Yasmine

Avustajien tehtävät hääpäivänä - 56 eri tehtävää!!

15 posts in this topic

Hei! Miten olette jakaneet avustajien kesken itse hääpäivän tehtävät? Itse olen saanut melkoisen listan tehtäviä asioita.... :o Miten näitä asioita voi olla näin paljon? ???

Lisäys 14.1.05: Nyt on asioista päästy puhumaan ja lisään perään kuka on ajateltu vastuuhenkilöksi.

THE HÄÄPÄIVÄ

1 Kuka koristelee the hääauton, joka toimii kirkolta juhlasaliin?

2 Kuka tuo saliin survival kitin (hakaneulat, lanka, neulat, ja laastarit ja päänsärkylääkkeet) vanhemmat

3 Kuka tuo polttarikansiot?

4 Kuka tuo vieraskirjan ja kyniä? vanhemmat

5 Kuka asettelee vieraskirjan ja polttarikansiot pöydille?vanhemmat

6 Kuka tuo juhlaohjesäännön juhlasaliin ja kiinnittää infopisteeseen? vanhemmat

7 Kuka tuo ohjelma-aikataulut ja kiinnittää infopisteeseen ja pöydille? vanhemmat

8 Kuka tuo menukortit juhlasaliin? vanhemmat

9 Kuka asettelee menukortit buffettiin ja pöydille? Pitopalvelu

10 Kuka tuo hääkarkkikulhon? ei tule ollenkaan

11 Kuka tuo hääkarkit? ei tule ollenkaan

12 Kuka tuo istumalaput ja laittaa paikoilleen? vanhemmat

13 Kuka tuo viinat ja boolikulhon juhlasaliin? vanhemmat

14 Kuka latoo viinat ym.kaappeihin? vanhemmat

15 Kuka tuo musiikkitarpeet juhlasaliin? PALKATAAN ULKOPUOLINEN DJ

16 Kuka tuo koristekukat juhlasaliin? vanhemmat

17 Kuka tuo pöytäliinat ja servetit juhlasaliin? vanhemmat

18 Kuka tuo pikku naposteltavat (pähkinät, sipsit, karkit ym.)? vanhemmat

19 Kuka tuo kynttilät ja muut koristeet juhlasaliin? vanhemmat

20 Ketkä laittavat kukat, pöytäliinat ja kynttilät ja CD:t juhlasaliin klo 9-16 välillä? vanhemmat vanhemmat

21Kuka tulee juhlasalista morsimen avuksi?

22 Kuka hakee kukkakaupasta keskustasta morsiuskimpun ja vieheet, ennen valokuvausta?

23 Kuka vie morsiamen kampaajalle klo 11:ksi? Voin kyllä ajaa itsekin!

24 Kuka on morsiamen kanssa aamusta lähtien henkisenä tukena (auttaa pukeutumisessa ym), vapautuu kampaajan ajaksi eli klo 11-14.? Kaaso

25 Kuka on sulhon kanssa aamulla ym.?

26 Kuka hakee morsiamen kampaajalta klo 14 takaisin kotiin/hotellille pukeutumista ja meikkausta varten? Voin kyllä ajaa itse hotellille tai kotiin.

27 Kuka kuskaa sulhasen kuvaukseen ? Vai tuleeko sulho hotellille ja treffataan siellä, sieltä joku kuskaa meidät yhdessä?

28 Kuka kuskaa morsiamen hotellista valokuvaukseen? vanhemmat

29 Kuka seisoo kirkossa edessä, ja pitää hääkimppua?

30 Kuka seisoo kirkossa edessä, antaa sormukset?

31 Kuka kuskaa kuvauksesta kirkolle?

32 Kuka tuo riisikorit ja riisit kirkkoon? ei tule ollenkaan

33 Kuka tuo vihkikynttilät kirkkoon? ei tule ollenkaan

34 Kuka vie kukat kirkkoon? ei tule ollenkaan

35 Kuka tuo kirkkoohjelmat kirkkoon?

36 Kuka asettelee kukat, kynttilät ja kirkko-ohjelmat kirkossa? ei tule ollenkaan

37 Kuka tuo ajo-ohjeet kirkkoon?

38 Kuka hoitaa riisit kirkon jälkeen vieraille heitettäväksi?

39 Kuka hoitaa pois kukat, kynttilät ja jätetyt kirkko-ohjelmat?

40 Kuka sytyttää kynttilät?

41 Kuka the hääauton kuskina kirkolta juhlasaliin?    

42 Kuka vastaanottaa vieraat juhlasalissa?   vanhemmat 

43 Ketkä tarjoilevat onnittelumaljat? vanhemmat

44 Kuka on yhteydessä pitopalvelun kanssa juhlien aikana, ennen kirkkoa juhlasalissa ym?  vanhemmat

45 Ketkä hoitavat ohjelman juontamiset?  

46 Ketkä pitävät puheita ja koska? vanhemmat

47 Kuka hoitaa taustamusiikkia? PALKATAAN ULKOPUOLINEN DJ    

48  Kuka hommaa lapsille jotain tekemistä?

49 Ketkä vastaavat musiikkiesityksestä?   PALKATAAN ULKOPUOLINEN BÄNDI

50 Kuka säilyttää sekit ja rahalahjat?  vanhemmat

51 Kuka huolehtii lahjapöydästä?  vanhemmat    

52 Kuka sekoittelee boolin? PALKATAAN ULKOPUOLINEN BAARIMIKKO

53 Kuka baarimikkona pitopalvelun jälkeen? PALKATAAN ULKOPUOLINEN BAARIMIKKO

54 Kuka vastaa juhlapaikasta hääparin poistuttua? Pitää avainta ja laittaa ovet lukkoon? vanhemmat

55 Kuka kuljettaa lahjat pois juhlapaikalta? vanhemmat

56 Kuka päästää pitopalvelun seuraavana aamuna juhla-saliin? pitopalvelu, heillä avain

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla on suunnilleen yhtä pitkä lista mutta henkilöitä jakamassa tota työmäärää melkein yhtä monta. Molempien vanhemmat ja sisarukset etunenässä. Ei sen kaasonkaan voi olettaa joka paikkaan repeävän ;D.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ei tietenkään kaasolle yksin noita :o

Tarkoitus olisi, siis tarkoitus, että yllämainitut asiat hoitaisi toivottavasti

2 bestmannia, yksi kaaso, yksi seremoniamestari ja molempien vanhemmat eli yhteensä 8 henkilöä..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pääsettekö koristelemaan juhlapaikan edellisenä iltana? Monta listan kohtaa voi esim. morsian itse hoitaa jo silloin.  Minä en delegoisi liikaa semmoisia hommia kaasolle/bestmanille, jotka voi hyvin tehdä etukäteen itse.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Näin meillä:

Kuka koristelee the hääauton, joka toimii kirkolta juhlasaliin?

- sopiva kaveriporukka

Kuka tuo saliin survival kitin (hakaneulat, lanka, neulat, ja laastarit ja päänsärkylääkkeet)

Kuka tuo vieraskirjan ja kyniä?

Kuka asettelee vieraskirjan ja polttarikansiot pöydille?

- itse pakatussa kassissa, kaaso, bm ja seremoniamestarit (2) purkivat ja hoitivat paikoilleen

Kuka tuo polttarikansiot

-joku polttariporukasta varmaan...?

Kuka tuo juhlaohjesäännön juhlasaliin ja kiinnittää infopisteeseen?

- meillä juhlien ainoa ohje oli pitää hauskaa...

Kuka tuo ohjelma-aikataulut ja kiinnittää infopisteeseen ja pöydille?

Kuka tuo menukortit juhlasaliin?

Kuka asettelee menukortit buffettiin ja pöydille?

Kuka tuo istumalaput ja laittaa paikoilleen?

Kuka tuo viinat ja boolikulhon juhlasaliin?

Kuka latoo viinat ym.kaappeihin?

Kuka tuo koristekukat juhlasaliin?

Kuka tuo pöytäliinat ja servetit juhlasaliin?

Kuka tuo pikku naposteltavat (pähkinät, sipsit, karkit ym.)?

Kuka tuo kynttilät ja muut koristeet juhlasaliin?

Ketkä laittavat kukat, pöytäliinat ja kynttilät ja CD:t juhlasaliin klo 9-16 välillä?

- ravintolan henkilökunta tietenkin (hyvä palvelu vähensi paljon työtä juuri näissä kysymyksissä...)!

Kuka tuo hääkarkkikulhon?

Kuka tuo hääkarkit?

- ei meidän juttu lainkaan

Kuka tuo musiikkitarpeet juhlasaliin

- bändi. muutama levy myös siinä 'kassissa'

Kuka tulee juhlasalista morsimen avuksi?

- siis minne? kaaso?

Kuka hakee kukkakaupasta keskustasta morsiuskimpun ja vieheet, ennen valokuvausta

- bestman

Kuka vie morsiamen kampaajalle klo 11:ksi? Voin kyllä ajaa itsekin!

- taksi

Kuka on morsiamen kanssa aamusta lähtien henkisenä tukena (auttaa pukeutumisessa ym), vapautuu kampaajan ajaksi eli klo 11-14.?

- kaaso

 

Kuka on sulhon kanssa aamulla ym.?

- bm

Kuka hakee morsiamen kampaajalta klo 14 takaisin kotiin/hotellille pukeutumista ja meikkausta varten? Voin kyllä ajaa itse hotellille tai kotiin.

- taksi

 

Kuka kuskaa sulhasen kuvaukseen ? Vai tuleeko sulho hotellille ja treffataan siellä, sieltä joku kuskaa meidät yhdessä

Kuka kuskaa kuvauksesta kirkolle

Kuka kuskaa morsiamen hotellista valokuvaukseen?

- kuvaus vihkimisen jälkeen, sinne hääautolla, mukaan kaaso ja bm

 

Kuka seisoo kirkossa edessä, ja pitää hääkimppua?

Kuka seisoo kirkossa edessä, antaa sormukset?

- morsiuspari, kaaso, bestman ja seremoniamestarit, kukat kaasolla, sormus bestmanilla

Kuka tuo riisikorit ja riisit kirkkoon

Kuka tuo kirkkoohjelmat kirkkoon

- seremoniamestarit

Kuka tuo vihkikynttilät kirkkoon?

Kuka tuo ajo-ohjeet kirkkoon?

- ei ollut

Kuka vie kukat kirkkoon?

- normaalit seurakunnan kukat, ei muita

Kuka jakaa kirkko-ohjelmat

Kuka hoitaa riisit kirkon jälkeen vieraille heitettäväksi

Kuka hoitaa pois jätetyt kirkko-ohjelmat

- sisarukset

Kuka sytyttää kynttilät?

- joku vahtimestari...?

Kuka the hääauton kuskina kirkolta juhlasaliin?

- bestman, mukana kaaso

   

Kuka vastaanottaa vieraat juhlasalissa?    

- henkilökunta, seremoniamestarit, kaaso, bm. onnitteluja vastaanottamassa hääpari ja molempien vanhemmat.

Ketkä tarjoilevat onnittelumaljat

- tarjoilijat

 

Kuka on yhteydessä pitopalvelun kanssa juhlien aikana, ennen kirkkoa juhlasalissa ym?

- osaavaan henkilökuntaan ei tarvinnut olla yhteydessä

 

Ketkä hoitavat ohjelman juontamiset?  

Kuka hoitaa taustamusiikkia?      

- seremoniamestarit

Ketkä pitävät puheita ja koska?  

- ketkä halusivat, ajat mietitty suunnilleen

Kuka hommaa lapsille jotain tekemistä?

- ööh..vanhemmat? ei me ainakaan.

Ketkä vastaavat musiikkiesityksestä?    

- bändi

Kuka säilyttää sekit ja rahalahjat?  

- ravintola, sinne jäivät muiden lahjojen joukkoon

Kuka huolehtii lahjapöydästä?      

- sisarukset, kaaso, bm, ravintola

Kuka sekoittelee boolin

Kuka baarimikkona pitopalvelun jälkeen?

Kuka vastaa juhlapaikasta hääparin poistuttua? Pitää avainta ja laittaa ovet lukkoon?

Kuka päästää pitopalvelun seuraavana aamuna juhla-saliin?

- ravintolan henkilökunta, kaikki kuului hintaan

Kuka kuljettaa lahjat pois juhlapaikalta?

- hääpari apujoukkojen kanssa muutaman päivän päästä, ravintola siirtänyt lukkojen taakse siksi aikaa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aika paljonhan tuossa on tuollaista pikkutarkasti lueteltua tavaroiden viemistä ja tuomista - ei siinä ehkä ole ihan niin paljon hommaa kuin lista antaa ymmärtää. Varsinkin, jos hääpari on pakannut kamat valmiiksi selkeiksi kokonaisuuksiksi.

Eivät varmaan monellakaan hääpäivänä toteudu ihan kaikki nuo tehtävät - onneksi. Toisaalta voi olla muita juttuja yllä mainittujen lisäksikin...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Juhlapaikkaa varataan yhdelle päivälle klo 9-02, eli en tiedä saako jo edellisenä iltana mennä sinne...?

Pitopalvelu tulee erikseen ja lähtee viimeisen tarjoilun jälkeen. Sinne ei jää ketään "talon henkilökuntaa" tämän jälkeen. Huomasin vastauksianne lukiessa, että helpommalla olisi päässyt jos olisi juhlat ravintolassa. Alkoholi tuodaan itse....sulho halusi ehdottomasti tarjota alkoholit alusta loppuun ja tämän vuoksi emme voineet pitää juhlia ravintolassa, olisi tullut liian kalliiksi....kaipas noi jutut järjestyy!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Olen jo monta kertaa kiitellyt itseäni hyvästä valinnasta - minulle tulee viisi kaasoa. Lisäksi vanhemmat ja sisarukset auttavat.

Onneksi meitä on monta ;D Mutta kyllä ne hommat pienemmälläkin porukalla saa järjestymään, älä huoli. Sulla on kuitenkin jo koossa lista tehtävistä, se auttaa paljon :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä hommat hoidetaan suurin piirtein näin eli emme halua työllistää kaasoa + BM liikaa meidän häidemme takia, joten hoidamme suurimman osan asioista itse (+vanhemmat)

ME ITSE + VANHEMMAT:

- Kuka koristelee the hääauton, joka toimii kirkolta juhlasaliin?

- Kuka tuo saliin survival kitin (hakaneulat, lanka, neulat, ja laastarit ja päänsärkylääkkeet)

- Kuka tuo vieraskirjan ja kyniä?

- Kuka tuo ohjelma-aikataulut ja kiinnittää pöydille?

- Kuka tuo menukortit juhlasaliin?

- Kuka asettelee menukortit buffettiin ja pöydille?

- Kuka tuo hääkarkkikulhon?

- Kuka tuo hääkarkit?

- Kuka tuo koristekukat juhlasaliin?

- Kuka tuo kynttilät ja muut koristeet juhlasaliin?

- Ketkä laittavat kukat, pöytäliinat ja kynttilät ja CD:t juhlasaliin?

- Kuka hakee kukkakaupasta keskustasta morsiuskimpun ja vieheet, ennen valokuvausta?

- Kuka on yhteydessä pitopalvelun kanssa juhlien aikana, ennen kirkkoa juhlasalissa ym?  

- Kuka säilyttää sekit ja rahalahjat?  

- Kuka huolehtii lahjapöydästä?      

- Kuka sekoittelee boolin?

- Kuka kuljettaa lahjat pois juhlapaikalta?

KAASO:

- Kuka tuo polttarikansiot?

- Kuka asettelee vieraskirjan ja polttarikansiot pöydille?

- Kuskaa morsianta

- Kuka seisoo kirkossa edessä, ja pitää hääkimppua

BM:

- Kuka on sulhon kanssa aamulla ym.?

- Kuskaa sulhasta

- Kuka seisoo kirkossa edessä, antaa sormukset?

- Kuka tuo ajo-ohjeet kirkkoon?

- Kuka the hääauton kuskina kirkolta juhlasaliin?    

- Kuka vastaanottaa vieraat juhlasalissa?    

- Ketkä hoitavat ohjelman juontamiset?  

- Ketkä pitävät puheita ja koska?  

YSTÄVÄ:

- Kuka tuo riisikorit ja riisit kirkkoon?

- Kuka tuo kirkkoohjelmat kirkkoon?

- Kuka hoitaa riisit kirkon jälkeen vieraille heitettäväksi?  

- Kuka hoitaa pois jätetyt kirkko-ohjelmat?

RAVINTOLA:

- Kuka tuo viinat ja boolikulhon juhlasaliin?

- Kuka latoo viinat ym.kaappeihin?

- Kuka tuo pöytäliinat ja servetit juhlasaliin?

- Kuka tuo pikku naposteltavat (pähkinät, sipsit, karkit ym.)?

- Ketkä tarjoilevat onnittelumaljat?

- Kuka baarimikkona pitopalvelun jälkeen?

- Kuka vastaa juhlapaikasta hääparin poistuttua? Pitää avainta ja laittaa ovet lukkoon?

BÄNDI:

- Kuka tuo musiikkitarpeet juhlasaliin?

- Kuka hoitaa taustamusiikkia?  

- Ketkä vastaavat musiikkiesityksestä?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kukin tekee varmaan omalla tyylillään, mutta mun mielestä on miljoona kertaa helpompaa järjestellä tai ainakin jakaa tehtävät isompiin kokonaisuuksiin, joista aina yksi henkilö vastaa (ja joka koordinoi vastuualueensa asioita). Esimerkiksi:

- kuka vastaa vieraista (huolehtii siitä, että kaikki tietävät aikataulun ja ohjelman, kertoo, mitä tehdään seuraavaksi)

- kuka vastaa koristelusta (kukat, menukortit, kynttilät, kirkon ja auton koristelu jne)

- kuka vastaa ruoka/juomapuolesta (yhteyshenkilö hääpaikalla cateringiin, tekee tai ohjeistaa jonkun tekemään boolin jne.)

Voihan jokainen sitten tehdä itselleen vielä yksityiskohtaisemman muistilistan muistiinsa tueksi  ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Me päästään onneks itse koristelee ja laittaa juhlapaikalla kaikki valmiiks. Parit pienemmät jutut + sapuska jää vaan juhlapäivälle. Ja mä meinasin itse kyl tohottaa ja tehdä kaikkee hääpäivänäkin. En osaa istua palveltavana!

Ja jos me ei päästäs edellisenä iltana tekee hommii ja maksaisin jollekkin koristeluista ym.. en kuormittais kaasoa tai vanhempiani liikaa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Huh, mua alkoi pyörryttämään kun luin näitä :huh:

Me onneksi päästään koristelemaan juhlapaikkaa etukäteen, en uskaltaisi noin paljon hommia jättää hääpäivälle.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä on maistraattivihkiminen, juhlat järjestetään ravintolassa ja muutkin palvelut (musiikki, valokuvaus, kukat) on ulkoistettu palkatuille ammattilaisille, joten pääsemme helpolla eikä avustajiakaan tarvitse pahemmin vaivata. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 Kuka tuo juhlaohjesäännön juhlasaliin ja kiinnittää infopisteeseen? vanhemmat

7 Kuka tuo ohjelma-aikataulut ja kiinnittää infopisteeseen ja pöydille? vanhemmat

Tämä on nyt kyllä täysin OT, mutta mikä ihmeen infopiste? :unsure:

Ymmärrän kyllä, että esim. messuilla tai jossakin isossa tapahtumassa - konsertissa tms. - on infopiste. Mutta häissä???? :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Huh, pelottavan näköistä... pane miettimään mikä meidän häissä on vikana, kun suurin osa noista asioista ei ole tullut mieleenkään!

Myönnettäköön että meillä on aika suoraviivainen juhlakaava, mm. kirkkoa ei ole. Meidän päivämme mennee jotenkin näin:

-Hääpari hääpaikalle kaasojen ja BM:ien kera, asetellaan pöydät ja mahdolliset muut koristelut (niitä ei kyllä paljon tule, hääpaikka on ihan tarpeeksi hieno ilmankin)

-Pitopalvelu ja bändi saapuvat, alkavat pystyttää kamojaan. Sulho ja BM jäävät paikalle johtamaan hommia, morsian ja kaasot lähtevät taksilla kaunistautumaan.

-Naisten palattua takaisin (taksilla jälleen) ehditään toivottavasti hengähtää hetki ja vaikkapa syödä jotain pientä. Sitten hynttyyt niskaan ja vieraita odottelemaan.

-Vieraiden saavuttua siviilivihkiminen, ehkä kättelykierros. Sitten ruoka, kahvit ja häävalssi. Sen jälkeen juhlat saavat edetä omalla painollaan.

Kaikki tekevät tyylillään, toiset haluavat kontrolloida jokaista yksityiskohtaa, me otamme rennosti. Ja totta puhuakseni tuossa aloittajan listassa on minusta juttuja, jotka eivät edes kuulu hääparin vastuulle. Puheita pitävät ne, jotka haluavat niitä pitää ja sopiva rako kyllä löytyy ilman minuuttiaikataulujakin. Samoin polttarikansiot (jos niitä edes on) hoidetaan polttarien järjestäjien puolesta, ei hääparin niistä pidä stressata.

Ja noihin ylenpalttisiin "Kuka kuskaa"-kysymyksiin löytyy aina hyvä vastaus kännykästä eli taksi. Ja tarvitseko jotain "vieraskirjan asettelua esille" eriyttää omaksi nakikseen? Eiköhän sen kirjan asettele se, joka sen sinne juhlapaikallekin tuo. Sama pätee moniin muihinkin kohtiin, esim. ajo-ohjeet ja kirkko-ohjelmat voi kirkkoon tuoda vaikka samassa nipussa. Oikeasti, vähän tiivistämällä kaikki 56 tehtävää saadaan mahtumaan alle 20:een ranskalaiseen viivaan, eikä kokonaisuus näytä enää läheskään yhtä pelottavalta

Edited by Parsat

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now