viimeinenkevät

Kerrotaanko polttareista toiselle puolisolle?

22 viestiä aiheessa

Eli mitenkä olette tehneet, onko morsian/sulhanen tiennyt puolisonsa polttareista etukäteen?

 

Meillähän kävi nyt niin, että oltiin huomenna lähdössä risteilylle ja miehen kaverit hakivat sulhon tänään aamulla.. Lupasivat tuoda aamuksi kotiin, mutta jälkeenpäin selvisi että kusettivat päin naamaa, että saivat miehen passin minulta. Ovat lähdössä Tallinnaan ja tulevat sitten sunnuntaina kotiin, vaikka lupasivat että tuovat huomen aamuksi, että me pääsemme lähtemään omalle reissulle..

 

Oon tällä hetkellä niin vittuuntunut kun voi olla!! Ei tässä muuten mitään, jos olisivat kertoneet minulle etukäteen, niin olisin sitten vaikka perunut tuon meidän reissun. Ja harmittaa miehenkin puolesta, koska hän tuota meidän reissua ehdotti..

 

 

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

No kyllä mun mielestä on ihan aiheellista kertoa edes sen verran että milloin mennään,mihin ja koska puoliso palautetaan,kun tosiaan voi olla niitä omiakin ajat sitten suunniteltuja menoja.Kyllä muakin ottais päähän tollanen kusetus!Eikö tuo nyt olis kaikille osapuolille kivempaa että polttarit suunnitellaan siten että päivänsankarilla ei ole muita suunnitelmia sille ajalle niin ei tarviis murehtia peruuntuneita juttuja.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Komppaan, tosi ajattelematonta! Kertoo minulle kyllä miehen bestmanin/parhaiden ystävien asenteesta sinua kohtaan, kun eivät tuon vertaa ole viitsineet ilmoittaa ja valehtelivat. Kuuluisi hyviin tapoihin ja tulevaisuutta ajatellen (kuitenkin tullaan ollaan vielä tekemisissä) olisi ollut fiksua kertoa edes pvm sinulle. Miehet ovat joskus tosiaan todella ajattelemattomia tolloja, joilla ei tule mieleenkään, että jokin asia olisi hyvä suunnitella ja ilmoittaa puolisolle. Entäpä jos parilla on lapsia tai lemmikkejä, joiden hoito pitää järjestää lennosta sitten? Tai joku reissu varattu ja maksettu.

 

Päivän sisällöstä yms. ei tarvitse puolisolle kertoa. Kivaa olisi kertoa, missä paikassa/maassa polttareita vietetään ja milloin palautus.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Niinpä.. ja siis meillähän on koiranpentu, jota miehen piti tänään hoitaa, kun minun piti olla töissä.. No "onneksi" kai nyt sitten olen sen verta kipeenä, etten voi töihin mennä. Ei minun olisi tarvinnut tietää edes sitä mihin he menevät, kunhan olisin tiennyt, että milloin on ja milloin tulee takaisin. Koska nyt tuo huominenkin matka on jonkun muun järjestämä meille! Onko pikkusen noloa nyt sitten ilmoittaa, että hei ei mieheni tulekaan. Ja miehen kaveri on myös tulossa mukaan, joten lähden nyt sitten hänen ja kavereideni kanssa. Onneksi tämä miehen kaveri tuntee minut ja osan kavereistani, niin hän ei nyt jää ihan yksin.. Huoh mitä porukkaa oikeesti!! Tällä hetkellä ei kyllä ole minkäänlaista kiinnostusta edes nähdä bestmaneja..

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Aika törkeästi tehty! Meillä on kyllä tehty heti jo ensimmäisessä tapaamisessa kaasojen ja bestmanien kanssa, että toisen pitää saada tietää päivämäärä (hyvissä ajoin) sekä ohjelma suurinpiirtein. Tämä ohjelma haluttiin itse, että toinen näkee mitä siellä on, niin vältytään sitten jälkikäteen turhilta mielipahoilta. Esimerkiksi Tallinnan reissu ei ollut meillä kummallekaan sellainen, mitä haluttaisiin.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hehän olivat valehdelleet kaasoillekin päivän..Ja molemmat ollaan sanottu, että esim. strippareita ei haluta. Ja nyt vähän epäilys nousee taas senkin suhteen, kun ei edes tuollaisessa asiassa voi luottaa, että olisivat minulle kertoneet, milloin hakevat. Mies kuitenkin tietää, että olen nyt ihan murtunut, joten eipä hänelläkään varmaan niin hauskaa ole kuin voisi olla. Että hemmetin hyvät polttarit sitten järjestivät. Tämä tarinahan kuuluu ihan tuonne hirveimmät polttarit otsikon alle..

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Varmaan jo toistan itseäni mutta tuollainen valehtelu ja suunnitelmien pimittäminen ei ole pelkästään epäkunnioitusta sua kohtaan viimeinenkevät vaan myös miestäsi kohtaan,kyllä täysjärkinen (paremman sanan puutteessa) ihminen ottaisi huomioon omien menojen peruuntumisesta mahdollisesti aiheutuvan mielipahan ja sen vaikutuksen päivänsankarin juhlamielialaan!Itse en ainakaan sellaista ystävälleni tai tämän puolisolle haluaisi aiheuttaa vaan varmistaisin että ajankohta on varmasti ok.Tiesivätkö BM ja muut teidän omista suunnitelmista?Jos tiesivät niin harvinaisen typerää käytöstä!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tiesivät, mutta he olivat varanneet oman reissun jo ennen meidän reissua. Mutta jos olisivat siitä jollekin ilmoittaneet, niin emmehän me olisi huomenna ollut edes lähdössä. Sitä minäkin nyt mietin, kun pahimman kiukun yli olen päässyt, että toivottavasti mieheni osaa nyt sitten pitää hauskaa.. Hän kun oli niin innoissaan huomenna lähdössä meidän reissulle

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Huh huh! Pakko järjestäjiäkin nolottaa, viimeistään nyt! Ei mitään järjenhiventäkään touhussa! :skilletgirl:

Nimenomaan noiden työ&lemmikki-kuvioiden takia asiasta pitää kertoa! Entäs jos sinun polttarisi olisivat olleet nyt? Tai et voisi olla kipeänä.. Menikö teillä nyt sitten rahaakin mielipahan lisäksi hukkaan?

 

Tuo, mitä Marakatti kirjoitti siitä, että pyydetään kaasoa/BM:ää kertomaan päivä toiselle, tulee varmasti myös meillä käyttöön. Näin pystytään juurikin välttämään päällekkäiset suunnitelmat ja mielipaha. Näin aion myös välttää sen, mitä ystävälleni tapahtui.. Mies vietiin 3 päivää ennen häitä ulkomaille polttareihin, morsiamelle kerrottiin tästä pari pvää aiemmin. Sulho palautettiin häitä edeltävänä yönä. Eipä ollut miehille tullut mieleenkään, että juuri pari päivää ennen on kiireisin aika! Morsian sitten vauvan kanssa hoiti kaikki auton koristelut, opaskyltit, somistukset yms. yms. YKSIN! Olivat suunnitelleet sulhon kanssa tekevänsä nämä hommat yhdessä ja sulho odotti innolla esim. hääauton tuunaamista. Eli kyllä niissäkin polttareissa nurjaa naamaa oli näytetty.

 

Omalla kohdallani on vielä yksi erikoispiirre, eli käyn allergiahoidossa ja pistovuorokautena ei saa juoda alkoholia, saunoa, harrastaa liikuntaa yms. Siitäpä kivat polttarit sitten tulisivatkin, kun kaasot olisivat järjestäneet polttarit edelliselle/samalle/seuraavalle päivälle! Avo nämä päivät tietää aina etukäteen, mutta kavereiden kanssa ei tule ihan noin tarkasti aikatauluista puhuttua. Mutta en voi kuvitellakaan, että ystäväni valehtelisivat miehelleni tai pimittäisivät tietoa. Minusta he ovat keskenään kavereita, kuten minä miehen lähimpien kavereiden kanssa, joten uskon, että meillä tällaista ei sattuisi.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä myös minun kaverit ovat miehen kavereita eivätkä he ikinä tekisi noin! Ja tosiaan kun kaasot ja bestmanit ovat keskenään näistä puhuneet niin kaasot ovat kertoneet juttuja minun polttareistani bestmaneille ja he vielä kehtaavat kaasoille valehdella..

Ei mennyt omaa rahaa, mutta miehen kaveri esim oli itse ostanut oman matkansa.. No me lähdemme huomenna sitten pitämään hauskaa omalla porukalla ! :D ja kaikenhuippu kun tämä miehen kaveri laittoi viestiä bestmaneille, että koskahan meinaatte tulla, niin he vielä ehdottivat että tule laivalla tallinnaan niin liity seuraan. Eikä aiemmin tosiaan ole mitään hänelle puhuttu.. No eipä mene, vaan lähtee meidän kanssa

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Se pakko vielä lisätä, että jos tämän kieroilun syynä on ollut pitää polttarit salassa mieheltä, niin kuka tahansa järkevä ihminen tajuaa, että silloin nimenomaan kannattaa kertoa puolisolle. Teidän tapauksessa viimeinenkevät mies olisi luullut lähtevänsä teidän reissulle (onko parempaa "salausta"), mutta sinä olisit tiennyt totuuden ja pystynyt perumaan reissun. Itse ainakin olisin miehen vedätyksessä ihan täysillä mukana, esim. kertonut, että ensi vkl pyhitetään serviettien etsintään :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

No niinpä!!! Ja nyt se raukka ajattelee, koska huomasi kyllä iha selvästi etten todellakaan tiennyt, että olen ihan murtunut (niinkuin olenkin) ja ei pysty pitämään niin hauskaa kuin muuten voisi, koska ajattelee niin paljon miltä minusta tuntuu. Noh, kun he tulevat sunnuntaina niin on kyllä keskustelun paikka, etten todellakaan halua tuollaisia ihmisiä hoitamaan päiväämme, jotka eivät ajattele kuin itseään, tämän pitäisi kuitenkin olla minun ja mieheni juhla - ei bestmanien ja polttariporukan ryyppäjäiset

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ihan käsittämätöntä käytöstä! Jotenkin alkaa pelottaa jo omat polttarit ja niiden järkkäys, jos sellaisia ikinä saadaan edes järkätyksi aikatauluongelmien vuoksi. Musta on tosi kurjaa, että viimeinenkevät joudut kokeen tollasen ikävän yllärin :( Jos miehen kaverit eivät ilmoita mulle, milloin miehen polttarit on niin saavat jättää ne kyllä kokonaan pitämättä. Ku eipä ne kaverit voi koskaan tietää niin hyvin pariskunnan suunnitelmia, että voisivat vain omin päin päättää jonkun viikonlopun.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Niinpä ja nythän he vielä kaikenlisäksi tiesivät, että olimme huomenna lähdössä. Mutta eipä silti tullut mieleenkään siinä vaiheessa ilmoittaa minulle, että hei, me oltiin järkätty polttarit. Sehän olisi ollut ihan ok!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kaikki onkin häiden ja valmistelujen suhteen mennyt liian hyvin.. Kyllähän se piti arvata, että jotain käy.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Voi ei!! :( Suututtaa sun puolestasi, ja tietty miehesikin :/

Kylläpä voikin miehet olla ajattelemattomia. Täytyykin tämä ottaa miehen kanssa puheeksi, kun meilläkin on pari reissun tynkää

ennen hääviikonloppua.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

No kylläpä on ajattelemattomia nämä miehesi bestmanit ja kaverit, ihan suututtaa täälläkin.

 

Meillä oli juuri viime viikonloppuna kummallakin polttarit, sekä minulla, että miehelläni. Ystävämme olivat sattumalta toisistaan tietämättä järjestäneet samalle viikonlopulle kummankin polttarit. Minä tiesin miehen polttareista, mutta mies ei tiennyt minun polttareistani, kun vasta siinä vaiheessa, kun laittoi minulle päivällä viestiä, että hänet kidnapattiin ja kaasoni vastasi, että minut kidnapattiin jo aamulla. Miehelle tosin ei sinänsä ollut tarvetta siinä mielessä kertoa, kun minun polttareideni suunnittelussa mukana oli äitini, joka kyllä tietää minun (ja mieheni) menot yleensä ja näin ollen ei ollut vaaraa, että olisimme olleet lähdössä esim. jonnekin reissuun.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minunkaan sulhoni ei tiennyt polttareistani. Tosin polttarisuunnittelussa olivat mukana ystävien ja sisarusten lisäksi myös vanhempani, joten kaikki oli varmistettu niin, ettei miehen olisi tarvinnutkaan tietää. Enkä muutenkaan olisi ollut sinä päivänä/yönä kotona eli miehelle ei tullut yllätyksenä, että joutuu olemaan yksin vaikka polttareista ei tiennytkään. :grin:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mun kaasoilemissa häissä kerrotaan polttaripäivät ristiin sulhaselle ja morsiamelle just siitä syystä, että vältetään mahdolliset päällekäiset buukkauset reissujen ja muiden välttämättömien menojen kanssa. Myös omia häitä ennen toimittiin näin ja arvostin sitä suuresti.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kylläpä alkoi itseäkin ärsyttää tuollainen toiminta!
Meillä polttarit on vielä edessäpäin, mutta molemmat meistä tietää koska toisen polttarit on. Tosin toivomme että kun meillä on eläimiä, niin myös kaasot/BM:t ovat toisilleen ilmoittaneet nuo päivät ja ovat joko eri viikonloppuina vai jos kestävät koko viikonlopun ovat hommanneet eläimillemme hoidon.

Itseäkin kyllä miehen BM:n toiminta hieman ärsytti, mutta kyllä oma ärsytys oli ihan pientä Viimeisenkevään kokemaan. Meillä meinaan BM:t ilmoittivat vaan että ovat polttariviikonloppuna menossa meidän mökille. Eihän siinä sinänsä mitään, mutta olisin toivonut että he olisivat kysyneet ettei itse olla suunnitetu siihen mitään tai että emme ole antaneet mökkiä jonkun sukulaisen käyttöön, jota joskus teemme. No onneks ei näin ollut. Mutta pieni asia sai omat ihokarvat jo pystyyn :) Mutta kuten tuolla jo joku totesi, niin ne ovat miehiä ja eivät aina ajattele tuollaisia mahdollisuuksia.

Viiminenkevät, olisi kiva kuulla miten tosiaan sulhasen kotiin palautus ja loput hääjärjestelyt/häät sujuivat?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kaasona laitoin sulholle viestin että polttarit päivänä x ja vastauksena oli vaan että ok :D ei tullut mieleenkään olla infoamatta asiasta, mutta sen tarkemmin en alkanut suunnitelmista kertomaan, toki sitten jos olisi välttämättä halunnut tietää..

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään