Guest Tähdikki

Kihlauspäivän valintaperuste?

528 viestiä aiheessa

Se oli yllätyskosinta. Olimme olleet yhdessä reilut 3½ vuotta kun sulho kosi.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kosinta tuli aivan yllättäen kesken auringonpalvonnan uimarannalla vain 1/2 vuoden seurustelun jälkeen. Sormukset ostettiin yhdessä kosinnan jälkeen.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Menimme kihloihin 20.05.2005. (sormukseen kaiverrettiin pelkkä 2005) Olin pariin otteeseen kullalleni vihjaillut, että olisi ihanaa mennä kihloihin/naimisiin, mutta hän sanoi, että kyllä sen aika vielä tulee. Kosinta tuli kyllä täytenä ylätyksenä minulle! Ihana yllätys!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minä patistin ukkoani sormusta hankkimaan  ::) Kosinta tuli muutamaa viikkoa myöhemmin Ruotsin risteilyllä, joka muuttuikin sitten kihlajaisristeilyksi  8) 31.3 painui mieleen ikuisiksi ajoiksi  :-X

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minä kosin miestäni 32-vuotis syntymäpäivänäni. Kosinta tapahtui lehti-ilmoituksella  :-X

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minua kosittiin viime heinäkuussa ja kosinta oli täysi yllätys. Just olin tullut Saksasta opiskelemasta ja jälleen näkemisen riemu oli jo sinällään suuri. Mies kaappasi kesämökillä autoon ja pysäytti metsän keskelle, missä sitten polvistui ja ojensi sormuksen ja kysyi, että tulenko vaimoksi. Kihlasormuksessa oli tuleva hääpäiväkin jo valmiina.  :-X Ehkä hieman erikoista, mutta sopii minulle.  :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me oltiin puhuttu kihloihin menemisestä jo jonkin aikaa ja sitten päätettiin, että meidän seurustelun kolmas vuosipäivä vois olla hyvä päivä sille. Niin sitten käytiin ostaan sormukset ja sormiin ne laitettiin 8.1.2003. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meille kihlajaispäivä on kosintapäivä, tietenkin. Sattumalta sen päivän numerologiassa on hauska yhteensattuma, mutta päivämäärästä tekee tärkeän juuri se, että silloin päätettiin mennä naimisiin. Olisihan mies voinut odottaa vielä pari viikkoa niin kihlajaispäivä olisi osunut vuosipäiväämme, mutta olen vain tyytyväinen, ettei aikaillut asian kanssa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä on myös kihlauspäivä sama kuin seurustelun alkamisen vuosipäivä. Sormukset ostettiin etukäteen ja mies kosi romanttisesti keskiyöllä näköalatornissa  :-X

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mun mielestä kosinta/kihlaus on hienointa, kun sitä ei ole suunniteltu päivälleen etukäteen ja se tulee jommallekummalle osapuolelle yllätyksenä. Vaikka toki meilläkin asiasta oli joskus ehditty vihjailla ;)

Olimme heinäkuussa Roomassa ja 10 päivää sujahti ihastellessa upeaa kaupunkia ja sen historiaa, kulttuuria ja taidetta - tunnelmaa. Kaupunki vei sydämen monella tapaa.

Fontana di Trevi iltavalaistuksessa mykisti meidät molemmat pitkäksi toviksi, jonka päätteeksi sulho minun vielä huokaillessa "tämmösiä paikkoja ei vaan oo...", ehdotti kihlausta ja hääpäivän sopimista. Se paikka ja hetki sai miehenkin kuulemma herkistymään ja päätöksen syntymään, eikä etukäteen suunnittelu, ja se tuntui minusta kaikkein hienoimmalta... Sormukset käytiin valitsemassa sitten Suomeen palattuamme. Päivämääräksi kaiverrettiin tietenkin kosintapäivä.

Nyt sitten suunnitellaan häitä ensi talveksi. Ja eiköhän se ole jo aikakin, kun yhdessä on oltu 5½ vuotta.  Toivottavasti myös hääpäivästä tulee ikimuistoinen :-X

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mun synttäripäivä se tulee olemaan:-X Ei siis olla vielä kihloissa, ensi kuussa vasta. Häitä on silti jo suunniteltu ;D Voi kuulostaa hieman hassulta ;D ;D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Oltiin puhuttu kihlauksesta ja kosittu jo moneen kertaan. Juhannusaattona päätettiin poiketa vanhempieni mökiltä kaupunkiin ja ostaa sormukset. Mökille palatessa meillä oli iso ylläri vanhemmilleni, sillä he eivät olleet osanneet odottaa kihlausta. Kihlausta juhlistettiin liljakimpulla, mansikkakakulla ja kuohuviinillä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me puhuimme kihlauksesta jo useita vuosia ennen kuin se tapahtui ja mies tiesi, mitä vastaisin. Sitten eräänä maaliskuisena päivänä hän yllättäen polvistui ja kosi. Hääpäivää oli mietitty jo aikaisemmin, mutta lopullisesti löimme sen lukkoon vasta nyt kesän aikana. Sormukset kävimme ostamassa yhdessä ensimmäisenä arkipäivänä kosinnan jälkeen ja sormukset pujotimme sormeen eräässä meille merkityksellisessä huvimajassa keskellä hyytävää viimaa. Olihan se romanttista  :-X :-X :-X

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä sormukset odottivat kolme viikkoa jouluaattoa, sillä halusin kihlapäiväksi nimenomaan jouluaaton. Sulholle tämä kävi, kun joulu on mulle niin tärkeä juhla muutenkin :-X

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mies oli valinnut kosintapäivän sen perusteella, että päivämäärä oli kiva ja perjantai (220202).

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

me mentiin kihloihin vuosipäivänä eli silloin naistenpäivänä oltiin seurusteltu vuosi.

Nyt toi hääpäivä tuli ihan lonkalta,ei ollu mitään perusteita. Ollaan siis taivallettu yhdessä 5,5 vee

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meilläkin oli puhuttu kihloista ja naimisiin menemisestä jo jonkin aikaa. Tein sulholle jo varhaisessa vaiheessa selväksi, että odotan sitten kosimista hänen puoleltaan ja sitten kun mennään kihloihin, niin se tarkoittaa myös avioliittoa parin vuoden sisällä.

Kihlapäiväksi valittiin lopulta se päivä, jolloin ratkaiseva kysymys kuului. Sormukset ostettiin olosuhteiden pakosta vasta yli viikon kuluttua, mutta kihlapäivä on sormuksissa silti se kosintapäivä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mieheni kosi minua romattisesti lomamatkalla Santorinissa.  :-X Kosinta oli yllätys, joskin jotain olin aavistellut aiemmin... Mies oli ostanut valmiiksi sormukset ja kaivertanutkin ne. Joten hän itse päätti kihlapäivämme. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Meille kihlajaispäivä on kosintapäivä, tietenkin.

meillä myös näin. Me ei oltu koskaan puhuttu kihlauksesta tms. koska se on mun vanhanaikaisen mielestä semmoinen asia josta ei puhuta etukäteen vaan mies kosii kun sen näkee "tarpeelliseksi" ;D vakavissaan oltiin alusta asti ja omassa asunnossa jo silloin. Yhtenä iltana mies sitten oli polvillaan edessä ja kosi - se oli TÄYSI YLLÄTYS  :-X sormukset ostettiin seuraavalla viikolla mutta niihin tuli totta kai päivämääräksi se kun mies kosi. Reilu vuosi kihlauksen jälkeen mentiin naimisiin :-X

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meidän kihlaus oli juhannusyön taikaa...   :-X  :-X

Minulle kosinta tuli ihan täytenä yllätyksenä, vaikka oltiinkin joskus aiemmin keväällä puhuttu siitä, että oltaisko valmiita menemään jo kihloihin.   :-*

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meilläkin oli kihloista puhuttu jo pidemmän aikaa, ja sitten kun alkutalvesta alettiin ihan tosissaan miettiä niiden sormusten hakemista, niin :-XYstävänpäivä:-X oli sopivasti lähellä. päätettiin sitten tehdä siitä se päivä. vaihdettiin silloin sormukset ja pidettiin isot juhlat :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä alkoi puhe avioitumisesta pikkuhiljaa, kun oltiin muutettu saman/oman katon alle. Kihlajaispäiväksi päätettiin minun vanhempieni 36. hääpäivä. Yhdessä sitten juhlittiin pitkään jatkunutta ja vasta aluillaan olevaa liittoa.  :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kihlapäivä oli se päivä kun sovittiin että mennään naimisiin. Sormuksia ostettaessa piti ihan miettiä mikäs päivä se olikaan, ja vähän asiasta "väiteltiinkin"  ;D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

meillä se oli päivälleen se päivä milloin tavattiin ekan kerran :-X :-X :-X :-X

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minä kosin miestäni karkauspäivänä (v.2004), mutta kihlajaispäivä on kuitenkin 5.3.2004.

Ja tuo päivä oli ihan tuulesta temmattu.

Jos oltais oltu "järkevämpiä" niin kihlat olis voinu ostaa myöhemminkin jos oltais haluttu joku tietty päivä mennä kihloihin. Mut mitä sitä suotta odottelemaan  ;D

Olihan noita kihloja odoteltukin kauan, mies ei vaan saanut itse kosittua  :-/

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään