Guest Keltakulta

Pidätkö sormusta aina?

633 viestiä aiheessa

Pidän aina muutamaa poikkeusta lukuunottamatta eli käsien rasvaus ja kynsilakan poisto/laitto.En tiedä tekeekö toi rasva muuta pahaa sormukselle,kuin hetkellisesti himmentää,mutta mua inhottaa se käsirasva mikä jää muhiin sinne sormuksen alle,jos sormus ollut kädessä :-/

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Aina kihla sormessa on.. ja vihki tulee olemaan kanssa. Orpo olo tulee jos on unohtuu pois hetkeksi. Mutta toki kun kädet pesee tai jotain niin onhan se hetken pois. Sitä tuskin lasketaan :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mä pidän aina kihlaa sormessa, niin kuin muitakin sormuksia, tosin tulevassa työssä joudun ottamaan pois :( tuntuu kyllä sitten varmasti oudolta olla ilman.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Olen kätilö joten olen joka päivä suurimman ajan sormus pois sormesta. Ihan hygienia syistä. Eipä haittaa. Samoin muissa likaisissa töissä otan pois.

-Mappela-

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Niin ja usein otan pois myös urheillessa. Nimittäin jos kaatuu ja ja ottaa käsillä vastaan voi sormi turvota ja sitten on kiire katkaista sormus, ettei mene sormi kuolioon. Ja puntilla rautatanko naarmuttaa kivasti sormusta jos pitää sen sormessa. Niin ja se miksi sairaalassa ei pidetä sormuksia on se, että sormusten alla muhii mahtavat pöpöt. Ja kun käsidesiä (alkoholia) joka potilaan luota lähdettäessä hankaa käsiisnsä niin jo se kuluttaa sormuksia. Korjatkaa jos olen väärässä. En ymmärrä miksi ne hoitajat joiden sormukset olivat kadonneet eivät olleet voineet laittaa sormuksia vaikka kaulaketjuun roikkumaan tai lukollisen pukukaapin ylähyllylle rasiaan? Mihin ne sieltä katoaisivat? Se on jokaisen omaa tyhmyyttä jos laittaa taskuun pyörimään. Sairaala vaatteiden taskut ovat vielä niin isot ja lörpöt että pelkkä kumartuminen noukkimaan jotain voi aiheuttaa sen, että sormukset lentää. Kokemusta on taskussa olleista kynistä nimittäin.

-Mappela-

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Sitten kun sen sormuksen sormeen saa :) niin kyllä sitä tulee pidettyä aina...no ei ehkä leipoessa mutta muuten kyllä aina ;)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kihla on sormessa lähes aina. Samoista syistä sitä riisun kuin monet muutkin täällä, eli rasvatessa käsiä tai jos teen jotain sotkuista puuhaa.

Vihkin kanssa toimin ihan samoin kunhan sen saan 25.8.!  :-X :-X

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mulla on kolme sormusta: sormus, jonka sain mieheltäni (silloiselta poikaystävältäni) seurustelun alkuvaiheissa ja jota pidän oikeassa kädessä, kihla ja vihkisormus. Kun sain ensimmäisen sormuksen, pidin sitä AINA. Siis ihan aina. Myös käsiä rasvatessa tms. - tosin pesin sormusta myös sitten aika ahkeraan (pesun ajaksi otin toki pois), koska se oli aina likainen.  ::)  Kihlaa pidin myös tosi paljon, mutta otin sen pois usemmiten yöksi, tiskatessa, siivotessa yms. Vihkin saamisen myötä aloin käyttää kaikkia sormuksia vähemmän. Toki pidän niitä edelleen aina lähtiessäni esim. kotoa, mutta kotona voin hyvin olla myös ilman sormuksia. Syynä on lähinnä se, että kihlani ja erityisesti vihkini on melkoisen arvokkaat, joten varjelen niitä aika paljon.

Verrattuna siihen, mitä edelliset ovat vastanneet, taidan siis käyttää sormuksiani paljon vähemmän kuin muut. Luulisin kyllä, että se, miten paljon sormuksia pidetään, on ainakin osaksi suoraan verrannollinen niiden hintaan - ja sitä kautta usein myös niiden käytännöllisyyteen. Sileää perusrinkulaa on helppo pitää myös puutarhatöissä, mutta isoja kiviä ei välttämättä kannata (ellei halua kylvää pihalleen tosi arvokasta "puutarhasoraa")   ;)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

kotona yleensä aina ilman sormusta, samoin uimassa ja jumpassa. Miehellä ei ole sormusta koskaan töissä eikä öisin, sormessa siis vaan ulkona :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Ja kun käsidesiä (alkoholia) joka potilaan luota lähdettäessä hankaa käsiisnsä niin jo se kuluttaa sormuksia. Korjatkaa jos olen väärässä.

Tietääkö joku tästä faktaa, kuluttaako alkoholi tosiaan kultasormuksia?  :o

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Tietääkö joku tästä faktaa, kuluttaako alkoholi tosiaan kultasormuksia?  :o

Mäkin haluan tietää tän! Kun olin päiväkodissa töissä niin käytin suht usein käsidesiä ja mun mielestä se ennemminkin vain kirkasti sormusta :-?

Minä kyllä pidän sormustani koko ajan (paitsi tietenkin silloin kun pesen sitä). Itse en tosin leivo. Tarkoitus olisi jatkaa samaa rataa kun saan vihkisormukseni reilun 3viikon päästä;D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minä otin sillon alussa sormuksen pois aina suihkuun / saunaan mennessä, mutta nyt oon tottunut jättämään sen sormeen. Leipoessa, koiraa pestessä ja muita likaisia hommia tehdessä otan aina pois. Yllättävän nopeesti ton sormuksen olemassa oloon tottui, vaikka aluksi tuntui ihan hassulta ;D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

.

Muokattu: , käyttäjä: Naanukka

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Mutta naamiothan riisutaan esityksen jälkeen... ::)

No hääpukuhan se vasta naamio onkin! Eli elämä häiden jälkeen ilman hääpukua on silkkaa kulissia? Vai ne häätkö on sitä kulissia kun on naamiot päällä?  ;D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

No en mä ainakaan hoitajana sormusta taskunpohjalla kuskaa, enkä pitäisi sitä kaulaketjussakaan! Taskusta häviää isompiakin tavaroita työn tiimellyksessä ja ketjukin saattaa katketa. Mulla sormukset odottelee työvuoron loppumista sormusrasiassa omassa lukollisessa lokerossani tai kotona.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minäkin pyrin pitämään aina kihlaani, samoin sitten myös vihkiäni, mutta on joitakin tilanteita, kun en kuitenkaan sormuksia pidä...Elikkäs siivotessa,  rasvatessani käsiä + jalkoja, leipoessa, ihokarvoja poistaessa(esim.VEETILLÄ) sekä kasvonaamiota laittaessa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mä en pitänyt kihlaani melkein ollenkaan... mutta sitten kun olin menossa polttareihini kävin hakemassa sen sormeeni ja sielä se pysyi (kunnes vaihtui toiseen) ja yllättävää kyllä mun vihkisormus on mun sormessa 99% ajasta...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ihmisillä on korujen pitämisen suhteen tosi erilaisia tottumuksia, jotkut pitää kaikki korut päällä nukkuessaan, saunoessaan jne., jotkut ottaa kaulaketjunkin yöksi pois. Itse kuulun jälkimmäisen kaltaiseen ryhmään, en pysty nukkumaan, jos kaulassani on jotain ylimääräistä. Niistä ihmisistä, jotka harvemmin korujaan riisuu, saattaa se tuntua kummalliselta jos sormukset otetaan kotioloissa pois eivätkä he välttämättä ajattele, että siihen on käytännön syyt, vaan heille siitä saattaa tulla mieleen, että myös sormuksen merkitys halutaan unohtaa (jos itse pitävät koruja joka tilanteessa eikä se heistä ole epämukavan tuntuista).  

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kyllä pidän JOKA paikassa.Kun odotin lastamme niin oikein harmitti kun sormus ei mahtunut sormeeni...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kihlaa pidin ihan aina, mutta kun sain vihkin rinnalle, olen hyvin usein kotona ilman sormuksia. Ihmisten ilmoille ne kyllä laitan.  :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Jostain syystä otan sormuksen aina pois yöksi. Muuten se saa aina olla kädessä ja unohtuu useimmiten siihen myös likaisten töiden ajaksi...jossain välissä huomaan sitten ottaa sen pois, kun se on kerinnyt jos sotkeentua

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Joudun jo töiden takia ottamaan sormuksen pois, joten kyllä pidän sitä kotonakin, ettei nyt kokoajan pöydällä yksinään pyöri  :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kihlasormus on sormessa lähes aina. Poikkeuksen muodostaa salibandyharrastusajat, jolloin sormusta ei voi pitää, kun se painaa ikävästi käden ja mailan varren välissä. Toisin ehkä sitten tulevaa vihkisormusta voi jo pitää aina, kun vihdoin pääsee itse valitsemaan sormuksen.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Lahes aina. Yoksi jatan sormuksen yopoydalle ja urheillessa (joukkuepeleissa) se pitaa ottaa pois sormesta, mutta muuten se on kylla sormessa melkein koko ajan. Poikkeuksina tietenkin sotkuiset hommat kuten puutarhassa kuokkiminen tai leipominen (tosin -Sirun- tavoin huomaan asian yleensa vasta sormuksen ollessa jo mullan tai taikinan peitossa ::). Totuin sormuksen pitamiseen akkia, ja nyt on aika orpo olo ilman sita.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään