Jump to content
Naimisiin.info

Häätarvikkeiden tilaaminen-suomalaiset nettikaupat


Recommended Posts

Guest Sandokai

Loputkin Bridezillasin puvut tuli, mutta yksikään ei ollut niin hieno, eikä istunut, tai mahtunut päälle, että oisin halunnut sen. Joten viikonloppuna käytiin Hyvinkään Leimulinessa ja löysin sieltä unelmieni puvun 100€:lla! Se oli ollut heillä vuokrapukuna ja siksi niin halpa. Vannehameesta maksoin 25€. Sekin käytettynä sieltä.

Mutta muuten Bridezillasin kanssa yhteydenpito sujui hyvin, postikulut he maksoivat ennakkoon, ja huomenna pitäisi tulla rahat tilille.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 177
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Hei! Lisää kokemuksia ostox.fi:stä? Sieltä löytyisi mulle tosi mieleinen viininpunainen puku hääpuvuksi, mutta jostain syystä homma epäilyttää..

Hinnathan ovat todella edullisia kun vertaa pukuliikkeisiin. Myöskään noissa huuto.netin kautta ostettavissa ei ilmeisesti ole palautusoikeutta? Eihän muissakaan huuto.netin tuotteissa ole. Mitä siis jos puku ei sovi tai siinä on esim. ompeluvirhe? Ei kai tällainen voi kovin yleistä olla, ettei juhlapuvuissa ole palautusoikeutta?! :girl_impossible:

Mä olen ostoxilta tilannut mekkoja, tosi kivoja on ollut! Yhteydenpito pelaa erittäin hyvin, on tosi mukavia siellä. Huuto.netistä olen myös ostanut niiltä, ja niissä ei tosiaan ole palautusoikeutta (eipä ole ollut edes tarvetta, puvut on mitä kerrotaan). Jos haluaa palautusoikeuden niin sitten pitää ostaa (hieman kalliimalla) suoraan niiden sivuilta.

Mulla on just yks mekko (kaasolle) tilauksessa niiltä, pitäis tulla muutaman viikon sisällä(?).

Suosittelen lämpimästi Ostox.fi -liikettä! :girl_wink:

Link to comment
Share on other sites

rockon: En ole ostamalla yksityiseltä vaan ostox.fi-firmalta. Sitä siis ihmettelin, että firma jonka puvuissa ei ole palautusoikeutta. Kuulostaa vähän hurjalta.

niinae: Kiitoksia kommentista! Sinänsä tuli vähän myöhään kun ehdin löytää ihanan puvun jo muualta. Hyvä kuitenkin tietää kun myöhemminkin varmasti tulee juhlapuvuille käyttöä, ja ne ostox.fi:n puvut kun on sieltä edullisemmasta päästä kivoja pukuja niin voipa tulla tilattuakin. Sille ihanalle puvulle pitäis keksiä jotain käyttöä niin saisin tekosyyn tilata senkin :grin:

Link to comment
Share on other sites

Itse tilasin pukuni Hääpuvut-nettikaupasta (www.haapuvut.fi). Erittäin hyvä ja joutuisa palvelu. Tilasin puvun koon mukaan, en mittatilauksena, jotta sain vaihto- ja palautusoikeuden. Siksipä jouduin viemään puvun vielä ompelijalle, mutta olin varautunut tähän. Ompelijalle meni muutama kymppi pikkufiksauksista.

Olen sen verran erikoisen mallinen ja kokoinen, että puvun löytäminen meinasi olla tuskaa :D Etenkin, kun aloin nirsoilla :D No, mutta etsin eri keskustelufoorumeilta tietoa näistä ulkomailta tilaavista nettikaupoista ja tää käyttämäni kauppa oli ainut, josta en löytänyt moitteita. Täytyy myöntää, että olin sen verran arkajalka, etten uskaltautunut itse tilaamaan suoraan jostain britti/jenkki/aasia-kaupasta, vaan halusin maksaa suomalaiselle välikädelle avusta. Silti hinta jäi alhaiseksi ja olen tyytyväinen.

Link to comment
Share on other sites

Se oli tiedossa, ettei huuto.netissä oo palautusoikeutta :grin:

Omituista vain, että firma myy siellä kamppeitaan välttääkseen palautusoikeuden. Tästä minä puhuin.

Mutta tämä asia taisi tulla selväksi. Eli ostox.fi firma myy huuto.netin kautta vaatetta. Siksi puhuin molemmista firmoista yhtäaikaa.

Muokattu: , käyttäjä: Lulla
Link to comment
Share on other sites

Yrityksen ja yksityisen henkilön suhteita säätelee kuluttajansuojalaki ja sen mukaan kuluttajalla on oikeus saada joko virheellinen tuotteensa korjatuksi tai vaihdetuksi uuteen tai sen jälkeen mahdollisuus purkaa kauppa ja saada rahansa takaisin, jos virhettä ei ole korjattu tai yritys on haluton sitä korjaamaan.

Tämä koskee kaikkia yrityksen ja yksityisten kauppoja. Myös netissä tehtyjä ja vaikka niitä kuinka yritettäisiin kiertää. En ymmärrä miten firma voisi huuto.nettiä käyttämällä välttää lain mukaiset velvollisuutensa.

Link to comment
Share on other sites

^Samaa minäkin ihmettelin. Itsekin olen luullut, että asiakkaan palautusoikeus on ihan lakisääteinen juttu. Sittemmin tosin olen törmännyt muihinkin vastaaviin firmoihin, joilla palautusoikeutta ei ole tai ainakin sellainen kuva halutaan asiakkaalle antaa. Esim. Fiorella. Näitähän on kanssa, jotka palautuksessa antavat vaan 80% kauppahinnasta takas. Mutta nyt menee vähän ot:ksi..

Link to comment
Share on other sites

Itse olen tilannut myös bridezillasta hääpuvun ja täällä jännityksellä odotan, että tuleeko se mekko vai ei ja minkälaisena!

Palvelu on kyllä ollut moitteetonta, laitoin heille itse sähköpostia ennen kuin luvattu 8vk toimitusaika oli vielä edes kulunut, että onko mekkoni missä vaiheessa tulossa ja kertoivat, että se on reilun viikon myöhässä. Vastasivat jopa lauantai päivänä heti viestiini!

Ovat antaneet tarkkaa tietoa viime viikonloppuna, että 48 tunnin päästä (arkipäivinä) mekko on heillä jolloin he tarkastavat sen ja lähettävät sen postissa eteenpäin minulle. Eli tiistaina oletettavasti he ovat saaneet mekon ja toivon, että se tänään tai viimeistään huomenna tulisi minulle asti! Jännittää kauheasti tuleeko mekko todellisuudessa vielä pitkään aikaan, toisaalta jaksan uskoa, että heidän kertomat aikataulut ovat paikkansapitäviä.

Jos mekko ei ole maanantaina ilmestynyt minulle, niin taidan lähteä etsimään muualta mekkoa, vaikka tosin aikaa ei ole enää kuin reilu viikko!! JAIKS!!

Link to comment
Share on other sites

^Samaa minäkin ihmettelin. Itsekin olen luullut, että asiakkaan palautusoikeus on ihan lakisääteinen juttu. Sittemmin tosin olen törmännyt muihinkin vastaaviin firmoihin, joilla palautusoikeutta ei ole tai ainakin sellainen kuva halutaan asiakkaalle antaa. Esim. Fiorella. Näitähän on kanssa, jotka palautuksessa antavat vaan 80% kauppahinnasta takas. Mutta nyt menee vähän ot:ksi..

Vielä vähän aiheesta.

Palautusoikeus on lakisääteinen koti- ja etämyynnissä. Ei valitettavasti perinteisessä kaupankäynnissä. Virheet pitää toki korjata, mutta ehjää tuotetta ei liikkeen ole pakko ottaa takaisin.

Laitoin viime viikolla viestiä Bridezillasille ja he sanoivat pukuni olevan tullissa ja tällä viikolla minulla. Sitä odotellessa :)

Viestittely on kyllä toiminut, minulle on vastattu todella nopeasti arkena ja jopa helatorstaina tuli vastaus parin tunnin sisään kyselyistä. Toistaiseksi olen ollut tyytyväinen asiakas.

Link to comment
Share on other sites

Ei, palautusoikeus ei ole lakisääteinen myöskään etämyynnissä (kuten nettikaupat), jos tavara on valmistettu ostajan mittojen mukaan tai muuten tilaustuotteena.

Mutta, kuten yritin aiemmin sanoa, jokainen virheellinen tuote on joko korjattava tai sitten vaihdettava uuteen tuotteeseen. Eli jos ostettu puku ei vastaa sitä mitä on luvattu, ompelujälki ei ole hyvää tai sitä, mitä voisi odottaa, puku on eri kokoinen kuin ilmoitetut mitat tms, on myyjän korjattava virheensä.

http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1978/19780038?search[type]=pika&search[pika]=kuluttajansuojalaki

(Kuluttajansuojalain 5 ja 6 luku kuluttajankaupasta ja etämyynnistä)

Link to comment
Share on other sites

Guest Kerttuli

Kerronpa oman tarinan.

Tilasin vuoden vaihteen jälkeen Juhlapuku Bellasta puvun http://www.juhlapukubella.fi/index.php?p=600〈=1. Puku tuli suhteellisen nopesti, muttei lähellekään luvatussa ajassa. Puku oli tilattu mittojen mukaan, jotka oli ottanut ammattiompelija. Puku saapui ja heti katsoin, ettei se vastannut odotuksia. Vetäsin puvun päälleni ja se oli AIVAN liian suuri! En ole kovin rintava ihminen, mutta olen hoikka ja kroppani on melko lihaksikas. Tissien kohdalla oli tyhjät kupit ja kanhas tuon vyötärönauhan alta oli jotenkin pullollaan, että näytin aivan raskaana olevalta. Ilmoitin samoin tein virheistä Juhlapuku Bellaan. Sain luvan viedä puvun pienennettäväksi ompelijalle heidän piikkiinsä. Sivusaumoista otettiin yhteensä 10 senttiä sisään!!!! (miten edes mahdollista noin iso heitto mittatilauspuvussa. Pukua on nyt korjattu pariin otteeseen, mutta kupit ovat edelleen tyhjät, koska sivusaumoista sisään ottaminen ei vaikuta kuppeihin, jotka ovat todella suuret, eikä niille voi tehdä mitään. Puku on siis pilalla.. :( Tässä on nyt kaksi iltaa itketty asialle. Puku ei voi palauttaa, koska kyseessä mittatilauspuku. Sinne meni 400 euroa ja vähän päällekin.. Nyt paniikki, että mitä laitan elokuisiin häihini päälle.. Pakko kai mennä vuokraamoon, vaikka ne puvut ei miellytä ja vuokrapuvutkin ovat kamalan kalliita 250-600 euroa!!! Tilauspuvun ja vuokrapuvun hintaan olisin saanut liikkeestä unelmieni puvun, mikä olisi varmasti istunut..

Tyhmästä päästä kärsii koko ruumis..ja köyhällä ei oo varaa halpaa ostaa! Tulipa taas sekin todistettua!

Varmasti moni tekee onnistuneitakin ostoksia netistä, mutta tämä on minun tarinani. En toivo samaa yhdellekään morsiamelle! :(

Link to comment
Share on other sites

^ Hei, luepa toi mun ylempänä oleva viesti ja siihen laittamani linkki kuluttajasuojalain luvuista. Liikkeellä on velvollisuus joko korjata pukusi tai palauttaa sinulle rahasi, jos korjaus ei onnistu, siitä huolimatta, että kyse on mittatilauspuvusta. Mittatilauspuvunkin pitää olla virheetön ja vastata sitä mistä on maksettu. Eli jos pukua on nyt yritetty korjata heidän piikkiinsä, mutta korjaus ei ole onnistu, on edessä kaupan purku ja sinun rahojesi palautus.

Jos väittävät vastaan, niin ota yhteys oman kuntasi kuluttajasuojaviranomaisiin. Kyllä sulla on oikeus saada rahasi takaisin ja kauppa kantakoon taloudellisen tappion virheistään.

Muokattu: , käyttäjä: Lainie
Link to comment
Share on other sites

Laitoin viime viikolla viestiä Bridezillasille ja he sanoivat pukuni olevan tullissa ja tällä viikolla minulla. Sitä odotellessa :)

Viestittely on kyllä toiminut, minulle on vastattu todella nopeasti arkena ja jopa helatorstaina tuli vastaus parin tunnin sisään kyselyistä. Toistaiseksi olen ollut tyytyväinen asiakas.

Itseäni lainaten, en ole enää tyytyväinen asiakas, arvatkaa vaan onko puku tullut.

Laitoin mailia, että pukua ei ole näkynyt, vaikka luvattu on toimittaa jo pari viikkoa sitten, vastaus tuli "Laitantunnuksen sinulle tänään vielä." Eikä mitään muuta. Minkäköhän tunnuksen? Mitä minä tunnuksella teen, kun haluan sen koltun. Tunnusta odotellessa.

Nyt tuntuu olevan jotku kaikki-tökkii-vastaan-viikot mitä häihin tulee. (Näköjään myöskin vähän kone kiukuttelee, hiiri ei toimi, joten pitänee kaivella jostain ulkoinen sellainen :) )

Link to comment
Share on other sites

Olkaa tarkkoina noissa ompeluhommissa; reilu vuosi sitten ystäväni(minä olin kaasona) tilasi puvun, joka ommeltiin siis hääpuku/ompeluliikkeessä(nimeä en muista, Tampereella) ja toiveiden mukaan. Valmis puku tuli kuukautta ennen häitä sitten ystävälleni, ja puku oli todella tökerö! Helmet olivat liimalla kiinni yms. ja kokokaan ei ollut se oikea. Ystäväni valitti kauppaan, ja sieltä ei suostuttu antamaan rahoja takaisin. Puku siis ei ollut lähellekään sitä mitä oli sovittu. Tietenkään kaikki paikat ei ole näin inhottavia, mutta kyllä ne negatiiviset asiat liikkuu keskusteluissa ainakin täällä netissä..

No voi jumaliste! Pakkohan niiden olisi ollut antaa rahat takaisin, jos rytky ei ole mitään mistä sovitte! Kyllä yrityksillä palautusoikeus on! Toivottavasti ette jättäneet asiaa tuohon, vaan veitte asian eteenpäin! Kunpa olisit vain muistanut liikkeen, niin osaisi muutkin varoa ko. paikkaa!!! :skilletgirl:

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Hei taasen, tulempa minäkin nyt kertomaan tarinani eräästä nettiliikkeestä.

Aikani arvottuani päätin tilata pukuni Unelmapuvut nimisestä liikkeestä (www.morsiuspuvut.net)

Sähköpostitse asiat hoituivat nopeasti ja puku alkoi valmistua. Alkuun toimitusajaksi luvattiin heinäkuun viimeinen viikko.

En tiedä mikä "vaisto" minun käski (nii-in, pieniä vihreitä miehiä pääkopassa :girl_haha: ) laittaa mailia heinäkuun toisella viikolla ja mitä sainkaan vastaukseksi, puku tulisi viikkoa aiemmin! :girl_smile:

Eilen tuli ilmoitus, että puku on tullut ja silitetty ja valmiina sovitettavaksi ja kotiin haettavaksi. Vielä klo 23 eilen illalla myyjä vastasi sähköpostiini.

Tänään sitten pääsin (siis kyllä, puku tuli eilen) pukua jo Oulaisiin sovittamaan ja ah, se on täydellinen! :girl_sigh:

Puku, joka on mittojen mukaan tehty (vaikkakin oma mieheni otti mitat :girl_haha: ) ja tehty kuvien mukaan, jotka lähetin. En odottanut että puvusta tulee _näin_ hyvä. Lisäksi puku on todella tukevan oloinen ja yläosa on todella tukeva korsettiluineen ja kunnon vuorineen.

Lisäksi palvelu on pelannut sekä sähköpostitse että paikan päällä, myyjä oli todella mukava :)

Lämpimästi voin suositella ko firmaa! Nyt kun vielä malttaisi kuukauden verran odotella, että puvun saa päälleen ihan tositoimiin :gpari:

Muokattu: , käyttäjä: Meish
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Itse tilasin pukuni toukokuussa(en ole nyt varma milloin kun en nyt enään muista) unelmapuvuista ja palvelu oli aivan mahtavaa. Nainen siellä oli erittäin mukava ja asiallinen sekä puhelimessä että sähköpostissa. Puvun tilasin hyvissä ajoin mahdollisten viivästymisien vuoksi mikä on jossain tapauksissa ihan ymmärrettävää. Kyseisestä paikasta kaikki mahdolliset tiedot koitin tonkia ensin ja päätin tilata. Ja kyllä kannatti. Puku on täydellinen. Minulla itsellä oli puvusta kuvia eli en ottanut valmista mallia. Annoin paikkaan mittani ja mahdollisimman monta kuvaa joka suunnasta kyseisestä puvusta. Tietenkään kuvien mukaan tehtäessä ei voi aivan samanlaista pukua saada, kun kuvassa. Puku tuli sovitun mukaisena viikkona minulle. Ja hinta on kohdilla. Tämä kyseinen puku maksoi liikkeessä yli tonnin ja sain sen unelmapuvuista tilaamalla postikuluineen ja vannehameineen hieman päälle viidellä sadalla. Suosittelen tätä paikkaa!

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Olen ajatellut tilata pukuuni vannehameen ostox.fistä, koska siellä olisi juuri sopivantyyppinen hame halvemmalla kuin missään muualla. Se minua vain epäilyttää, että toimituskulut pääsee näkemään vasta sen jälkeen, kun on kirjoittanut nimi- ja osoitetietonsa. Jos toimituskulut osoittautuvat niin isoiksi, ettei hametta kannatakaan tilata sielä, heille jää kuitenkin minun tietoni, mikä hiukan häiritsee. Onko joku muu tilannut jotain kyseisestä firmasta, millaisia toimituskulut ovat olleet?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Guest entinen_kiiremorsian

Onkohan sensuuri iskenyt Unelmapuvuista tehtyyn erilliseen topikkiin, jonne vastasin kritiikkiä esittäen. Mrr.

Lyhyesti: puku oli kaunis, mutta myyjä ei hoitanut asioita asiallisesti loppuun: ei vastannut puhelimeen, kun tuli hätätilanne ja kysyttävää. Siihen asti, kun sai rahat, yhteydenpito sujui hyvin. Epäselväksi on myös jäänyt, oliko kankaassa valmistusvirhe/jotain ainejäämiä. Paha maku jäi suuhun.

Monet ovat firmaa jo kehuneet, ja työn jälkeä minäkin ylistän. Mutta mulla kävi muiden asioiden kanssa huono tuuri, niin voi käydä minkä tahansa ulkomailta tilaavan firman kanssa. Myyjän tulisi kuitenkin muistaa, että asioiden hyvin hoitaminen johtaa hyvään maineeseen.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Haluaisin kuulla lisää kokemuksia tuota Unelmapuvuista eli morsiuspuvut.net nettikaupasta. :girl_smile:

Olin kaasona ystävälleni tänäkesänä ja hän tilasi pukunsa tuolta morsiuspuvut.netistä. Kaverini oli sovittanut aitoa merkkipukua toisessa liikkeessä ja sitten tilasi tuolta morsiuspuvut.netistä saman puvun. Siis nettisivuilla oli heillä tilattavana sama puku mitä ystäväni ensin sovitti aitona versiona.

Kun puku saapui, niin suora lainaus ystävältäni "Onhan tää ihan kiva, mut ei oo lähellekään yhtä ihana ja yhtä tukeva päällä kun se oikea puku mitä käytiin sun kanssa silloin sovittamassa. Olis pitäny maksaa pari hunttia enemmän ja ottaa se mukaan sieltä liikkeestä saman tien ja tarjottu vaik halvempaa viiniä vieraille." Eli tiesi tilaavansa kopiopuvun ja sen myös sai. :girl_sigh:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...

×
×
  • Create New...