jkp84

Turun seutu

1338 viestiä aiheessa

Meillä olisi vaihtoehtoina: Maskutalo, Taattisten tila Merimaskussa, Kiisanpirtti ja Ruissalon tanssipaviljonki..

Jos vaaaan jollakin on tietoa/kokemuksia kahdesta ensimmäisestä etenkin niin kiitän ja kumarran kaikesta infosta :flirt:

Itsellä kokemusta Hirvilammesta (siskon häät, olin kaasona): voi suositella, mielestäni paras fiilis kuitenkin alle 100 hengen porukalle.

Paikkana todella kaunis ja tunnelmallinen. Hyvää ruokaa ja muutenkin silloin meni kaikki hyvin.

Sitten Kavalton tilan Tuurun linna (ystävän häät, kaasona olin): järjestelyiden kanssa oli jonkin verran ongelmia, kun emäntä

tuppasi väkisin omia mielipiteitään joka väliin ja suuttuikin kerran..eli siis HUONOA asiakaspalvelua.. muuten hyvä ruoka, allergiset oli

unohdettu osittain vaikka kaikesta oli sovittu. Paikkana tosi mukava kyllä.

Ilmaristen matkailutilalla olin juuri ystävän häissä, noin 100 hlöä. Kaikki sujui paikan puolesta kivasti, ruoka oli ihan perus hyvää :)

Ja palvelu pelasi baarissa myös ;)

Siinä jotakin.. toivottavasti joku "jaksaa" auttaa tätäkin morsmaikkua :girl_sigh:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä olisi vaihtoehtoina: Maskutalo, Taattisten tila Merimaskussa, Kiisanpirtti ja Ruissalon tanssipaviljonki..

Jos vaaaan jollakin on tietoa/kokemuksia kahdesta ensimmäisestä etenkin niin kiitän ja kumarran kaikesta infosta.. jotakin tuosta luinkin jo mutta yv:n saa myös

laittaa enemmän kuin mielellään jos on vaikka kuvia tms :flirt:

Itsellä kokemusta Hirvilammesta (siskon häät, olin kaasona): voi suositella, mielestäni paras fiilis kuitenkin alle 100 hengen porukalle.

Paikkana todella kaunis ja tunnelmallinen. Hyvää ruokaa ja muutenkin silloin meni kaikki hyvin. :)

Sitten Kavalton tilan Tuurun linna (ystävän häät, kaasona olin): järjestelyiden kanssa oli jonkin verran ongelmia, kun emäntä

tuppasi väkisin omia mielipiteitään joka väliin ja suuttuikin kerran..eli siis HUONOA asiakaspalvelua.. muuten hyvä ruoka, allergiset oli

unohdettu osittain vaikka kaikesta oli sovittu. Paikkana tosi mukava kyllä.

Ilmaristen matkailutilalla olin juuri ystävän häissä, noin 100 hlöä. Kaikki sujui paikan puolesta kivasti, ruoka oli ihan perus hyvää

Ja palvelu pelasi baarissa myös :girl_wink:

Siinä jotakin.. toivottavasti joku "jaksaa" auttaa tätäkin morsmaikkua :girl_sigh:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hei kaikki te joilla on jo ollut häät Akatemiatalon juhlasalissa!! Olitteko tyytyväisiä valintaanne? Bändimme "valitti" mulle jo etukäteen kovasta kaiusta, joka salissa on, häiritsikö teitä?? Entä "vajavainen" keittiö, toimiko ruokapuoli, pysytyikö pitopalvelu työskentelemään hyvin? Olisin kiitollinen vastauksista!! Häät Akatemiatalolla tammikuussa :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meidän häät siis pidettiin Juvan kartanotilalla. Ruoat olivat tosi hyviä ja kakut suussa sulavia, sinne sai myös jotakin pientä omaa tuoda kahvipöytään ja omat juomat kans. Juhlasaliin missä kunikaatkin ovat vierailleet ja syöneet mahtui vajaa 90 hengen seurueemme, mutta paljon enemmän väkeä ei sinne olisi saanut ängettyä. Kannattaa sinnikäästi kysyä paikan historiasta jos on semmoisista asioista kiinnostunut, emäntä ei ensin halunnut niitä kertoa mutta isäntä ja poika sitten avautuivat... Tarjoilioiden vaatetus ei tosiaan ole paikan valtti, mutta hyvää ruokaa tekevät! Koristelut hoidimme itse. Pöydät he kattoivat ja me koristelimme. Ruokien hinta on 25-30/nuppi mutta siihen sisältyy tilavuokra. Meillä oli savusauna vuokrattuna sitten itse juhlien jälkeen (lisähintaan) ja väki ui innoissaan pienessä lammessa saunan vieressä. Savusauna on valtava, tuntui että pelkkä kiuas oli pienen huoneen kokoinen. Kiva paikka ja loistava kesähäille kun voi tanssia väentuvassa! Siellä on levyt lattialla ja kelpas kyllä tanssia :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Hei,

me vietimme häitämme toukokuussa Ravintola Samppalinnassa ja kaikki juhlissa onnistui loistavasti. Samppalinna on kaunis ja romanttinen paikka ja mainiosti ihan Turun keskustassa.

Koristeluista ei tarvinnut stressata, paikka kun on kaunis jo itsessään. Paikkakortit, ohjelmat ym. veimme paikalle torstaina ja häihin saattoi mennä "valmiiseen pöytään". Itse ainakin arvostin sitä, ettei puolen suvun tarvinnut olla koristelemassa edellistä yötä eikä siivouksestakaan tarvinnut huolehtia.

Vieraita oli noin 80, lisäksi bändi ja valokuvaaja 6 henkeä. Mahduimme hyvin, tanssille ja ohjelmalle oli tilaa ja kaunis ilta mahdollisti myös ulkona oleskelun. Ravintola oli tietysti muilta vierailta suljettu. Meillä tarjottiin hääillallinen pöytiin ja se sujui todella hienosti. Ruoka oli suussa sulavaa ja tarjoilu hoitui tyylikkäästi. Kaikki toiveemme huomioitiin ja palvelu oli ennen juhlia, juhlissa ja vielä juhlien jälkeenkin erinomaista.

Voin lämpimästi suositella paikkaa, ainakin meille se tarjosi unelmiemme hääjuhlan!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Hei,

me vietimme häitämme toukokuussa Ravintola Samppalinnassa ja kaikki juhlissa onnistui loistavasti. Samppalinna on kaunis ja romanttinen paikka ja mainiosti ihan Turun keskustassa.

Koristeluista ei tarvinnut stressata, paikka kun on kaunis jo itsessään. Paikkakortit, ohjelmat ym. veimme paikalle torstaina ja häihin saattoi mennä "valmiiseen pöytään". Itse ainakin arvostin sitä, ettei puolen suvun tarvinnut olla koristelemassa edellistä yötä eikä siivouksestakaan tarvinnut huolehtia.

Vieraita oli noin 80, lisäksi bändi ja valokuvaaja 6 henkeä. Mahduimme hyvin, tanssille ja ohjelmalle oli tilaa ja kaunis ilta mahdollisti myös ulkona oleskelun. Ravintola oli tietysti muilta vierailta suljettu. Meillä tarjottiin hääillallinen pöytiin ja se sujui todella hienosti. Ruoka oli suussa sulavaa ja tarjoilu hoitui tyylikkäästi. Kaikki toiveemme huomioitiin ja palvelu oli ennen juhlia, juhlissa ja vielä juhlien jälkeenkin erinomaista.

Voin lämpimästi suositella paikkaa, ainakin meille se tarjosi unelmiemme hääjuhlan!

Sattuisko löytymään kuvia Samppiksesta sisältä? Oon metsästäny niitä netistä, mut ei löydy. Tarkoitus olis maaliskuulla viettää häitä siellä, mut ilmeisesti pikkujoulukiireistä johtuen päästään katsomaan tiloja vasta tammikuun alkupuolella..... olis kiva varmistua edes jollain tasolla paikan sopivuudesta...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kaipaisin vielä kokemuksia Liedon vanhalinnasta, mitä kannattaa ottaa huomioon ym.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me vietämme ensi kesänä hääjuhlaamme Paraisilla Maneesissa. Juhlatila on kaunis ja sopii hyvin tanssihäille. Orkesterille on oma lavansa ja lapsillekin saa järjestettyä oman leikkihuoneen... pitopalvelu tulee talon puolesta ja omia juomia ei saa viedä, koska kyseessä on ravintola. Koristelut saa hoitaa itse ja menun saa joko tehdä itse tai pitopalvelulta voi pyytää ehdotuksia. Hinnatkaan eivät päätä huimaa. Suosittelen vaihtoehdoksi Turun ravintoloille. :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hirmuisen vaikeaa valita juhlapaikkaa. Alkaa mennä hermo nettiä selaillessa. Hakusessa pieni tunnelmallinen tila. Vieraita tulossa 20-25. Iso tila tuntuisi kolkolta noin pienellä porukalla.Vanhan raatihuoneen kellari on harkinnassa ainakin. Sen lisäksi pohditaan ravintolavaihtoehtoja. Kaikki ideat ja kokemukset otetaan kiitollisena vastaan.

Muokattu: , käyttäjä: Blackie

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tuplat pois

Muokattu: , käyttäjä: Blackie

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Heips. Täältä ketjusta on kyllä löytynyt todella mukavasti paikkoja. Nyt vain pyytämään tarjouksia eri paikoista kun hinnat todellakin vielä ihan epäselvät. Vierasmäärä sentään selvillä noin, eli sellain 70

Morisan kesällä 2010

Muokattu: , käyttäjä: heidima

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Rymättylän VPK-talon uudet hintatiedot: koko talon vuokra 370e + siivous (pakko ottaa) 70e

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Moi

Suunnittelemme keväthäitä vuodelle 2010. :girl_smile:

Etsiskelemme hääpaikkaa joko Turusta tai lähialueilta. Vieraita olisi tulossa noin 80. Paikka olisi mielellään sellainen, johon kuuluu myös pitopalvelu.

Paikkoja tuntuu olevan tuhottomasti. Ajattelimme helpottaa omaa etsintäämme ja kysyä vinkkejä edullisista ja mukavista paikoista täältä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Kaipaisin vielä kokemuksia Liedon vanhalinnasta, mitä kannattaa ottaa huomioon ym.

Vanhalinnassa on kaverien kokemuksen perusteella tiedossa tosi helpot häät - miinuksena tietysti ravintolahinnat. Yksi kaveri kehui, että itse ei tarvinnut huolehtia oikeastaan mistään. Puitteet ainakin on hienot!

Muokattu: , käyttäjä: lina

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kannattaa käydä katsomassa Maarian pappila&Maarian kirkko. Pappila on upea ja kun vihkiminen on viereissä kirkossa muodostuu niistä kiva "kokonaisuus". Pappilan pihapiiri on viehättävä ja kesäaikaan myös puutarha. Pappilan emännällä on pitopalvelu, mutta muunkin pitopalvelun voi ottaa. Alakertaan mahtuu 81 juhlijaa ja yläkertaan ehkä n.70. Tässä ketjussa on aiemminkin kirjoitettu Maarian pappilasta, mutta en nyt äkkiseltään löytänyt niitä juttuja, joten ei kun selailemaan historiasivuja! Vuokra on 200-300e. Ja kyllä, pappilassa saa tarjoilla alkoholia, vaikka onkin seurakunnan tila. Syytä en tiedä, mutta näin on.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Moi!

Mua kiinnostaisi kuulla todella paljon kokemuksia maskuntalosta, kuusiston maamiesseurantalosta sekä vastaavista paikoista. Mahtaakohan jossain näissä olla saunamahdollisuutta illemmalla tai kuinka kauan tilat ovat yleensä käytössä.

Saa myös laittaa tietoja privana, sähköpsotilla tai tänne.

Kuvat kiinnostaisi myöskin.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tänne ois kiva saada lisää paikkoja ja syitä missä ja miksi häitänne vietätte =)

oma paikka ihan hakusessa. maskuntalo kiinnostaisi sekä liedonluja ja ilmaristen metsäpirtti.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Olin ystäväni juhlissa Ruissalon luonnonpuiston tanssipaviljogissa /-salissa ja tuolloin siellä oli vieraita 168 lapset mukaan laskettuna. Silloin oli sellainen tunne, ettei ole tilaa hengittää. Tosin saattoi johtua myös siitä, että pöytäjärjestys oli todella typerä, eli sen suunnitteluun kannattaa satsata.

Turun VPK-talo on mielestäni aivan ihana, jos vain häidenne tyyliin sopii. Setäni meni siellä naimisiin edelliskesänä, vieraita 200. Tunnelma oli lämmin, mutta tilaa ei ollut liian vähän.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me päädyimme Turun Vpk-taloon. Vieraita meille tulee 167, ja tanssillekin halusimme jättää tilaa. Vpk-talo on tyyris, mutta toisaalta säästämme siinä, että emme tarvitse sen kummempia koristeluja, vieraille bussikyytiä juhlapaikalle (monet pitkänmatakalaisia) ja vieraat löytävät hotellitkin läheltä. Plussaa oli sekin, että vieraat mahtuvat yhteen ja samaan tilaan. Palvelu Vpk-talolla on ollut todella asiantuntevaa ja ystävällistä. Päätimme, että otamme hääpotrettimmekin Vpk-talon upeassa miljöössä.

Olen kuullut, että myös Gilles Gårdenille mahtuisi iso henkilömäärä, mutta siellä taitaa olla monta erillistä tilaa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Käytiin katsomassa Maskutaloa, koska se oli meillä yksi vaihtoehdoista. Kivalla rauhallisella paikalla oli ja ympäristö oli mukava.

Sisällä oli hyvin tilaa ja eteistilat oli kivat :) Sali on kyllä sitten vähän "jumppasali" tyylinen ja koko paikassa oli hieman omituinen "tuoksu"..

käytiin kylläkin nyt talvella kun on muutenkin kosteaa, joten saatta olla et kesällä on asia toisin!

Ei ollut kuitenkaan sitten se meidän paikka, vaikka puitteet isolle juhlijamäärälle olikin ok!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä vihkiminen Littoisten järven rannalla Kuoviluodossa, ja juhlat kävelymatkan päässä Littoisten työväentalolla. Sillä puolen järveä tavattu ja tutustuttu :P

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Onko joku juhlinut Maarian pappilassa? Jos on, niin olisiko mahdollista saada kuvia vaikka YV:nä?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Pitääpä nostaa hattua ja kumartaa ja kauniisti kiittää ja kehua meidän viime lauantaista hääjuhlapaikkaa, Turun linnaa! En olisi voinut parempaa järjestelyä ja tarjoilua uneksiakaan! Henkilökunta (sekä linnan, että Fazer Amican) oli erittäin ystävällistä ja ennen kaikkea taidokasta! Toiveemme toteutettiin juuri haluamallamme tavalla, ja ruoka oli taivaallista! Missään vaiheessa koko häävalmistelujen aikana ei ole tullut sellaista oloa, että mitäköhän tästä tulee, kuunteleeko henkilökunta meitä varmasti ja muistavatko he kaikki pienimmätkin jutut. Ja varsinkin juhlapäivänä kaikki sujui, kenenkään ei tarvinnut hermoilla sen vuoksi. Sain mieheni kanssa keskittyä olemaan maailman onnellisin tuore aviopari :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.