Guest Schwan

Mitä teillä on kahvi-avecina??

137 viestiä aiheessa

Konjakki ja kermalikööri. Näitä ilmankin toki pärjää, jos kakku on ihanaa. Jos kakku ei kuitenkaan ole kovin onnistunut, voi konjakki korvata paljon ;)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä oli tarjolla konjakkia (Hennessy VSOP) ja Lapponiaa (lakka, mustikka ja karpalo). Liköörit olivat omaan makuuni aika sokeripommeja mutta tekivät hyvin kauppansa ja toimivat kätevästi tuplaroolissa booliaineksina loppuillasta. Itänaapurista kun haki ei hintakaan päätä huimannut. Nyt kun joku mainitsi portviinin täytyy ihmetellä miten se ei meille tullut mieleen, kun kyseessä on yksi minun ja morsiamen suosikkijuomista.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mites kun ruuan kanssa emme tarjoile viiniä, koska se ei sovi menun kanssa, vaan ruuan kanssa on vesi/maito/mehu/kotikalja. Onko hassua jos kahvin kanssa on kuitenkin avec? Tervetuliaismaljana on kuohuviini, ja ruokailun jälkeen tulee tarjolle boolia/olutta/siideriä joten alkoholia on kuitenkin tarjolla.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Konjakkia ja Amaretto Disaronnoa. Itse olisin ehkä halunnu jonkun kermaliköörin, mutta sulho ei tykännyt. Eikä se mitään, tuo Amaretto on kyllä tosi hyvää. ^_^

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Anteeksi tyhmyyteni mutta miten nuo kahvi avecit laitetaan tarjolle? :girl_haha: Onko niille varattava jotkut lasit tms?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meille tulee tarjolle ainakin calvadosta, se kun liittyy yhteiseen historiaamme. Ehkä myös Baileysia tai jotakin vastaavaa likööriä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä on konjakkia ja mantelilikööriä, suap siitä sitten valita kumpaa ottaa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Anteeksi tyhmyyteni mutta miten nuo kahvi avecit laitetaan tarjolle? :girl_haha: Onko niille varattava jotkut lasit tms?

Aveceille on yleensä omat lasinsa (esim. konjakki ja sukulaisensa tarjoillaan jalallisesta pienestä laakeasta lasista, sherry taasen kapemmasta, olet varmaan nähnyt Bailey's mainoksessa myös ne matalat paksupohjaiset lasit jne.) Ainakin Iittalan sivuillavoi katsoa minun hienoille selityksille kuvan :D Olisin vähän kummissani, jos muuten "perinteisissä" häissä tulisi vesilasillinen Amarettoa (tai pullo :girl_haha: ) eteen, mutta ei kait sitä mikään pakko ole varata "erikoislaseja", varsinkin jos on rennommat häät / ei pitopalvelua. Yleensä henkilökunta kaataa avecin valmiiksi laseihin, josta se otetaan itse tarjottimelta tai tarjoillaan pöytään.

m. ei näköjään enää pampuliinaa auta, mutta jos jotakuta muuta sitten :)

Muokattu: , käyttäjä: Tipzilla

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kahvien kanssa tarjotaan ainakin Larsen XO:ta, Bailey'ssiä ja sherryä. Harkinnassa on vielä amaretto/likööri lisäksi.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meille tulee konjakkia, Jallua sekä Xantea.

Emme kumpikaan pidä kermalikööreistä ja laktoosiongelmaisena en itse maito-/kermapohjaisia juomia koskaan edes juo.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään