gir@ffi

Sormuksen tilaaminen netistä

317 viestiä aiheessa

iines26, tämä taitaa olla se sinun sormus? on kyllä opea ja kivan hintainenkin!! ;)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tuo se on :) On kyllä todella mukavan hintainen! :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Olettepa löytäneet kauniit sormukset. :D

Muokattu: , käyttäjä: kolina

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kiitos linkkivinkistä meimei! Jään suurella mielenkiinnolla odottamaan jatkoraportointia ostoksestasi. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Sain sormukset tänään sepältä, harmikseni hänellä ei ollut ollut juuri nyt timanttitesteriä. Uskon kuitenkin, että sormukseni on oikealla timantilla varustettu.

Näillä näkymin sormus saa nököttää nimettömässäni loppuelämän, joten ei kai sillä nyt niin väliä olekaan, kunhan kestää.

Sittenhän asia tietenkin muuttuu, jos kivi tippuu tai sormus hukkuu.

Korvaako vakuutusyhtiö sormusta silloinkaan, vaikka olisi todistus sen arvosta olemassa?

Paljonko tuo todistus maksaa ja kannattaako se todella hankkia?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kävin katselemassa tuolla e-bayssa noita sormuksia ja ihmettelen niiden halpoja hintoja...

Mielessäni siintää baguette-timanttisormus ja niitä sieltä hain.

Osasssa niistä luki "BAGUETTE SIMULATED ", tarkoittaako se sitten jotain zirkoni systeemiä vai mitä?

Karaatit on kuitenkin laitettu niin kuin timanteissakin...

Kun kuitenkin se "buy it now"-hinta on esim vain 25$

Kuten esim. tässäBaguette simulated

Ja sitten on tällaisia, missä ei edes lue mitään "simulated"

Toinen sormus

Olen ensimmäistä kertaa katselemassa tuoll e-bayssa enkä ole yhtään perehtynyt englanninkieliseen timanttisanastoon, joten kysymykseni voivat olla tosi hölmöjä :rolleyes:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Kävin katselemassa tuolla e-bayssa noita sormuksia ja ihmettelen niiden halpoja hintoja...

Mielessäni siintää baguette-timanttisormus ja niitä sieltä hain.

Osasssa niistä luki "BAGUETTE SIMULATED ", tarkoittaako se sitten jotain zirkoni systeemiä vai mitä?

Karaatit on kuitenkin laitettu niin kuin timanteissakin...

Kun kuitenkin se "buy it now"-hinta on esim vain 25$

Kuten esim. tässäBaguette simulated

Ja sitten on tällaisia, missä ei edes lue mitään "simulated"

Toinen sormus

Olen ensimmäistä kertaa katselemassa tuoll e-bayssa enkä ole yhtään perehtynyt englanninkieliseen timanttisanastoon, joten kysymykseni voivat olla tosi hölmöjä :rolleyes:

Vastaan itse itselleni :P , en saanutkaan enää muokattua tuota vastaustani...

Eli vois vähän lueskella tarkemmin noita tietoja, kaikissahan niissä lukee, että simulated diamond. Mutta sitä en tiedä millä tapaa kopioituja ne ovat...

Osassa luki cz = Cubic Zirconias, sen ymmärrän kyllä.

Tässä taitaa olla ihan oikea TIMANGI

Mutta aika jännä juttu, että noita sormuksia myydään kuitenkin engagement-sormuksina vai eikö niiden tarvitsekaan olla aitoja?!?

Muokattu: , käyttäjä: Elliina80

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Mutta aika jännä juttu, että noita sormuksia myydään kuitenkin engagement-sormuksina vai eikö niiden tarvitsekaan olla aitoja?!?

Olen ihmetellyt samaa. :mellow:

Olen ymmärtänyt, että jenkeissä kihlan pitää olla näyttävä, joten kelpaako sitten zirkonisormuskin?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Jenkeissä ihmiset ostavat usein näyttäviä sormusyhdistelmiä, mutta ne eivät todellakaan ole välttämättä aitoja. Riippuu paljon selkeämmin kuin meillä ihmisen tuloluokasta, minkä verran sormuksiin sijoitetaan. Metroissa ym. istuessa seurailen usein ihmisten sormuksia ja kyllä on välillä joillakin lähiöruusuilla ihan tummaksi kulahtaneita sormuksia, jotka eivät taatusti ole aitoja ja joiden "timantit" eivät todellakaan loista. Mutta isoa ja näyttävää pitää olla ja usein juuri niin, että on rivari tai allianssi ja sen kanssa reilunkokoinen ja selvästi ylöspäin nouseva yksikivinen. Mutta olen nähnyt aitoja, kalliita yhdistelmiä ja kyllä on kauniin näköinen silloin,kun on kallis. Hinta ja laatu menevät hyvin usein yksiin, niin se vain on.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kun eBayssa katselee sormuksia kannattaa aina ensimmäisenä rajata haku niin kapeaksi, että saa valita With Natural Diamonds.

Jos valitsee With Enhanced Natural Diamonds saa huonolaatuisia timantteja joiden kolot ja reijät on täytetty lasilla ja väriä jotenkin paranneltu. Tuskin siis kovin kestävälaatuisia.

Sitten, kun on saanut ne aidot eteensä kannattaa aukaista vierelle timantit.com sivujen väri ja puhtausluokitukset, jotta näkee minkälaisia timantteja kaupataan. Ja sen lisäksi kannattaa muistaa, että varmaankin kaikissa ilmoituksissa kehutaan timantteja paremmiksi kuin mitä ne on.

Itse epäluuloisena ihmisenä hikoilin sen viikon maksun jälkeen ja näin painajaisia kamalista kivenmurikoista, ennen kuin sormus tuli ja osoittautui kauniiksi. Tarkkaa hintaa en muista, mutta monta sataa euroa mun rinkulaan meni. Olisi ollut aika kurja juttu, jos sieltä olisi tullut keväänkeltainen, maitomainen ja loistamaton timantti.

Taidan olla aika vainoharhainen tyyppi. c070.gif

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Samaa mieltä. Nimenomaan pitää etsiä natural diamondia. Simulated tarkoittaa yleensä labraa, mutta on ilmeisesti hieman paremman laatuinen kuin cz, eli siis niissäkin on eroja aika lailla. Russian diamond on kaikkein hyvälaatuisin labratimantti ja vastaa ominaisuuksiltaan aitoa timanttia, mutta eihän se ole miljoonia vuosia maan povessa muhinut. Silloin kun minä hommasin sen oman sormukseni, tarkistin väri- ja puhtausluokitukset ennen tilausta. Luin ensin myyjän saamia kommentteja ja vähän nauratti, kun ihmiset olivat niin innoissaan ja kiittelivät kuinka upeita joku imperfect timanttisormus oli. Niinkuin vieras sanoikin, jenkeissä koolla on enemmän väliä kuin laadulla..

Niin ja kun kultaa etsii, niin pitää olla solid gold eikä gp tai goldplated. Se vaan tarkottaa, että on kullalla päällystettyä metallia, mutta tämän te varmaan tiedättekin. Niin ja jos etsii värillisiä timantteja, silloinkin kannattaa tarkistaa, onko kivi luonnollinen vai saatu aikaan elektronipommituksella.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

^Ei ole yhtään mun tyylinen sormus mutta on kyllä upea!!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Eiko olekin? :D

Olen nyt lahettanyt muutamalle Suomalaiselle kultasepalle tarjouspyynnon pienemmalla timantilla (koska .46 karaattia on minulle aivan liian iso) ja valkokullasta. Saa nahda tuleeko liian kalliiksi!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

oi voi, että netistä löytääki ihania sormuksia

ihastuin täysin tähän:



300 euroa, plus postikulut ja tullit, eli ei olisi mitenkään pahan hintainen..

sääli kun ei voi kokeilla missään, en uskalla tilata kuitenkaan kun pelkään ettei näytä sormessa kivalta sad.gif

Muokattu: , käyttäjä: elletti

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

elletti, kaverilla on tuo sormus hopeisena (ja ilman kiveä) ja se on kyllä aivan upea yksityiskohtineen! Että jos se todella itseä miellyttää, niin huoletta voi ostaa, on livenä vielä upeampi kuin kuvissa ;) Kaveri on nimittäin suunnitellut juuri tuollaista vihkiksi, paitsi muistaakseni valkokultaisena..

Nyt saapui sitten viimein minun sormukseni. Täydellinen ajoitus, koska lähden tänä yönä tulemaan koto-Suomeen ja olen elokuun alkuun asti! Ja ziisus minkä tuskan takana oli! Paketti tuli siis ovelle asti, mutta tulleja/veroja ois pitänyt pulittaa 130e edestä (sitä luokka arvelinkin maksujen olevan, joten ei tullut yllätyksenä) mutta eipäs sattunut olemaan sellaisia summia lompakossa :grin: Shekki olisi kuulemma käynyt, mutta minä en ole sellaisia koskaan nähnytkään! (Asun siis irkuissa) Joten siirtelin sitten rahnaa tililtä toiselle ja lähdin suunnistamaan postia kohden aikomuksena nostaa loput Diners Clubilla. Noh. Kävin varmaan 4 eri pankin automaatilla ja YKSIKÄÄN ei hyväksynyt Dinersia!!Meinas oikeasti tulla tippa linssiin, koska käyttötilillä ei ollut tarpeeksi rahaa! Ja myöskään postissa ei voinut maksaa muuta kuin käteisellä! Joten soitin sulkille, joka oli juuri ajelemassa töistä kotiin. Aikoi tehdä parhaansa, mutta liikenneruuhkat on jäkyttävät jopa tuppukylissä.. Joten.. Kirjaimellisesti 1min ennen kuin posti meni kiinni sulkki pelmahti läähättäen rahat kourassa paikalle ja sain kuin sainkin sormuksen NYT eikä sitten 1kk päästä! :D Oli parkkeerannut auton kauemmas välttääkseen ruuhkan ja juossut automaatille :grin: Ah l'amour. J

Joten tässäpä kuvia sormuksesta kihlan kanssa. Ihan täydellisesti eivät sovi yhteen, koska on erilaiset rungot, mutta muuten on se The yhdistelmä! (halusin tarkoituksella, että krapat erottaa kihlan, jotta kumpikaan sormus ei jää toistensa varjoon) Livenä on paljon upeamman näköinen ja kivet kimaltelevat niiiiiin ihanasti! Pieniä epäpuhtauksia näkyy siellä täällä kun tietää mitä etsiä, mutta tämähän oli tiedossa kun ostoksille lähdin ;)

Ps. Jenkkien arvotuksen mukaan sormuksen arvo olisi 1500e (2400 dollaria..) B) ja koko hörskä maksoi n. 650e kaikkine kuluineen.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Voi että on ihana!! :) Nyt ku näkee tuon sormuksen sun sormessa, niin voisin aivan hyvin tilata tommosen valkokultasena mulle :D Tosi hyvillä mielin tilaillaan sit meillekki sormukset tuolta kuhan saadaan aikaseks. Mutta pitäydyn kuitenki luultavasti siinä sormuksessa mihin aiemmin ihastuin.. Oon aika ailahteleva, niin pitäis päästä vaan äkkiä tilaan ettei mieli taas muutu. Aika monta kertaa on jo muuttunu. Mutta nyt ollaan taas siinä mielessä alkuperäisessä suunnitelmassa, että on trilogy tyyppinen sormus kiikarissa :lol: Mitä nyt vaan about 1500€ säästää ku tilaa tuolta eikä osta Suomesta! :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me tilattiin myös Avant Gardelta (eli http://titaniumstyle.com/). Kolme sormusta, eli mulle kaks ja miehelle yks.

Mies valitsi jostain syystä liian pienen koon vaikka meillä olikin sizing set (tai sitten sen sormet on paksunneet nyt kun se on ollut töissä), joten joudutaan vaihtamaan. Ainakin sen mukaan mitä on kyselty niin on melko halpaa jopa vaihtaminen, vaikka sormus on kaiverrettu. Tulikohan siitä jotain 37 dollaria. Olisin kuvitellut enemmäksi.

Sormus odottaa tuossa postiin viemistä, mies oli käynyt jo tullissa täyttelemässä papereita sun muita ettei sitten uudestaan peritä tulleja siitä joka tulee takaisin sieltä vaihdossa. Ainakin näyttäisi näillä näkymin ihan että onnistuu vaihto, mutta raportoidaanpa sitten myöhemmin.

Tilaaminen sujui ongelmitta. Tulivatkin suht nopeasti, kotelot eri paketissa ja sormukset eri paketissa. Tullista piti käydä lunastamassa tietenkin, veroja tuli noin 140 euroa. Ilman veroja nuo maksoivat jotain 800 dollaria, mikä on minusta ihan käypä hinta kolmesta titaanisormuksesta, joista yhdessä on 3mm (0.10ct) timantti tension settingillä.

Muokattu: , käyttäjä: Esteria

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me tilattiin sormukset Titanium erasta ja ei mitään ongelmia. Tulliin meni noin 60 euroa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tulevalla miehelläni on nivelet paksummat kuin itse sormi, joten hän joutuisi ostamaan paljon isomman sormuksen kuin mitä sormi on. Rinkula sitten pyörisi sormessa kuin mikäkin. Etsin sitten avattavaa sormusta ja löysin tämän sivun.

http://www.superfitonline.com/

Näillä näkymin eivät toimita Suomeen, ajattelin kyllä kysyä. Tuotteita myydään mm. Ruotsisa ja Briteissä. Onko kellään tietoa näistä, onko tämä toimiva juttu?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
elletti, kaverilla on tuo sormus hopeisena (ja ilman kiveä) ja se on kyllä aivan upea yksityiskohtineen! Että jos se todella itseä miellyttää, niin huoletta voi ostaa, on livenä vielä upeampi kuin kuvissa wink.gif Kaveri on nimittäin suunnitellut juuri tuollaista vihkiksi, paitsi muistaakseni valkokultaisena..

ihanaa, olen nimittäin koko yön pähkäillyt, ja päättänyt että tuo on the Sormus, jota aion kantaa loppuelämäni :rolleyes:
en vain vielä tiedä haluanko sen paksumpana, vai leveämpänä

tässä vielä leveämpi


hinnalla ei ole niin väliä, kummatkin erittäin kohtuuhintaisia joka tapauksessa
ohuempi on mielestäni ehkä sirompi ja herkempi, kun taas paksumpi on hitusen näyttävämpi

sormuksia aiemmin kokeillessa olen tykästynyt leveämmän mallisiin (kalevalan filigriini jne)
keltakultaisena haluaisin sen joka tapauksessa, sopii mielestäni paremmin oman kihlani kanssa

confused-smiley-17432.gif Muokattu: , käyttäjä: elletti

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meimei: Wow mikä sormus! Tuon kokoisilla kivillä mahtaa olla jo painoakin? Tosi näyttävä :) kiva että sais sormukset ennen reissua!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tosi mahtava sormus meimei!

elletti: Mä tykkään enemmän tuosta leveämmästä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Elletti: Sopiiko udella, mistä olet tuon ihanuuden löytänyt? Kova sormuskuume meneillään...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään