Jump to content
Naimisiin.info

Onko TOIMIVIA hääleikkejä olemassakaan?


Guest Prinsessa Pioni

Recommended Posts

Guest Niina O.

Kyllä niitä hauskoje leikkejäkin varmasti on (joitain on tässäkin ketjussa ollut). Olen vaan todella onnellinen, että tuostakaan asiasta ei minun tarvitse huolehtia (olen nakittanut kaasoille myös tämän leikkien keksimisen ja vetämisen).

Jos tuntuu siltä, että juhla "jämähtää" niin niitä leikkejä voi olla ohan kiva olla, mutta ei se mitenkään pakollista ole. Minä olen kuitenkin sen verran lapsellinen, että tykkään leikeistä, kunhan ei tarvitse nolata ketään ;).

Link to comment
Share on other sites

Guest pikkuviikari

Meillä oli lakanan viikkaamista sokkona ja tuttu juttu, leikkeihin meni yhteensä aikaa ehkä 20 min ja tuntui että ohjelmaa oli just sopivasti. Tuttu jutussa (vaikka se miten kulunut olisikin) juju on siinä että kysymykset on sopivasti aseteltu että saadaan yleisölle hupia  ;)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...
Guest Tiia(Guest)
Meille olivat kaasot ja bestmanit tehneet kivan leikin, jossa oli kaksi kaulinta ja minun kaulimeen laittoivat nimet naispuoliset vieraat ja vastaavasti miehen kaulimeen miespuoliset. Kaikilla oli hauskaa ja naurua riitti koko leikin ajan. Bändi soitti sopivaa musiikkia taustalla ja musiikin tahti kiihtyi sitä mukaa kun loppu läheistyi. Oli siinä naurussa pitelemistä, kun sulhasen pelikaveri ja minun vanha hoitotätini kilpailivat siitä, kumpi saa kaulimen ensin meille. Ja näpsä hoitotätini voitti :D Heh
Link to comment
Share on other sites

Riippuu leikistä. Meillä oli siskojeni järjestämänä pari ohjelmanumeroa, joista yksi oli lähinnä lapislle tarkoitettu ja niistä pidin itsekin (olin siis antanut niille siunaukseni  ;) ), mutta muut vieraat järjesti ex tempore- leikkejä, joissa meidän oli oltava pääosassa ja enpä hirveesti tykänny. En ole sen tyylinen ihminen joka innostuu tuttu jutusta kaksimielisine kysymyksineen.  >:(

Link to comment
Share on other sites

Guest Anna-Elina
muut vieraat järjesti ex tempore- leikkejä, joissa meidän oli oltava pääosassa ja enpä hirveesti tykänny. En ole sen tyylinen ihminen joka innostuu tuttu jutusta kaksimielisine kysymyksineen.  >:(

Vaikka häät ovatkin vain häät, niin luulisi ihmisillä olevan sen verran älliä päässä, etteivät järjestäisi toisten tärkeänä päivänä tämän kaltaisia ylläreitä.

Toimivia hääleikkejä, jos sellaisia on, voisivat ehkä olla aivan uudet leikit, sillä lähes kaikkien leikkien vikana on se, että ne on nähty lukemattoman monta kertaa.

Link to comment
Share on other sites

meille ei alunperin pitänyt tulla yhtään leikkejä ja pelejä, sillä sulho ei viihdy huomion keskipisteenä.. parhaimpia kisailuja olen löytänyt Tuomo Järvisen KISAILUKIRJAsta ja Satu Aallon SUURI SEURA LEIKKI KIRJAsta.. niissä olevat pelit ja leikit sopivat mihin tahansa juhlaan/illanviettoon ja koin itse että siellä oli mukavampia vaihtoehtoja kuin nuo perus hääleikit joissa morsian ja sulhanen joutuvat kaiken huomion keskipisteeksi koko juhlan ajaksi..

makunsa kullakin, mutta aiomme sulhon kanssa valita hieman kilpailumaisia ohjelmanumeroja joihin saa vieraat palkintojen houkuttelemana mukaan :D

Link to comment
Share on other sites

Itse olin jossain vaiheessa myös sitä mieltä, että meidän häissä ei leikitä yhtään mitään, koska hääleikit on niin typeriä, mutta nyt kun on ollut niin monissa häissä vieraana, niin on niitä hyviäkin ohjelmanumeroita ollut. Itseasiassa tosi mukavaa ja tunnelmaa kohottavaa jos on jotain ohjelmaa, missä pääsee vähän nauramaan :) Ei tämä elämä katsokaas aina ole niin vakavaa ja häät on iloinen juhla. Enemmän häävieraana olen kärsinyt sellaisissa häissä missä joutuu itse viihdyttämään itseään eikä iloisia ääniä (naurua) kuulu mistään.

Toki jokainen juhlii tavallaan ja osa hääleikeistä on TODELLA kuluneita, mutta hääparin näköiseksi muokkaamalla kuluneitakin juttuja saa uudistettua. Esim. viimeisimmissä häissä hääpari sai Tuttu Juttu leikissä jokaisesta oikeasta vastauksesta purkillisen hernekeittoa ja leikin jälkeen niitä purkkeja oli iso korillinen. Tosin leikin loputtua selvisi, että sulhanen ei voi sietää hernekeittoa ja siitäkin saatiin vierasjoukossa naurut aikaiseksi. Iloisen ilmapiirin saa siis aikaan pienistäkin jutuista :)

Link to comment
Share on other sites

Mun täytyy korjata tuo häävalssileikki, jota Prinsessa-Pioni tuolla kuvasi.

Kaaso siis ilmoittaa että morsian on sen verran nipo ettei suostu kenen tahansa tanssitettavaksi, näinkin tärkeään paikkaan kun häävalssiin, hän kuulemma haluaa löytää paikan parhaan tanssijan. Parasta tanssijaa siis lähdetään etsimään sillä perusteella kenellä on paljosta tanssimisesta sukat kuluneet puhki. Kaaso tarkastaa sulhasen oikean jalan sukan ja haa sieltä löytyy reikä, sitten on vuorossa morsiamen isä -> ei reikää, bestman, jolta löytyykin isompi reikä kuin sulhaselta KÄÄK kuinka tässä näin kävi, myös muita miesvieraita voi ottaa tarkastettaviksi. No bestman siirtyy morsiamen viereen, jollain sulhanen sanoo että voisiko häneltä tarkastaa myös vasemman jalan sukan, kun hän on tällainen vasenjalkainen tanssija. Kaaso sitten myöntyy ja sulhasen vasen sukka tarkastetaan ja sieltä onkin koko terä "kulunut" puhki. Huh huh miehet menevät vaihtamaan ehjät sukat ja häävalssi voi alkaa.

Meillä tämä leikki nauratti hääväkeä, itse en sitä silloin niin huomannut mutta jälkeenpäin näkyi valokuvista ja moni kehui, joku vielä kysyi että mistä kaaso tiesi että isälläni oli ehjät sukat.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 years later...
Guest onnellinen

Erilaisista kilpailuista saa vaikka mitä variaatioita. Ensinnäkin vastakkain voi kilpailla ainakin sulhanen ja morsian, polttariporukat, sulhasen ja morsiamen suku, anopit ja appiukot, kaaso ja bestman... Kilpailulajea voi sitten keksiä vaikka minkälaisia erilaisia! Tietovisaa, jonkun taideteoksen tekeminen esim. legoista, piirtäminen (vaikka silmät sidottuna), miksei hurjimmille vaikka juomakilpailu, nopeuskilpailu ilmapallojen puhaltamisesta tai ihan mistä vaan, jonkun pikkuesineen tarkkuusheittoa jne. On tsiljoona miljoonaa erilaista juttua, joiden avulla voi järjestää pienen leikkimielisen kisailun.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
  • 1 month later...

Mä toivon, että tuleva ohjelma/leikki omissa häissämme on toimiva.

Meillä vieraat hoitavat viihdyttämisen omalla tahdillaan, mutta ohjelma ei vaadi kenenkään sitoutumista, keskittymistä tai seuraamista, ja ohjelman pystyy toteuttamaan missä vaiheessa juhlaa tahansa. Palkintojen avulla pyrimme houkuttelemaan ihmiset liikkeelle ja suorittamaan heille annettuja erikoistehtäviä :)

Toinen ohjelmanumero ei myöskään vaadi hirvittävästi vieralta panostusta, mutta jos mielii palkinnoille, on oltava erityisen nopea! Kyseessä siis aarteenetsintä/tietovisa/makutesti, jonka voi voittaa tiedolla, taidolla, ja nopeudella.

Kerron kokemuksiani ehkäpä tämän viikon jälkeen.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...
×
×
  • Create New...