Jump to content
Naimisiin.info

Oulun seutu


Hilla_78

Recommended Posts

Guest tiuhti(Guest)
Tiuhti, jos Hannuksen piilopirttiä suunnittelette paikaksenne (meillä oli se), niin suosittelen lukemaan kokemuksemme. Se pitäisi löytyä sekä Ouluttarista että tältä palstalla omalla otsikollaan (Hannuksen piilopirtti).

Jep, lukaisin sen jo aiemmin, ja täytyy sanoa että ihmetyttää kyllä nuo mokat.  :-/ Olin kuitenkin lukevinani myös positiivisia kokemuksia ko. paikasta, joten JOS asiat joskus siihen pisteeseen asti etenevät että voidaan ruveta paikkaa varailemaan, aion kyllä pitää puoleni ja vaatia kaiken kirjallisena. Harmittaa teidän puolesta, ei tuommoisia pitäisi kenenkään joutua kokemaan!  :( Mutta hyvä että kerrot täällä kokemuksestasi, jospa se auttaisi muita välttämään vastaavat ongelmat kun voi sanoa suoraan, että tietää ongelmia esiintyneen aiemmin tiettyjen asioiden suhteen. Luulis heidänkin ymmärtävän sen, että huono maine on tietää vaan bisneksen kaatumista.  :-/

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1.9k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Guest Alina(Guest)

Hei!

Olen saanut täältä hyvää vinkkiä Oulun juhlapaikoista, mutta kaipaisin lisää tietoa pienistä hääpaikoista. Olen nyt kysellyt Oulun eripaikoista tarjouksia, joihin saisi samaan syssyyn tilan, menun ja tarjoilun. Ok, tarjoukset vaihtelevat 29-40 euroon (lämmin ruoka ja kakkukahvit). Päälle tulisi varmaan alkumaljat ja muuta alkoholia ei olisi tarkoitus tarjota. Mutta kysymykseni kuuluu, ovatko nuo tarjoukset a.) edullisia vai b.) kalliita? Kokemusta kun ei ole  ;)

Link to comment
Share on other sites

Käytiin eilen katsomassa ensi kevään hääjuhlapaikkaamme Koskelan Waloa. Menin sinne vähän kauhunsekaisin tuntein kun en ole käynyt Walolla vuosiin mutta se oli kyllä positiivinen yllätys. Kyllä sinne saa varmasti hyvät juhlat aikaiseksi. Ainoa miinus on se taloyhtiö joka on pykätty pystyyn siihen ihan Walon viereen mutta tuskinpa se nyt kauheasti häiritsee. Nyt voin hyvillä mielin jatkaa häiden suunnittelua kun on juhlapaikka, kirkko ja pitopalvelu varattu  :D

Link to comment
Share on other sites

Jatsivintti/Jazz-vintti, miten se nyt sitten kuuluukaan kirjoittaa :) on tosiaan irtaantunut tervatoppilan kartanosta, eli vinttiä kyllä vuokrataan edelleen, mutta itse kartano siirtyy yksityisomistukseen eikä ole enää lokakuusta lähtien vuokrattavana. Näin ainakin meille kerrottiin kun varasimme vintin hääjuhlapaikaksemme..

Link to comment
Share on other sites

Jatsivintti/Jazz-vintti, miten se nyt sitten kuuluukaan kirjoittaa :) on tosiaan irtaantunut tervatoppilan kartanosta, eli vinttiä kyllä vuokrataan edelleen, mutta itse kartano siirtyy yksityisomistukseen eikä ole enää lokakuusta lähtien vuokrattavana. Näin ainakin meille kerrottiin kun varasimme vintin hääjuhlapaikaksemme..

Näin asia on. Meillä on kans varattu jazz-vintti ensi kesälle ja tosiaan silloin kun kartanon myynnistä ilmoitettiin, niin ensin peruuntui myös nuo jazz-vintin varaukset, mut sit selviski et jazz-vinttiä vuokrataan edelleen samoin ehdoin ja hinnoin kuin aikaisemminkin.

Se hyvä puoli tässä ainakin on että nyt ei ole toisia häitä samaan aikaan, vaan se pihapiiri on vain meitä varten, toki ei siitä varmaan ongelmaa olisi tullut, mutta kivempi näin  ;D. Ikävää toki niiden kannalta jotka kartanossa häitään olisivat halunneet viettää  :-/.

Link to comment
Share on other sites

Osallistunpa minäkin sitten...  :D

Tänään käytiin tsekkaamassa Pateniemen Honkapirtti, ja oli aivan uskomattoman mukava paikka! Miun häät on tämän vuoden marraskuussa, ja aikataulun takia "jouduin" tuon paikan ottamaan, mutta valintaan olen enemmän kuin tyytyväinen. Paikan historia on kiehtova, Honkapirtti on rakennettu alunperin elokuvateatteriksi. Juhlasali oli ihanan valoisa, vaaleat seinät ja isot korkealla olevat ikkunat oli plussaa. Nyt on kiva järjestellä muita juttuja, kun paikka on varmistunut (ja toivon että aika ei lopu kesken!!!)  [smiley=vrolijk_26.gif]

Link to comment
Share on other sites

Olisiko kenelläkään Arkkitehtikillan taloa vuokraavan tahon yhteystietoja? Taikka Toppilan Pukserin? Netistä ko. tietoja en ainakaan löydä, ellen sitten vain osannut hakea.. Kiitollinen olisin avusta! :)

Pukseeri kirjoitetaan kahden e:n kera joten olisiko tästä apua http://www.toppilanpukseeri.fi/fin/index.htm :)

Link to comment
Share on other sites

Aloitanpa kommentoimalla tänne kun Oulusta olen. Tämän viestiketjun olen kahlannut lähes kokonaan läpi, koska tällä hetkellä juhlapaikan varaus kiinnostaa. Olemme mahdollisesti menossa naimisiin kesällä 2008. Vaikka paljon on viestejä, niin siltikään en oikein saanut hyvää käsitystä siitä, mikä juhlapaikka sopisi meidän tarpeisiimme parhaiten. Mutta onpa tässä aikaa tutustua ja pähkäillä. Vaikuttaa vaan siltä, että varauksen kanssa kannattaa olla hyvissä ajoin liikkeellä! Tervatoppilan kartanoon lähetin alustavaa kyselyä tilasta. Toivottavasti saan vastauksia kysymyksiini.

Link to comment
Share on other sites

Päätettiin sitten ihan suosiolla siirtää häitä vuodella ja nyt on Oulujoenkirkkokin varattu elokuuksi 2008. Nyt vain pitäisi löytää sopiva juhlapaikka. Haluaisin jonkun tunnelmallisen tilan, mielellään kartanotyylisen, ei keskustasta ja sinne pitäisi vielä mahduttaa n.100 vierasta. Ehdotuksia? ::) Laittakaa mielellään linkkejä kotisivuille, jos vain löytyy.

Link to comment
Share on other sites

Annes: tiedätkin varmaan, että Tervatoppilan kartanolta vuokrataan enää vain jatsivinttiä. Itse kartano on myyty yksityishenkilölle asumiskäyttöön. Olisi kuitenkin kiva tietää mitä he nykyään veloittavat vuokraa jatsivintistä. Keittiötila ei vissiin kuulunut hintaan, oli vuokrattava erikseen. Mutta jos Annes saat tietoja niin laitatko tännekin, kiitos :)

Link to comment
Share on other sites

Joo luin tuosta aiemmin että vain jatsivinttiä vuokrataan Tervatoppilan kartanosta. Vielä en ole saanut vastauksia kysymyksiini, mutta voin niitä sitten laittaa tännekin kun saan infoa. Harmillista kun Oulun alueella ei oikein ole mitään hyvää paikkaa vähän isommalle hääporukalle (ehkä noin 120-130 vierasta). Ja haluan ehdottomasti että kaikki vieraat ovat samassa tilassa juhlan ajan!! Oon ollut useissa häissä, joissa porukka on jaettu pieniin huoneisiin ja pahimmassa tapauksessa istuu itse joittenkin kans, joita ei yhtään tunne. Ei oo kivaa semmonen.

Link to comment
Share on other sites

Nyt sain vastausta tuolta Tervatoppilan kartanolta ja vuokra on jatsivintin osalta 100 e + 10 e/henkilö. Lapset 6-12 v. 5 e/henk. ja alle 6 v. lapset veloituksetta. Ja tähän kuuluu siis juhlatila kalusteineen, astiat, pöytäliinat, servetit, kynttilät ja siivous. Keittiöstä joutuu maksamaan erikseen 117 e/vrk. Ja tuolla hinnalla tilan saa vuokrattua klo 24 saakka ja tämän jälkeen klo 02:een asti lisätunti 80e/tunti. Eli mikäli oikein ymmärrän, niin tilaa saa käyttää vain klo 02 asti. Ja huom. astioiden tiskaus ei kuulu hintaan eli sen tekee joko asiakas tai pitopalvelu.

Paikka vaikuttaa kyllä houkuttelevalta, mutta vähän pitää laskeskella budjettia, että mikä tila olisi meille järkevä. Ja luulenpa että kun ollaan aika biletysihmisiä niin varmaan haluttais olla paikassa myöhempään kuin tuohon klo 02:een. Nolo ajaa kaverit kotiin hyvistä bileistä kesken kaiken!! Mutta pitää miettiä. Jos mulla jäi joku asia kertomatta tilaan liittyen niin kysäiskää.

Link to comment
Share on other sites

Moi!

Onko kokemuksia Helmen pirtistä tai Emäntäkoulusta (en muista nykyistä nimeä)?

Emäntäkoulu on nykyään Limingan Joutsenkartano ja toimii turvallisuusalan oppilaitoksena. Itse tykkäsin ihan hirveenä navetta puolesta ja paljon vieraatkin kehuivat viihtyisäksi paikaksi   :-X :-X   Jos laitat maili osoitteen, niin voin laittaa pari kuvaa sekä Amican ravintolan puolelta että navetasta.

Niin ja täytyy vielä sanoa, että Amican emäntä oli todella mukava ja auttavainen, sekä ruoka oli hyvää ja sitä oli riittävästi  ;D

Link to comment
Share on other sites

Nyt sain vastausta tuolta Tervatoppilan kartanolta ja vuokra on jatsivintin osalta 100 e + 10 e/henkilö. Lapset 6-12 v. 5 e/henk. ja alle 6 v. lapset veloituksetta. Ja tähän kuuluu siis juhlatila kalusteineen, astiat, pöytäliinat, servetit, kynttilät ja siivous. Keittiöstä joutuu maksamaan erikseen 117 e/vrk. Ja tuolla hinnalla tilan saa vuokrattua klo 24 saakka ja tämän jälkeen klo 02:een asti lisätunti 80e/tunti. Eli mikäli oikein ymmärrän, niin tilaa saa käyttää vain klo 02 asti. Ja huom. astioiden tiskaus ei kuulu hintaan eli sen tekee joko asiakas tai pitopalvelu.

Paikka vaikuttaa kyllä houkuttelevalta, mutta vähän pitää laskeskella budjettia, että mikä tila olisi meille järkevä. Ja luulenpa että kun ollaan aika biletysihmisiä niin varmaan haluttais olla paikassa myöhempään kuin tuohon klo 02:een. Nolo ajaa kaverit kotiin hyvistä bileistä kesken kaiken!! Mutta pitää miettiä. Jos mulla jäi joku asia kertomatta tilaan liittyen niin kysäiskää.

Meillä on tulossa häät jazz-vintillä kesällä 07 ja hinnat tosiaan ovat aika hulppeat, mut paikka on kerrassaan ihana, niin mielellään siitä vähän enemmän maksaa. Mulle ei oo ainakaan missään vaiheessa tullut vastaan tuota rajoitusta, et sais juhlia vaan 02.00 asti, mut voihan se olla et ku kartano on nykyään asuin käytössä, niin se on sen takia, mut meille se ei ainakan ole ongelma, sillä itse varmaankin poistumme paikalta puolen yön aikoihin ja olen ajatellut, et jos yhdestä lisätunnista maksamme, niin vierailla on n. 1h aikaa poistua paikalta. Paikka on kuitenkin suhteellisen lähellä keskustaa, niin helppo on lähteä jatkoille jonnekkin muualle.

Tuosta keittiöstä sen verran, et kylmätiloja saa käyttää ilman erillistä vuokraa ja tiskit saa siellä hoitaa, muistaakseni myös mikroa sai käyttää, tuo keittiövuokra peritään vain siinä tapauksessa että siellä valmistetaan ruokaa hellalla/uunissa.

Link to comment
Share on other sites

Meillä on häät ensi toukokuussa Koskelan Walolla. Nyt tässä pohdin semmoista että kun meille tulee aika paljon pieniä lapsia häihin ja pitäis järkätä jostain syöttötuoleja varmaan muutama. Miten te muut olette tämän asian hoitaneet? Mä en kyllä ihan heti keksi mistä mä saisin syöttötuoleja hankittua  :) Kaikkea kummallista sitä joutuu häitä järkätessä miettimään  :)

Link to comment
Share on other sites

enne_07 kyseli kartanotyylistä juhlapaikkaa.

Meillä on pari viikkoa sitten häät Varjakan kartanossa Oulunsalossa. Kartano kulttuurihistoriallisesti merkittävä rakennus meren rannassa. Ihana pihapiiri, otettiin hääkuvatkin siinä miljöössä. Lisäksi erillinen tanssipaviljonki, jossa vietettiin jatkot. Kartanossa voi myös osa vieraista yöpyä. Rantasaunakin on käytössä. Vieraita meillä oli noin 70, mutta kuulemma yli 100 on saatu tiloihin joskus mahtumaan. Ruoka oli tosi maukasta ja kaikki pelasi sovitusti. Suosittelen!

Link to comment
Share on other sites

enne_07 kyseli kartanotyylistä juhlapaikkaa.

Meillä on pari viikkoa sitten häät Varjakan kartanossa Oulunsalossa. Kartano kulttuurihistoriallisesti merkittävä rakennus meren rannassa. Ihana pihapiiri, otettiin hääkuvatkin siinä miljöössä. Lisäksi erillinen tanssipaviljonki, jossa vietettiin jatkot. Kartanossa voi myös osa vieraista yöpyä. Rantasaunakin on käytössä. Vieraita meillä oli noin 70, mutta kuulemma yli 100 on saatu tiloihin joskus mahtumaan. Ruoka oli tosi maukasta ja kaikki pelasi sovitusti. Suosittelen!

Voisitko laittaa sisä- ja ulkokuvia näkyville?

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.



×
×
  • Create New...