Jump to content
Naimisiin.info

Häät ilman leikkejä?


Guest Dharma

Recommended Posts

Ei leikitä meidänkään häissä. Joskus kun tätä asiaa pohdin, ajatuskin jäykähköstä suvusta leikkimässä hääleikkejä tuntui aivan karmealta... Olen myös ollut häissä missä leikittiin, ja kun etsittiin vapaaehtoisia leikkimään, kaikkien vieraiden katseet harhaili pitkin juhlasalin seiniä. Kiusallista.

Koko dilemma tosin ratkesi sillä, ettei häihimme tule vieraitakaan todistajia enempää. Mikäli häät olisivat olleet isot, sieltä olisi puuttuneet häävalssit, leikit ja pakkopuheet- vapaaehtoisesti puheita olisi saanut kyllä pitää. Uskoisin, että yleinen juoruilu ja seurustelu olisi ollut kaikista mukavempaa kuin väkinäiset leikit.

Mutta näin siis meillä, leikkiköön ken tahtoo. ;):-*

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 359
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

En tiedä, millaisia juhlia muiden suvuissa yleensä vietetään, mutta meillä päin on tapana syödä hyvin ja puhua kovaan ääneen. Aina on ollut hauskaa, kun seura vaan on ollut mukavaa. En aivan käsitä, miksi muissa juhlissa pärjätään ilman leikkejä, mutta häät onkin sitten yhtäkkiä tuppisuiset ja kuivat, kun ei ole leikkejä.

Juuri näin, tätä olen itsekin monesti ihmetellyt.

Haluaisin nostaa esiin vielä sellaisen pointin noihin leikkeihin liittyen, että aika moneen hääleikkiin liittyy kokemusteni mukaan juoksemista, makaamista, kyykyssä kyyristelyä tms., enkä itse ainakaan ole mitenkään innostunut juoksemaan tai kyykkimään korkokengissä ja juhlavaatteissa, saati sitten makaamaan pölyisellä lattialla.

Link to comment
Share on other sites

Aivan samaa mieltä Margotin ja Nightfallin kanssa! En ymmärrä miksi pitää väkisin järjestää ohjelmaa. Meidän häihin tulee paljon ihmisiä jotka on läheisiä, mutta ei nähdä kuukausittain. Paljon kivempaa puhua, syödä, juoda ja nauttia musiikista. Miksi pitäisi ruveta leikkimään? :-? Ja kun aina se menee siihen että "vapaaehtoiset" väkisin pakotetaan näihin oi niin hauskoihin leikkeihin!  >:(

Link to comment
Share on other sites

meillä on sulhanen se, joka inhoaa esillä oloa joten perinteisiä leikkejä ei tule. Sukkanauhat ja kimput ei lentele eikä ketään ryöstetä, tämän tietää myös seremoniamestari ja bm.

Sen sijaan olen haeskellut sellaisia leikkejä ja visailuja joihin vieraat osallistuvat... ja hääpari vain katselee  ;)

Kerro siis niille henkilöille jotka ohjelmaa touhuavat  mitä te ETTE HALUA. Varmasti kuuntelevat toiveitanne.

Link to comment
Share on other sites

ekaa kertaa kokeilen vastata, saas nähdä onnistuuko. Näillä sivuilla on muuten ihan hirveästi kaikkea ylimääräistä krääsää. Johtuuko kenties siitä että niin on häissäkin.

Yksissä pienissä häissä oli tosi hauska ohjelma, jossa hääpari sai yllätyslahjat (olivat tosin ostaneet ne itse). Morsiolle tuli mm. kaulin, jolla palauttaa kurin, superhirveät seksialushousut, joilla vietellä väsynyt aviomies ja sulholle muoviruusuja ja konvehti, joilla saa aikaan sovun, iltalomahakemuksia, joilla pääsee kavereiden kans oluelle yms. Siis lahjoja oli useampia ja jokaisen mukana oli pieni viesti, jonka hääpari sitten luki. Lyhyt ja hauska, eikä mikään leikki.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Meidän häihin tulee korkeintaan ns pihaleikkejä, mölkkyä tms. Osallistuminen täysin vapaaehtoista mutta porukan tuntien, kaikki varmasti pelaavat. Mitään hassunhauskaa pakottamista erilaisiin hääleikkeihin ei tule. Muuta ohjelmaa on toki myös ja häät sen verran pienet että suurinosa porukasta tuntee toisensa.

Link to comment
Share on other sites

Itse olen ollut kaksissa häissä joissa ei ollut hääleikkejä vaan musiikkia. Toisessa häissä laulettiin yhdessä lauluja. Se oli aivan kauheaa näin meikäläiselle jolla on laulutaito seiska! Siinä sitten pohdin että vain avaanko suuta muiden tahdissa että näyttäisin laulavani vai olenko vain pokkana tuppisuuna. Joten oli todella tylsää. Toisissa häissä oli kaikenmaailman musiikkiesityksiä. Siis kuka/ketkä tahansa saivat esittää jotain jos halusi. Ne olivat mielestäni kyllä enemmän sisäpiirijuttuja. Onneksi pöytäseuruellaani (en ollut nähnyt heitä etukäteen) oli myös tylsää joten pakenemmin ulos ja läheiseen rakennukseen aina välillä. Kyllä oli mukavat häät siellä toisessa rakennuksessa näiden pöytäseuralaisten kanssa  ;D

Itse olisin siis kaivannut leikkejä näihin häihin mutta jos eivät olleet hääparin mieleen niin parempi ettei niitä sitten ollut.

Mutta luulen että kaikkia vieraita ei vain pysty viihdyttämään sen verran erilaisia olemme. Eiköhän ole tärkeintä että hääparilla on hauskaa. Ne jotka eivät viihdy voivat lähteä aikaisemmin pois tai aina välillä muualle jos vain on mahdollista kun minä tein   ;)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Ei leikkejä, kiitos. Tämän aion vannottaa kaasoilleni. Äitini jo ehti keksimään, että hee, me ryöstetään sulhanen. Ensi kieltoni jälkeen tämä tykkäsi, että en minä sitä päätä, jos he keksivät ohjelmaa. Harmittaa, että olin niin tyly, kun tämä halusi osallistua, mutta sanoin äärimmäisen jyrkän ein. Minun mielestäni kun minä ja minun sulhaseni päätämme aivan kaikesta. Kyllä, olen kontrollifriikki. Minä tai sulhanen emme halua olla päivän keskipisteenä. Ei leikkejä, en kerta kaikkiaan halua. Muuta ohjelmaa kyllä. Jokunen puhe ja ei-perinteisellä tavalla toteutetut kimpun ja sukkanauhan heitot (en ole vielä aivan varma niistäkään).

Lisäksi ilta on täynnä muunlaisia ylläreitä vieraille. Eikös ohjelmaa ole vaikka morsiustyttöjen jakamat hääkarkit ja karkkibuffet? Kerttiskameroita löytyy ohjeiden kera ja vieraskirjaa korvaa lappunen, joka jokaisen vieras saapi täytellä. Kuvakollaasi löytyy katseltavaksi ja tehtäviä halukkaille (lapsille ja lapsenmielisille). Häälehtikin tulee. Humppaa ei soiteta, eikä haavalssia valssata. Illemmalla pojjaat saavat pyörittää kiekkoja gramofonissa. Siinäpä se, ken ei viihdy olkoon viihtymättä. Yritän kyllä pitää mielessä vieraiden viihtyvyyden suunnittelussa, mutta kaikkia ei kai voi miellyttää.

Mua kyllä varmaankin harmittaisi tosiaan, jos joku avustajista olisi pistänyt päivän ohjelman uusiksi ja keksisi kaikenlaisia mukavia ohjelmanumeroita, kuten 12 kk leikin, ryöstön tms. Jos yksi ylläri olisi niin sepä nyt ei haittaisi, mutta siinäpä se sitten saisi ollakin. Sulhanen ei leikeistä välitä. Itse olen jo edellisissä häissä nuo leikit leikkinyt. Silloin annoin kaasolleni täysin vapaat kädet ja tuolloin ne nuo kaikki leikit sopivat häihimme kuin nenä päähän. Kaasoni järkkäsi todella upean ohjelman. Tällä kertaa on vain toisin. Haluamme nyt jotain aivan muunlaista ohjelmaa, joten toivossa sopii elää, että saamme haluammamme laiset häät. Se kai ei ole liikaa vaadittu se.

Link to comment
Share on other sites

Juu, ei leikkejä meille! Ajatuskin jostain 12 kuukautta hommasta saa mun niskakarvat pystyyn.. Kaasolle ja siskolle oon tämän vannottanu ja ne ei meille "ihania yllätyksiä" järjestä, ongelmana on enää sulkin porukat jotka suunnittelee jotain v*tun vaipanvaihtoleikkejä! >:(

Anteeksi nyt niille, jotka näistä leikeistä tykkäävät, mutta ne eivät todellakaan ole meidän tyylisiä... :P

Link to comment
Share on other sites

Otampas osaa minäkin tähän keskusteluun...

Eli en välttämättä itekkään mitään leikkejä halua. Tosin kaikissa häissä on taitanu olla jotain leikkejä...

Kannattaisin myös tätä, että muutamia musiikkiesityksiä, puheita jne. Jotain yhteistä eikä vain hääparin "nolaamista" :)

Link to comment
Share on other sites

Tuskin meillekään tulee mitään leikkejä häihimme. En kuitenkaan ole mikään "ehdoton ei kaikille leikeille" -tyyppi, vaan minulla on ollut ihan hauskaa häissä, joissa on ollut joitain leikkejä. Kauhuskenaario olisi kuitenkin, jos itselle tulisi jokin rahankeruuleikki. :o

Itse järjestin viime kesänä kaasona ollessani pienimuotoisen tietovisan hääparista ja se olikin mielestäni hauska - itsekin kuuli joitain asioita hääparista, mitä ei ollut aiemmin tiennyt. Muita vastaavia ohjelmanumeroita ei häissä ollut.

Videotykillä esitetyt kuvat voisivat olla ihan ok, samoin kuin jonkinlainen esittäytymisleikki. Ongelmana kaikissa ohjelmanumeroissa (ei pelkästään leikkien suhteen) on, että monia häitä kiertäneenä alkavat ideat kulumaan. :-/

Link to comment
Share on other sites

Me emme ole vielä keskustelleet asiasta, mutta itse en välitä leikeistä. Eiköhän seurustellessa aika mene todella nopeesti, ilta on kummiskin lyhyt.

Link to comment
Share on other sites

Meillä on ollut selvä mielipide tähän asiaan alkumetreiltä lähtien. Heti kun aloimme häitä suunnittelemaan, tuli molemmilta kuin yhdestä suusta, että sitten ei todellakaan mitään typeriä leikkejä! Meillä on tarkoitus olla hyvää musiikkia, hyvää ruokaa ja rentoa seurustelua ja vierasjoukon tuntien, luulen että kaikki ovat erittäin tyytyväisiä  ;D

Link to comment
Share on other sites

Kiitos, mutta ei kiitos. Tuntuisi jotenkin typerältä tällä ikää ruveta "leikkimään ja laulamaan", varsinkaan kun ei kumpikaan yhtään olla sen sorttisia. Tarjoamme vieraille ruuat ravintolassa, joten se saa riittää. Ja sitä paitsi, kun kakku on syöty, lähdemme varmaan aika nopsasti hääyön viettoon... ;)

Link to comment
Share on other sites

Meidän häihn ei todennäköisesti edes mahdu mitään leikkejä. Minusta olisi mukavampaa, jos ihmiset seurustelisivat ja juttelisivat keskenään ja tätä edesauttamaan ollaankin mietetty istumajärjestyksen tekemistä, vaikka aiemmin olen itse ollut sitä mieltä, että porukka varmaan tykkäisi istua sikin sokin siellä missä huvittaa.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Ei tule leikkejä omiin juhliin ja kaasoiluhäihinkin ryöstö vain siksi, että morsian sen tahtoo.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Joo ei tuu leikkejä, mutta onneksi on niin puheliasta sukua :-X notta ei hetken hiljaisuutta. Häiden teema on vapaa puhe.  ;D

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

ei tule leikkejä ja se ilmoitetaan kutsun liittenä olevassa teidotteessa.

musiikki esitykset,puheet ja omat esiintymiset ovat tervetulleita, mutta olen sen verran tietoinen suvustani että ideoita on jo varmasti liikkeellä.

valitettaavsti kutsuun tulee siis teksti että leikit jääköön pois niiden järjestäjä tietää missä ovi on!

juhla on meidän päivä ja en halua että kukaan juhlija tuntee itsensä nolatuksi tai pakotetuksi mihinkään.

lisäksi meillä on kaksi tai jopa kolme kieliset häät joten toteutus on melko hankalaa.

eikä kumpikaan

meistä halua mitään leikkeijä tai kilpailuja jotka koskevat meitä.

muuta ohjelmaa kyllä järjestetään!

haluamme mukavat ja  lämpöiset juhlat!

Link to comment
Share on other sites

Meidän häihin ei myöskään tule leikkejä......se tosin ei tarkoita sitä etteikö ohjelmaa olisi......meiltä löytyy niin hattaraa, popcornia, suklaasuihkulähdettä, karkkibuffettia ja lisäksi ruokailun aikana soittaa jousikvartetti, ruokailun jälkeen on vuorossa taikuutta ja illalla mahdollisesti vielä tulishow.....

Häämme alkavat klo 19 ja loppuvat klo 02.....joten uskomme pärjäävämme tuolla määrällä ohjelmaa.....haluamme että aikaa jää myös vieraiden kanssa jutusteluun ja mukavaan yhdessäoloon.

Link to comment
Share on other sites

Urgh, ei missään nimessä morsiusvisaa tai muutakaan nokkelaa tai hauskaa.  ;D Sulhanen ilmoitti heti alkumetreillä että poistuu paikalta jos joku yrittää moista.  ;D Sama koskee puheita ja muita jaarituksia.

Sen sijaan meillä on ohjelmistossa kaikenlaista perinteistä kesäkivaa, kuten mölkkyä, petanqueta yms. pelejä mitä voi alueella harrastaa. Virallinen ohjelma päättyy välittömästi illallisen jälkeen ja siitä alkaa saunominen ja hauskanpito rennoissa merkeissä.

Link to comment
Share on other sites

Mä kammoan hääleikkeja ja meidän häihin ei niitä tule. Kauheimmat häät oli sellaiset, missä leikittiin noin kymmentä eri leikkiä ja koko ajan odotin kauhulla joutuvano johonkin leikkiin. Ei kiitos mun häihin. Ohjelmaksi riittää isän ja bestmanin puhe ja jokunen musiikkiesitys. Meillä on häät sunnuntaina, joten ei edes aiota jatkaa häitä myöhään yöhön, kun monella vieraalla on varmasti töitä seuraavana päivänä. Mutta kukin tavallaan.

Link to comment
Share on other sites

Oltiin juuri yhden kaveriparin häissä, joissa oli vähän väkeä eikä mitään ohjelmaa. Päivä tuntui loputtoman pitkältä ja suurin osa vieraista kaikkosikin paikalta heti kahvin jälkeen.. Yhdessäolo on mukavaa ja muiden vieraiden kanssa rupattelu paikallaan, mutta jotain olisi kuitenkin kaivannut..

Omissa häissämmekään ei leikitty mitään perinteisiä tuttu juttu -leikkejä tai muuta hömppää, mutta parit puheet, tietovisailu ja muuta hupailua sai kummasti tunnelman nousemaan ja porukka viihtyi pikkutunneille asti :)

Link to comment
Share on other sites

Meillä on ollut alusta asti selvää, että häihin ei mitään leikkejä tule. Mites teillä muilla, joilla musiikkia on, onko teillä joku bändi soittamassa vai miten olette tuon musiikkipuolen hoitanu? Onko nämä bändit tai laulajat teile entuudestaan tuttuja? Meillä kun ei ole ketään tuttua, joka osaisi soittaa/laulaa...

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Me olemme koko ajan ajatelleet, ettei häihimme tule mitään leikkejä. Emme pidä ollenkaan perinteisistä hääleikeistä, kuten sukkanauhan heitto, morsiuskimpun heitto, morsiammen ryöstö yms.

Nyt kun olen lukenut näitä viestejä täällä ja jutellut ystävieni kanssa, niin olen miettinyt sitä, että tuleeko häistämme sitten jotenkin pitkäveteiset ja tylsät juhlat? Minun ja mieheni suvut eivät tunne entuudestaan toisia juuri ollenkaan, molemmilla meistä on omat kaverinsa jne.

Kaikki tuntuvat jotenkin odottavan jotakin ohjelmaa tai leikkejä. Kuka näitä ohjelmia vetäisi? Me hääpariko? Minulla on vain yksi ei niin virallinen kaaso, joka on tosi ujo esiintymään, vaikka muuten onkin tosi puhelias. Bestaman on taas avoin ja puhelias ja voisi jotakin keksiäkkin.

Mitähän sitä voisi keksiä ohjelmaksi? Emme pidä siis perinteisistä hääleikeistä.

Tämän hetken suunnitelmissa on hääpäivällinen buffetista ja kitaristi soittamassa. Emme tanssi häävalssia ja emme aio muutenkaan tanssia mitään.

Hyviä ideoita otetaan siis vastaan.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...



×
×
  • Create New...