Guest TuuliTytto

Hääkimppu tekokukista?

179 viestiä aiheessa

Mitenköhän Naimisiin- lehti uskalsi sitten suositella kallaa sellaisena kukkana, joka säilyy edukseen kuivatessaan  ???

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tämmöstä infoa minä sain monestakin kukkakaupasta ja muistaakseni myös täällä on ollut juttua.Kyselin silloin kallakimpun kuivausta tauluksi ja näin tosiaan sain kuulla.

Kotona kuitenkin yritin noita kalloja kuivattaa,enkä ainakaan itse siinä onnistunut...

Harmittaa kyllä jos se sitten kuitenkin olisikin ollut mahdollista  ??? ???

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ei voi olla totta! Aikooko joku ihan tosissaan käyttää muovikukkia.. Kaikkeen sitä törmää. Sori tää vaan on niin uskomatonta.  ;D

No kukin tietty tyylillään, eipä siinä mitään!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Ei voi olla totta! Aikooko joku ihan tosissaan käyttää muovikukkia.. Kaikkeen sitä törmää. Sori tää vaan on niin uskomatonta. ;D

No kukin tietty tyylillään, eipä siinä mitään!

No, minä ainakin käytin ja olin enemmän kuin tyytyväinen. :)

Säästyi sekin stressi juhlapäivältä, kun kaikki kukat olivat jo hyvissä ajoin hankittuja ja valmiita eikä tarvinnut missään kukkakaupoissa enää seikkailla kukkia hakemassa.

Ei nykyiset muovi- ja/tai silkkikukat ole sellaisia, joita joskus mummojen ikkunalaudoilla näkee. :)

Kaiken lisäksi kimppu säilyy juhlankin jälkeen muuttumattomana. ;)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Kaiken lisäksi kimppu säilyy juhlankin jälkeen muuttumattomana. ;)

Jepulis. :D

Nuo nykyajan silkkikukat, ei niistä kyllä tule enää ajatelleeksi "muovikukkina" (vaikka niitähän ne juuri ovat). Minulla on kaiken lisäksi monia syitä miksi päädyin silkkikukkiin, joten ei muutamat epäuskoiset kommentit tätä päätöstä kaada. ;D

Kerrottakoon nyt kuitenkin näitä syitä, miksi silkkikukkia:

*talvihäät, kappelissa pakkasta = säilyy nättinä silti

*kukkalajit = ei tarvitse jännätä että onko paikallisessa liikkeessä niitä oman mieltymyksen mukaisia kukkia (eli pystyy saamaan juuri sellaisen kimpun sellaisilla kukilla kuin vaan haluaa)

*kahdet häät juhlineen = säästää kun ei tarvitse hommata kuin yhden kimpun (jota en siis heitä)

*pitkän aikavälin säilyvyys = voi vaikka mummona kaivaa kimpun esille ja muistella siihen liittyviä muistoja niinkin konkreettisen esineen kuin hääkimpun avulla.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mä haluan ehdottomasti hiuksiin kaksi valkoista liljaa ja koska ne kestävät huonosti kylmää, niin tekoliljat päätin hommata. Täytyy vaan vielä tosiaan ostaa ne. ;D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mä oon harkinnu ihan tosissani tota silkkikukkaa, ihan vaan siks, et haluan kalla-kimpun, ja kun kysyin sen hintaa kukkakaupassa, niin olin pyörtyä kun kuulin kolmen kallan maksavan parin heinän kanssa n.60€!! Haluan sitä paitsi, että kukat säilyvät kauan. Kiva, että on muitakin, jotka ajattelevat samalla tavalla:)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Ei voi olla totta! Aikooko joku ihan tosissaan käyttää muovikukkia.. Kaikkeen sitä törmää. Sori tää vaan on niin uskomatonta. ;D

No kukin tietty tyylillään, eipä siinä mitään!

Ei vaan silkkikukkia. ;)

Olen minäkin nähnyt täällä monta wtf, ei voi olla totta -juttua, mutta turha sitä on pällistellä (ja vielä ääneen), jokainen taaplaa tyylillään.

Minä ainakin otan silkkikukkia. ;D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mä muuten ostin kolme valkoista kallaa, niiden kanssa suuren lehden ja heinää, sidoin ne kauniisti käyttäen helminauhaa, a voilá! Tuli aivan aidon näköinen! Lisään tänne kuvan, kunhan saan kuvatuksi. ;)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mäkin taidan harkita. Siis harkita. Aiemmin ei tullut mieleenkään, mutta nyt kun en pionia saa häihini aitoina kukkina, niin aion ainakin käydä kattomassa, että millasilta ne näyttää silkkisinä. Jos niistä saa tarpeeks aidon näköisen kimpun, niin miksipä ei?!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mielestäni siinä ei ole mitään outoa, jos joku haluaa hääkimpun silkkikukista. Alussa meinasin teettää kimpun tuoreista kukista, mutta sitten tulin siihen tulokseen, että otankin silkkikukat. Tämä siksi, kun silkkikukat näyttävät todella aidoilta (olen nähnyt kimppuja niistä livenä) ja ei tarvitse miettiä häiden jälkeen kimpun kuivatusta.  ;)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minä ostin (jo nyt ;D) silkkikukat hääkimpuksi. Ostin kolme pitkävartista valkoista kallaa ja murattia niiden kanssa. Kyllä on pikkasen hyvännäköinen vaikka aluksi kuulostaakin aika oudolta yhdistelmältä ja aidonnäköinen on. :) Niin ja hintakaan ei ollut paha, 18 e yhteensä satiininauhan kanssa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

royalRedNosegayBIG.jpg

Mielestäni on kyllä tosi aidon näköinen silkkikimppu!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mulla on sellanen ongelma, että meidät vihitään salassa ulkomailla ja en pääse aiemmin katselemaan/kyselemään kimppuja sieltä paikanpäältä, joten silkkisen voisi ottaa mukaan. :) Saako mangokalloja suurina ja silkkisinä? Pieninä olen jossakin nähnyt. Mikä sopisi mielestänne oranssin kallan kans? Mietinnässä olisi muutama iso oranssi kalla, ehkäpä sitä murattia ja orkideanoksa tai ruusu. Mikähän väri sopisi? Hmmm... syksyiseen teemaan joku aivan ihana tummanpunainen.

Kävin kiertämässä (Oulussa) jo paikalliset kaupat ja en ainakaan ensi näkemällä löytänyt. :(

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Oma silkkikukkakimppuni tulee Viherkeijusta ja sen tekee floristi, joten normaalia kimppua halvemmaksi ei tule.

Muita hyviä puolia on kuitenkin niin paljon, että päädyin lopulta tekokukkiin.

Ja tämmöinen kimppu mulle on tulossa:

Pyremorsiuskimppu002.jpg

Muuten sama paitsi, että noita tummia ruusuja tulee 3-4 kpl lisää, niitä ei ollut tarpeeksi varastossa kuvaushetkellä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Löytyykö mistäänpäin Suomee fuksian väristä silkkileikkogerberaa, joka ois semmonen pitkävartinen? Meinaa olla Jyväskylän seudulla vähän hakusessa. Oisin valmis etsimään vähän kauempaakin, kun noihin häihinkin on vielä pitkä aika, joten ehtii reissata ympäri Suomee.

USAsta löytys just oikeen väristä ja halvalla, mut sitku siihen lisää verot, tullit ja postituskulut niin hintaa tulee. Euroopasta kun tilais tulis halvemmaks. Eli onko kukaan tilannut netin kautta muista maista silkkikukkia???

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Otteko testanneet miten hyvin silkkikukat kestää vettä? Vai lähteekö niistä värit tai meneekö muuten pilalle?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mitä mieltä olette hääkimpusta, onko sen pakko olla oikeaa kukkaa.

Itselläni kalla häissäni kukkana ja ajattelin hääkimpun sijaan ottaa käteen vain yhden kallan ja varteen kierrättää satiininauhaa valkoista.

Mutta onko väliä onko tämä iso kalla kukka kädessäni oikea vai silkki. Haluaisin kuitenkin säästää sen.

Ja onko muuten heittokimppu erikseen?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Nostoa tälle.

Innostuin tästä ihan 10+

Tietääkö kukaan mistä saisi Helsingistä kauniita silkkikukkia?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Silkkikukkia saat osoitteesta www.decoflower.fi

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

In Style häälehdestä luin, että yhden morsiamen lempikukkia ei ollut saatavilla, joten hänelle tehtiin kimppu silkki-, satiini- ja puuvillakukista. Kuvassa on (In Style Weddings/fall 2006 s.224) aika söpö kimppu, jossa osa kukkasista näyttää ikäänkuin kankaanpalasta rypyttämällä ja taittelemalla muotoiduilta - näyttää siis oikeesti kankaiselle mielestäni. Erilainen ja kaunis toteutus. Muutenkin hyvä tuo lehti  ;)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Jenkeissä likipitäen kaikilla lienee silkkikukat, kestävät paremmin esim. kuumaa kesää. Myös britit suosivat tekokukkia.

Itse mietin myös silkkikukkia, pakkasella ei oikeita viitsi ulkona kauaa kantaa. Ja jos ostaa sopivan kokoisen silkkikukkakimpun, voi sitä sitten pitää myöhemmin somisteena vaikka makkarinpöydällä. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kimpun ja vieheen tilasin netistä ja kun kerroin s-postilla, että olen huolissani ehtiikö paketti varmasti perille niin yllätyin kun toim.aika Englannista Suomeen oli vaivaista 4vrk! Ja kun Englantikin kuuluu EU:hun, niin ei tule maksettavaksi mitään tulleja tai verojakaan joten hinnaksi tulee tasan se, mitä tilauksestasi maksat.

Erittäin kaunis kimppu ja viehe! Näitä ei tekoruusuiksi tajua. Päädyin tekokukkiin koska talvella ei nuo kimput ulkona oloa kauaa kestä ja jääpähän minulle kaunis kimppu jota voin pitää vaikka makkarinpöydällä. :) Näitä ei tosiaan voi verrata mihinkään Tiimari-tekokukkiin... ja tekijä tekee haluamillasi väreillä ja mallilla, joten nettikaupassa olevien lisäksi voit tehdä s-postilla ihan oman toiveesi mukaisen tilauksen.

Hintaa vieheelle ja upealle helminauhasomisteiselle ruusukimpulle tuli yhteensä n. 58 euroa. Katso netistä kuvia ja laita meiliä floristille toiveistasi; kommunikaatio pelasi moitteettomasti ja olisin saanut vielä vaihtaakin tilaamani tuotteen jos se ei olisi miellyttänyt! Suosittelen lämpimästi.

kts. http://www.thebridalworkshop.com

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Itselläni oli hääkimppu Sian silkkikukista. Halusin ehdottomasti silkkikukkia, koska näin kimppu jää minulle ja tammikuisissa häissäni ei tarvinnut varoa kukkien paleltumista! Olin todella tyytyväinen! Ja kimpun tilasin postimyyntinä Sian jälleenmyyjältä.

Muokkasin kimppua sen verran, että kiersin kahvan ympärille satiininauhan.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään