Vimpi

Millasia lauluja teillä kirkossa???

378 viestiä aiheessa

Onko kellään ollut Anna Puun laulua Linnuton puu? Kaunis... :-X ja tullee ihan varmasti meille.

Samoin :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

meille piti tulla tauskin rakastan sua,mut mies haluski sit romanssin...ajattelin jotta saa päättää ku mä sain tahtoni läpi häämarsseis;D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mä oon miettinyt siskoni häihin yllätysesiintjää, joka laulaa siis kirkossa joko Stellan häävalssin tai Johanna Kurkelan rakkauslaulun. :)

Täällä päin noita lauluja ainakin saa laulaa. :)

*Sazu*

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meille kirkossa tulee esitettäväksi Pekka Simojoen Taivaan siniset silmät, ihana kaunis kappale <3

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meille tulee kirkossa esitettäväksi Samuli Edelmannin ja Jipun versio kappaleesta "jos sä tahdot niin", ja duettona tietenkin :-X

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hei!

Oletteko löytäneet nuotit / sanat jostakin tohon Simojoen TAivaan siniset silmät -kappaleeseen? Tuttu, kaunis kappale, mutta ei tullut edes mieleen kirkkoon sopivia lauluja mietittäessä... siis kiitos jo nyt!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Voiko kirkossa soittaa jostain "soittimesta" sen biisin tyyliin mp3:na? Me haluttaisiin miehen kanssa pari pelibiisiä sisääntuloon ja ulosmarssiin ja mietin vaan, että täytyykö siellä aina soittaa uruilla ne kappaleet? En haluaisi urkuversiota kylläkään kummastakaan kappaleesta, koska ne on niin kauniita just sellasina ku on.. Onko kellään kokemusta?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kevätmorsian: Simojoen laulu oli tuttu laulajallemme, joten minun ei tarvinnut alkaa etsimään nuotteja/sanoja. Mutta pikaisen nettiselailun perusteella ne löytyy ainakin Kaikki tai ei mitään -nimisestä nuottikokoelmasta.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Perinteisellä biisillä mennään eli kanttori laulaa "Rakkaus on lahja Jumalan" :girl_smile:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Sopisko tiedän mielestä kirkkoon "kun aika on" kappale?

Siinä on todella kaunis melodia...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mun pitäis laulaa ystävän häihin jokin kappale, ja oon miettinyt tota Savage Garden - Truly Madly Deeply-kappaletta. Mitenköhän, antaisko kanttori tälle biisille 'luvan'?

Laittakaa mulle vastausta sähköpostiin [email protected] koska täältä en vastausta varmaankaan löydä. Muutenkin lauluehdotuksia mulle voi antaa sähköpostin kautta :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä meni koko musiikkisuunnitelma uusiksi, kun kanttori teilasi jokaikisen ehdotuksen. Lauluesityksiin käy ainoastaan hengellinen tai klassinen kappale ei esim Romanssi tms. No, nyt sitten kuuntelemaan ja selaamaan ja etsimään uudestaan... Marssitoiveet meni niin ikään uusiksi... No, jahka tästä harmituksesta pääsee yli, niin eikähön joku ihana vaihtoehto sitten löydy. Oltiin vaan löydetty, niin meidän jutut. :(

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meille kävi nyt myös niin ettei kanttori salli eihengellistä musiikkia vihkimiseen.

Ehdotelkaas jotain herkkää hengellistä laulua joka ei kuullosta virreltä!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tällä hetkellä vahvoilla on Juha Tapion Vuodet vieriä saa, sekä Petri Laaksosen Rakkauden liekki. Todella kauniita lauluja molemmat. Vaikeaa nyt vaan keksiä näitä kaikkia vaihtoehtoja mitä olis, varmasti hyviä vaihtoehtoja on paljon mutta kun oikeen alkaa miettimään niin eihän niitä muista... Onneks vielä vuosi aikaa miettiä... :P

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ensi kesänä meidän häiden kirkkolauluna kuullaan Juha Tapion Vuodet vieriä saa, siskon häissä laulan Johanna Kurkelan Rakkauslaulun ja kaverin häissä laulan Janne Raappanan Kaksi onnellista :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Olen ajatellut meille sisääntulomusiikkina "Can you feel the love tonight" (kuunnelkaapa youtubesta piano instrumental ) Miltäs kuulostaa? :girl_smile: Jos ei sovi niin Melartinia tulee...

Täällä on kirkossa ainakin yksi kanttori, joka suostuu soittamaan vähän ei hengellistäkin musiikkia, kunhan hänelle tuodaan nuotit ajoissa että ehtii harjoittelemaan.

Sitten vielä siskoni tytär ja poika esiintyvät vielä kirkossa. Ovat molemmat taitavia soittajia ja lupasivat soiton opettajiltaan kysyä mikä kappale sopisi heille ja mikä sopisi kirkossa esitettäväksi.

Loppumarssiksi Mendehlssonin häämarssi.

- Ja kyyneleet eivät lopu kesken...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Apua! Nyt täytyy kyllä sanoa että aika omituista toimintaa. Ymmärrän itsekin uskovaisena ihmisenä ettei kirkossa ruveta mitään heviä soittelemaan, MUTTA. Meille sanottiin, kun yritin varata pappia (Hml) ja kanttoria, että saamme tietää vasta keväällä lumien sulettua, ketkä seurakunnan papit ovat käytettävissä jne... eli kun varaamme kirkon marraskuussa niin ilmoitamme tälle toivepapille päivän ja kellonajan, mutta hän ilmoittaa vasta keväällä meille pääseekö ja jos ei pääse niin sitten hän ehdottaa vapaana olevia. Samoin on kanttorin laita. Joten, omituista on se, ettemme voisi sitten valita musiikkejamme ennen sitä?!?

Isäni on laulaja, ja on luvannut laulaa meille Kummisetä elokuvasta tutun "Puhu hiljaa rakkaudesta". Kanttori ei siis säestä tätä vaan pianisti ystävämme sekä isäni tuttu viulisti. Voiko siis kirkko kieltää tämän kappaleen laulamisen kirkossa?!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kaksi mielestäni hyvää vaihtoehtoa kirkkomusiikiksi:

Rakkaus on lahja jumalan (nuotit löytyvät mm. kirjasta Juhlien toivelaulut)

Uskonnollinen kappale (kuten nimestä ehkä voikin päätellä). Monilta osin kauniit sanat, mutta esiintyy myös mm. 'tyhjä kulkunen'... Ihan kaunis melodia, todella käytetty tosin.

Siksi päädyimmekin kappaleeseen

(san. Anna-Mari Kaskinen, säv. Lasse Heikkilä, nuotit löytyvät mm. kirjasta Elämän siiville). Versio oli kyllä täysin erilainen kuin tuo Juha Tapion, ystävämme sovittivat siitä rauhallisemman piano-huilu-sello-laulu-version. En ole ikinä kuullut häissä yhtä kaunista esitystä. Lauluyhtye Viisi on tehnyt
myös erilaisen version.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Monien kanttorien ja pappienkin työvuorot kesälle varmistuvat vasta keväällä (helmi-maaliskuussa?) ja niihin vaikuttavat mm. rippileirit, kesälomien pituudet yms.. Mun mielestä kanttoreillä pitäisi samassa seurakunnassa olla ehdottomasti sama kanta biisien suhteen. Itse olen ollut laulamassa kerran häissä, joissa biisi meni vaihtoon sakastissa, 15 minuuttia ennen vihkimistä. Pappi oli luvannut biisin esitettäväksi, mutta sitten kanttori olikin eri mieltä. Onneksi juttu ei ollut ongelma parille, meillä oli toinen hengellisempi biisi varalla ja lauloin sitten kirkkoon tarkoitetun biisin juhlissa. Tästä siis opimme, että varmista AINA kanttorilta biisin sopivuus äläkä luota papin sanaan. Tässä tapauksessa kanttorille ei kelvannut Juha Tapion "Vuodet vieriä saa", ei siis ollut tarpeeksi hengellinen.

Ammattitaitoinen kanttori osaa tarjota monipuolisesti sopivia lauluvaihtoehtoja kirkkoon ja kannattaa miettiä, että ehkä biisi kuulostaa popimmalta/paremmalta sitten toisen esittäjän laulamana. Tämä siis, jos biisi ei heti tunnu omimmalta. Hyvä laulaja saa melkein biisistä kuin biisistä hyvän kuuloisen jos vaan sanat kolahtaa ja melodia on kaunis. (Harkitsisin myös, että kannattaako säestykseen käyttää urkuja. )

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä oli kirkossa pianolla säestettynä Johanna Kurkelan "Rakkauslaulu" :-X Hyvin itketti :girl_haha:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä kirkossa viulisti ja sellisti esittivät Elviksen Can't help falling in love with you:n ilman laulua. Oli ilahduttavaa, että kanttori ei teilannut ehdotusta, vaikkei hengellistä musiikkia olekaan. Sopi kuitenkin sanomaltaan tilaisuuteen paremmin kuin hyvin ja ihastuin tuohon akustiseen jousiversioon.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Jännittää, meillä on huomenna tapaaminen kanttorin kanssa, mutta hän on kyllä jo puhelinkeskusteluissa kertonut olevansa avomielinen ehdotuksille ja musiikille.

Minua vaan mietityttää muiden kirjoituksista ja kanttorien mielipiteistä, että miten "klassinen" ja "hengellinen" ovat muka samaa tarkoittavia? Kyllähän monet klassiset kappaleet voivat kertoa pettämisestä, kuolemasta yms. maallisista asioista. Luulisi kauniin rakkauslaulun olevan nimenomaan häihin sopiva.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Veljeni lauloi meidän kummankin toivomuksesta Juha Tapion laulun Pettävällä jäällä, säesti kitaralla itseään. Itku tuli siinä vaiheessa kun lauloi "luvanneet on rakastaa he täällä toinen toistaan..." :wub:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ystävän häissä kuulin ensimmäistä kertaa kappaleen Ett liv för mig. Aivan uskomattoman kaunis kappale, harmi ettemme ole ruotsinkielisiä.

Ett liv för mig är ett liv med dig

Doften av dig hår, varje liten tår

Gör mig mera säker på

Att ett liv för mig är ett liv med dig

Jag kommer alltid, alltid att älska dig

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä on kappale vielä hakusessa. Kanttorin saa kuulemma tietää n. kuukautta ennen mutta ollaan jo lähtökohtaisesti varauduttu siihen et on aika tiukat rajoitukset. Mun veli laulaa ja sisko säestää pianolla. Haluaisin jonkun kauniin latinankielisen laulun (latina kai melkeen poikkeuksetta kelpaa tiukkalinjaisellekin kanttorille :P) mutta en ole vielä löytänyt sopivaa. Panis angelicus olis muuten ihan ok mutta veli lauloi sen juuri meidän isovanhempien kultahäissä enkä halua samaa. Ehdotuksia?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään