelliset timanttijoet oli noin 800 kieppeiltä ylöspäin riippuen oliko timantteja urassa 3,5 tai 7 ja minkä kokoisia.

Ajattelin timanttijokea 5x0,1 timanteilla? :girl_smile:

#157 Vieras_pöö_*

Vieras_pöö_*
  • Vieras

Lähetetty 30 toukokuu 2012 - 10:43

Tillanderin rivisormus 494 keltakultasena 7kpl 0,04 timantilla maksoi hienossa liikkeessä Etelä-Pohjanmaalla 1180€ ja pienessä liikkeessä sivummalla lupasi myydä saman heti 990€. Nyt tässä keräilen rahoja siihen :) voi olla että antoi sen vuoksi alen kun oli kuulema juuri hetki sitten hinta noussut 1010e:sta 1180e:n. Isossakin liikkeessä lupasit pyöristää hintaa, mutta tuskinpa kyseessä noin iso pyöristys!
T.Pian rouva

#158 Vieras_Morsian2013_*

Vieras_Morsian2013_*
  • Vieras

Lähetetty 06 kesäkuu 2012 - 17:22

Ovatko Tillanderin sormukset sisältä onttoja? Jostain vain luin, että kultaseppämestari Tarkkanen kertoi, että yleensä timantin alle kaiverretaan reikä ja sen lisäksi sormus koverretaan ontoksi!? Tämä siis sitten laskee hintaa, kun kullan määrä vähenee. Tillanderin sormuksissakin tuo reikä näyttäisi timantin alla olevan, mutta olen kyllä aina olettanut, että runko on täyttä kultaa... Olen siis ihastunut tuohon Aino-malliin, mutta en sitä sitten valitse vihkikis, mikäli se sitten onkin ontto sisältä...

Tietääkö joku asiasta tarkemmin?

#159 jennitys

jennitys

VIP

• Rouva
  • 5 825 Viestit

Lähetetty 15 kesäkuu 2012 - 21:08

^ Eivät ole onttoja.
"Diamonds Are a Girl's Best Friend"
Spoiler
MansikkapaikkaKaikki tekstini ja kuvani on tarkoitettu vain tälle foorumille ja niiden käyttö ilman lupaani on kielletty!

#160 Vieras_plop_*

Vieras_plop_*
  • Vieras

Lähetetty 09 syyskuu 2012 - 21:27

Tietääkö joku Tuon Aino -sormuksen hintaa? Kultaliike kyselee hintaa kai huomenna ja soittaa mulle tilataanko sovitukseen, mutta en malttas millään oottaa huomiseen tai mahdollisesti myöhempäänkin.. Anyone? :)