tanjuliini

Hääpuvun pesetys Pääkaupunkiseudulla

118 viestiä aiheessa

Ihanainen hääpuku kaipaa nyt pesua. Muuten puku on kunnossa, mutta lähinnä laahus on likainen. Missä Pääkaupunkiseudulla voi puvun pesettää ja mihin hintaan?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minä pesetin pukuni SOL-pesulassa, hinta oli mielestäni aika suolainen, 60 euroa. Työn jälki oli kuitenkin hyvä ja pesulassa oli myös korjauspalvelu, joten puvun hääpäivänä kärsimät vauriot tuli korjattua samalla, lisämaksusta tietysti  

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hei,

Missä SOL-liikkeessä oli noin edullista? Soitin Jumbo-ostoskeskuksen liikkeeseen ja siellä hinnat olivat peräti 62,50-130,00 riippuen puvun koristuksista.

Salapoliisityöllä löysin sitten Oy Pesu Ab nimisen yrityksen Vartioharjussa. Heillä hääpuvun pesu on noin 35-45 euroa puvun koristuksista riippuen. Vein pukuni sinne. Laitan tänne kommentit ensi viikon perjantain jälkeen, kun saan pukuni takaisin, että voinko suositella ko yritystä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mä maksoin SOLlin pesusta 75e :-/

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Hei,

Missä SOL-liikkeessä oli noin edullista? Soitin Jumbo-ostoskeskuksen liikkeeseen ja siellä hinnat olivat peräti 62,50-130,00 riippuen puvun koristuksista.

Tikkurilan SOL:ssa pesetin pukuni. Voiskohan hinta selittyä sillä, että mun puvussa ei ollut laahusta ja se kesti vesipesua? Mä kuvittelin etukäteen hinnan olevan jotain 40 euron tienoilla, ilmeisesti oli siis tosi alakanttiiin arvioitu  

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

No niin. Nyt on puku pesetetty OY Pesu AB:ssä. Ihan ok tulos ja hinta 35,00. Puvussa on laahus sekä paljon koristeita sekä pitsihalkio. Puku selvisi käsittelystä hyvin ja on kuin uusi. Myös laahus tuli puhtaaksi. Ainoa tahra joka jäi oli pitsissä ollut pieni marjatahra (vaapukkaa hääkakusta..). Omasta puolestani voi kyllä suositella. Yritys sijaitsee Vartioharjussa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mä luotin SOLin "ammattitaitoon" ja se oli VIRHE!!! Pilasivat pitsikoristellun silkkipukuni töppäilyillään, ja tällä hetkellä keskustelen heidän kanssaan vahingonkorvauksista. >:( Suoraan sanottuna V*****aa, ja rankasti.

Jälkiviisaana toteaisin, etä kannattaa viedä puku pieneen pesulaan, jossa riittää ammattitaito ja huolellisuus erityispesuihinkin.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

missu:

Hui. Me oltiin just viemässä pukua SOL:iin, voipi olla että mietitään vielä kerran.

Tulehan kertomaan miten kävi?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

SOL Jumbossa oli minun pukuni pestävänä. Hintaa tuli 80,40 euroa ja kotona vasta huomasin, ettei laahusta oltu saatu kokonaan puhtaaksi ja tästä asiasta ei edes minulle mainittu! Ottaa pattiin!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minä vein pukuni pesetettäväksi Itäkeskuksen SOL pesulaan ja olin enemmän kuin tyytyväinen. Puvussani on pitkä laahus ja paljon kirjailuja ja puhtaaksi tuli myös laahuksesta, tosin olin laitattanut samassa paikassa pukuuni teflon suojan. Kun vein pukuni pesetettäväksi sanoi erittäin ammattitaitoinen nainen tiskin takana, että hän ei suosittele tavallista vesi pesua puvun materiaalin ja kirjailujen takia vaan pukuuni käyttiin emulsiopesua ja nyt puku on kuin uusi ja hintaa pesulle tuli 59€. Omalta osaltani voin siis suositella SOl pesulaa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Puvun pesettämiseen vaikuttaa ratkaisevasti puvun materiaali; emulsiopesua ei voi käyttää silkkiin, kangas menee siitä kuulemma pilalle.

Tosin, aikaisemmin kommentoimani SOL on kyllä onnistunut tekemään huonoa työtä tuttavapiirissäni kaikenlaisille materiaaleille,kuten villapuvuille joten paikan valinnassa kannattaa olla tarkkana.

Huvikseni kyselin tänään Hgin keskustassa mitä pesuloita vaatekaupat suosittelevat (myönnetään, olen tosi sydämistynyt SOLille, reklamaatioasiani on vielä käsittelyssä eikä mikään korvaa pilattua pukuani) ja kaikki suosittelivat juhlapuvuille pieniä pesuloita... Jotain perää asiassa on pakko olla.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minä pesetin pukuni samassa paikassa missä pesetetään myös puvut liikkeestä josta omani ostin. Kysyin jo silloin kun pukuni sain, missä liike pesettää vuokrapuvut.

Tuntuvat nuo SOL:n hinnat aikas suolaisilta, kun itse mulla maksoi puvun pesetys vaan 25 . Puvusta tuli tosi puhdas, jopa laahuksellinen helma on ihan valkoinen! (Oli aavistuksen reissussa rähjääntynyt...)

Pesula oli Washingman Koskelassa, aateltiin viedä sinne meidän perheen jakut ja puvut ja talvitakit jatkossa, sen verran edulliset tuntu hinnat olevan ja jäljessä ei todella ollut valittamista...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kampissa on avattu uusi pesula Tex Fit, joka mainostaa hääpuvun pesua 19,99€. Olen pesettänyt muita vaatteita siellä ja jälki on ollut hyvää mutta tuosta hääpuvusta ei vielä ole kokemuksia...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hei

Vahingonkorvausasia SOLin kanssa on nyt edennyt siihen pisteeseen, että joudun viemään korvausasian kuluttajavalituslautakuntaan. SOL on myöntänyt pukuni käsittelyssä tapahtuneen virheen suullisesti, mutta kirjallisessa vastineessaan he eivät ottaneet virheeseen mitenkään kantaa, ja tarjoavat puvun pilalle menon aiheuttamasta mielipahasta pesulalahjakorttia. Jepjep.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mun puvussa oli pesuohjeena käsinpesu. Laitoin sen kylmän viileästi pesukoneeseen käsinpesuohjelmalla.. Puhdasta tuli

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mä vein pukuni Lahtisen pesulaan mannerheimintiellä. Puhdasta tuli.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Olin ajatellut viedä pukuni SOL:iin pesuun, mutta missun kokemuksen jälkeen täytyy harkita vakavasti muitakin paikkoja. Olen pesettänyt SOL:lla muita, helpommin pestäviä vaatteita ja niiden suhteen ei ole ollut mitään valittamista. Mutta hääpuku on ihan eri asia kuin kauluspaita...

Lisää suosituksia pesuloista/ varoituksia mihin ei kannata mennä?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hei!

Minäkin olin jo viemässä pukuani SOLiin, mutta kuultuani hinnan pukuni pesettämiselle, 68e, totesin, että yritänpä ensin itse pestä. Puku on helmenvalkoista satiinia, yläosassa sekä laahuksessa koristeluita, mutta ruiskutin todella pahasti likaantuneen pukuni sillä vaaleanpunaisella Vanish-suihkeella ja pesin hienopesuohjelmalla omassa pesukoneessa. Puhdasta tuli ja puku virheetön. Nämä on tietenkin aina vähän tällaisia omalla vastuulla-juttuja.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Pesetin puvun SOL.ssa (on meitä lähin palvelupiste). Pesetys maksoi 62€, palvelu oli loistavaa ja puku puhdas. Ei mitään moitittavaa.

Puku todellakin oli likainen pesuun mennessä. Häämme olivat kesän ainoana sadepäivänä ja vihkiminen ulkona

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Suuremmat pesulaketjut kuten SOL säästävät kustannuksissa ja siksi työn laatu saattaa eri syistä kärsiä. Olen useammalta eri taholta kuullut valituksia huonosta laadusta, joten en aio todellakaan viedä käsintehtyä silkkipukuani sinne  :-/ Vien mieluummin johonkin pieneen pesulaan, jossa asiat hoidetaan kunnolla, vaikka maksaisi enemmän.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Itse pesetin pukuni SOL:lla, maksoin yli 70 € eikä puku ollut lähimainkaan puhdas. Sen lisäksi löysin laahuksesta takiaisen, joten mietinkin, onko pukua yritettykään pestä.. Puku on nyt toisessa pesulassa, ja reklamoin SOL:iin heti, jos/kun siellä tulee puhtaaksi.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tapiolan SOLlissa pesetin hintaan 62,50 e, pitkällä laahuksella varustettu hääpuku. Tuli kuin uusi, olen erittäin tyytyväinen!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Pesetin pukuni Lahtisen pesulassa (Mannerheimintie 83, HKI), jota ainakin Stilissima suosittelee (tosin pukuni ei ole Stilissimasta). Hyvin lähtivät laahuksesta kaikki tomu sekä vadelma-boysenmarjakakkutahrat, jotka siivosin juhlapaikan lattialta helmaani. Olin positiivisesti yllättynyt, että pukuni on taas valkoinen. Aivan etsimällä kun etsin, löysin helmasta ihan pienen ruskean täplän, mutta se on kyllä täysin mitätön eikä sitä löydä kuin erikseen etsimällä. Hintaa pesulla oli 67 euroa eli ei tuo morsiuspukujen pesetys ihan halpaa hupia ole.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Kampissa on avattu uusi pesula Tex Fit, joka mainostaa hääpuvun pesua 19,99€. Olen pesettänyt muita vaatteita siellä ja jälki on ollut hyvää mutta tuosta hääpuvusta ei vielä ole kokemuksia...

Mä sitten kokeilin tuota rohkeasti, kun hinta houkutteli, ja pukuni on sen verran yksinkertainen, että en uskonut heidän voivan sitä pilatakaan.

En maininnut pukua viedessä, että helma on likainen - oletin, että puku käydään kuitenkin tarkoin läpi. No kappas, kun sitä menin hakemaan, kaikki harmaa peruslika ei suinkaan ollut helmasta pois. Tyttö yritti ensin jotain, että ne on pesseet pois sen verran kuin lähti, mutta olin tyytymätön ja kyllä hän sen heti otti uusintapesuun (ilman mitään lisäveloitusta). Oli laittanut mukaan lapun, että helmaa pitää katsoa, ja kas kummaa, uusintapesusta pukuni kotiutui täysin puhtaana. Eli ongelmana oli ollut vain liian varovainen ja ylimalkainen pesu ekalla kerralla. Uskaltaisin siis suositella tätäkin paikkaa, mutta kannattaa erikseen mainita tahroista

Lisäys: Tässä paikassa piti maksaa pesusta jo jättäessä, eikä vasta noutaessa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään