07072012

Miten nopeasti ihmiset vastasi kutsuihin?

82 viestiä aiheessa

Meitä ärsyttää suuresti se että kutsut on menny perille kuukausi sitten, VP on kahden viikon päästä ja ilmoittauneita on vasta kolmasosa.

Asia ärsyttää oikeastaan sen takia että meidän häät piti tulla suurena yllätyksenä ihmisille ja sitten kun reagointi asiaan on tätä luokkaa niin pettymykselle ei voi mitään.

Eli kaksi kolmasosaa kutsutuista ei ole reagoinu millään tavoin. Sitten saa kuulla kiertoteitse miten asiasta ollaan kuulemma kyllä puhuttu ja pohdittu päästäänkö paikalle, mutta meille ei sitten voi suoraan soittaa.

Olemmeko itsekkäitä? Emme koe olevamme, mutta odotimme vain hirmuista puhelinrumbaa jo ekalle viikolle kutsujen lähettämisen jälkeen ja tähän asti meno on ollu täysin päinvastaista.

Meidän häistä ei siis todellakaan tienny kuin ihan muutama ihminen ja kutsuja lähti 60 ihmiselle.

Nyt kiinnostais tietää miten nopsaan ihmiset on vastaillu kutsuihin ja saitteko kaikkiin kutsuihin vastaukset VP:hen mennessä vai jouduitteko soittelemaan perään VP:n jälkeen?

Ärsyttävää. :mad:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Muakin kiinnostaa tämä asia. Kutsut on lähteny kaks viikkoo sitte, ja tähän mennessä ollaan saatu vastaukset vain muutamilta!

Hämmästyttää miten ihmiset jättää tuon vastauksen annon niin myöhäseksi... No, on tässä vielä kuukausi aikaa saada loput vastaukset...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä on kaksi viikkoo ilmoittautumisaikaa jäljellä ja ilmoittautuneita 110 hengestä on kuulemma noin puolet.

Olen ymmärtänyt, että ilmoittautumisten kanssa on vähän niin, että osa ilmoittautuu heti kutsun saatuaan ja sitten toinen osa juuri ennen viimeistä ilmoittautumispäivää. Siinä välissä tulee sitten muutama satunnainen ilmoittautuminen...

Itseä jännittää, kun en ota ilmoittautumisia vastaan, niin ei ole mitään hajua, ketkä on ilmoittautunu ja ketkä ei.. tosin sain viestiä, että esim. sisarukseni (jotka perheineen muodostavat n.20 henkeä juhlaväestä) eivät ole ilmoittautuneet, vaikka ovat takuuvarmasti tulossa. Samoin kummivanhempani ilmoittivat minulle, että eivät aio erikseen ilmoittautua kutsussa olevaan numeroon, vaikka ovatkin tulossa.

Ja aina on niitäkin, jotka yksinkertaisesti vain unohtavat tällaset ilmoittautumisasiat ja muut päivämäärät...Ajattelin ilmoittautumisajan päätyttyä vielä erikseen soitella tai viestitellä niiden perään, jotka eivät ole ilmoittaneet tulostaan mitään.

Itsenikin pitäisi muistaa ilmoittautua eräisiin häihin, joihin kutsu tuli jo reilu kuukausi sitten. Onneksi ilmoittautumisaikaa on vielä kolme viikkoa jäljellä.. :) Tarkoitus ei ole mitenkään "kiusata" hääparia pitkittämällä ilmoittautumista, jotenkin vaan ei ole saanut vielä aikaiseksi ja sitten on tuntunut, että onhan tässä vielä aikaa.

Eli odotelkaamme rauhassa, hih :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tämä on tuttu juttu kun itse olin kaasona.. Perään sai melkein soitella!

Omalla kohdalla ajattelenkin asian niin, että laitan melko lyhyen vastausajan eli varmaan sen 1kk joten siinä välissä ei ehdi toivottavasti unohtua tuo asia.

itsellänikin viivästynyt ilmoittautuminen kun en sitä heti tehnyt ( ei vielä tiennyt pääsemmekö ) ja "kun sitä vastausaikaa on vielä 2kk niin ehtii sen onneksi.."

Eli viime tippaanhan se sitten jäi! :/

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Lyhyt vastausaika aktivoi varmasti kutsuttuja, sillä silloin ilmottautuminen tulee tehtyä heti kutsun saatua. Pitkän vastausajan huono puoli on varmasti juurikin siinä, että asia jää roikkumaan ja pahimmassa tapauksessa ilmottautuminen unohtuu tyysti tehdä. Voin itse ainakin tunnustaa, että omat ilmottautumiset on jääneet kyllä aina sinne viimeisille hetkille jos en ole sitä välittömästi tehnyt.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Lyhyt vastausaika aktivoi varmasti kutsuttuja, sillä silloin ilmottautuminen tulee tehtyä heti kutsun saatua. Pitkän vastausajan huono puoli on varmasti juurikin siinä, että asia jää roikkumaan ja pahimmassa tapauksessa ilmottautuminen unohtuu tyysti tehdä. Voin itse ainakin tunnustaa, että omat ilmottautumiset on jääneet kyllä aina sinne viimeisille hetkille jos en ole sitä välittömästi tehnyt.

Sepä meilläkin oli ideana kun laitettiin vaan puolentoista kuukauden vastausaika, mutta ei vaan toimi. Mutta ei kai tässä voi kun odotella ja reilun viikon päästä aletaan sitten soittelemaan niille ketkä ei ole ilmoittautunut että onko tulossa vai ei.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

99 ihmistä kutsuttiin, kutsuja lähti muistaakseni yhteensä 56 tjs. Vastausaikaa oli vajaa 2kk. osa ilmoittautui heti, osa pikkuhiljaa matkan varrella. Muutama ilmoittautuminen tuli vielä kyselyllä päivämäärän jälkeen (vaikkakin ihmisiltä, jotka itsestäänselvästi laskettiin mukaan), ja 2 ihmistä on jättänyt kokonaan vastaamatta vaikka kyselyä laitettiin...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meilläkin ehkä 10 ihmistä ilmoittautui heti ekoilla viikoilla, osa pikkuhiljaa vastausajan edetessä ja ehkä 30 henkeä vasta viimeisenä päivänä! Olin jo pettynyt, että eikö porukkaa todella kiinnosta tulla juhlistamaan meidän suurta päivää. Mutta he oli vaan jättäneet viime tipalle. Ja ehkä 10 henkeä jätti kokonaan ilmoittamatta ja niille piti sitten soitella perään (ei haluttu ottaa riskiä, että pelmahtavat vaan paikalle hääpäivänä eikä heille ole istumapaikkaa). Superärsyttävää, muuten!!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

1.5.2012 Lismeralda sanoi...

"Olen ymmärtänyt, että ilmoittautumisten kanssa on vähän niin, että osa ilmoittautuu heti kutsun saatuaan ja sitten toinen osa juuri ennen viimeistä ilmoittautumispäivää. Siinä välissä tulee sitten muutama satunnainen ilmoittautuminen..."

Meillä kävi ainakin juuri näin. Kutsuttuja oli noin 60, ja noin 40 ilmoittautui heti ekalla viikolla. Loput 20 ilmoittautui sitten vikalla viikolla, ja muutama satunnainen siinä välissä (vastausaikaa oli 1,5 kk). Olin oikeastaan tosi yllättynyt, että niinkin moni ilmoitti saman tien tulevansa. Laitoimme kyllä hääinfoon täältä lainatun tekstin "ensin ilmoittautuneet saavat eniten ruokaa ja parhaat paikat". Ehkä se sitten innosti ihmiset soittamaan saman tien :girl_haha:

Muokattu: , käyttäjä: Limone

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

1.5.2012 Lismeralda sanoi...

"Olen ymmärtänyt, että ilmoittautumisten kanssa on vähän niin, että osa ilmoittautuu heti kutsun saatuaan ja sitten toinen osa juuri ennen viimeistä ilmoittautumispäivää. Siinä välissä tulee sitten muutama satunnainen ilmoittautuminen..."

Meillä kävi ainakin juuri näin. Kutsuttuja oli noin 60, ja noin 40 ilmoittautui heti ekalla viikolla. Loput 20 ilmoittautui sitten vikalla viikolla, ja muutama satunnainen siinä välissä (vastausaikaa oli 1,5 kk). Olin oikeastaan tosi yllättynyt, että niinkin moni ilmoitti saman tien tulevansa. Laitoimme kyllä hääinfoon täältä lainatun tekstin "ensin ilmoittautuneet saavat eniten ruokaa ja parhaat paikat". Ehkä se sitten innosti ihmiset soittamaan saman tien :girl_haha:

Meille tulee sama info varmaankin :D

Olen sitä toki hieman muokkaillut paikkapåikoin, mutta juurikin tuo teksti tulee meillekin!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä on ilmoitettu tarkka päivä mihin mennessä kutsuun pitää vastata.Meillä on myös nollatoleranssi jahkailussa: jos joku ilmoittaa ettei tule, niin ei sitten myös tule. Meillä on tarpeeksi stressiä kaikesta muusta, en rupea enää nöyristelemään ja hyysäämään ketään vieraista.

SaveTheDate korttiemme postituksen jälkeen ihmiset soittelivat, laittoivat sähköpostia ja tekstareita, että tulevat häihimme. Me sitten vastailtiin, että kiitos kiitos mutta vielä ei oteta ilmottautumisia vastaan vaan vasta sen "oikean kutsun" jälkeen. Luulen että ihmiset vastailevat nopeasti myös kutsuihin.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meille alkoi ilmoittautumisia tippumaan viimeisellä viikolla ja VP:nä vastasivat viimeisetkin.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kutsuttu 113 ja nyt ilmoittautuneita 50. Ilmoittaumisaikaa jäljellä viikko. Olen pyytänyt myös paikalle pääsemättömiä ilmoittautumaan. Onko vastaamispyyntöön reagointi oikeasti näin hidasta vai eikö ihmisiä kiinnosta? Kuitenkin save the date-korttikin lähetettiin viime vuoden puolella, joten vieraat ovat varmasti osanneet varautua. Katsotaan siis, ovatko muut jättäneet ilmoittautumisen viimeiseen viikkoon vai pitääkö soitella perään...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä sama tilanne. Kutsuttuja on vähän päälle 100 (50 kutsua), kutsut ovat olleet perillä reilun kuukauden ja tähän mennessä ilmoittautuneita vasta n.30. Ilmoittautumisaikaa jäljellä enää kaksi viikkoa. Meilläkin save the date-kortit lähti jouluksi.

Saapa nähdä, miltä tilanne näyttää sitten viimeisenä vastauspäivänä. Tosin tiedän, että esim. sulhasen sisaruksista kukaan ei ole vielä ilmoittautunut, vaikka ovat varmaan kyllä tulossa. Harmittaa vaan, kun alkaa epäilyttää, että eikö ihmisiä kiinnostakaan meidän häät...

Sain itsekin äskettäin hääkutsun ja tämän tilanteen motivoimana ilmoittauduin välittömästi.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kutsuttu 113 ja nyt ilmoittautuneita 50. Ilmoittaumisaikaa jäljellä viikko. Olen pyytänyt myös paikalle pääsemättömiä ilmoittautumaan. Onko vastaamispyyntöön reagointi oikeasti näin hidasta vai eikö ihmisiä kiinnosta? Kuitenkin save the date-korttikin lähetettiin viime vuoden puolella, joten vieraat ovat varmasti osanneet varautua. Katsotaan siis, ovatko muut jättäneet ilmoittautumisen viimeiseen viikkoon vai pitääkö soitella perään...

Tänään viimeinen ilmoittautumispäivä ja 30 ihmistä vastaamatta vieläkin. Kyllä ihmetyttää tämä ihmisten hidas reagointi... 30 ihmisellä on aika suuri merkitys meidän juhlatilan kannalta. Jos nämä 30 jää tulematta, tila jää auttamatta liian isoksi. Ensi viikko menee sitten ihmisten perään soitellessä, että tuletko vai et. :blink:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä on suhteellisen pitkä vastausaika kun tähän väliin osuu kesälomat ja kutsut saatiin ajoissa valmiiksi. Tällä hetkellä n. 100 kutsutusta 27 on ilmoittautunutta.

Luulen, että vastaaminen jakautuu hyvin niiden, jotka vastaa heti ja niiden, jotka muistaa viimetingassa kesken. Sit tietysti on niitä outoja kuten minä jotka ei halua olla ensimmäisiä mutta ei halua olla viimetingassa. :D Meillä on kuitenkin viimeisen ilmoittautumispäivän jälkeen vielä kuukausi häihin, että kiirettä ei onneksi tule. Ihan tarkoituksella on jätetty väljäksi suunnitelma.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä lähti kutsut viime viikolla ja n. 100 aikuisesta ilmoittautui 4 heti kutsun saatuaan. Muita sitten odotellessa. Meillä on pitkä vastausaika (yli 2kk vielä), joten en stressaa vielä liiemmin, ja tiedän, että osan perään täytyy varmasti soitella, niin se vaan menee.

Eniten mua tulee ärsyttämään tässä vaan sellaiset ihmiset, jotka kuvittelevat osallistumisensa olevan itsestäänselvyys (esim. lähisuku). Jotkut eivät vaan vaivaudu ilmoittamaan.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

meillä kutsut lähetettiin huhtikuussa ja noin viikon päästä on viimeinen ilmoittautumispäivämäärä... Suuri osa ihmisistä jätti ilmoittautumisen viimeiselle viikolle ja osa ei ole vieläkään ilmoittautunut vaikka ovat varmasti tulossa. Ärsyttäväähän se on odotella mutta aikaahan on tasan niin pitkään ilmottautua kun kutsuun on ilmoittanut:D :D joten ei auta kuin odottaa....(ja lopulta vielä soittaa mummoille perään)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mäkin suosittelen sitä lyhyttä vastausaikaa. Monet jättää sen siihen loppuun ja loput varmastikin unohtaa kokonaan. Meillä vahvistaneita n. 80% ja ilmottautumisaikaa oli vähän päälle 1kk.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me ollaan miehen kanssa kierretty n. 15 häät ja aina ilmoittaudutaan vikoina päivinä. Monet hääkutsut on tulleet niin aikaisin, ettei noin 2kk varoitusajalla tule yhtään sellaista oloa että asialle pitäisi tehdä jo jotain (varsinkin jos on kyse miehen sukulaisista/ystävistä). Eikä omaa kalenteriakaan tiedä niin pitkälle etukäteen. Jonnekin takaraivoon jää yleensä joku muistijälki vikasta ilmoittautumispäivästä, jonka lähestyessä sitten joutuu etsimään kutsua jostain paperikasojen alta.

Me ei vain kaikki olla niin järjestelmällisiä näissä asioissa :) "jos ei viime hetkeä olisi, ei mitään tulisi tehtyä."

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Päivityksenä meidän tilanteeseen voin kertoa, että maanantaina on viimeinen vastauspäivä, ja on enää ihan muutama vieras, joista ei ole kuultu vielä mitään. Tosi moni ilmoittautui viimeisen viikon aikana. Eli kyllä se todella on niin, että ihmiset jättää tuon ilmoittautumisen aika viime tippaan.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Aika yleistä on siis että vastaaminen jätetään viime hetkille. Meilläkin on vierailla 6 viikkoa aikaa vastata ja nyt kahta viikkoa ennen ilmottautumisen päättymistä, alle puolet on vastannut. Sinäänsä meillä ei ole kauheasti varaa moittia kun itse jätämme kutsuihin vastaamisnen viimeisillle päiville. Näiden häiden ensimmäinen "opetus" olikin että tästä lähtien vastaamme kutsuihin heti kun tiedämme että pääsemmekö juhlimaan. Odotusstressiä on lisännyt myös äitini puolen suvun vinkuminen niistä joita ei ole kutsuttu, henkilöistä joita en ole nähnyt yli 10 vuoteen enkä varmaan tunnnistaisi kadulla kohdatessani. Hankala lähettää lisäkutsuja kun ei tiedä kokonaismäärää ja emmekä haluaisi väkisin änkeä tilaa täyteen. Hauskintahan tässä on vielä se, että äitini kyllä osaa kertoa ketä hänen suvusta on tulossa ja ketkä ovat jo varanneet yöpymisen, mutta eivätpä ole meille ilmottununeet. Pitää varmaankin soitella kutsussa mainittuihin hotelleihin ja kysellä sieltä tilannetta :D

Muokattu: , käyttäjä: JonnaK

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mä myönnän että itse jätän usein vastaamisen viimetippaan. Usein syynä on kuitenkin se, että haluan olla varma esim. että saamme lapsenvahdin tmv. Ettei sitten tarvitse soitella mitään viime hetken muutoksia....Meidän häihin on ilmoittautumisaikaa vielä kolmisen viikkoa ja noin puolet kutsutuista 130 henkilöstä on ilmoittautunut. Kokonaisuudessaan vastausaikaa oli reilu kuukausi. Mielestäni ihmiset ovat aika kivasti ilmoittautuneet, mutta syynä on varmasti sekin, että olen nähnyt paljon sukulaisiani tässä viimeaikoina ja he ovat sitten siinä muun juttelun lomassa ilmoittautuneet myös häihimme smile.png

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mä oon sitä miettinyt että pitääkö niille jotka ei kutsuun ajoissa vastaa soitella perään ja kysellä onko tulossa? kun itse jotenkin näen sen niin, että jos ei vastaa, ei ole tulossa... toki voi olla niitä jotka vaan unohtaa ja niitä jotka pitävät asiaa itsestään selvänä (joka ÄRSYTTÄÄ suunnattomasti,sillä joku jonka itse oletan tulevan paikalle, ei välttämättä sinä päivänä vain pääse jne...) mutta meidänkin kutsuissa on yli 2kk vastaus aikaa ja se on venytetty tosi pitkälle, siellä siitä häihin on vain kaksi viikkoa joka tarkoittaa että pitopalvelulle pitää melkein heti ilmoittaa, joten mattimyöhäs vastauksia en mielelläni (eikä pitopalvelu) ota vastaan.. ahdistavaa :D

Itse en ole saamaani hääkutsuun vielä vastannut koska en tiedä pääsenkö niihin... :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä lähetettiin hääkutsut n. kuukausi sitten ja nyt on vastannut n. puolet vieraista. Vaustauspyyntöön pari viikkoa aikaa, joten toivon, että kaikki tosiaan ilmoittaisivat tulostansa tuohon mennessä, ikävä alkaa soitella aikuisten ihmisten perään, että tulevatko he häihin vai ei. Meillä kutsuttu 130 ihmistä häihin, niin ikävää alkaa soittelemaan jokaisen perään, kun ei se kuitenkaan isoa asia ole laittaa viestiä meillepäin, että pääsevätkö he tulemaan vai ei. Meillä on vastauspyyntö ajankohdasta vielä reilu kuukaus häihin, jotta tosiaan tiedettäis ilmoittaa pitopalvelulle allergiat sunmuut ja miettiä myös majoitusjärjestestelyjä..

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään