Jump to content
Naimisiin.info

Häät 2015 (yhdistetty)


nedis

Recommended Posts

  • Replies 981
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Lähetättekö kuinka pian kutsut ensi kesän juhliin? Tekisi mieli laittaa heti vuoden alusta mutta onkohan se liian pian. Itse haluaisin kuitenkin tietää mahdollisimman aikaisin ettei vaan ehdi sopia kesämenoja juuri sille viikonlopulle. Ehkä laitan ne ennen kuin työpaikoilla päätetään kesälomista niin voi toivoa lomaa tiettyyn ajankohtaan.

Me ollaan lähettämässä "StD-lause" joulukorttien mukana ja avoimesti ollaan puhuttu muutenkin hääpäivästä, jotta kaikki saa varmasti suunniteltua tulonsa halutessaan. Häät on elokuun ensimmäinen päivä, joten viralliset kutsut lähtee sitten noin 3 kk aiemmin, johan siinä kerkeäisi kaikki unohtaa, jos tammikuussa lähtisi kutsut :)

Link to comment
Share on other sites

Mielestäni kutsujen lähetysajankohta riippuu siitä, miten paljon häistä on puhuttu tuleville vieraille. Mikäli haluaa pitää häät ihan salaisuutena kutsujen lähetykseen saakka, niin olisi melkoista riskipeliä, jos lähettäisi kutsut vasta 3 kuukautta ennen alkukesän häitä. 

 

Tällä hetkellä suunnitteilla lähettää miehen puolen porukalle kutsut vielä ennen joulua, tai viimeistään joululomalla. Mun puolen kutsuttaville sitten tammi-helmikuulla. Saattaa nimittäin käydä myös niin, että jos miehen puolelta ei tulekaan juuri ketään sukulaisia voimme kutsua enemmän minun kavereitani.

Link to comment
Share on other sites

Pink_girl: Minkä päivän meinasitte laittaa vp:kai miehen puolen sukulaisten kutsuille? Meinaan vaan että jos mun pitäis puoli vuotta etukäteen ilmoittaa, että pääsenkö häihin, en osaisi varmaan sanoa. Kun kaikkea ehtii siinä ajassa tapahtua. Eikö heillekin riittäisi Std- kortit? Jos niihin laittaisi vähän enemmän infoa paikasta yms.

Link to comment
Share on other sites

Sannuli22: Kyse ei ole siitä, että me tarvitsisimme tiedon vierasmäärästä aikaisin, vaan että suku haluaa tietää mahd ajoissa kaiken oleellisen. Vp laitetaan aika lähelle häitä. Uskomme kuitenkin, että ilmoittavat jo pian, jos tulevat tai eivät tule. Heidän pitää kuitenkin ostaa lennot ja varata majoitukset, joten he haluavat tehdä sen mahd pian. Tietysti perumisia saattaa tulla, mutta eihän sitä vierasmäärää tarvitse ilmoittaa pitopalvelulle kuin pari viikkoa ennen häitä. Save the datesta tulisi muuten oikeastaan yhtä pitkä tai pidempi kuin itse hääkutsusta, joten sama laittaa menemään koko homma kerralla.

 

Miehen sisarukset ovat jo ostaneet lennot ja varanneet hotellihuoneensakin, vaikka häihin on vielä yli puoli vuotta aikaa :) Miehen papan mielestä minä olin liian hidas hoitamaan hotellivarauksia, joten hän sitten teki varaukset lopulta itse. Yritin kyllä sanoa, että ei ole vielä mitään kiirettä, mutta se selitys kaikui kuuroille korville. :girl_sigh:

Link to comment
Share on other sites

Marikukka:  yrittänyt,mutta parempi, että mie hoidan sen :)

 

Meillä olen jo aika monelle sukulaiselle vihjaillut hääpäivästä, mutta moni ystävistä ei vielä tiedä tarkkaa päivää. Siksipä olen ajatellut laittaa tammi-/helmikuussa kutsut, huhtikuulle n. 1kk ennen häitä vp, jotta jääpi aikaa viimeistelyyn ja viimehetken koristeiden/astioiden hankkimiseen. Niin ja tietty, jos minun hankkimani seuraava pitopalvelu ei mene miehelle jakeluun tai menee sukset ristiin siinäkin,niin jääpi aikaa senkin probleeman korjaamiseen :girl_wink:

Link to comment
Share on other sites

Me ajateltiin ensin joulu-std-kortteja. Siirrettiin kuitenkin ensi vuodelle suosiolla kun on vielä niin pitkä aika ja osa sukulaisista eivarmana tajuaisi homman ideaa! Nyt mulla meni pupu pöksyyn enkä välttämättä haluaisi vielä paljastaa sukulaisille mitään vaan haluaisin pitkittää std korttien lähtettämistä. Mutta mies on sitä mieltä että tammi-helmikuun vaihteessa ne pitää lähettää viimeistään. Meillä kun on niin saamattomia sukulaisia että tarvitsevat kaikesta tiedon tyyliin vähintään vuotta ennen. :wacko:

Link to comment
Share on other sites

Huhhuijaa, nyt nytkähti taas liikkeelle tää pitopalveluasia, ihanaa. Eräästä paikasta kyselin, on vähän tutun tuttu, joka sitä pitää. Oli kiinnostunut ja lupasi tarkistella paikkoja, siis mei juhlapaikkaa ja keittiötä, että mitä siellä saapi aikaiseksi ja tekee sitten tarjousta sen pohjalta. Hänellä on tuo kuljetuspuoli vielä hakusessa, kun ei omista pakettiautoa, mutta sanoi, ettei se tule ongelmaksi.

Onneksi olen tuon ruokapuolen suhteen pitänyt simppeliä menua parempana kuin sataa eri vaihtoehtoa. Nyt jään innolla odottelemaan viestiä, kui käy. Saisin sitten tämän suurimman huolenaiheen pois päivänjärjestyksestä :girl_cleanglasses:

Link to comment
Share on other sites

Eka bridezilla kohtaus koettu ja nyt hävettää!! :girl_impossible:

Tilttasin siskolleni kun kyselin haluaako hän kampaajaa myös hääpäivän aamuksi, että kaasoille vois tehdä hiukset siinä ohessa ja jotain samantyylistä. Sisko tokaisi tiukkaa sävyyn että "En ainakaan rupee jos pitää olla samanlaiset tukat!" Minäpä siinä tyylikkäästi keskellä katua suutuin ja huusin ettei tarvii tulla ollenkaan jos kaikki on ettei ainakaan sitä ja tätä halua. Sanoin perään että idea olisi sama kuin kaasojen puvuissa, ei tarvitse olla samanlaiset mutta jos vähän samaa tyylilinjaa pyrkisi noudattamaan. Ärsyttää vaan kun molemmat kaasot nipottaa kaikesta ettei kelpaa vaikka mä olen tarjoutunut maksamaan puvut, meikit ja kampaukset. Ja silti pitää valittaa!?! Järjestäkööt omat häät niin saavat ihan tasan päättää mitä laittavat! :skilletgirl:

Piti kyllä pyytää anteeksi omaa tilttausta mutta jotain rajaa silti...

Link to comment
Share on other sites

^ Kieltämättä tässä alkaa löytämään itsestään uusia puolia

Itse sain stressistä ja kovasta väsymyksestä johtuen kauhean itkukohtauksen tässä pari päivää sitten. Muka mikään ei suju ja kaikki on ihan pielessä, hommaa on ihan liikaa ja elämässä tapahtuu vain surullisia asioita eikä kukaan osallistu meidän juhliin. Yön yli nukuttua kaikki oli ihan hyvin, nyt on taas muutama asia hoidettu ja taas jaksaa suunnitella :girl_sigh:

Link to comment
Share on other sites

Noniin! Nyt toimii tämä kuvien liittäminen! Eli siis ideana paikkakorttien sijaan "backstage-passit" jossa on sitten nimen lisäksi joku icebreakeri keskustelun avausta varten. Joko harrastuksiin tai työhön liittyvä juttu. Kaasoilla, bestmanilla ja hääparilla lukee sitten ihan perus "kaaso" jne ja pohja on VIP, joten vieraat tunnistaa että keneltä voi mennä kyselemään jos on jotain kysyttävää. Toki hääpari pitäisi tunnistaa kyllä muutenkin ( :D ) mutta kuvien ottamista varten olisi sitten hauska kun koko häätiimillä on samanlaiset VIP-kortit :) Mutta siis pohjat näyttää tältä (kts. alla) ja sitten ne pitää vielä laminoida ja laittaa kaulanauhoihin. Taakse tulee siis tuo All Access teksti.

 

10811600_10205346706011397_712009513_n.j

Link to comment
Share on other sites

Voi ei meidän leikittömät häät alkaa just muuttua ihan sikamaisen hauskoiksi leikkihäiksi :D
Mua naurattaa jo nyt millaisia kuvia saatetaan saada näistä tilanteista :P

 

Samalla huomaan myös että mä en halua että edes avustajat tietää kaikkea ennalta :P Pitää valikoida mitä ne saa tietää ja mitä ei. Ettei kukaan muu kuin minä tiedä ihan kaikkea.. (paitsi en minäkään tiedä esimerkiksi mun sisääntulomusiikkia ennen kuin siinä hetkessä kun se alkaa soida) :D

Link to comment
Share on other sites

Hei auttakaa tyhmää ku en ymmärrä! Mitä eroa kampaamoissa on hää- ja juhlakampauksella? Tiiän että ekaan kuuluu koekampaus ja ehkä jonkinnäkönen suunnittelu, mutta voinko varata hääpäivälle vaan "juhlakampauksen" jos en tarvi moisia? :o mulla on aika lyhyt tukka, enkä mitään kovin erikoista halua, niin voinko tehä noin?! En ymmärrä :D

Link to comment
Share on other sites

Minulle sanottiin nimenomaan, että hääkampaus sisältää tuon etukäteen suunnittelun ja koekampauksen. Tekotavoissa ei ilmeisesti pitäisi olla eroa, koska samalla lailla niiden pitäisi kestää. Silti valitsemani kampaaja sanoi, että morsiamille hyvin nihkeästi myydään pelkkää juhlakampausta, rahastusta? Eli jos haluaa päästä halvemmalla, niin ei ehkä kannata mainita, että on omat häät kyseessä, jos malttaa olla puhumatta :) Me menemme äitini ja kaaso-siskoni kanssa samaan kampaajaan ja he toki lupasivat meille sinne aamupalan kuohuviineineen samaan hintaan, että ehkä hääkampausväki saa sitten parempaa palveluakin. Kannattaa rohkeasti kysellä eri paikoista, hinnoissa on valtavia eroja!

Link to comment
Share on other sites

Kyllä tosiaan vaikuttaa siltä, että hääetuliite tekee kummasti lisähintaa... Onneksi mun kampaamo kertoo ihan nettisivuillaankin: "Juhla- ja morsiuskampaus (sis. suunnittelun)". (Pitkille hiuksille hinta on 94 €.) Monessa paikkaa oli hurja ero juhlakampauksen ja hääkampauksen välillä, vaikkei jälkimmäiseen edes kuulunut koekampausta, vaan pelkkä suunnittelutapaaminen! Ja tosiaan oli niitäkin paikkoja, jotka ilmoittaa vaan perustuntitaksan, johon voi sitten tulla lisiä. Sama oli myös meikeissä, juhlameikki oli jopa puolet halvempi kuin häämeikki!

Link to comment
Share on other sites

Jep! Siis kyllä ymmärrän sen että jos kuuluu koekampaus ja suunnittelut yms yms hemmottelujutut, niin hinta on korkeempi, mutta sitä "häälisää" en ymmärrä :D Varsinkin kun näkee esim kaasojen kampauksia, ne on todennäköisesti "vain" juhlakampauksia, ja ne on ihan potentiaalisia morsiamellekin?!

 

Häämeikistä puheenollen, olin varautunu jo hankkimaan itelleni meikkejä ja meikkaavani itse, kun meikkaajalla käynti on niin sikahintaista (plus en tiedä luotanko niihin...) niin menin sitten voittamaan facebookista 105e arvosen häämeikin! :D Toivon että tekee hyvää jälkeä, vaikutti tosi mukavalta naiselta kun soiteltiin ja sano että saan lähettää kuvia sun muuta ennen koemeikkiä... Silti vähän jännittää!

Link to comment
Share on other sites

Lyhyiden hiuksien laitto ei luulisi maksavan paljoa, kannattaa soittaa tai käydä paikan päällä kysymässä mitä maksaa pelkkä kampaus ilman pesuja ym. Voi olla että menis ihan pikakampauksen hinnalla? Noihin hintoihinhan on voitu laskea kukkien/koristusten kiinnitykset tms. 

 

Häämeikissä panostetaan pohjustukseen ja erityisesti kestävyyteen. Toki myös juhlameikinkin pitää pysyä mutta morsian tulee usein aamupäivällä ja meikin tulee pysyä pikkutunneille asti. Häämeikkiin kuuluu valojen ja varjojen laitto ja joissakin paikoissa myös lisäripset kuuluvat hintaan. Myös ripsien ja kulmien värjäys ja muotoilu voi mahdollisesti kuulua hintaan, tehdään esim koemeikin yhteydessä. Eli kannattaa kysellä tarkemmin mitä hintoihin sisältyy ja käydä paikan päällä etukäteen tutustumassa tekijään ja meikkisarjaan. Tulee varmempi olo eikä tarvitse stressata meikkiä.  :)

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.



×
×
  • Create New...