Jump to content
Naimisiin.info

Pidätkö sormusta aina?


Guest Keltakulta

Recommended Posts

Guest _Eve_

Oikeastaan aina pidän minäkin sormusta sormessa. Leipoessa tms. otan kyllä pois. Ennen otin sormuksen pois kun rasvasin käsiä, mutta harjoitus on tehnyt mestarin ja nykyään osaan rasvata kädet ilman että sormus rasvaantuu yhtään.  :-*

Tiskatessa käytän aina kumihanskoja, kun ei kädet kestä niitä aineita, joten siinäkään ei sormus turmellu.

Ja tuohon Monalisan viestiin viitaten, en usko että sormeni kauheesti rasittuu tästä yhdestä sormuksesta edes yöllä...  ::)

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 631
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • 1 month later...
Guest Venere

Otan kihlasormuksen pois aina kun esimerkiksi tiskaan tai käyn suihkussa (eli kun sillä on vaarana likaantua tai kastua) ja yleensä myös iltaisin ennen nukkumaan menoa. Muuten taidan pitää sitä koko ajan :)

Link to comment
Share on other sites

Guest shotanen

Käytän kihlaa melkein aina; töissä ei ole sopivaa pitää bakteerien vuoksi ja lisäksi otan pois käsiä rasvatessa, hiuksiin vahaa laittaessa, leipoessa jne. Vihkisormusta ei vielä ole mutta luultavasti melko samaan malliin käytän kuin kihlaakin ::)

Link to comment
Share on other sites

Guest Macilla

Meillä on kihlat kaulassa. Siis sormus kyllä, mutta ketjussa. Avokkia katsottiin kieroon jo kaupassa kun osti ketjun samaan pakettiin sormuksen kanssa.

Itse löysin ihanan kihlan jota rakastan ja harmittaa suunnattomasti pitää se piilossa, mutta asialle ei voi mitään. Sormuksessani on meinaan pronssin ja kullan välissä valkokultaa, jolle ilmeisesti olen allerginen. Sormesta lähti nahat ja välillä tuleehan rakkulakin (jostain syystä rakkuloi, kun alkoholia on veressä :P).

Tahtoisin siis pitää sormessa, mutta pitkiä aikoja en voi.

Avokki taas ei työnsä puolesta voi pitää sormusta. Käsillä kun duunia tekee on aina vaarana, että sormus jää jonnekin jumiin ja kiskaisee sormenkin irti, kuin pullonkorkin shampanjasta. Näin on meinaan eräälle tuttavalle käynyt, enkä tahdo ottaa riskiä.  :-/

Juhliessa sukuloidessa tms sormukset ovat sormessa. Avokilla saattaa "unohtua"viikonlopuksi, itse joudun ottamaan pian pois.  :-[

Link to comment
Share on other sites

Guest Niinu25

Pidän sormusta lähes aina. Pois otan yleensä, kun menen suihkuun (kummallinen pelko että saippuoidusta sormesta valahtaa sormus kaivoon), tongin esim. multia, leivon tai upotan yleensä sormeni johonkin, kuntosalilla otan ehdottomasti pois sillä rosoinen terästanko raastaa sormuksen pinnan pilalle! Töissä joudun myös joskus ottamaan väliaikaisesti sormuksen pois. Tuolloin sujautan sen kelloremmiin.

Link to comment
Share on other sites

Sormus pysyy sormessa melkein koko ajan. Vain rasvatessa, tiskatessa ja yöllä on pois. Yöllä, koska jostain kumman syystä sormeni paisuu yön aikana ja aamulla sormus puristaa ja jos on tarvetta saada sormus pois sormesta, ei sitä meinaa saada  :( on kyllä tyhjä olo kun sormus on sormesta pois

Link to comment
Share on other sites

Minäkin pidän aina, paitsi silloin kun sormet on turvoksissa, jolloin on pakko ottaa kaikki sormukset pois. Pidän myös käsiä rasvatessa ja saunassa ja suihkussa ja yöllä. Jos se siitä pilalle menee niin ostan vaikka uuden ukkelin kanssa.  Samoin tulen varmasti toimimaan vihkisormuksenkin kanssa vaikka siinä onkin timantteja.  ;D

Link to comment
Share on other sites

Kihloihin mennessä sovittiin, että kumpikin käyttää sormustaan sen verran kuin hyväksi kokee (perusoletuksena kuitenkin, että "maailmalla ihmisten silmissä"). Niinpä mieheni pitääkin omaansa enemmän kuin minä. Meillä molemmilla on sormus esim. töissä, kyläillessä, kaupungilla käydessä. Lisäksi mies pitää omaansa lähes aina kotonakin. Nukkuessa, saunassa, uidessa, kotitöissä jne. säästelemme korujamme. Eli olen käyttänyt kihlasormusta samaan tapaan kuin aiemmalla iällä luokka- ym. sormuksia. Sama tulee luultavasti pätemään vihkisormukseenkin.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 3 months later...
Guest henskuliini

Minä pidän kihlasormusta aina, eli en ota tiskaukseen yms pois ja niin tulen pitämään vihkiäkin. Nyt on tosi orpo olo, kun kihlasormus on kiillotuksessa ja sormessa on vaan rusketusraja  :-/

Link to comment
Share on other sites

Guest Lady_Myria

Aina käytännössä pidän. Suihkussa/saunassa ja rasvatessa otan pois. Tai jos teen paljain käsin jotain sellaista, että sormukset sotkeutuisi ylenmäärin tai voisivat vioittua.

Link to comment
Share on other sites

Guest rouva.m.06

Minä haluaisin pitää sormusta ihan aina mutta en voi.  :( Työharjoitteluissa joudun ottamaan sormuksen pois hygieniasyistä, mutta lisäksi en voi pitää sormusta kun esim. pesen käsiä, tiskaan tai käyn suihkussa, koska kaiken näköiset pesuaineet, jotka kertyvät sormuksen alle, aiheuttavat minulle ihottuman. Sormus on kyllä ostettu ihan merkkiliikkeestä ja on kultaa, niin ongelma ei voi  ??? olla sormuksessa.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...