kaelan

Uskaltaisitko jättää matkan varaamisen miehelle?

69 viestiä aiheessa

Varmaan aika fifty-fifty menee suunnittelu ja varailu, eilen varattiin yhdessä lennot ja muu matka pitääkin suunnitella yhdessä sillä kyseessä on 'reppureissu'-tyylinen 4vk kiertomatka. Mutta kyllä luottaisin kokonaankin jos tarve tulee, pitää vaan terottaa aina miten tärkeää on olla ajoissa eikä viimetingassa... :girl_wink:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Uskallan toki ja luultavasti jatankin.

Niin tein, meilla oli ekaksi pieni minimoon siviilivihkimisen jalkeen. Mies vei mut romanttiseen pieneen piilopirttiin Normandiaan pitkaksi viikonlopuksi. Varsinainen haamatka oli sitten Espanjassa olevien haidemme yhteydessa (joten tiesin siis maan etukateen), huristelimme avo-Porshella ympari Andaluciaa ja yovyimme toinen toistaan mahtavimmissa hotelleissa.

Taydet kymmenen pistetta miehelle molemmista.

Muokattu: , käyttäjä: Fifi

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Olen puhunut tulevalle aviomiehelleni niin monista matkakohteista, joista voisin tykätä, ja jonne haluaisin joskus elämässäni päästä, joten kun hän kysyi, haluaisinko, että hän hoitaa meille häämatkan, joka on minulle yllätys, päätin suostua :girl_smile:

Jossain vaiheessa päätimme kyllä, että mennään sittenkin Kaakkois-Aasiassa olevaan synnyinmaahani, mutta sitten tulikin sellainen homma, että olisimme mahdollisesti menossa juhlistamaan tulevan appeni ja anoppini 35-vuotishääpäivää sinnepäin, joten voisimme silloin mennä samalla reissulla käymään siellä. Joten vaihtui taas siihen, että sulhanen hommaa matkan, joka on minulle sitten yllätys:flirt: Matka on kuulemma jo maksettu, ja lähdemme sinne hääjuhlien jälkeisellä viikolla ja matka kestää kaksi viikkoa. Ei mitään hajua, minne mahdamme mennä, koska olen jauhanut niin monista paikoista, jonne voisin mennä ja jonne haluaisin elämäni aikana käydä :girl_wink:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hmmm. Uskaltaisin ja uskaltaisin. :girl_haha:

Mieheni ei ole matkustellut kovin paljoa ja muutenkin minä olen se järjestelijä meidän taloudessa, joten erittäin mielellään minä otan asian hoitaakseni. Toki jos mies välttämättä haluaisi niin voisin tehtävän pelkästään hänellekin antaa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Uskaltaisin oikein hienosti! Häämatkasta saattaisi tulla jopa parempi, jos sulho päättäisi yksin minne mennään. :girl_blum: Ollaan molemmat samanlaisia lomailijoita: rakastetaan auringossa löhöämistä, tehdään itse ruokaa ja käydään illalla shoppailemassa. Täydellinen matkakumppani tuo miun tuleva mies! :-X

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Uskalsin jättää häämatka järjestelyn täysin miehelle.

Mies varasi matkan jo 8kk ennen matkaa. Siinä vaiheessa en tiennyt yhtään mitään minne ja millon ollaan menossa.

Pari kuukautta ennen matkaa minulle selvisi maa,kun oli vaarana että matka joudutaan levottomuuksien takia perumaan. Lähtöpäivän tiesin viikkoa ennen lähtöä juuri häiden alla, tosin silloinkin mies muisti lähtöpäivän väärin. Itse matkakohde selvisi vasta linja-autossa matkalla kohteeseen. Hotelli selvisi vasta sinne päästyämme.

Ihanampaa matkaa en olisi osannut itse valita, se oli täydellinen. :-X

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Miekin oon täysin luottavainen miehen kykyihin matkanjärjestäjänä. Saan yllärihäämatkan marraskuussa, tosin sen verran tiedän, että pari viikkoa on tarkoitus matkailla ja jonnekin lämpimään ollaan menossa. Luulen, että suuntana on USA, mutta sielläkin tuota lääniä riittää sen verran, että kohde voi sitten olla melkein mitä vaan. Vaikeintahan tässä on tosiaan odottaminen. En millään malttaisi, haluaisin jo päästä matkalle!

Meillä sovittiin näin siksi, että stressaan muutenkin aina liikaa kaikesta ja miulla on koko ajan kauhea huoli siitä, riittääkö rahat edes häihin yms. (Miehellä on varaa, miulla ei, ja koska olen ylpeä, en haluaisi elää toisen siivellä) Näinpä sitten ihana mies halusi poistaa miulta yhden stressin aiheen ja varmistaa, että voin nauttia häämatkasta täysillä, kun ei tarvitse huolehtia sen kuluista. :-X

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä mies hoiti häämatkan varauksen ja valitsi matkakohteen :-X Tänään kertoi viimein mihin ollaan menossa, reilu kuukausi lähtöön :-X :-X :-X

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hmm. Luotan kyllä mieheni makuun, sillä olemme melko samanlaisia matkailijoita. Varmasti hän kivan matkan meille järjestäisi, en sinänsä epäile sitä. En kuitenkaan haluaisi jättää häämatkajärjestelyjä yksin miehelle. Minulle häämatka on vihkisormuksen jälkeen seuraavaksi tärkein asia (vasta sitten tulee itse hääjuhla!), joten haluan varmistaa että se on mieluinen. Lisäksi nautin hirveästi matkojen suunnittelemisesta ja järjestämisestä ja haluan perehtyä matkakohteeseen perusteellisesti ennen lähtöä. Okei okei, myönnetään, olen kontrollifriikki. :girl_haha:

Eli vastaan ei, en uskaltaisi. Jonkun muun reissun kyllä mielihyvin, mutta en häämatkaa. :girl_smile:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Uskaltaisin ja uskalsinkin! Tai no ei meillä ollut mitään yllätysaspektia siinä mukana, vaan vähän tuumittiin yhdessä että minne päin maailmaa, mutta kyllä hän vastasi lennoista, hotelleista, päivämääristä, pöytävarauksista, golfajoista sun muista aika omatoimisesti. Ja erittäin hienosti meni, ihan niinkuin aina ennenkin! haetaan kovin samoja juttuja matkoilta kumpikin joten riemastun vaan sen mainioista ideoista! :girl_wink:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mä olen meillä se matkanvaraaja. Nyt on tehty niin, että itse olen varannut lennot ja hotellit, mies hoitaa kuljetukset hotellilta toiselle ja on yhteydessä matkakohteeseen, sen verran mitä koemme tarpeelliseksi.

En olisi varmaan kestänyt sitä jännitystä ja odottamista, jos mies olisi hoitanut koko homman yksin, tosin ihan hyvän reissun se olisi varmasti saanut aikaiseksi, että siinä mielessä uskaltaisin jättää järjestelyt kokonaan hänen harteilleen.. mutta olen liian utelias ja toimelias, että pitää päästä itse häsläämään.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kyllä aivan hyvin uskaltaisin, ja lisäksi olen varma, että upean reissun järjestäisikin. Minusta kuitenkin matkan suunnittelu yhdessä on iso osa iloa, ja jonkun aiemman vastaajan tavoin minäkin tahdon päästä fiilistelemään ja etenkin tutkimaan kohteen historiaa ja kulttuuria jo etukäteen. Me tosin ollaan jo ehditty useita reissuja tehdä yhdessä ja tulevaisuudessa aiotaan reissata niin paljon kuin mahdollista, joten jos miehelle jostain syystä olisi tärkeää päästä suunnittelemaan tämä yksi matka yllätyksenä, niin toki sen hänelle soisin. Onneksi ollaan kuitenkin samaa mieltä siitä, että yhdessä suunnittelu on mukavaa.

Meillä oli alunperin ajatuksena, että käytäisiin salaa maistraatissa ja lähdettäisiin sieltä unelmien matkalle, mutta nyt ollaan kuitenkin päätetty myös jonkinlaiset pippalot järjestää lähimmille, kun kerran hyvä tekosyy juhlimiseenkin on. ;) Matka on kuitenkin meille se tärkeämpi osa kuin juhlat, senkin takia voisi olla vähän outoa, että toinen järjestäisi sen yksin.

Muokattu: , käyttäjä: Lynx

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä on niiin samanlaiset mielenkiinnon kohteet ja ajatukset matkoilta, että kyllä uskaltaisin. Kuitenkin se kohteen miettiminen, suunnittelu, googletus, kuvien katselu, vertailu ja muu vastaava ovat niin suuri osa itse nautintoa mulle että en haluaisi jäädä siitä paitsi! :) Eli meillä mä oon se joka lopulta varaa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Itse ajattelin antaa miehelle vastuun matkasta, kun kuitenkin itse huolehdin lähes kaikista hääjärjestelyistä viime kädessä... :grin: Uskon vahvasti siihen, että mihin ikinä mies päätyykin, niin ikimuistoinen reissu tulee. Ollaan molemmat reissaajia eli tykätään matkustaa ja eksoottisiin paikkoihin, joten mikä voisi mennä vikaan?? :girl_sigh:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä mies on vastuussa matkasta (se kun häntä oikeestaan kiinnostaakin enemmän kuin hääjuhla), mutta toki esittelee ensin mulle valitsemansa vaihtoehdot ja yhdessä päätetään mihin mennään.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Periaatteessa ehkä uskaltaisin, mutta en todellakaan haluaisi. :girl_haha: Rakastan matkan suunnittelua, en ikinä haluaisi luopua siitä osasta matkaa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Periaatteessa mäkin uskaltaisin ja mies meillä valitsi matkakohteen, mutta koska mies tietää miten tarkka olen hotellien siisteysvaatimusten suhteen niin siihen sain sanoa painavan sanani.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minäkin voisin hyvin antaa miehen suunnitella matkan yksin vaikka yllätyksenä, mutta toisaalta haluan tottakai sanoa toiveeni ja mielipiteeni asioihin :D

Meillä mies hoitaa muutenkin hotellien ja lentojen varaamiset - naurammekin aina, että " *****:n matkatoimisto" järjestää matkan ;D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tavallaan ajatus yllätyshäämatkasta olisi todella jännittävä. Mutta. Kun olen itse matkailualan ammattilainen ja paljon matkustellut ja rakastan perehtyä uusiin matkakohteisiin, mieheni taas ei hirveästi ole matkustellut ennen kuin aloimme seurustelemaan ja kaikki yhteiset matkamme olen minä järjestänyt(lukuunottamatta yhtä anopin järjestämään ja kustantamaa matkaa). Joten jännittävää olisi myös yllätyskohteen lisäksi, osaako mies löytää erilaisen häämatkakohteen(ehdoton ei turistirysille, niitä on tullut jo ihan riittävästi nähtyä) ja varata myös minun budjettiini sopivat lennot ja majoitukset(tuloeromme ovat aika hirmuiset) ja perehtyä paikallisiin nähtävyyksiin ja aktiviteetteihin. Mieheni tuntien lähtisimme matkalle vain sen perusteella, että paikan päällä on hyvää ruokaa. Ei niin, etteikö ruokamatkailu kiinnostaisi, mutta haluaisin matkan sisältävän ehkä muutakin : D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään