Minkä Häävalssin olette valinneet ?


Guest Pipsa22

Recommended Posts

Meille piti tulla Dmitri Shostakovitshin Jazz-sarjasta se kuuluisin valssi, mutta olin pari vuotta sitten yksissä häissä joissa se oli valssina ja meinasin pillahtaa itkuun -ei toki sen takia että pari oli kaunis (no oli ne sitäkin) mutta joku oli kehdannut viedä MUN häävalssin jonka päätin jo... melkein kymmenen vuotta sitten! :girl_haha:

No, siinä sitten nieleskelin itkua ja nyin omaa sulhoani hihasta että tuossa se meidän häävalssi nyt menee... Olen miettinyt pääni puhki että mitä se voi olla, mutta mulle ei kelpaa mikä vaan, aika tarkkana olen juhliemme musiikkien suhteen muutenkin (itsekin siis muusikko). Vieraiksi on tulossa meille siis tämän varasparin ( :P ) vanhemmat ja tietysti sulhon perhe jotka sen siellä silloin kuulivat, joten olen ehkä nyt miettinyt että josko sittenkin... Se on vain niin täydellinen! :wub:

Bongasin tämän biisin meille häävalssiksi juuri tästä ketjusta. (Sori, nyt minäkin sitten varastan teidän valssin. :blush:) Biisi oli minulle kyllä erittäin tuttu jo ennestään (olen vannoutunut Shosta-fani), mutten ollut tullut ajatelleeksi, että se voisi olla häävalssina. Meille se tulee big bandin soittamana. :-X

Sooloselloilija, olen sitä mieltä, ettei ko. biisi mene pilalle, vaikka se olisi ollut useammissakin häissä. Varsinkin jos se on ollut jonkun tutun häissä 10 v. sitten, niin kukaan muu kuin itse pari ei muista koko häävalssia.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 746
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

^Mä olen kade! Saitte ihan oikeasti big bandin soittamaan tuon?! Voi video... Mistä mekin saatais... (Vaihdoin siis nickini SS:sta tähän eli sama tyyppi vastailee.) Mut joo, kyllä se ehkä tulee meille ellei mies halua kovana Elwood-fanina esim. tuota "Viimeinkin" tms... Ja siis se mun panikointi on lähinnä sitä että samat vieraat näkee/kuulee saman valssin eka muiden häissä ja sitten meidän. Ne ajattelee kuitenkin että noi apinoi! :girl_haha: Mut vielähän tuota ehtii mieli muuttua, ja josko sitä sulhoakin välillä kuuntelisi tai kysyisi mielipidettä...

Link to comment
Share on other sites

^

Ei meillä muuten varmaan olisi varaa big bandiin, mutta kun miehen eno soittaa sellaisessa, niin saadaan vähän halvemmalla.

Mä olen sitä mieltä, että senkun otatte Shostan valssin, jos se tuntuu omimmalta. Ja mitäs pahaa hyvien ideoiden kopioimisessa on (jos siis ihmiset kuvittelee teidän kopioineen)?! Jos ette kuitenkaan ota Shostaa, niin saanen ehdottaa vaihtoehtoista, venäläistä ja dramaattista valssia: Hatshaturianin naamiaisvalssi.

Link to comment
Share on other sites

Jossain vaiheessa mietin kanssa tuota Elwoodien kappaletta viimeinkin kun olen ollut ties kuinka kauan fani. En ehkä sitten sanojen takia halua sitä.

Tällä hetkellä vahvana suosikkina on Merikannon

, joka on aivan ihana <3

Vanhempien valssiksi oli tarkoitus ensin ottaa Rautavaaran Häävalssi, mutta nyt olen miettinyt, että äiti ainakin voisi arvostaa Carmen Sylvaa, joka hänellä oli isän kanssa häävalssina. Pitäisi ehkä myös urkkia sulhasen vanhempien häävalssi, koska sen voisi sitten mahdollisesti soittaa kolmantena valssina.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Tapio Rautavaaran

:girl_in_love:

Muoks: Itse ehdotin ukolle kaikkee muuta mahdollista kun valssia, ei kerta kumpikaan osata sitä tanssia. Mutta miespä haluaa välttämättä valssin ja perinteisen vielä kaiken lisäks :lol:

Muokattu: , käyttäjä: Vihqu
Link to comment
Share on other sites

Näillä näkymin Jarkko Martikaisen Valssi tanssitaidottomille.

Kaunein rakkauslaulu ikinä, varsinkin kertosäe saa kylmät väreet liikkeelle:

"Ylämäessä tönin sua eteenpäin,

alamäessä vauhtias' jarrutan

Vaikka kanssasi tanssimaan oppinut,

opin enemmän,

opin sinut"

Ja laulun loppu:

"Yksi lysti mulle nyt, kun kaksi on perhe

Siirto siitä mihin vain on mahtava erhe

Ja yhden väitteen vielä laulaa tanssitaidoton

Alku kangerrella saa, jos loppu kaunis on"

Tosin yritetään olla vähemmän tanssitaidottomia ja vetästä tuo tyylillä.

Toinen vaihtoehto on vetästä koko valssihomma plörinäks, ja vetää joku rokkenrolli. Saas nähä.

// EDIT. Nyt kun selailin topikkia taaksepäin, niin siellähän oli toisellakin samat suunnitelmat. Eli ilmeisesti tämä biisi ei niin outo valinta olekaan :D

Muokattu: , käyttäjä: Napalm
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Häät elokuussa ja valssi vielä hieman hakusessa, niinkuin valssin askeleetkin hyviä vinkkejä täältä kuitenkin olen löytänyt. Minä haluaisin Alangon Elokuun häävalssin, mutta sulho tykkää perinteisemmästä Rautavaaran Häävalssista ja Akselin ja Elinan häävalssista. Saas nähdä mihin elokuussa päädytään.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Ei olla vielä päätetty mitään, mutta joitakin ehdokkaita on jo, esim. Merikannon Valse lente, Maijan ja Jannen häävalssi ja Neon 2:n Sinua rakastan. Merikannon Kesäillan valssi on tosi kaunis ja mahtava kappale, mutta myös aika pitkä ja rytmillisesti haastava(?). Tonava kaunoinen on myös ihana, mutta ainakin "virallisessa" versiossa on kauhean pitkä "intro" ennen kuin kappale kunnolla alkaa. Täytyy vielä mietiskellä ja kuunnella eri vaihtoehtoja :)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Vastailin tuolla aiemmin jotain muuta mutta nyt ollaan päädytty Karvakuonojen kappaleeseen Ystävyys elikkäs "ei yksin kannata murjottaa kun reilun kaverin mukaan saa..." :) Ollaan silleen aikalailla lapsenmielisiä. Ollaan myös suunniteltu että ensin alkaa soimaan jokin yleinen tuttu häävalssi-biisi ja sit yllärinä se vaihtuukin tuohon ystävyyteen heti alun jälkeen, joka saattaa nostaa hymyn yhden jos toisenkin huulille :)

Link to comment
Share on other sites

Täältä bongasin ton Maijan ja Jannen häävalssin ja se kuulostaa omiiin korviin tosi hyvältä, eikä sulhokaan vastaan laittanut kun laiton koekuunteluun...muita mietittyjä on: Toisena vaihtoehtona on Sir Elwoodin ja hiljaisten värien Viimeinkin. Viimeinen mietityistä on Janne Tulkin kappale, en vain kuolemaksenikaan muista mikä. Joku, jossa lauletaan kuitenkin häistä.

Link to comment
Share on other sites

Guest Minimorsio
Kysymys teille, jotka olette valinneet Stellan Häävalssin: voiko sen tanssia valssina?

Ja tuo muumivalssi oli iiiiihana :-X

Meillä ei ole kyseistä kappaletta häävalssina, mutta vastaan kun musiikki-ihmisiä olen. :) Stellan häävalssi on tasajakoinen, joten sellaisenaan sitä ei voi valssina tanssia. Vaihtoehdot siis ovat, että se tanssitaan häähitaana tai sitten sovitetaan ihan uusiksi. Minusta tuntuu, että kolmijakoiseksi sovitettuna se ei oikein kuulostaisi kivalta eikä tietenkään edes samalta kappaleelta. Tahtilaji kun on melko merkittävä juttu kappaleissa. :)

Link to comment
Share on other sites

Kysymys teille, jotka olette valinneet Stellan Häävalssin: voiko sen tanssia valssina?

Ja tuo muumivalssi oli iiiiihana :-X

Meillä ei ole kyseistä kappaletta häävalssina, mutta vastaan kun musiikki-ihmisiä olen. :) Stellan häävalssi on tasajakoinen, joten sellaisenaan sitä ei voi valssina tanssia. Vaihtoehdot siis ovat, että se tanssitaan häähitaana tai sitten sovitetaan ihan uusiksi. Minusta tuntuu, että kolmijakoiseksi sovitettuna se ei oikein kuulostaisi kivalta eikä tietenkään edes samalta kappaleelta. Tahtilaji kun on melko merkittävä juttu kappaleissa. :)

Ok! Ajattelinkin ettei se valssiksi taivu. Ilmeisesti ihmiset täällä puhuessaan häävalssista ovat kuitenkin tarkoittaneet häätanssia :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...