Jump to content
Naimisiin.info

Pidätkö sormusta aina?


Guest Keltakulta

Recommended Posts

Mulla on kihlasormus ollut reilut 2,5 vuotta sormessa lähes koko ajan. En ymmärrä miksi se pitäis ottaa pois kun tulee kotiin...?  

Eihän sitä pidäkään ottaa pois, mutta silti teen niin.  :P Eli lotraan paljon ja rasvaan käsiäni, pitäis kuitenkin ottaa pois siksi aikaa kun rasva on imeytynyt, helpompi kun ei pidä ollenkaan kotona. Ja muutenkin noi vaan ahistaa välillä, leveys yhteensä 14mm ja sormet on nyt paksuuntuneet selvästi. Käytän sormuksia siis vain kun poistun kotoa töihin, kauppaan tms missä tapaa muita ihmisiä. Esim. lenkille en laita sormuksia.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • Replies 632
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Minä otan sormukseni pois kädestä tasan kerran päivässä: illalla kun rasvaan käteni! Ja heti takasin sormeen! Vaikka sormus onkin levea valkokulta flakka ja siinä näkyy naarmut hieman helpommin kuin keltakultaisessa sormuksessa, olen ajatellut että se on pitämistä varten hankittu ja jos se siitä piloille kuluu, niin sitten hankitaan uusi!  ;D

Link to comment
Share on other sites

Vihkisormukseni on ollut sormessani vasta kaksi päivää, joten nyt tekee tietenkin mieli pitää sitä sormessa koko ajan ja ihailla sitä jatkuvasti. :) Kuitenkin otan sormukseni pois esimerkiksi tiskatessani (hypoteettinen tilanne, koska meillä mies tiskaa aina), pestessäni käsipyykkiä (tätä olen jopa tehnyt), käydessäni suihkussa, pestessäni käsiäni tai kasvojani tai tehdessäni käsillä jotain sotkuista tai jotain, missä sormus voisi kärsiä. Ottaisin sormuksen pois myös mennessäni uimaan tai saunaan tai tehdessäni ulkotöitä tai leipoessani.

En muutenkaan usko käyttäväni vihkisormustani tulevaisuudessa jokapäiväisesti, koska en ole oikein koruihminen ja vihkisormukseni on melkoisen isokokoinen minulle.

Oikein arvasin! Olemme olleet naimisissa nyt neljä kuukautta ja olen nukkunut sormuksen kanssa ehkä kerran (vihkimisen jälkeisenä yönä). Niitä päiviä, joina käytän sormusta, on paljon vähemmän kuin niitä, joina en käytä. En käytä sormusta koskaan, jos olen koko päivän kotona (ja niitä päiviä on nyt aika paljon). Oikeastaan käytän sormusta vain silloin, kun olen muutenkin laittautunut vähän enemmän ulos lähtiessäni. On ollut vihkimisen jälkeen vähän noloakin, kun kuultuaan naimisiinmenostamme ihmiset ovat tulleet kysymään sormusta näytille. Eikä mulla tietenkään ole ollut sitä sormessa. Äitinikin vitsaili, että "Muista nyt laittaa se edes hääjuhlaan!" (meillä on juhlat ylihuomenna) ;D

Mieheni käyttää sormusta paljon enemmän, melkein joka päivä.

Link to comment
Share on other sites

En lukenut koko ketjua, mutta itselläni ei ole aikomustakaan ottaa sormusta pois kuin äärimmäisessä hätätilanteessa! Sen takia se on tuohon vasempaan nimettömään pujotettu että se on siinä ja pysyy!

Itse en ymmärrä ollenkaan miksi joku ottaisi kihla- tai vihkisormuksensa pois esim. kotiin tullessa! :o Itselleni tulee vain sellainen käsitys että suhde on pelkkä kulissi jos noin tehdään. Tämä on minun mielipiteeni, muut saavat olla eri mieltä.

Link to comment
Share on other sites

Itse en ymmärrä ollenkaan miksi joku ottaisi kihla- tai vihkisormuksensa pois esim. kotiin tullessa! :o Itselleni tulee vain sellainen käsitys että suhde on pelkkä kulissi jos noin tehdään. Tämä on minun mielipiteeni, muut saavat olla eri mieltä.

Hauska kirjoitus (vaikka taidatkin olla tosissasi)! ;D

Kyllä ainakin meidän avioliittomme rakentuu aivan muille asioille kuin sormuksille. Ei niillä sormuksilla ole mitään merkitystä avioliittomme kannalta (vaikka sormuksemme ovatkin mielestämme upeat ja meille symbolisesti merkittävät), meidän välinen rakkautemme näkyy varmasti jossakin muualla kuin kimalluksessa nimettömissämme. Emme siis koe tarpeelliseksi osoittaa rakkauttamme ja naimisissaoloamme koruin, meillä se näkyy muutenkin. ;)

Link to comment
Share on other sites

Muutoin aina paitsi tiskatessa, "liuottimilla" siivotessani ja rasvaillessa. Salillakin pidän, hanskat suojaavat kolhuilta. Sormuksena on valkokultainen solitaire. Vihkin kanssa voi olla sitten hankalampaa. Suunnitteilla on puoli- tai täysallianssi.

Mies ei suostu ottamaan sormustaan pois ollenkaan.

Link to comment
Share on other sites

Itse pidän kihlasormusta lähes aina ja tarkoitus on pitää myös kivellistä vihkisormusta. Hygieniasyistä käsienpesun ajaksi ja rasvaillessa otan sormukset pois. Olen sitä mieltä, että sormusten pitääkin saada itseensä elämän jälkiä. Ja jos jäljet alkaa häiritsemään, niin voihan niitä sormuksia sitten käyttää sepällä huollossa.

Pakko vielä kertoa isäni yli 25 vuotta vanhasta kihlasormuksesta. Isäni tekee ruumiillista työtä ja on pitänyt sormustaan aina työskennellessään. Jossain vaiheessa sormuksesta on tullut niin soikio, ettei se enää edes lähde hänen kädestään pois. Hellyyttävää...

Link to comment
Share on other sites

Itse en ymmärrä ollenkaan miksi joku ottaisi kihla- tai vihkisormuksensa pois esim. kotiin tullessa! :o Itselleni tulee vain sellainen käsitys että suhde on pelkkä kulissi jos noin tehdään. Tämä on minun mielipiteeni, muut saavat olla eri mieltä.

Anteeksi nyt ihan kamalasti, mutta meinasin tukehtua nauruun, kun tämän luin.

Oletkos koskaan kuullut, että jopa ilman sormuksia voi mennä naimisiin? Eli avioliitto on ihan yhtä pätevä (ja voi olla jopa ihan onnellinenkin), vaikka minkäänlaisia rinkuloita ei vihittäessä tai myöhemminkään vaihdettaisi ollenkaan.

Itse otan sormukset pois käsiä rasvatessani, salilla käydessä, leipoessa ja useimmiten myös yöksi. Saatanpa joskus unohtaa laittaa sormukset yön jäljiltä sormeeni ja huitelen ympäri kaupunkia ilman niitä. Ihme kyllä ollaan miehen kanssa yhdeksän vuotta yhdessä tallattu, joista kohta seitsemän vuotta kihloissa ja kolme naimisissa. Ja ihan vieläpä onnellisia ollaan ;)

Edit: Eikä siis tarkoitus ollut mitenkään loukata, mutta ennen kuin alkaa sormuksen käytön perusteella tekemään johtopäätöksiä kulissista niin kannattaisi miettiä, että mitkä asiat siinä avioliitossa onkaan ihan oikeasti tärkeitä. :)

Link to comment
Share on other sites

Pidän ihan koko ajan. Mulle sormus merkitsee tosi paljon. Mun mielestä miehilläkin sais olla 2 sormusta. Kihlaus & avioliitto... kahdesta sormuksestahan heti näkee, että on naimisissa...

Emmä väitä, että kihlaus on täysin turhaa, mutta on se nykypäivänä vähemmän arvostettua kuin avioliitto. Mä tiedän yhden parin joka meni naimisiin, mutta tää vaimo pitää vain yhtä sormusta, koska ne ei oo ollu kihloissa (vuosia) ennen naimisiin menoa.  ::) (vaikka jokainen pari on käytännössä kihloissa, ennen naimisiin menoa...) Eli siis tällekin parille avioliitto merkitsee enemmän... vaikka onkin vaan yhet sormukset. Mut siis mun mielipideon että 2 sormusta ja mielellään molemmilla (vaikka meillä miehellä on se 1 sormus...)

Link to comment
Share on other sites

Otan sormukset pois heti kotiin tullessani en jotenkin osaa pitää niitä kotona kädessä..ulos lähtiessäni laitan aina sormeen ja jos sattuu jäämään kotiin on kovin orpo olo ::) Myös kotikotiin mennessäni ja joillakin kavereillani otan sormukset pois en tiedä miksi jonkinlainen automaatio toiminto välillä en edes muista missä välissä olen sormukset pöydälle nostanut..Mutta kyllähän nuo rinkulat ovat rakkaat vaikka ei niiden pitäminen tai pitämättä jättäminen kulje käsikädessä suhteen tilan kanssa.

Link to comment
Share on other sites

Täällä on naureskeltu kommentilleni missä sanoin että tulee mieleen (en väittänyt että olisi) "kulissi suhde" kun sormukset otetaan pois heti kun maailma on suljettu kotioven taakse, mutta ei haittaa pätkääkään. Teillä kaikilla saa tietenkin olla omat mielipiteenne!

Mutta naamiothan riisutaan esityksen jälkeen... ::)

Link to comment
Share on other sites

Mutta naamiothan riisutaan esityksen jälkeen... ::)

En oikein ymmärrä tätä vertausta. Ainakaan meille vihkisormus ei ole "naamio", jota käyttäessämme esitämme olevamme naimisissa, rakastuneita ja onnellisia, vaan olemme kaikkea tuota ihan sormuksista riippumatta. Sormushan on kuitenkin, tunnearvostaaan huolimatta, vain ulkoinen esine, joka ei voi vaikuttaa siihen, mitä tunnemme sisällämme. Meille avioliittomme on ennen kaikkea meidän välinen asia, jossa kiteytyy kaikki välillämme olevat tunteet. Side välillämme on henkinen, ei materiaalinen, eivätkä mitkään aineelliset muutokset voi sitä muuttaa: tunnemme toisiamme kohtaan samoin riippumatta siitä, onko meillä sormukset sormessa vai ei. Miten sormuksen käyttäminen tai käyttämättä jättäminen voisi siihen vaikuttaa?

Link to comment
Share on other sites

Minulle kihlasormukseni on hyvin rakas ja se pysyy sormessani aina. En ota pois leipoessa, suihkussa, saunassa, töissä, urheillessa enkä muutenkaan. Ja sen kyllä huomaa. Kihla on ollu sormessa vasta 5 kk ja on sen näköinen kun sitä olisi käytetty vuosikymmeniä. Mies onneksi lohdutti, että ostetaan sitten uusi jos kuluu kokonaan puhki :)

Link to comment
Share on other sites

Olenkohan jo vastannut tahan... (no idea...)

Mina myos usein otan sormukset pois heti toista kotiin paastya (kuten yleensa rannekellonkin). Ja en koskaan pida yolla tai suihkussa kaydessani. En vaan osaa. Ja jos ei kayda missaan ulkona viikonloppuna niin sormukset saattavat olla rasiassaan koko paivankin.

Minustakin on hullua vaittaa etta avioliitto olisi jotenkin kulissi jos sormukset ottaa pois edes sekunniksi. Tatini on ollut naimisissa yli 30 vuotta ja viimeiset kymmenen vuotta sormukset ovat riippuneet silkkinauhasta kattolamppuun ripustettuna sangyn ylla  :) Hyvin menee kuulemma edelleen.

Link to comment
Share on other sites

Minä en voi pitää kihlaa töissä ja unohdan laittaa sen kun tulen kotiin, se ei tarkoita sitä ettekö olla kihloissa. Muutaman kihlan kadottaneena pidän mieluummin tallessa.

Kulissisuhteessa elävä Hinaaja  ;D

Link to comment
Share on other sites

Siis onko tuo kiralove ihan tosissaan? Ikä taitaa olla luokkaa 18v., ainakin ajatukset eivät ole kovin kypsän ihmisen kuuloisia. Itse otan sormukseni pois, jos rasvaan, leivon tai käyn uimassa. Jouduin myös ottamaan raskauden aikana turvotuksen takia pois jo raskauden alkumetreillä eli elimme miehen kanssa kulissisuhteessa koko raskauden ajan. Anteeksi, mutta kiraloven kommentti on tähän asti älyttömin mitä olen täällä lukenut, ei voi paljon järki pakottaa kyseisen ihmisen päässä.

Minä myös ajattelen että koska sormukseni (sekä kihla että vihki) ovat tunnearvoltaa (ja muutenkin) minulle todella arvokkaita, niin haluan niitä myös kohdella sen arvoisesti. Eli en pidä niitä koko ajan sormissani.

Link to comment
Share on other sites

Siis onko tuo kiralove ihan tosissaan?

Mietin ihan samaa... Että ihan naamiot riisutaan, ei elämä ;D

Itse riisun sormukseni (pelkän vihkisormuksen siis, kihlasormuksiahan meillä ei olekaan):

- salilla treenatessani

- kotona leukoja vedellessäni

- hiuksia värjätessäni/laittaessani

- leipoessani

- joskus ruokaa laittaessani

- tiskatessani tai käsipyykkiä pestessäni

- ylipäätään "likaisia" hommia tehdessäni (siivous yms.)

EDIT: Ja tietenkin myös silloin, kun rasvaan käteni.

Link to comment
Share on other sites

Guest lasikuula

Mesimarja kirjoitti hyvin. Itse otan sormukset pois nukkumaan mennessä, tiskatessa, laittaessani ruokaa ja käydessäni suihkussa/saunassa. Joskus en muista laittaa sormuksia takaisin ja voin vallan mainiosti olla päivän ilman sormuksia. Kai tämä avioliitto on sitten kulissiliitto, kovin aidolta se vaan tuntuu.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...



×
×
  • Create New...