Guest Tytti

Miehelle vihkisormus?

690 viestiä aiheessa

Meillä ainakin vaan minulle morsiamelle hankittiin sormus, miehellä vain kihlasormus...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä on niin kärsineet viisi vuotta vanhat hopeakihlat, että kyllä ukkokin saa samanlaisen valkokultasormuksen kuin minullekin tulee.. Tosin hänelle ilman timanttia..  ::)4900%20sormus%20k%20tim_150x130_1.jpg

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mun mies ei ees halua vihkisormusta... Kuulemma vain hääpäiväkaiverrus kihlapäivän viereen riittää ::) mä kyllä ehdotin sille et josko sekin ois halunnu uuden sormuksen...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mun sulholle ostettiin vihkisormus, mut ei se silti kahta sormusta aio käyttää.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Eilen juuri käytiin sormusostoksilla ja sulholle tulee vanhan ohuemman kihlan tilalle jykevämpi ja "miehekkäämpi" vihkisormus. Yksinkertainen keltakultainen sileä sormus. Kaunis  :-X

Kihla menee korulaatikkoon muistoksi kihlautumisesta.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä kihlaan kaiverretaan vihkipäivä eli sulholle ei tuu uutta sormusta,halus itse niin. ;)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

No meillä homma menee niin, että ihan pakon sanelemana hankimme myös sulholle uuden rinkulan. Hän meni nimittäin tipauttamaan kihlasormuksensa. Se kun oli kokoajan ollut vähän löysän tuntoinen ja kylmässä oli sitten päässyt tippumaan sellaseen paikkaan, ettei sitä enää sieltä saa...mun kihla on vielä hyvässä tallessa, joten se saa kaverin vihkisormuksesta. Onneksi kihla ei ollut mikään kaikkein arvokkain rahallisesti...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä miehellä 4 mm kultainen puolipyöreä kihla. 1-vuotiskihlajaislahjaksi hän saa sen viereen 2mm leveän samanlaisen valkokultaisen sormuksen, johon tulee joku kaunis kaiverrus.  :-X Ja vihkisormuksena tulee toinen samanlainen 2 mm valkokultainen sormus, johon kaiverretaan vihkipäiväys. Nämä sitten juotetaan yhteen kiinni.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mä olin itse asiassa aika yllättynyt kun kysyin mieheltäni että mitä mieltä hän on, tyytyykö kihlaansa vai haluaako myös vihkisormuksen. Haluaa kuulemma (mahdollisesti) myös vihkisormuksenkin. Kihla on molemmilla samanlainen (pyöreäreunainen, 3 mm leveä, keltakultainen, oliskohan merkki joku leijona-kulta tai vastaava, ollut tuotannossa vähintään 50 vuotta. Ei saa soikeaksi millään.)

Mies sanoi, että jos vaikka toisen samanlaisen ehkäpä. Mielestäni ajatus on kiva, eikä mulla ole mitään sitä vastaan. Itselleni tulee mahdollisesti kalevalakorun keltakultainen sormus, jossa on valkokultaan upotettu yksi timantti. Olisikohan nimi ikikulta....?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

me päätettiin ostaa sulholle uus sormus.kihlasormus on mennyt 5 vuoden aikana niin naarmuille (töiden takia) ja muutenkin se oli niin tavallisen näköinen,et aateltiin hankkia uus hiano ja kiiltävä sormus.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kummatkin pitää kahta kivellistä sormusta. Miehen kihla tulee siis myös pysymään käytössä. Sulhon sormuksessa pyöreä kivi 0.02 ct ja mun sormuksessa neliönmallinen kivi kokoa 0.17 ct.

Kumpikin sai mieluisen sormuksen, toisillemme ne kun hankimme   :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meille tulee molemmille sormukset, koska meillä ei ole kihlasormuksia ollenkaan :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä tulee kans sulholle vihkisormus. Itse en alunperin ollut edes ajatellut asiaa, mutta kun tuli puhe itselleni tulevasta sormuksesta hänpä kysyi että eikö hän saa sormusta ollenkaan!? Sulho kun oli ollut siinä luulossa että kumpainenkin saa vihkisormuksen. Mietittiin hetki ja tuumattiin sitten jotta mikä ettei!  ;D Sittenpä ollaan kumpikin kihloissa ja naimisissa!  :-X

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minun mieheni ei halua toista sormusta (tosin, vielä hänellä ei ole sitä ensimmäistäkään).

Perusteluksi hän sanoi, että töissä ja muissa hommissa on sormuksesta vain haittaa, joten sitä ei tulisi käytettyä. Turha siis hankkia kahta sormusta, kun se yksi tuskin kovin paljon pelkässä "koti" käytössä kuluukaan.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Musta olis ollut kiva hankkia miehellekin vihkisormus, olis ollut niin ihanaa pujottaa se hänen nimettömäänsä. Sulho kuitenkin halusi vain yhden sormuksen ja kaiversi kihlasormukseen hääpäivämäärän.

PS. Meillä vihkijä kysyi ennen tilaisuutta vaihdammeko molemmat sormuksia.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Oltiin jotenkin automaattisesti ajateltu, että vain mulle tulee vihkisormus. Sitten kun oltiin sepällä katselemassa sen tekemiä ekoja aihioita, niin M totes, että olishan se kiva. Teetettiin sille samalla heitolla ihan perussimppeli rinkula ja näyttääpä tuo sitä ihan mielellään käyttävän.

Ainoa pulma meinas iskeä alttarilla, kun mä en saanut sitä menemään ekaa niveltä pitemmälle. Mun "laita itte loput" -sihaus oli kuulemma kuulunut toka riville asti ;D .

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä on keltakultaiset kihlat, ja molemmille tulee valkokultaiset vihkisormukset. Miehelle hieman kihlasormusta ohuempi, mutta muuten sen kanssa identtinen joka juotetaan yhteen kihlasormuksen kanssa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ei halua sulho vihkisormusta. Sai sitten vähän tavallista hienomman kihlasormuksen.  :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tulee vihkisormus. Ensin aiottiin teetättää ihan sulattamalla vanha kihla mutta nyt sitten "uudistetaan" vanhaa juottamalla sen reunoille toiset ohuet sormukset ja hiomalla vanha keskelle jäävä kihla mataksi. Näin säilyy kihlasormus mutta tulee myös ikäänkuin uusi vihkisormus. Sulhasen oma valinta :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ollaan vähän mietitty, että miehellekin hankittaisiin vihkisormus. Nykyään ei ole enää niin ihmeellistä, jos miehelläkin on kaksi sormusta..  :-X

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mä haluaisin miehelle kihlan viereen jonkun ohuen rimpulan, kenties molemmille puolille. Maksaako se juottaminen kamalasti? Ja miten ihmeessä mä huijaan mieheltäni sen sormuksen et saan siihen ne uudet liitokset?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Maksaako se juottaminen kamalasti?

Ja miten ihmeessä mä huijaan mieheltäni sen sormuksen et saan siihen ne uudet liitokset?

Hinnasta en osaa sanoa, pelkät 2 mm valkokultaiset sormukset maksoivat Jyväskylässä 42-97 euroa/kpl. Tutulla kultasepällä teetän itse yhteenjuottamisen, ja arvioin itse hinnaksi 20-30 euroa, mutta saatan olla väärässä. Mia K. varmaan osaisi vastata tuohon ehkä jotain.. tai ainakin antaa suuntaa kuinka arvokas työ tuo olisi.  ::)

Mutta huijaamisesta - itse ajattelin sanoa miehelleni, että vien sen kiilloitettavaksi samalla kun vien omankin sormukseni (joka kyllä on ollut kovassa kulutuksessa..). En usko, että hän epäilee mitään.  ;D Varsinkaan, kun minä hoidan meillä tämän tyyppisiä juoksevia asioita..

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Aluksi mä halusin miehelleni toisen sormuksen kihlan lisäksi, mut nyt olen alkanut pohtia uudelleen. Mies haluaisi vain yhden, mutta uuden sormuksen kihlan tilalle, kihla menisi siis kaappiin. Tod.näk päädytään miehelle uuteen sormukseen, joka jää yksin sormeen.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mun miehelle tulee vihkisormua. kihlasormus ei ole enää mieleinen ja on muutoinkin huonoksi mennyt. Mies totesi, että jos mä saan hienon sormuksen niin miksei hänkin. Teetimme hänelle sormuksen värillisellä timantilla. Nyt on miehelläkin jotain, mistä hän on ylpeä ja jota sormeensa onnelllisena odotteleepi.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Sulkille tulee myös vihkisormus, Kalevala Korun Vaasan sormus  :-X Kihla taitaa päätyä kaapin kätköihin, eivät oikein sopineet vierekkäin...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään