Katja

Rovaniemi ja lähialueet

323 viestiä aiheessa

Kaipaisin kovasti vinkkejä hääpaikan osalta. Meille tulee häävieraita 60-70hlöä ja jäät on tarkoitus järjestää kesällä 2015. Onko tietoa saako juhlapaikoista mitään alennusta jos varaa aikaisemmin? Suosituksia juhlapaikoista? Mihin paikkoihin rovaniemellä saa viedä omat juomat ja ruuat? Onko kokemuksia pitopalveluista jos tilaisi ruoan jonnekkin juhlapaikkaan? Mietimme myös ruokien tekoa itse.

 

Poropekan pirttiä kyselin, mutta oli aika tyyris kun tilavuokra 60e/h, pöytäliinat 8e/kpl ja menu 25-30e/hlö.  Halvemmaksi tulisi vaikka metsäkartano mikä oli ennakkosuosikki. Siellä menuun sisälty tilavuokrakin ja hinta ei ollut paha. Citrukseen olen laittanut catering tarjouspyynnön mutta vastausta ei ole kuulunut. Catering suosituksia otetaan myös enemän kuin mielellään vastaan!

 

Olisi mukava olla sellaisessa paikassa jossa iltaa saisi jäädä viettämään ja tarjolle saisi laittaa omia juomia ja ruokia. Jos tällaista ei täällä ole niin mikä olisi hyvä kakkosvaihtoehto?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

^Ainakin Ounasvaaran majalle, Lähteentien pirtille ja Ala-Ounasjoen erästäjien majalle saa viedä omat juomat ja ruuat (tosin Lähteentien pirtistä kuulin huhua, että pitopalvelu pitäisi ottaa heiltä, mutta juomat saa tuoda itse. En tiedä tilannetta varmasti). 

Minä laitoin tarjouspyynnön kolmelle eri catering yritykselle Rovaniemellä, mutta yhdeltäkään en tarjousta saanut. Me juhlimme Ounasvaaran majalla ja otetaan ruuat myös heiltä (31e/hlö, sis. ruuat, perusruokajuomat, kahvit/teet/kakut, iltapala, työvoima, astiat).

Kun itse tein hintavertailua meidän noin 100hlön häille niin juuri tämä Ounasvaaran maja tuli edullisimmaksi vaihtoehdoksi sitten lopulta. Sinne saa jäädä myös juhlimaan aamuun asti, sillä tilavuokra on koko viikonlopuksi :)

 

Alla vielä aikaisempi laittamani viesti aiheeseen liittyen...

Noniin, nyt on hintoja vertailtu. Pyysin siis tarjoukset ylläolevista paikoista, mutta Porohovista en ikinä tarjousta saanut (vaikka kahdesti pyysin sitä sähköpostilla ja viimeisen kerran soitin perään), lisäksi kyselin myös Ala-Ounasjoen erästajien majaa. Laskeskelin kaikista paikoista ruuat 100 hengelle (vain muutama lapsi joukossa) ja juotaviksi: alkumalja, 2lasia ruokaviiniä/hlö, 1lasi jälkkäriviiniä/hlö, 2kpl olutta tai siideriä/hlö ja kahville aveciksi konjakki tai likööri. Laskin siis näillä määrillä oli sitten kyseessä tilausravintola tai tuotaisiin juomat itse. Lisäksi vertailuhintaan laskin mukaan mahdolliset tilavuokrat, pöytäliinavuokrat jne. Kriteereinä paikalle meillä oli riittävä tila (100hlö + bändi mahtuu ja tanssimaankin tulee kyetä) ja paikalla saa juhlia mielellään vähintään klo 02.00 asti.

Ala-Ounasjoen erästäjien kämpän vuokra oli kyllä halpa, mutta paikka liian pieni meille (mahtuu juuri ja juuri 100 hlö, mutta muuhun ei sitten tilaa jääkään).

 

Tässä tulokset hinnan mukaan (halvin ensin):

1. Ounasvaaran maja

2. Ounasjoen poropirtti

3. Lähteentien pirtti

4. Lumikartano

5. Ounasvaaran pirtit ja Metsäkartano (sama hinta, sillä ei tilavuokraa, mutta sama tilausravintola)

 

Me hylättiin tuo Ounasjoen poropirtti sen vuoksi, että sieltä piti poistua jo klo 01.00, tilaisuus saa kestää 6h jonka jälkeen veloitetaan ylimääräisiltä tunneilta ja koristelemaan pääsee vasta 3h ennen tilaisuuden alkua  :mellow: 

 

Ounasvaaran majalle ja Lähteentien pirtille saa viedä omat juomat, minkä vuoksi ne oli halvempia entä muut. Tosin Ounasvaaran majan ja Lähteentien pirtin välilläkin hintaeroa oli noin 1500e!!

Me päädyttiin tuohon Ounasvaaran majaan lähinnä hinnan vuoksi. Paikka on kyllä myös tunnelmallinen, mutta riippuu varmasti keneltä kysyt, että onko se hieman ahdas noin 100-120 henkilölle. Mutta sinnekin siis mahtuu sisälle vielä bändi soittamaan ja tanssimaan, mikä on meille tärkeää :)

 

Toivottavasti oli apua!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kiitos vastauksesta! Erästäjien talo on top listalla kanssa ja sinne mietittiin sitä pitopalvelua. Onko tietoa minkä hintainen paikka on esim koko v.lopulle? Omeka oli 350e pvä mikä tulee ika tyyriiksi kun pe olisi koristelut ja talkoot ja su sitten siivous niin tarvittaisiin koko vlopuksi jos ruuat itse otetaan ja kuitenki paikka koristellaan. Saako udella paljonko tilavuokra oli koko v.lopulta vai sisältyykö tilavuokra menu hintoihin?  :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kysyin sitä erästäjien talon hintaa, mutta en kirjannut sitä sitten mihinkään ylös, kun paikka ei ollut meille muuten sopiva. Muistaakseni hinta oli jotain 200-400€ kokovkl, mutta en lyö päätäni pantiksi. Netistä löytyy kyllä puhelinnro paikan isännälle niin voit itse soitella ja kysyä :)

Ounasvaaran majan vuokra koko vkl on 925€. Menu taas suht edullinen, niin jo sillä kustannukset saa samaan kuin paikoissa, missä tilavuokra sisältyy menuihin. Sitten on se, mikä vaikuttaa budjettiin oikeastaan eniten nimittäin alkomahooli. Majalle kun saa viedä omat juomat niin sillä säästää (ainakin meidän ajattelemilla juomamäärillä) useita tonneja verrattuna tilausravintolaan. Laskeskelin alkuvuodesta tosiaan tietyillä juomamäärillä +100hlön ruuilla kokonaiskustannuksia, niin jos vertaan kahta kysymäämmeääripäätä niin ounasvaaran majan kokonaiskustannukset n.4500€ (kokovkl) ja metsäkartano n.7500€/ yksi ilta. Aika suuri hinta ero :D

Tosin, jos toi ala-ounasjoen erästäjien maja sopii teille niin siinä kustannukset tulee tilavuokran takia tietty edullisemmaksi, cateringin pitopalveluhintoja tietysti paha arvioida ennenkuin kysyy :)

Toki näihin hintoihin vaikuttaa montako vierasta(joista lapsia?), mitä menu pitää sisällään ja paljonko alkoholia aiotaan tarjota. Omat hintalaskelmani eivät siis välttämättä palvele teidän suunnittelemianne häitä. Pyydä rohkeasti vaan monesta paikkaa tarjousta ja laske kokonaiskustannukset joka paikkaan niin sitten olet jo pitkällä :)

Muokattu: , käyttäjä: Tinkaliina

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tarkoituksena on soittaa ja käydä katsomassa erästäjien paikka, mutta tuntuu vielä liian aikaiselta, joten vähän piti udella mitä hintaluokkaa on etukäteen :) Tuo on kyllä todella edullinen tuo erästäjien talo. Ajatuksena on tehdä paljon koristeita ym paikkaan itse ja vaihtaa mm verhot paikkaan jos se valitaan. Haluaisimme sellaiset "kotikutoisen" ja romanttisen näköiset häät. Mies ei halua meillä tuhlata enkä sen enempää kyllä minäkään yhteen päivään paljoa rahaa, vaan mennään edullisimmalla, mutta kuitenkaan ruoasta ym tärkeästä emme aio tinkiä :) Kiitos kovasti vastauksestasi! Siitä oli apua!

 

Olen kaikkiin paikkoihin laittanut tarjouspyynnöt mitkä on nyt tullu vastaan ja ovat olleet vähän edes mielenkiintoiset ja aika monesta olen saanut jo vastauksen. Meille tarjottiin oaunasvaaran majaa 1250e/vkl hintaa eli hintoja on päivitetty ja menut olivat 25-30e. Pitopalveluista en yhdestäkään ole saanut vielä tarjousta. Osa sanoo että tarjousta ei voi ruuasta vielä tehdä, koska häihin on niin paljon aikaa. Miehen mielestä hössötän ihan liian ajoissa, mutta itse ajattelen tas, että jos menee varaamiset liian myöhään niin voi menettää haluamansa päivän/kuukauden sitten..

 

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Onnea juhlapaikan metsästykseen! :)

 

Mie en oikeen ymmärrä noita pitopalveluyrityksiä, kun eivät voi tarjouksia laittaa. Luulisi, että voisi tämän hetkisten hintojen/menujen pohjalta tehdä tarjouksen ja sanoa, että lähempänä tarkistetaan vielä menua ja hintoja. Minäkään en saanut yhdeltäkään pitopalvelulta tarjousta, joten senkin vuoksi päädyttiin siihen, ettei tuoda paikalle ulkopuolista pitopalvelua. Jos ei raha kelpaa niin ei väkisin :D Vaikea siten myös arvioida menun hintaa... Mielestäni tuommoinen 25-30e on todella asiallinen hinta menusta, kun siihen sisältyy kaikki mahdollinen. Toivottavasti edes joku catering osaisi antaa sinulle tarjousta!

 

juuri muistinkin, että tuolle Ounasvaaran majalle on kaksi eri hintaa, sesonkiajalle ja ei sesonkiajalle. Meidän häämme ovat toukokuussa (ei sesonkiaika), minkä vuoksi vuokrahinta on hieman edullisempi.

 

Ja mun mielestä et hössötä ollenkaan liian aikaisin! Mieluummin ajoissa kuin myöhässä :D Rovaniemelläkin juhlapaikat varataan jo todella ajoissa. Etenkin kesähäiden kanssa saa olla ajoissa, jos haluaa varmasti jonkin tietyn paikan. Taitaa esimerkiksi nyt olla kesän 2014 viikonloput aika myytyjä monessakin juhlapaikassa... Muistaakseni erästäjien majalla sanottiin alkuvuodesta kun soitin, että kesälle 2014 on jo muutama viikonloppu myyty, joten 2015 kesän varauksia voi hyvinkin suunnitella heti ensi vuoden alusta (ja miksei jo nyt!) :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Olisin kovasti kiinnostunut Tinkaliina tiedustelemaan että onko kaikilta tuo 31€ siis myös lapsilta?

 

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Pakko kommentoida tähän että Omeka talo on 350e koko vkl! Näin minulle sanottiin ihan kirjallisesti s.postissa ja myös eräs ystäväni on sen siihen hintaan varannut ensi kesälle. Ja tuolla ala-ounasjoen erästäjien majalla suosittelevat että varauksen tekee vuotta aikaisemmin. Hinnat siinä olivat nyt hieman nousseet, taisi olla 400e/vkl. 

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

APUA KAIVATAAN! Hakusessa hääpaikka n. 70-90 hengelle Rovaniemeltä tai lähistöltä syksylle 2014, kokki löytyy omasta takaa, juotavat myös. Tarkoitus olisi järjestää juhlat tee-se-itse-tyyliin, Ala-Ounasjoen erästäjien maja ei käy. nätti ympäristö olisi plussaa kun itse seremonia olisi tarkoitus järjestää juhlapaikalla. Kaikki vanhat koulut tms. otetaan huomioon, uudelleen sisustus kun on vain järjestelykysymys. Kiitoa kaunis etukäteen!!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Sattuuko kenelläkään olemaan tietoa Sinetän vanhan koulun remppaamisesta? Onko alkanut vai onko edes tulossa. Luin joskus jostain, että siitä olisi ollut suunnitteilla tehdä jonkin sortin juhlatila...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Onko kellään kokemusta Leirikarista juhlapaikkana? Meillä on häät vielä erittäin pitkälle ajatuksen asteella, mutta oon vähän jo mielessäni pyöritellyt eri juhlapaikkoja.

 

Meillä asuu molemmilla suvut muualla, useamman tunnin ajomatkan päässä, joten tuo olisi paikkana sinänsä kätevä. Sais vieraat majotettua samalla. Oon ollu siellä muutama vuosi sitten koulutuksessa, joten paikat on tutut. Mietin vaan että onkohan siellä järjestetty juhlia ja mitenköhän se semmoseen sitte oikein toimii. Kovin tunnelmallinenhan se ei ole, mutta koristelu tekee ihmeitä....? :rolleyes:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ei kyllä ole leirikarista muuta kokemusta kuin ala-asteen leireistä :D ehkä sun kannattais ottaa yhteyttä sinne ja kysyä sieltä? Varmaan riippuu myös vieraiden määrästä. Hatarien muistikuvien mukaan en sinne lähtisi kovin isoja häitä järjestämään..

Oletteko ajatelleet jotain muuta juhlapaikkaa rovaniemeltä/lähistöltä ja vaikka sitten varata vieraille majoitusta hotelleista tai lähistön mökeistä? Äkkiä tuli mieleen, että poropekan pirtillä voi järjestää häät noin 60 henkilölle ja siinä samalla on myös majoitusmahdollisuus..

Muokattu: , käyttäjä: Tinkaliina

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ajattelin tulla kertomaan nyt meidän hääpaikasta johon päädyttiin, kun tietoa tuntui olevan ainakin itsellä vaikea löytää paikoista tarkemmin. Päädyttiin varaamaan ala-ounasjoen erästäjien talo. Talossa oli hyvin tilaa. Siellä oli varsinainen "juhlatila" jossa pöydät ja tuolit, sivupöytä buffetille sekä hyvänkokoinen keittiö, jossa oli ravintolakeittiön tiskikone, kippipannu ja liedet. Piha oli iso, joten sinne mahtuu juhlateltta ja lapset leikkimään. Vuokraaja tiesi myösedullisista juhlatelttojen vuokraajista rovaniemellä. Autoille oli hyvin tilaa ja niitä ei tarvitse pihaan pysäköidä eli se jää vapaaksi liikkumiselle. Pihassa oli myös aivan upea kota! Sinne mahtuu hyvin 40hlöä kerallaan ainakin ja siellä oli led valot valaistuksena. Hinta oli 60-70 hlö.lle 350e (varausmaksu 75e joka vähennetään loppusummasta) ja 80+ hlö määrälle vuokra oli 395e. Eli vähintäänkin kohtuullinen vuokra. Vuokra oli koko viikonlopulta pe aamusta su iltaan. Tälle kesälle oli vielä tilaa muutamia v.loppuja ja 2015 kesälle oli vielä kokonaan vapaata. Juhlaan saa tuoda omat ruoat ja juomat. Lisäksi tiloissa oli sauna jonka sai lisämaksusta 60e käyttöön.

 

Meidän kriteerinä oli siis löytää julatila n.70 hlölle edullisesti ja isolla pihalla sekä omat juomat ja ruoat piti saada viedä. Nyt etsinnässä on vielä catering. Saimme ihan hyvän tarjouksen jo cafe toivolta. Kokemukset ed mainitusta paikasta kiinnostavat ja muita catering suosituksia otetaan myös vastaan!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

me ollaan juhlapaikan suhteen vähän kahden vaiheella,joko Omeka Olkkajärvellä taikka sitte Ala-Ounasjoen erästäjien mökki.Omekan laskettiin tulevan satasen verran edullisemmaksi,mutta onko Ala-Ounasjoen mökki parempi huonejärjestyksen suhteen?Omekalla 'eteishalli' on suht iso,vie tilaa itse juhlimispuolelta,en kehtais laittaa ketään syömään eteisen puolelle :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Onko kukaan morsmaikku viettänyt häitä Rovaniemen Työväentalolla?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meidän häitä juhlittiin tuola Lapin Pohtimossa (Bear's Lodge) ja paikkahan on upea. Tilat ihanat ja toimivat, mutta asiakaspalvelu oli jotakin ihan käsittämätöntä ja sellasta säätöä ja taistelua, että meillä jäi ainakin paha maku suuhun. Muutoin aivan täydellinen paikka, majoitusmahdollisuudet ym.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Häät ovat ensi kesänä ja paikka on edelleen hakusessa. Onko kenelläkään tietoa eri paikkojen juomien hinnoista? Haluaisin tarjota vieraille alkumaljan sekä kaksi alkoholillista ruokajuomaa. Vaihtoehtona on myös valita hääpaikka, jossa juomat saa viedä itse, mutta se rajoittaa melko paljon paikkojen valintaa. Minua ei haittaisi, vaikka vieraat ostaisivat itse loput juomat juhlapaikalta, mutta mielelläni tarjoaisin edes jotain. Tuleekohan vain turhan kalliiksi?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tuolla näytti olevan hääjuhlatiloissa Rovaniemen Klubi, onko kellään kokemusta , hintatasotietoja tai saako sinne viedä omat juomat (kun sivujen mukaan ei anniskelua ole)? Olisi ainakin ihan keskustassa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Moi!

 

Rovaniemellä hyvä hääpaikka alle 100 hengen häihin on Lähteenpirtti. Tilaa ei tarvitse erikseen koristella ja pihallakin pystyy hyvin viettämään aikaa hyvällä säällä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Heip, elvytetäänpä tätäkin keskustelua, kai Rovaniemellä tänäkin kesänä häitä juhlitaan? :) hyviä kokemuksia paikoista otetaan vastaan, löytyykö keneltäkään esim. kokemusta Lähtevänojan kartanosta?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
On 2.11.2014 at 20.57, Kaisukaisu said:

Moi!

 

Rovaniemellä hyvä hääpaikka alle 100 hengen häihin on Lähteenpirtti. Tilaa ei tarvitse erikseen koristella ja pihallakin pystyy hyvin viettämään aikaa hyvällä säällä.

Saapiiko sinne viiä omat juomat ?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään